Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 42

2000
‎Robine, J. M.. Le holisme du J. C. Smuts. Bulletin de l. Association Française de TherapieGestalt, n° 6, 1994.
2002
‎Orain taldearekin hasi zen antzerkian, gerora Arteszena, Gasteiz eta Vaiven taldeekin egin du lan. Hainbat ikastaro egin du J. C. Plaza, John Strasberg eta abarrekin. Besteak beste, «Dartagnan», «Divinas palabras» eta «Kakatua berdea» obretan hartu du parte.
‎Atxagarentzat, erreala eta ez erreala bereizi gabe idatzi eta irakurtzen den eleberria da eleberri fantastikoa. Bere egiten du J. L. Borgesen ikuspuntua, hots, errealismo literarioa ameskeria dela, zeren eta, azken finean, literatura oro fikziozkoa baita, edo, bestela esanda, aldez aurretik idazlearen eta irakurlearen artean gertatzen den itun literarioaren zati bat. Itun hori dela eta, literatura fantastikoaren kasuan, irakurlearen jarrera zalantzatiagoa da eta irakurtzen ari denak sortzen dion dudak hartaraturik zalantzan jartzen ditu gertakizunak.
2003
‎Liburu bakoitzaren hasieran aztarnak uzten dira, zertara datozen gehiegi azaldu gabe, irakurle bizkorra ohar dadin bakarrik. Beno, hori, narrazio osoan zehar egiten du J. K. Rowlingek, azken batean: badoa arazoak planteatzen, arrastoak eskaintzen, eta izugarri polita da nola kateatzen duen dena azkenean eta zeinen ondo ematen duen azalpena.
‎94 Diskurtso historikoa azaltzeko forma poetikodun narrazio erabiltzearen desegokitasun bera aipatzen du J. Juaristik (1998: 174), Ricardo Becerro arabarrak 1885ean idatzitako Romancero Alavés komentatuz (guztiz ere Eskaldunac en erako forma literariodun kontakizun historikoa).
2004
‎Bestalde, Lurra eta Jainkoa, izadia eta kristautasuna, bi kontzeptuon bateratze horrek Pierre Teilhard de Chardin jesuita filosofo eta paleontologo frantsesaren mundu ikuskera gogoraraz diezaguke. Erdozaintzi ren obran gizakia, lurra eta Jainkoa hiruko etenezinaren interpretazio bera antzeman dezakegula adierazi du J. Azurmen dik:
2006
‎Dena den, argi dago lurraldeka hedatzeko orduan preferentziak daudela, hots, normalean foruak bere inguruko herri eta hiribilduetara zabaltzen dira, eta ez urrutikoetara; baina berdin berdin hedatuko dira errege nafarren edo gaztelarren eskutik foru berak. Horrela zehazten du J. Mª Lacarra k (1933: 6):
2007
‎Baroja-rekin, Ortega da beste bat literatura espainolean Gobineau ren influentzia handikoa. Hala gogoratzen du J. Varela-k: –En su exaltación de lo germano, Ortega demuestra ser un seguidor de Gobineau, el teórico racista de notable influencia europea.
‎Hala, batek berdintasunaren defentsarekin errebindikatzen duena, besteak diferentziaren apologiarekin errebindikatzen zizun. Hala ulertu du J. A. Fishman soziolinguistak Whorf-en hizkuntz erlatibismoaren hondoeneko aspirazioa, «multilingualismoaren heroia» gizarte amerikarrean indiar hizkuntza ignoratuen bitxiak aldarrikatzean1564 Txillardegik ere (Larresorok) alderdi hori nabarmendu izan du Whorf ez mintzatu denean:
2008
‎21 Honela definitu du J. Sinclairrek: " A reference corpus is one that is designed to provide comprehensive information about a language.
‎Oso zaila da atal horiek guztiok interpretazio ardatz baten inguruan txirikordatzea. Arrazoi du J. Azurmendik Gandiagaren ahoan esaldi hau jarri duenean: –Hiru> > bakarka, nahiz eta ez> liburu> bezala> kontzebitua> egon, kondizioek berek batasun batekin sorrerazi dute:
2009
‎memoriak historiatik datozen informazioak erabiltzen ditu etahark gero eta lekukotasun eta oroitzapen gehiago erabiltzen ditu iturri gisa. Historiaren eta memoria kolektiboaren arteko lotura argi eta garbi ezartzen du J. LeGoff ek (1991: 178):
2010
‎–Ibilbide orri bat zen akordioa, hainbat konpromiso tartean?, adierazi du J. Iñaki Etxezarretak. –Prozesu bat adostu genuen, eta haren arabera hiru eginkizun irekitzen genituen.
‎–Baina, balantzaren beste aldean, horrek gure harrokeria ekarri zuen?, erantsi du J. Iñaki Etxezarretak. –1983an abiaturiko barne gogoetak, gure buruaren jabe hartze horrek, gailur instituzionala hartu zuen hor.
‎Ikastoletan, berriz, hasieratik oso kontziente izan ziren legea era horretan onartzea iruzurra zela. . Lege proiektuari kontra egin genion kalean eta komunikabideetan, titulu bat falta zela salatuz?, azpimarratu du J. Iñaki Etxezarretak. –Eta guk legeari oposizioa agertu genion neurrian, PSOE asko poztu zen.
‎Beraz, bertako bazkideek eta administrazioak osatuko zuten titulartasun hori. Hau da, gurasoek eta administrazioak?, argitu du J. Iñaki Etxezarretak. –Kontzeptu oso berria zen hura, eta eredu napoleondarra zuen estatu batean, napoleondarra ez soilik eskolaren ikuspuntutik, baita zuzenbide administratiboaren ikuspegitik ere?, lehen aldiz jartzen zuen mahai gainean kontzeptu bat:
‎Hain zuzen ere, planteamendua eskola publikoaren onerako zela konbentzituta zeudela eta daudela azpimarratu du J. Iñaki Etxezarretak. –Gaur egun, oraindik sinesten dugu eskola publikoak etorkizuna izango duela baldin eta horrelako antolamendu aldaketa sakona egiten badu.
‎–Legea bazetorrela konturatzean, guk elkarrizketa prozesu bat zabaldu genuen alderdiekin. Eta EAJn bi sentiberatasun zeuden?, azaldu du J. Iñaki Etxezarretak.
‎–Eztabaida ideologikoetatik kanpo, ordea, bada besterik? ohartarazi du J. Iñaki Etxezarretak. –Maiatzaren 4ko akordioaren helburuetako bat ikastolen hazkundeari muga jartzea zen, eta bada gaur egun ere.
‎Eta hori horrela izan zela onartu du J. Iñaki Etxezarretak ere: –HBk eta EAk apustu sendoak egin zituzten lekuetan, ikastolek eutsi egin zioten haien izaerari.
‎HBren antzera, oposizio sistematikoaren jarrera agertu zuen EAk. Horrela definitu du J. Iñaki Etxezarretak alderdi honen jarrera: –Bere posizio mediatikoa eta publikoa izan zen ikastolak ez publifikatzearen aldekoa, eta lan handia egin zuen norabide horretan.
‎Testuinguru hartan, segur aski gu ez ginen pertsonarik egokienak, ezta federazioak erakunderik egokienak? prozesu berri bat urratzeko, baina bai errazteko?, adierazi du J. Iñaki Etxezarretak. Beraz, hainbat ikastolari bide hori kudeatzea proposatu zion federazioak.
‎–Euskal Eskola Publikoaren Legearen inguruko zurrunbiloak 1993 eta 1994 urteak hartu bazituen ere, Ikastolen Elkarteak pedagogia alorreko lan ugari eta sakonak egiten jarraitu zuen? zehazten du J. Iñaki Etxezarretak. –Urte gogor horietan zehar Xabier Garagorri, Iñaki Lekuona, Itziar Elorza, Josune Gereka, Jose Luis Marañon, Nerea Arregi, Mikel Mendizabal eta aipatzeke utziko ditudan hamaika profesionalek Eleaniztasun egitasmoa, Ikas material berrien ekoizpena, Prestakuntza plana, Lehen Jardunaldi Pedagogikoak, IKT baliabideak, Bertsolaritza irakaskuntzan?
‎–Formula berria ziaboga bat zen, bai, baina 1995eko egoera bat zen, eta 1998koa beste bat?, nabarmendu du J. Iñaki Etxezarretak. –Behin ikastola ohiek ikastetxe publiko gisa beren bidea egingo zutela ikusi ostean, ikastola batzuek eta federazioetako buru askok egituraketa bakarraren aldeko urrats azkarra eskatu zuten, ahal zen agudoen egiteko gogoa zegoen.
‎–Beste operazio bat hasi zen orduan?, gogoratu du J. Iñaki Etxezarretak. –Sare publikoko sektore hura Iztueta presionatzen hasi zen; PSOEk eta CCOOk, adibidez, salatu zuten nola izan zitekeen lan hura ofiziala haiek parte hartu ez zutenean; prozesuaren lidergoa Hezkuntza Sailak hartzea eskatzen hasi ziren??.
2012
‎Intzisoen eremu zabal horretan egitura andana metatzen du J. A. Martínezek:
2013
‎eurenerrepresentazioekinelkartzendituenloturaikusezinetamateriarikgabekoa adierazten omen du J. M. Barandiaran-en HiztegiMitologikoan.
‎Izan ere, integrazio politikoa (edo, Sorrera Legearen hitzez hitzezko definiziora jota," herritar euskaldunak argipide eta politikan"), azken finean, hizkuntza batean edo bestean egiten da. Helburu horrek, bistan da, zerikusi zuzena du J. Habermasek proposatu zuen eremu publikoaren ideiarekin (Habermas 1962). Hots, komunikazio eta eztabaida gune batekin, gaur egun komunikabideak euskarri nagusi dituena, non herritarrek arazo komunez eztabaidatu eta adostasuna bilatzen baitute.
2014
‎aipatzen du behin(. Clavigo?) 2055,. Lesbian Nation? idatzi du J. Johnstonek.
‎Renan, Seminarioan beharbada bere jatorri bretoi eta probintzianoaz lotsatu behar izan duena302, geroago harro harro agertu da bere bretoitasunaz, eta artarik handiena eskaini dio herrigogo(, abendats?) bretoiari, hots, zeltari. Berak ere geografiarekin lotzen du espiritu hori eta, hain zuzen, paisaiaren deskribapen literario espirituala bere dohain apartetako bat da303 Zuzen esan du J. Pommierrek Renanengatik: –Sa Bretagne(?) est plutôt une âme qu, un paysage? 304 Orain, arima bretoia?
2015
‎" Iraganean, ardurazko postu bat sortzen zenean barne lehiaketa bat egoten zen eta formak gordetzen ziren. Langile batzordeko ordezkari batek, kontseilari batek eta giza baliabidetako arduradun batek ikuskatzen zuten prozesua", azaltzen du J. L.k." Hori guztia desagertu zen gero. Horrela jakiten zenuen bat batean hura bulego bateko buruzagi egiten zuela.
‎Afiliatuen artean, jatorri ideologiko guztietako pertsonak izateaz gain, CANeko hierarkia barruko postu desberdinetako jendea egon izan da. " Langileak, bulegoko buruzagiak eta departamendu bateko zuzendari ohiak topatu ditzakezu bertan", azaltzen du J. L. k. SEAren baitan bi arima daude: bata korporatiboa eta bestea sindikalagoa.
‎Gehienentzat lan egiten zuten bulegoan hasi eta amaitzen zen aurrezki kutxa: " Langileoi osotasunaren irudia falta zaigu eta askok ez dute bere bulegotik haratago ikusten", kontatzen du J. L. langileak.*
‎Karrera bat abiatzen du aldatzea aldatzeagatik. Dena aldatu behar da, dena berritu behar da, eta gauzak bere onetik ateratzen dira", deskribatzen du J. L. k.
‎Profil desberdineko langileak ziren: " 50 urte inguruko jendea oztopo bat zen, eta galga bat izan zitekeen Nafarroako Kutxak ezarri nahi zuen estrategiaren baitan", aipatzen du C. G. k." Gertatzen zenaren aurrean jarrera kritikoa jende beteranoenak zuen", gaineratzen du J. L. k. Sindikatuen afiliazioan nabari zen hori batik bat. Sindikatu guztietan bazkide gehienak langile helduagoen artean zeuden.
‎" Aulki gorri batzuk ziren, eta erdi etzanda zeuden han buruzagi guztiak. Jendea igo eta igo egiten zen eta eszenatoki hura zuzendariz eta fitxaketez bete zen", gogoan du J. L. k.
2016
‎Piarres Lafittek Etxahun aipatu zuen euskal literaturaz egin zuen mintzaldian. Honela gogoratzen du J. Haritschelharrek, ondoren R.P. Lhanderen eta aita Larrasqueten eskutik Etxahunen goraipatzeak heldu ziren:
2020
‎" Herrira iritsi nintzenean mutil batzuek gauza bakoitzak bere denbora zeukala kontatu zidaten. Kalakardo adarbakarra uztailean agertzen zen, inurri hegaldunek abuztuko amabirginaren euriak iragartzen zituzten, irailaren hasieran marisorginak..." idatzi du J. Guillamonek Les Cuques liburuan.
2021
‎– Azterketa historiografikoa Mitxelenak baino gehiago sakontzen du J. B. Orpustan-ek, gertakari soziohistorikoek sorkuntzaren baitan ukan duten eragina barnatuz. Gainera, garai bakoitzarentzat, kronologia orokor bat ematen du garbiki erakusteko zein ziren orduko euskal gizartearen harat hunatak, baita ere inguruko erresumetan izan zirenak.
‎Arkilokoren ezkutua saiakeran arriskua beharrean koldarkeria aldarrikatzen du J. Aranzadik. Alde egitea goraipatzen du bertan, iheslariaren etika.
‎" santuek" beren burua gehiago zigortzen dute, inork baino errazago diote bekatari madarikatu hutsak baino ez direla. Autoexijentzia sabelkoi hori dela-eta, Superniaren gula azpimarratuko du J. Lacanek. Aseezina da, guztiz sadikoa.
2023
‎Lan horretan eraginkortasun handiagoz aritzeko, azken ekoizpenetan ekintza komunikatiboaren testuinguruko aldagaiak aintzat hartzeko hautua egin dugu. Egoeren zenbait ezaugarrik bat egiten du J. P. Bronckarten ikuspegi soziodiskurtsiboarekin, eta Ikastolen Hizkuntz Proiektua liburuan ere aipamen zuzena egin zaio ikuspegi horri (Ikastolen Hizkuntz Proiektua, 73 or.):
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia