Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2008
‎Oso zaila da atal horiek guztiok interpretazio ardatz baten inguruan txirikordatzea. Arrazoi du J. Azurmendik Gandiagaren ahoan esaldi hau jarri duenean: –Hiru> > bakarka, nahiz eta ez> liburu> bezala> kontzebitua> egon, kondizioek berek batasun batekin sorrerazi dute:
2010
‎–Ibilbide orri bat zen akordioa, hainbat konpromiso tartean?, adierazi du J. Iñaki Etxezarretak. –Prozesu bat adostu genuen, eta haren arabera hiru eginkizun irekitzen genituen.
‎–Baina, balantzaren beste aldean, horrek gure harrokeria ekarri zuen?, erantsi du J. Iñaki Etxezarretak. –1983an abiaturiko barne gogoetak, gure buruaren jabe hartze horrek, gailur instituzionala hartu zuen hor.
‎Ikastoletan, berriz, hasieratik oso kontziente izan ziren legea era horretan onartzea iruzurra zela. . Lege proiektuari kontra egin genion kalean eta komunikabideetan, titulu bat falta zela salatuz?, azpimarratu du J. Iñaki Etxezarretak. –Eta guk legeari oposizioa agertu genion neurrian, PSOE asko poztu zen.
‎Beraz, bertako bazkideek eta administrazioak osatuko zuten titulartasun hori. Hau da, gurasoek eta administrazioak?, argitu du J. Iñaki Etxezarretak. –Kontzeptu oso berria zen hura, eta eredu napoleondarra zuen estatu batean, napoleondarra ez soilik eskolaren ikuspuntutik, baita zuzenbide administratiboaren ikuspegitik ere?, lehen aldiz jartzen zuen mahai gainean kontzeptu bat:
‎Hain zuzen ere, planteamendua eskola publikoaren onerako zela konbentzituta zeudela eta daudela azpimarratu du J. Iñaki Etxezarretak. –Gaur egun, oraindik sinesten dugu eskola publikoak etorkizuna izango duela baldin eta horrelako antolamendu aldaketa sakona egiten badu.
‎–Legea bazetorrela konturatzean, guk elkarrizketa prozesu bat zabaldu genuen alderdiekin. Eta EAJn bi sentiberatasun zeuden?, azaldu du J. Iñaki Etxezarretak.
‎–Eztabaida ideologikoetatik kanpo, ordea, bada besterik? ohartarazi du J. Iñaki Etxezarretak. –Maiatzaren 4ko akordioaren helburuetako bat ikastolen hazkundeari muga jartzea zen, eta bada gaur egun ere.
‎Eta hori horrela izan zela onartu du J. Iñaki Etxezarretak ere: –HBk eta EAk apustu sendoak egin zituzten lekuetan, ikastolek eutsi egin zioten haien izaerari.
‎HBren antzera, oposizio sistematikoaren jarrera agertu zuen EAk. Horrela definitu du J. Iñaki Etxezarretak alderdi honen jarrera: –Bere posizio mediatikoa eta publikoa izan zen ikastolak ez publifikatzearen aldekoa, eta lan handia egin zuen norabide horretan.
‎Testuinguru hartan, segur aski gu ez ginen pertsonarik egokienak, ezta federazioak erakunderik egokienak? prozesu berri bat urratzeko, baina bai errazteko?, adierazi du J. Iñaki Etxezarretak. Beraz, hainbat ikastolari bide hori kudeatzea proposatu zion federazioak.
‎–Euskal Eskola Publikoaren Legearen inguruko zurrunbiloak 1993 eta 1994 urteak hartu bazituen ere, Ikastolen Elkarteak pedagogia alorreko lan ugari eta sakonak egiten jarraitu zuen? zehazten du J. Iñaki Etxezarretak. –Urte gogor horietan zehar Xabier Garagorri, Iñaki Lekuona, Itziar Elorza, Josune Gereka, Jose Luis Marañon, Nerea Arregi, Mikel Mendizabal eta aipatzeke utziko ditudan hamaika profesionalek Eleaniztasun egitasmoa, Ikas material berrien ekoizpena, Prestakuntza plana, Lehen Jardunaldi Pedagogikoak, IKT baliabideak, Bertsolaritza irakaskuntzan?
‎–Formula berria ziaboga bat zen, bai, baina 1995eko egoera bat zen, eta 1998koa beste bat?, nabarmendu du J. Iñaki Etxezarretak. –Behin ikastola ohiek ikastetxe publiko gisa beren bidea egingo zutela ikusi ostean, ikastola batzuek eta federazioetako buru askok egituraketa bakarraren aldeko urrats azkarra eskatu zuten, ahal zen agudoen egiteko gogoa zegoen.
‎–Beste operazio bat hasi zen orduan?, gogoratu du J. Iñaki Etxezarretak. –Sare publikoko sektore hura Iztueta presionatzen hasi zen; PSOEk eta CCOOk, adibidez, salatu zuten nola izan zitekeen lan hura ofiziala haiek parte hartu ez zutenean; prozesuaren lidergoa Hezkuntza Sailak hartzea eskatzen hasi ziren??.
2012
‎Intzisoen eremu zabal horretan egitura andana metatzen du J. A. Martínezek:
2016
‎Piarres Lafittek Etxahun aipatu zuen euskal literaturaz egin zuen mintzaldian. Honela gogoratzen du J. Haritschelharrek, ondoren R.P. Lhanderen eta aita Larrasqueten eskutik Etxahunen goraipatzeak heldu ziren:
2021
‎– Azterketa historiografikoa Mitxelenak baino gehiago sakontzen du J. B. Orpustan-ek, gertakari soziohistorikoek sorkuntzaren baitan ukan duten eragina barnatuz. Gainera, garai bakoitzarentzat, kronologia orokor bat ematen du garbiki erakusteko zein ziren orduko euskal gizartearen harat hunatak, baita ere inguruko erresumetan izan zirenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia