Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2001
‎Berriz ere: argia guretzat bakarrik piztu al du Jainkoak. Beste guztiak itsutu egin al ditu?
2003
‎Hiru galdera egiten ditu, erantzunezinak hirurak ere. Poetak ez du Jainkoa sinesten. Egunerokotasuna sinesten du:
‎Gizartea ezin alda daiteke: horrela nahi izan du Jainkoak, eta gauzak zuzenak edo okerrak diren eztabaidatzen hastea ez da fedegabetasunari ateak zabaltzea besterik.
‎Meza bat ateratzea edo, horretarako dirurik ezean, induljentziaren batzuk irabaztea besterik ez dute eskatzen purgatorioan dauden hildakoek. Arima horiei laguntzeko ezer egiten ez dutenen bihotz gogorkeriak zeharo haserretzen du Jainkoa eta, ahaztuak izan diren arimek hala eskatuta, mendeku hartu ohi du noiz edo noiz. Norbere etxea erreta suertatzea, zorrez lepo egotea edo gaixorik erortzea, beraz, ez dira" desfortunea" ren ondorio:
2006
‎Jainkoa bera, baina, nork sortu zuen? Zer sinesten du Jainkoak berak, baldin eta zerbait sinesten badu. Ez da ateoa izango, ezta?
‎Zergatik berotzen duzu hainbeste zeure burua? Gizakiak beti sinetsi izan du Jainkoagan edo jainkoengan. Erlijioa beharrezkoa da gizarte bat antolatzeko.
2009
‎Gizakiaren autonomia murrizten duelako santutzen du erlijioak oinazea eta bere diskurtsoaren ardatz bihurtzen. Heriotzak du Jainkoa asmatu izanaren patentea.
2010
‎Anphora du jainkoa,
‎Eta elbarria ikusi orduko, burutapen horixe sortzen da etxea gainezka betetzen duen jendearen buruetan: " Hau ere harrapatu du Jainkoaren zigorrak, eta ez edonola! Auskalo zer egin duen!".
‎Hona hemen apustu horren deskribapena. Merezi al du Jainkoarengan sinestea. Jainkoa existituz gero, berarengan sinestea komeni da zalantzarik gabe; izan ere, Jainkoak sinestunak saritzen ditu.
‎Jainkoa ona dela esango genuke, beraren gaitzespenak eta onespenak justiziara edo ongira makurtuko balira. Eta horrek erakusten du Jainkoa bera ere balio etikoen mendekoa dela, alegia, Jainkoa ere balio etikoetara makurtzen dela. Beraz, erlijioak, edo Jainkoaren hitzak?
‎Jainkoarekiko mintzoan dago Mikel gaztea. Seguru asko, gazteak Jainkoarengan sinesten du; seguru asko, Mikelek sinesten du Jainkoak bere azterketaren emaitzan eragina izan dezakeela. Mirari antzeko bat ari da eskatzen.
2011
‎Mundu honetan gehiegikeria asko dago, eta hori da bat, bikote batean biok gaixo egotea. Sinestun batek esango du Jainkoaren aurrean biluzten gaituen misterio latz bat gehiago dela, mundu gosea, izurriteak eta beste mila kalamidade bezala. Agnostiko batentzat, suerte txarra besterik ez da izango.
‎Kuriosoa da Rilkek nola tratatzen duen Jainkoaren figura. Ez du Jainko handiaz hitz egiten. Jainko sortzaileaz hitz egiten du, Jainkoa ahula balitz bezala.
‎Jauna, Jainkoa, infinitua... harago dagoena, nik esaten dut" harago dagoena". Rilke poetak, Rainer Maria Rilkek, bere Orduen liburuko poema batean oso ongi esaten zuen, oso polita den poema batean, esaten dio Jainkoari, esaten du Jainkoa dela beti bazterreko salan dagoena, bazterreko gelan. Esaten du:
‎Baina bestetik, bazuela barne bat, barne izate bat nahiko urratua eta nahiko bihurria. Eta gainera berak erraten du bere bertsoetako batean, erraten du Jainkoa eta ni deitzen den konposizio batean erraten du, bera, oso gaztetatik izan zela beti bekatorosa eta bizitu zuela bere bekatari eta gisa txarrekoa izatearen kontzientzia hori modu zaurigarri batean. Eta horrek kulpagarri egiten zuela bere burua Jainkoaren aurrean.
2012
‎Hausnartu, berriz, izugarri, hark munduari ekarri dionaz. Hala ere, bizi osoan gutxiago ikasi du Jainkoaren izaeraz, ezaugarriez eta jokaerez bost minutuan termitei buruz baino.
2019
‎Jainko hitza zuen hizpide, nola euskaran hala Indiako hizkuntza dravidiarretan –" Le mot Dieu en basque et dans les langues dravidiennes" –, eta funtsean bat zetorren Vinson jaunari ordura arte irakurriak nizkion planteamenduekin: euskal mintzairak ez du Jainkoa, legea edo erregea bezalako ideia abstraktuak adierazteko hitzik; euskaraz zuhaitz motak izendatzeko hamaika izen dagoen bitartean, izen orokorra eta abstraktua beste hizkuntzetatik hartua dago: arbola, kasu honetan latineko arbor hitzetik eratorria:
‎Katastrofea gertatu zenean, aste batzuk lehenago, sinesgabeek zituzten begitarte bera ikusi diet senideei. Katastrofean gure senideak hil daitezen utzi du Jainkoak. Badakigu gerta daitekeela, baina halako ezbeharra sortzen den aldiko guri pasatu balitzaigu bezala sufritzen dugu.
‎Orduan erregadiatzen ditu landareak. Esaten du Jainkoagan gehien pentsatzen duen momentua dela. Niretzat une lausoa da, zalantzazkoa, momentu horretan oraindik ez naizelako erabat akordatzen hautatua naizela.
‎Amaigabea da gainditu beharreko proben ilara. Eta ilara horrek argi erakusten du Jainkoa maitasuna dela. Pertsona helduek beren galderen erantzuna aurkitzen dute, eta nik bakar bat ere ez.
‎Aitak eta amak beren denda dute, eta guk geurea. Izarpean, Abigaïlek munduko beste gauza guztien gainetik maite du Jainkoa. Besteengandik urrun nagoenean, naturaren erdian, Jainkoagandik hurbilago sentitzen naiz, baina ez nitaz espero den moduan.
‎Aitak dio talentu hori dirua egiteko enplegatuko balu, honezkero aberats ginatekeela. Baina amak nahiago du Jainkoa. Aitak ere bai.
2020
‎Juanak ere estimutan nauka, baina nire gainetik du Jainkoak eman dion agindua: Paris, beti Paris.
‎Agian zerbait Jainkoa da eta ez du Jainkoa ematen.
2022
‎Aita sinestuna dut, elizara joaten da eta gauza guztietan sartzen du Jainkoa, gizonen gaiztakeria berari zuzenean dagokio, ez da horretaz inoiz nekatzen eta aldiro harritzen da, harrituko balitz bezala egiten du, baina nik badakit gaiz  takeriari arreta emanez bizi dela, telebista egunkarietako albiste tamalgarrientzat baizik ez du belarririk, munduaren zorigaitzek zertaz hitz egin ematen diote eta haserrarazi egiten nau behin eta berriz errepikatzeko joera duel...
‎Flaubertek iragantzat jotzen du Jainkorik gabeko momentu hura, baina nago ez dela iraungi, esango nuke haren antzeko beste etapa batean gaudela: Jainko zaharrak hilda, Nietzsche eta Marxen ondoren, Jesusen mezuak garai bateko indarrik ez, dirua ez den beste jainko berririk iristen ez, eta dirua bera birtual bihurtzen.
‎Humanismoa da eta ez nihilismoa. Eta, gainera, ez du Jainkoaren komodina baliatzen: mundualdiaren ostea zerurik gabea da, eta infernuari dagokionez, mundu honetan dago, Goethek ondo zioen bezala Mefistofelesen ahotik.
‎Ez du giza misterioa ukatzen, eta agian indiferentea zaio kontua; edo agian ez du galdera nagusiak egitea baztertzen eta bizitzaren miraria ulertu nahi du; eta galdera arrazionalak egiten ditu, eta erantzunak ere arrazionalak izan daitezela nahi du. Modu pasiboan zein aktiboan, ez du Jainkoaren premiarik.
‎Konparazio batera: halakok bizi erdia pasa du jainkorik ez dela esanez, eta orain elizatik atera ere ez da egiten; hortik pentsatu zer gauza ederra den gure fedea, hori ere konturatu denerako. Hori izan denarekin! 2 (beste garai bateko kontuak dira).
2023
‎Bidegabea da hogeita zortzi hilabeteko neskatxa bat hil  tzea. Nolatan onartzen du Jainkoak halako etendurarik. Ekainean gertatu zen –gainezka Rosaledako arrosak, loretan intsusak San Salvador de Leiroko bidexketan–, aita dohakabea artean bizi zela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia