2008
|
|
Oso zaila da atal horiek guztiok interpretazio ardatz baten inguruan txirikordatzea. Arrazoi
|
du
J. Azurmendik Gandiagaren ahoan esaldi hau jarri duenean: –Hiru> > bakarka, nahiz eta ez> liburu> bezala> kontzebitua> egon, kondizioek berek batasun batekin sorrerazi dute:
|
2010
|
|
–Ibilbide orri bat zen akordioa, hainbat konpromiso tartean?, adierazi
|
du
J. Iñaki Etxezarretak. –Prozesu bat adostu genuen, eta haren arabera hiru eginkizun irekitzen genituen.
|
|
–Baina, balantzaren beste aldean, horrek gure harrokeria ekarri zuen?, erantsi
|
du
J. Iñaki Etxezarretak. –1983an abiaturiko barne gogoetak, gure buruaren jabe hartze horrek, gailur instituzionala hartu zuen hor.
|
|
Ikastoletan, berriz, hasieratik oso kontziente izan ziren legea era horretan onartzea iruzurra zela. . Lege proiektuari kontra egin genion kalean eta komunikabideetan, titulu bat falta zela salatuz?, azpimarratu
|
du
J. Iñaki Etxezarretak. –Eta guk legeari oposizioa agertu genion neurrian, PSOE asko poztu zen.
|
|
Beraz, bertako bazkideek eta administrazioak osatuko zuten titulartasun hori. Hau da, gurasoek eta administrazioak?, argitu
|
du
J. Iñaki Etxezarretak. –Kontzeptu oso berria zen hura, eta eredu napoleondarra zuen estatu batean, napoleondarra ez soilik eskolaren ikuspuntutik, baita zuzenbide administratiboaren ikuspegitik ere?, lehen aldiz jartzen zuen mahai gainean kontzeptu bat:
|
|
Hain zuzen ere, planteamendua eskola publikoaren onerako zela konbentzituta zeudela eta daudela azpimarratu
|
du
J. Iñaki Etxezarretak. –Gaur egun, oraindik sinesten dugu eskola publikoak etorkizuna izango duela baldin eta horrelako antolamendu aldaketa sakona egiten badu.
|
|
–Legea bazetorrela konturatzean, guk elkarrizketa prozesu bat zabaldu genuen alderdiekin. Eta EAJn bi sentiberatasun zeuden?, azaldu
|
du
J. Iñaki Etxezarretak.
|
|
–Eztabaida ideologikoetatik kanpo, ordea, bada besterik? ohartarazi
|
du
J. Iñaki Etxezarretak. –Maiatzaren 4ko akordioaren helburuetako bat ikastolen hazkundeari muga jartzea zen, eta bada gaur egun ere.
|
|
Eta hori horrela izan zela onartu
|
du
J. Iñaki Etxezarretak ere: –HBk eta EAk apustu sendoak egin zituzten lekuetan, ikastolek eutsi egin zioten haien izaerari.
|
|
HBren antzera, oposizio sistematikoaren jarrera agertu zuen EAk. Horrela definitu
|
du
J. Iñaki Etxezarretak alderdi honen jarrera: –Bere posizio mediatikoa eta publikoa izan zen ikastolak ez publifikatzearen aldekoa, eta lan handia egin zuen norabide horretan.
|
|
Testuinguru hartan, segur aski gu ez ginen pertsonarik egokienak, ezta federazioak erakunderik egokienak? prozesu berri bat urratzeko, baina bai errazteko?, adierazi
|
du
J. Iñaki Etxezarretak. Beraz, hainbat ikastolari bide hori kudeatzea proposatu zion federazioak.
|
|
–Euskal Eskola Publikoaren Legearen inguruko zurrunbiloak 1993 eta 1994 urteak hartu bazituen ere, Ikastolen Elkarteak pedagogia alorreko lan ugari eta sakonak egiten jarraitu zuen? zehazten
|
du
J. Iñaki Etxezarretak. –Urte gogor horietan zehar Xabier Garagorri, Iñaki Lekuona, Itziar Elorza, Josune Gereka, Jose Luis Marañon, Nerea Arregi, Mikel Mendizabal eta aipatzeke utziko ditudan hamaika profesionalek Eleaniztasun egitasmoa, Ikas material berrien ekoizpena, Prestakuntza plana, Lehen Jardunaldi Pedagogikoak, IKT baliabideak, Bertsolaritza irakaskuntzan?
|
|
–Formula berria ziaboga bat zen, bai, baina 1995eko egoera bat zen, eta 1998koa beste bat?, nabarmendu
|
du
J. Iñaki Etxezarretak. –Behin ikastola ohiek ikastetxe publiko gisa beren bidea egingo zutela ikusi ostean, ikastola batzuek eta federazioetako buru askok egituraketa bakarraren aldeko urrats azkarra eskatu zuten, ahal zen agudoen egiteko gogoa zegoen.
|
|
–Beste operazio bat hasi zen orduan?, gogoratu
|
du
J. Iñaki Etxezarretak. –Sare publikoko sektore hura Iztueta presionatzen hasi zen; PSOEk eta CCOOk, adibidez, salatu zuten nola izan zitekeen lan hura ofiziala haiek parte hartu ez zutenean; prozesuaren lidergoa Hezkuntza Sailak hartzea eskatzen hasi ziren??.
|
2012
|
|
Intzisoen eremu zabal horretan egitura andana metatzen
|
du
J. A. Martínezek:
|
2016
|
|
Piarres Lafittek Etxahun aipatu zuen euskal literaturaz egin zuen mintzaldian. Honela gogoratzen
|
du
J. Haritschelharrek, ondoren R.P. Lhanderen eta aita Larrasqueten eskutik Etxahunen goraipatzeak heldu ziren:
|
2021
|
|
– Azterketa historiografikoa Mitxelenak baino gehiago sakontzen
|
du
J. B. Orpustan-ek, gertakari soziohistorikoek sorkuntzaren baitan ukan duten eragina barnatuz. Gainera, garai bakoitzarentzat, kronologia orokor bat ematen du garbiki erakusteko zein ziren orduko euskal gizartearen harat hunatak, baita ere inguruko erresumetan izan zirenak.
|