Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 62

2000
‎Izan ere, Kristo gizon guztien salbatzerat etorri zen, eta, horregatik, pobre jaio bazen ere, aberatsena ere bada pobreena bezainbat, errege magoena eta artzainena, gurea eta haiena. Baina mundu honetan bakoitzak bere maila eta bere gradua du, eta bakoitzak bere mailatik adoratu beharra du Jainkoa: aberatsek beren aberastasunetik eta pobreek beren pobretasunetik...
2003
‎Zer indarra ez du Jainkoaren hitzak! Hasiera liburuan errana da, Jainkoaren hitzak dituela egin, eginak diren guztiak, zerua ta lurra, horko izar, argi, arrain, xori, landare, abere guztiak, eta gizon emazteak berak ere.
2006
‎X.L. Mundu honetan gehiegikeria asko dago, eta hori da bat, bikote batean biok gaixo egotea. Sinistun batek esango du Jainkoaren aurrean biluzten gaituen misterio latz bat gehiago dela, mundu gosea, izurriteak eta beste mila kalamidade bezala. Agnostiko batentzat, suerte txarra besterik ez da izango.
2007
‎–Benetako materialismoak, irakurtzen dugu? ezinezko egiten du Jainkoa, errebelazioa ipuin hutsal bihurtzen, eta geroko bizia zentzugabekeria soil? (27).
2008
‎–Izugarria da hau, Mateo, izugarria! Horrela ikusten ote du Jainkoak mundua bere tronutik??
‎Orduan, baina, guztiahaldunak aingeru bati agindua eman, eta aingeruak bi gutun ekarri ditu hegan, urrezko plater batean. Hartu du Jainko Aitak gutunetako bat, atera du barruan gordetzen zuèn orria, eta Gerardori galdetu dio: –Zure letra al da hau??.
‎Orduan, baina, guztiahaldunak aingeru bati agindua eman, eta aingeruak bi gutun ekarri ditu hegan, urrezko plater batean. Hartu du Jainko Aitak gutunetako bat, atera du barruan gordetzen zuèn orria, eta Gerardori galdetu dio: " Zure letra al da hau?".
‎–Izugarria da hau, Mateo, izugarria! Horrela ikusten ote du Jainkoak mundua bere tronutik...?
2009
‎Eskalea atzetik etorri eta aitonari lepotik heldu zion,, egin dezagun borroka, hala nahi du jainkoak?. Aitonak kolpe batez eskalearen besarkada askatu eta ez zuela berarekin borroka egingo esan zion, ahotsa altxatu gabe.
‎Kristaua gerran bizi da, eta bere kausari bihotz osoz emana. Giza bizitzak zentzurik ez du Jainkoaren soldaduska hori ez bada: –Si la vida no tuviera por fin dar gloria a Dios, sería despreciable, más aún:
‎Jainkoa dena baita, mugagabea, etab., sobran uzten du mundua; unibertsoak halaber, dagoen dena baita? sobran uzten du Jainkoa. Bi guztirik ezin da egon bata bestearen aldamenean.
‎halaxe da Descartesen edo Spinozaren Jainkoa?, ezen ez erlijioarena, fedearena). Analisiak beti fedearen objektu bezala bakarrik topatzen du Jainkoa. Alderantziz, fededunarentzat, Jainkoa zinezkoa da bera gabe ere eta bera baino lehen, eta, bere logikan, bere itxaropena bera, bere erabakia, bereak dira bai, baina azken finean, bere existentzia bezala, graziatzat dauzka, ez dira bere obrak, Jainkoak emaniko dohaintzak baino (familiaren, tradizioaren, eritasun baten edo mila modutako zirkunstantzien bitartez errebelatu edo emarituak).
‎Gizarte osoa, naturalki? erlijiosoa zen bitartean, biziera publikoan politika eta erlijioa banatu aitzin (ia XX. mendera arte, beraz, eta kasko batzuetan XXI.era arte ere bai), gizarteak halakoxe sozio-politikoa ekoitzi du Jainkoa, interes publikoekin konprometitua, ia beti boterearen interes ez beti santuen zerbitzaria. Hori dira Atenasko Jainkoak, eta hori da Israelgo Jainkoaren eboluzioaren historia.
‎Elorri z gero Gandiagak oso gutxi publikatu du Jainkoaz. Hil eta gero, aldiz, Jainkoaz poesia asko eta asko aurkitu da, hark azken denboran onduak gehienak.
‎Batzuek fraidea ezin ikusi dutelako, besteek gehiegi gurtzen edo dutelako, batzuek zein besteek beren artetik urrundua,, ain da inguruko utsa/ sor ta nabarmena?. Deskontsolazio horretan,, entzun bear banozu,/ ordua da, Jainko?, erostatuko da (E, 74 zenb.). Ezagutzen du Jainkoaren abandonoaren sentimendua ere, gaztea gizontzen ari eta, bere ahalegin erlijioso edo mistikoetan eginahalak egin arren, Natura nagusitzen zaiola beti espirituari begitantzen zaionean. Bere gaztetako barne gatazken inoiz aurkeztu duen ispilu ederrenetakoa da(, lur eta minez?, etab., haren forma eta baliabide semantiko, foniko esanahitsu errepikatuak, aise ezagutuko ditu irakurleak beste komentariorik gabe):
‎Esan bezala, Gandiagak batez ere izadiko gauzetan ikusten du Jainkoa, lore eta izarrak baino gorago (E, 152 zenb.),, gauza ederrok baino ederrago? (E, 64).
‎Filosofo errigortsuak halako irrazionalkeriak ezin ditu jasan. Izan ere, arrazoimenak ezin toleratu du Jainkoa gizon emakumeon antzera pentsatzea: –Jainkoa bakarra da, gizakien eta jainkoen artean handiena;/ haren irudia eta haren pentsamendua hilkorren desberdina?.
‎Gizon emakumeak, Naturan legeak eta, beraz, Natura bera, ipini? egiten duen bezalaxe, ipini egiten du Jainkoa ere(, postulatu?), nola ez. Barojari,, ipinitako?
‎Gizakia da izaki bat, bere izatea (eta, ondorioz, izatea oro har) esentzialki axola zaiona, bere ardurarik behinena bere izatea duena, eginkizun horrek egiten duena bera; burutu gabekoa munduratzen dena, bere izatea berak egin beharra daukana, eta nolakoa bere izatea eta bere interesak, halakoa duena bere mundua (ren izatea), halakoa duena azkenean bere Jainkoa ere. Goethek esana da, nolakoa izan bat, halakoa izaten du Jainkoa. (Berdintsu B. Russellek:
‎hori baita. Fedeak horrelaxe irudikatzen du Jainkoa: gizadia egongo ez balitz ere, bera egongo litzatekeena.
‎Gizakiak, berak egunero sentsuekin ezagutzen duena gauzak baitira, pentsatzen duen dena gauza moduan pentsatzeko joera du, dena gauzazko bihurtuz. Hori egiten du Jainkoarekin, arimarekin, gauzak balira bezala irudikatuz, alferrik saiatu da Spinoza kontrara in Etika I, Eranskina, eta Traktatu teologiko politikoa. (Baina horixe egiten du grabitateagaz ere, erdiguneren batetik tiraka dagoen indarraren modura imajinatuz; eta adibidez garaipena, Parisen, arku handi bat da Kanpo Elisioetan, estatua hegaldun zoragarria Louvre n, esanahia edo zentzua materializatzeko joerari jarraiki).
‎9 Norbanakoa eta fedea (Jainkoa): Jeremias profetak honela mintzarazi du Jainkoa: –Hala diot nik, Jaunak:
‎Zentzuzko zentzuak, ordea, ezetz esaten zion, inoren bizitzan muturra sartzea bizikidetasunaren oinarrizko arauen aurkakoa zela, eta oso edukazio txarrekoa, beraz; zentzu zentzugabeak, berriz, baietz esaten zion, arima bat infernuko garretatik salbatzeagatik zentzu guztiak galtzea merezi zuela: ...binarako bidea hartu, kaskoa jantzi, barruan sartu eta motorra abian jarri zuenean; jarraian, baina, pilotuari esan beharrekoa ez esan izanaz damu, bere burua erruduntzat hartuta, barrutik hausteko puntuan zegoenean, beraz?, bizi senak edo eraginda, amari besotik heldu eta, heldu ez beste, izeba Ernestinak inoiz esandako hitzak oroitu zituen?, lekua galtzen duenak galtzen du bere burua eta galtzen du Jainkoa??, baita heldulekua aurkitu ere hitz haietan, halako eran, non, hitzen iltze goriari indarrez heldurik, Maria Bibianak berbideratu egin baitzuen bere energia psikiko guztia, negar histeriko baten norabidean bideratzekotan egon zena; esan nahi baita Maria Bibianak begiak itxi eta, motorrots guztien gainetik, arreta osoa puntu bakarrean kontzentraturik, lelo bat errepikatzeari ekin ziola:... lekua galdu dut, burua galdu dut, baina Zu ez zaitut galdu nahi eta erruki zaitez nitaz, erruki zaitez pilotuaz?; gero, begiak ireki, hegazkina hegan ikusi, eta galdutako konfiantza apurka apurka berreskuratu zuen, harik eta, pilotua lurreratu zenean, halako arintze bat nabaritu zuen arte, ez arintze erabatekoa baina, artean ere gaizki eginaren kontzientziak eztenkatzen baitzuen, antza, orain zizt eta geroago sast; Maria Bibiana ez zegoen, baina, hegaldia hasi aurreko egoera berean, zuloan erortzeko zorian egon ondoren indarberritua sentitzen baitzen, maila batean bai bederen; are gehiago:
‎–Errak: zergatik egiten du Jainkoak bere indarraren aipua?
‎Harrokeria horrek ez dio ikusten uzten kristautasuna giza irudimenak asmatu duela. Gizakiak sortu du Jainkoa, ez alderantziz. Kristautasunaren funts filosofikoa hain da ahula eta arbitrarioa, luzaro hil behar izan baitu zalantzan jartzen zuen edonor, eta, bere agintea indartu eta zabaltzekotan, bat egin du agintaririk ankerrenekin, hasieran Konstantino eta berriki Franco kolpista kriminalarekin.
‎Zentzuzko zentzuak, ordea, ezetz esaten zion, inoren bizitzan muturra sartzea bizikidetasunaren oinarrizko arauen aurkakoa zela, eta oso edukazio txarrekoa, beraz; zentzu zentzugabeak, berriz, baietz esaten zion, arima bat infernuko garretatik salbatzeagatik zentzu guztiak galtzea merezi zuela: ...kaskoa jantzi, barruan sartu eta motorra abian jarri zuenean; jarraian, baina, pilotuari esan beharrekoa ez esan izanaz damu, bere burua erruduntzat hartuta –barrutik hausteko puntuan zegoenean, beraz–, bizi senak edo eraginda, amari besotik heldu eta, heldu ez beste, izeba Ernestinak inoiz esandako hitzak oroitu zituen –" lekua galtzen duenak galtzen du bere burua eta galtzen du Jainkoa" –, baita heldulekua aurkitu ere hitz haietan, halako eran, non, hitzen iltze goriari indarrez heldurik, Maria Bibianak berbideratu egin baitzuen bere energia psikiko guztia, negar histeriko baten norabidean bideratzekotan egon zena; esan nahi baita Maria Bibianak begiak itxi eta, motorrots guztien gainetik, arreta osoa puntu bakarrean kontzentraturik, lelo bat errepikatzeari ek... lekua galdu dut, burua galdu dut, baina Zu ez zaitut galdu nahi eta erruki zaitez nitaz, erruki zaitez pilotuaz...; gero, begiak ireki, hegazkina hegan ikusi, eta galdutako konfiantza apurka apurka berreskuratu zuen, harik eta, pilotua lurreratu zenean, halako arintze bat nabaritu zuen arte, ez arintze erabatekoa baina, artean ere gaizki eginaren kontzientziak eztenkatzen baitzuen, antza, orain zizt eta geroago sast; Maria Bibiana ez zegoen, baina, hegaldia hasi aurreko egoera berean, zuloan erortzeko zorian egon ondoren indarberritua sentitzen baitzen, maila batean bai bederen; are gehiago:
2010
‎motz geratu zitzaizkidan, halako batean; are gehiago: Jainkoa definitu nahi izatetik datoz, nik uste, erlijio bakoitzak definitzen du Jainkoa bere erara, eta horrek zera adierazten du, Jainkoaren mende gaudela, bai, baina Jainkoa geure erara menderatuta gero, definiziorik interesatuenak bitarteko?, Jainkoaren izenean egindako krimen gehienak; izan ere, Jainkoa definitzea Hura hitzez inguratzea da, edo Haren inguruan hitzezko hesi bat jartzea, bestela, baina hitzak harri bihurtzen direnean hesiak ere harresi bihurtzen dira, eta halaxe gabiltza gizakiok, mundua mundu denetik, batzuk besteen kontra, harri jaurtika:
‎Gizaki hori, ordea, bere ameskerien mende, zientziaren mugak hausten ere saiatuko da halako batean, hitzen indarra erabiliz, konjuroak asmatuko ditu, tximistari aurre egiteko, adibidez?, baita saiatu ahala mugarik mugazkoenarekin topatu ere, lurra, harriaren aurkako jardunean desegiten da, eta tximistak leinuko norbait hilko du?, gero eta sinetsiago nago: asmatzen du orduan Jainkoa, bihurtzen du bere muga bakoitzean mugagabe, jainkoaren historia antropomorfismoaren historia da ezinbestean?, ematen dio hitza, jartzen da guztiz berak sortutako fabulazioaren mende, ipintzen du Jainko hipotetiko hori zeruko tronuan. Desoreka da, ordea, zeru lurren arteko harreman asimetrikoen ezinbesteko fruitu, izaki guztiz perfektu eta izaki inperfektu baten arteko harremanen ondorioak baitira neurosia eta histeria?
‎Ez al dakizue, bada, erregeari Jainkoagandik datorkiola duen boterea? Baina Mateo Morralek huts egin zuen, eta horrek erakusten du Jainkoak erregea bere erregetzan nahi duela, Espainian gobernatzen jarrai dezan. Izan ere, espainiar guztiok gara baztergarriak eta bakarra bazterrezina; izan ere, Espainia espainiarron etxea da, eta erregea etxeko zutabe nagusia!?.
‎Eta biek dute arrazoi, Platonen Ideia, berak buruan zuèn errealitate subjektibo batekin lotua baitago gehienik ere, eta errealitate asmatu batekin, azken batean, ez errealitate objektiboarekin. Baina hemen eta orain jende gehienak erabiltzen du Jainkoa makulu gisa, eta makulu hori dugu geure baitatik kendu beharra, pertsona askeak eta indartsuak izatekotan, Nietzscheren supergizona bezala, horretaraino ados bainago Nietzscherekin, hortik aurrera marxista banaiz ere, badakizu?.
‎Jainkoaren probidentziak. Teofilo Mariak Jainkoa sinesten zuen, oso era interesatuan bazen ere? baina nork ez du Jainkoa sinesten era interesatuan?, piramidearen erpinean jarri zuen, eta berak ahaleginak egin zituen erpinari eusteko; Frantziatik, gainera, bazekarren argudioren bat edo beste, baita bi urteko bizipena ere, bere jarrera eta bere jokabidea indartzen zituena; eta bere asmoak eta proiektuak zituen, aitari berehala jakinarazi zizkionak:
‎Umetan jaso genituèn Jainkoaren irudi haiek —tronu batetik sariak eta kondenak banatzen zituèn aita bizardun hura, adibidez— motz geratu zitzaizkidan, halako batean; are gehiago: Jainkoa definitu nahi izatetik datoz, nik uste —erlijio bakoitzak definitzen du Jainkoa bere erara, eta horrek zera adierazten du, Jainkoaren mende gaudela, bai, baina Jainkoa geure erara menderatuta gero, definiziorik interesatuenak bitarteko—, Jainkoaren izenean egindako krimen gehienak; izan ere, Jainkoa definitzea Hura hitzez inguratzea da... edo Haren inguruan hitzezko hesi bat jartzea, bestela, baina hitzak harri bihurtzen direnean hesiak ere harresi bihurtzen dir... hots, Jainkoa Jainkoaren kontra eta harresia harresiaren kontra; izan ere, Jainkoari buruzko definizioak —eta definizoek idolatriarako bidean jartzen gaituzte, gero eta ziurrago nago horretaz— arma hutsak dira, guk noiznahi erabil ditzakegunak, gezi batzuk bezala, etsaiari aurre egiteko; izan ere, Jainkoaz mintzo diren mintzo guztiak muga bat dira... eta horregatik geratzen naiz isilik, isiltasuna misterioaren mugagabetasuna hobekien definitzen duen hitza delakoan, hitz orotatik haratago dagoena...
‎Ez al dakizue, bada, erregeari Jainkoagandik datorkiola duen boterea? Baina Mateo Morralek huts egin zuen, eta horrek erakusten du Jainkoak erregea bere erregetzan nahi duela, Espainian gobernatzen jarrai dezan. Izan ere, espainiar guztiok gara baztergarriak eta bakarra bazterrezina; izan ere, Espainia espainiarron etxea da, eta erregea etxeko zutabe nagusia!".
‎Gizaki hori, ordea, bere ameskerien mende, zientziaren mugak hausten ere saiatuko da halako batean —hitzen indarra erabiliz, konjuroak asmatuko ditu, tximistari aurre egiteko, adibidez—, baita saiatu ahala mugarik mugazkoenarekin topatu ere —lurra, harriaren aurkako jardunean desegiten da, eta tximistak leinuko norbait hilko du—, gero eta sinetsiago nago: asmatzen du orduan Jainkoa, bihurtzen du bere muga bakoitzean mugagabe —jainkoaren historia antropomorfismoaren historia da ezinbestean—, ematen dio hitza, jartzen da guztiz berak sortutako fabulazioaren mende, ipintzen du Jainko hipotetiko hori zeruko tronuan... Desoreka da, ordea, zeru lurren arteko harreman asimetrikoen ezinbesteko fruitu, izaki guztiz perfektu eta izaki inperfektu baten arteko harremanen ondorioak baitira neurosia eta histeria... ez uka hori niri, Gabino, zu ere histeriko historiko bihurtu baitzintuen Jainko guztiahaldunak Pagoagako hartan, Ama Birjina bitarteko, barkatu txantxa.
‎Eta biek dute arrazoi, Platonen Ideia, berak buruan zuèn errealitate subjektibo batekin lotua baitago gehienik ere, eta errealitate asmatu batekin, azken batean, ez errealitate objektiboarekin. Baina hemen eta orain jende gehienak erabiltzen du Jainkoa makulu gisa, eta makulu hori dugu geure baitatik kendu beharra, pertsona askeak eta indartsuak izatekotan, Nietzscheren supergizona bezala... horretaraino ados bainago Nietzscherekin, hortik aurrera marxista banaiz ere, badakizu’ Gehien behar nituenean iritsi zitzaizkidan behar nituèn hitzak, halako moldez, non erabat ados sentitu bainintzen, baita erabat aske ere, gainetik karga be... Jainkoa arazo bihurtu zitzaidanean, beraz —zuri bezalaxe, Damaso! —, besarkatu nuen ateismoa, Jainkoa bainuen nik arazo eta ez ateismoa, jende askori gertatzen zaionaren guztiz beste aldera.
‎hain kementsu, non inbidia ematen baitzidan... zer esango dizut, bada, Damaso!; nirekin konparatuta —nire gorputz luze bezain mehea bi adarretako zuhaitz makal bat zen, azken batean, adarretako bat lehortu eta usteldu zitzaiona—, Teofilo Maria mutil liraina zen, sendoa, ongi errotutako haritza bezain lerdena, adar ustelik gabekoa; ideia berriekin zetorren, gainera; edo bere betiko ideiei inoiz baino atxikiago zetorren, hobeto esanda, inoiz baino eskuin muturrekoago; ni askotan sentitu izan naiz tokiz kanpo bizitzan, badakizu, baina beste bat zen Teofilo Mariaren kasua, honek ume umetatik izan baitzuen munduan ibili zuèn ibilbidearen kontzientzia, fabrikatik Regina enera eta Regina enetik fabrikara, aitak eraikitako inperio ekonomikoaren enperadoreorde eta haren oinordeko gisa; ikuspuntu horretatik, beraz, Teofilo Mariak bere tokian zuen burua: Jainkoaren probidentziak —Teofilo Mariak Jainkoa sinesten zuen, oso era interesatuan bazen ere... baina nork ez du Jainkoa sinesten era interesatuan? — piramidearen erpinean jarri zuen, eta berak ahaleginak egin zituen erpinari eusteko; Frantziatik, gainera, bazekarren argudioren bat edo beste, baita bi urteko bizipena ere, bere jarrera eta bere jokabidea indartzen zituena; eta bere asmoak eta proiektuak zituen, aitari berehala jakinarazi zizkionak: " Aita, sozialistekin, anarkistekin eta komunistekin bukatu behar dugu, parce que ce sont une merde" esan zuen hasteko, Teofilo Maria ohitura harekin etorri baitzen, botatako esaldiei frantsesezko lelo bat eranstekoa, aldika... ohitura hura, berandu gabe, galduz joan zen arren;" Izan ere, kristau langileak behar ditugu, onak, obedienteak eta gure esanetara daudenak, eta gaiztoak baztertu.
2011
‎Metxaren nortasuna oso zehatza da, guztiok ezagutu dugu Casablanca baserriko seme gaztearen tankerakorik, baina aldi berean historia askatasunerantz mugiarazten duen indar kosmikoaren hezurmamitzea ere bada, Bakunin Txirrita zaharberritua, historiak eta gizarteak bazterturikoen maitalea. Ez horratik naturak irainduena, ez da Asisko Frantziskoren leinukoa(, hobe du Jainko delako horrek, existitu gabe?, dio Metxak: –argibide latzak eman lizkidake!?), baizik emagaldu, jipoitu, gaizkile eta drogazaleena, guardia zibilaren alargunarena:
‎Berak ordaindu dituelako gure bekatu eta lizunkeria nardagarri guztien zigorrak, otean? Horregatik saritu ote du Jainkoak, gorputza ere Paradisura eraman dezan utziz? –Victoria birrotxak goxo goxo.
2013
‎Egitekoak egitekotan direnean, galdu gordean dabiltzanean, orduan eduki ezazu egundaino baino esperantza gehiago. Zeren orduan erakutsiko du Jainkoak bere botere handia: ez egitekoaren hastean, baina bai premiarik handienean, eta inondik erremediorik ez dela dirudienean.
‎–Egia da: Albreteko etxeak hamaika aldiz merezi du Jainkoaren zein gizonen sua, hainbeste jende zerurako galtzeagatik.
2014
‎594 Irudimenak asko laguntzen du Jainkoarekin komunikatzeko garaian.
‎Ez Martin Ugalde. Gizarteak arkakuso atomikoa du jainko?
2015
‎mokoaz edan du jainko izatea.
‎Bere nortasuna oso zehatza da, guztiok ezagutu dugu Casablanca baserriko seme gaztearen tankerakorik, baina aldi berean historia askatasunerantz mugiarazten duen indar kosmikoaren hezurmamitzea ere bada, Bakunin Txirrita zaharberritua, historiak eta gizarteak bazterturikoen maitalea. Ez horratik naturak irainduena, ez da Asisko Frantziskoren leinukoa(, hobe du Jainko delako horrek, existitu gabe?, dio Metxak: –argibide latzak eman lizkidake!?), baizik emagaldu, jipoitu, gaizkile eta drogazaleena, psikopata bilakaturiko Pessoa txolinarena(, unibertso osoa da ziega bat, eta preso egoteak ez du zer ikusirik ziegaren tamainaz?), guardia zibilaren alargunarena:
2016
‎Ateismoaren historian Holbach izan zen bigarren mugarria, eta Feuerbach hirugarrena. Azken honek ez du Jainkoa ukatzen, gizakiaren kimera bat dela frogatzen saiatzen da eta horren analisia egiten du: gizakiak hilkorra, mugatua, finitua dela jakitun, kontrako ezaugarriak dituen izaki bat asmatuko du.
‎Kapilauari hots egin diot, meza bukatuta. Judasek, gure kapilauak, ez du Jainkoa sinesten, eta hala errazagoa da dena. 286koarena komentatu diot, juanikoteek oinazez erdiratzen diotela izaite osoa.
‎Historiak jaso duena egia izatekotan, ematen du jainkoak erromatarraren alde jarri zirela, eta Zesarren zorte alai hura izan zela galiarren orpo mindua.
2017
‎soka luze bat hartu eta habe batetik zintzilik uztea neure burua. Nire bekatuen handia baino mila bider handiagoa du Jainkoaren errukiak, Luziferren labeetan betiko erreko ez banaiz. Otoitz egizu hala izan dadin.
‎Jarri ditzatela urkamenditik zintzilik mamiak usteldu eta hezurrak banatu arte! Gizona aizkoraz hiltzea niri hil zidaten bezala, horrek ez du Jainkoaren barkaziorik ere! Harrapa bitza epaile jauna, eta paga dezatela egin dutena, sufrituz lurrean, eta infemuko suekin hemendik doazenean!
2019
‎Santek belauniko adierazten diote maitasuna Kristo distiratsuari. Belauniko, intsentsuaren usainean, neskatoak bere burua abandonatzen du Jainkoaren eta aingeruen begiradapean: gizon begirada baten pean.
‎Erotismo erotismoak normalean ez du leku handirik bikote horretan. Baina bikote bat da, bai; bere feminitatearen barren barrenetik, amak gizon subiranoa ikusten du semearengan; haren esku jartzen da emakume maitemindua bezain kartsuki, eta, horren truke, espero du jainkoaren eskuinera goratua izatea. Jasokunde hori lortzeko, emakume maiteminduak amorantearen askatasunaz baliatu nahi du:
‎bere esperientzia zein beste norbaitena, behar bezain sendo berretsia bada. Bera kasu singular bat dela pentsatzen du berez, etxean bakarturik egonda ez baitu bere burua aktiboki konparatzen beste emakumeekin; beti espero du destinoak eta gizonek salbuespen bat egingo dutela bere mesederako; gehiago sinesten du barrena zeharkatzen dioten argialdietan, guztientzat balio duten arrazoibideetan baino; erraz baino errazago onartzen du Jainkoak edo munduko espiritu ilunen batek bidali dizkiola argialdi horiek; zenbait zorigaitzi, zenbait ezbeharri buruz honela pentsatzen du, lasai lasai: –Niri ez zait gertatuko?; iruntzitara, imajinatzen du, nirekin salbuespen bat egingo dute?:
‎gorputz eta arima galtzea absolututzat eta esentzialtzat aurkezten zaion harengan. Aldez edo moldez mendekoa izatera kondenatua dagoenez, nahiago du jainko bati zerbitzatu, tirano batzuei obeditu baino, gurasoak, senarra, babeslea?; bere esklabotza desiratzea aukeratzen du, hain gogotik desiratzea, non bere askatasunaren adierazpidea irudituko baitzaio esklabotza hori; objektu inesentzialarena du egoera, eta ahaleginak egingo ditu egoera hori gainditzeko, hain zuzen ere oso osoki bere gain hartuz egoera hori; bere haragiarekin, sentimenduekin... bere burua deuseztatuko du haren aurrean.
‎Mateolok apaiztasuna galdu du emaztea hartzean; madarikatu egingo du bere ezkontza, madarikatu emakumeak, eta madarikatu ezkontza oro har. Zergatik sortu du Jainkoak emakumea, ezin uztartuzkoak badira ezkontza eta apaiztasuna. Ezkontzan ezin da bakerik izan:
‎Jabetzaren posibilitatea da[...] Sortzailea bere obrarekin batzen segitzen duen lotura samurraren esteka da. Emakumeak ulertu egiten du Jainkoa. Ikusi eta egiten duen arima da.
‎Halaxe asebetetzen ditu fantasia sadomasokistak. Gizonaren gainbehera miresten du Jainkoaren umiliazioan; geldo, pasibo, zauriz betea egonik, gurutziltzatua ifrentzua da piztiei, puñalei, gizasemeei eskainiriko emakumezko martiri zuri edo gorriarena, zeinarekin identifikatu ohi baita neskatoa: guztiz aztoratzen da ikusirik berari dagokion rola Gizonak, Jainko Gizonak hartu duela beretzat.
‎Amodioa bokazio goren gisa esleitu zaio emakumeari, eta, gizonarengana bideratzen duenean, emakumeak Jainkoa aurkitu nahi du harengan: zirkunstantziek giza amodioa galarazten badiote, desengainaturik badago edo kontentagaitza bada, erabakiko du Jainkoaren baitan adoratuko duela dibinitatea. Hain zuzen, izan da gar horrek erre duen gizonik ere, baina bakanak izan dira, eta haien debozioak bazuen alde intelektual txit findua.
‎–Ezinezkoa da, esan zuen errabino handiak?. Ez du jainkoaren agindua hautsiko. Judu baten emaztea da, eta ez da beste inoren maitea izango.
‎Badago zuen artean maitasun arazo bat, beste hainbat eta hainbat bikotetan bezalaxe; nik, hala ere, bekatu arrastorik ez dut ikusten. Zera, zer ikusirik du Jainkoak zuen arteko afera horretan. Zuen artean konpondu eta kito.
‎Asmatuko al du jainkorik,
2022
‎Hemen egiten ditugunak sekretuak dira. Horrela nahi du Jainkoak. Ezin diogu hutsik egin, aditu?
‎Pantailan sonbreiru beltza jantzita zeraman gizon beltzarana agertu zen. " Haurdun dagoen emakumea hiltzen duenak ez du Jainkoaren barkamenik" esan zuen amorrurik gabe, eztabaidaezina den zerbait esaten duenaren doinuarekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia