Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 49

2008
‎Larrebetzuko bere baserrian sartu zen sagutxoa izan du istorioa eraikitzeko abiapuntu idazleak. «Nagusiok saguak ikusten ditugun lekuan txikiek iratxoak ikus ditzakeela jabetu nintzen».
‎Edo hala uste du berak, behintzat. Dramaren saminak ez du istorioa tristatzen, ordea. Samurtasunez eta ironiaz erretratatzen baitute Soledad amultsua zuzendariek.
‎Ayako Fujitani, Ryo Kase, Ayumi Ito, Denis Lavant, Jean François Balmer. 105 min. Hiru atal ditu filmak, eta atal bakoitzean zuzendariari Tokio hiriak inspiratzen diona adierazi behar du istorio baten bitartez. Baiona (L' Autre), Miarritze (Royal).
‎Hartara, Arthur Goldenen eleberriak askoz gehiago eman zezakeen. Marshallek berak aitortu du istorioa kontatzeko askatasuna hartu nahi zuela. Baina hanka motz dabil, akatsak daude eta zenbait unetan kontraesan nabariak antzematen dira.
2009
‎Ulertzeko zaila XIX. mendeko opera erromantikoa bakarrik entzuteko ohitura dutenentzat... Baina entzumen klasikoek hasieran salbatu behar zuten gogortasuna gaindituta, Henzek oso ondo islatzen du istorioaren gordinkeria, ahotsen espresionismoaren eta, estilo askotako musika zoragarri fin eta esankorraren bitartez. Horiek berebiziko interpretazioa behar zuten, eta ez zuten hutsik egin:
‎Aitaren akatsak onartu behar ditu haurrak. Horretarako autoreak giza dohainak dituzten ahateekin osatzen du istorioa. Eduardo igerilekura joan da aitatxorekin.
‎kamera protagonistari begira paratu beharrean, haren alboko pertsona bati eman dio. Protagonistaren etsaiak, Salierik, kontatzen du istorioa Amadeus en; Bright Star en Keatsen maitale Fanny Brownek kontatzen du poetaren bizitza. Ben Wishaw aktorea sartu da 25 urterekin Erroman hildako poetaren pertsonaian.
‎Ze pisu du istorioak eta ze pisu du idazkerak?
2010
‎Teknika aldetik, filma ongi samar egina dago, baina gidoiak huts egiten du istorioak aurrera egin ahala. Jodie Foster saiatzen da sinesgarritasun aurpegia jartzen.
‎Adi, ikusle! Ikustera zoazen filmak ez du istoriorik, ohartarazten zuen Vertov en film hark. Balkoiko atea ireki eta haizearekin batera Gizona Kamerarekin (1929) filmaren irudiak ere sartzen zaizkit ganbaran, Vertov en kamera gizona leiho batetik emakume baten logelan, haren ametsetaraino bertaraino, sartzen zen moduan.
2011
‎«Istorioa kontatzeko orduan euskarri bat baino gehiago erabiltzea da kontua. Heldu dion istorioaren zatiaren arabera, erabiltzaileak modu batera edo bestera ulertuko du istorioa. Istorioaren osotasunaz jabetzen bada, ohartuko da nola dauden lotuta istorio paralelo guztiak.
‎Denak, amak eta umeek, jantzi marradunak dituzte, zerbaitek preso hartu izan balitu bezala».Nobelaren laburrak? 112 orrialde? laguntzen badu ere, batez ere kontamolde lehor honek lortzen du istorioaren tentsioa bukaera arte ongi mantentzea. Bere laburrean, irakurketa intentsua da oso, sarritan min ere egiten duena.
‎Portu Zaharrean, Bilbon eta Gorlizen grabatu zuen filma.Bertan, Lucas (Hector Alterio) eta Maria (Julieta Serrano) anai arreba zaharrek Marcos (Daniel Bruehl) eta Roma (Barbara Goenaga) bikote gaztea ezagutuko dituzte. Zaharren bizimoduak gazteengan izango duen eragina kontatzen du istorioak. Hector Alteriok Shisha Pangma mendira igo nahi duen 80 urteko zahar batena egiten du filmean, eta, alzheimerraren ondorioz, etengabe nahasten ditu errealitatea eta ametsak.Hasiera batean, jatorrizko hizkuntza euskara izatea nahi zuen Aramaiok.
2012
‎Horren arabera, Collinsen ama halako taberna bateko zerbitzaria zen, eta haurra zenean, han pasatzen zituen arratsaldeak, aretoan jo behar zuten taldeen soinu probak entzuten eta errepidean bizitzearen inguruko istorioak entzuten. Guztiz egia den edo ez beste kontu bat da, baina zuzenean kondaira hori sinetsaraztea lortzean datza arrakasta, eta Collins agertokian ikusi eta entzun ondoren, egiazkoagoa ematen du istorioak. Errepideko bluesarekin eta rockarekin halako giro batera eramaten zaitu musikariak, ahotsaren bitartez eta aho soinua joz.
‎Bonbardaketa bera, eta haren gaineko sorkuntza artistikoa. «Filmak kontatzen du istorio bat, baina ez da ohiko filma. Arriskuak hartu ditut kontaketan, baina ez da bideo artea ere.
‎Egunotan Rekalde aretoan ikus daitekeen bideo lanean, Txerri n, Baionako artistak aurreko lanetan erabili zituen baliabide batzuk hartu ditu berriro. Batetik, euskal landa esparruan kokatu du istorioa berriz ere, aurreko hainbat lanetan egin bezala; bestetik, kontakizun berean elkarretaratu ditu desberdinak diren hainbat osagai.
‎The Pirates! Band of Mistifs film britainiarrak, stop motion teknika baliatu du istorio jostagarri eta sarkastikoa ehuntzeko. Aparteko aipamena merezi du urteko ezusteko atseginenetako batek:
2013
‎Lapurreta egitean, kolpe bat jasoko du, eta esnatzean, ohartuko da ez dakiela koadroa non ezkutatu duen. Gaizkile taldeko buruak ez du istorio hori sinetsiko, baina mehatxuek eta tortura fisikoek ez dute argi izpirik lortuko. Hori ikusirik, Simonen buru barruan dagoena ezagutzeko beste bide bat bilatzea erabakiko dute.
‎Lehen aipatutako Bigelowen filmaz aparte, hortik soilik beste pelikula batek merezi du ohorezko aipamena: Gravity k. Alfonso Cuaron zuzendariak jakin izan du istorio bati distira berezia ematen. Gidoi neurtu baten bitartez, espazioan galduko diren bi astronauten abentura urteko istorio onenen artean sartu da.
2014
‎Estreinatu zenetik, oso kritika onak jaso ditu filmak, eta, berriro ere, Bauchmanen izena lehen mailara ekarri du. Greta Gerwing protagonistarekin elkarlanean idatzi du istorioa Bauchmanek, eta argi dago Gerwingen neurrira egindako filma dela. Frances 27 urteko dantzaria da, eta amets bakarra du:
‎Azken urteotan pantaila handian zein txikian behin eta berriz gertatzen ari den moduan, generoaren konbentzio eta egiteko moduak bihurritu nahi izan ditu. Horrela, hilketa batek seinalatuko du istorioaren norabidea. Baina eskema klasikoan ez bezala, hemen narrazioak ez du zuzenean argibidearen bila eginen, hiltzailearen bila alegia, eta bidean eginen dituen itzuli mitzuliak dira benetan segitu beharrekoak.
2015
‎Baina sardinzarrak jaten ditu berdelak, eta norvegiarrek negozio handiagoa egiten dute sardinzarrekin berdelekin baino. «Orain estututa daude, berdel gehiegi iristen zaienez sardinzar barik geratzen ari direlako», jarraitu du portuko gizonak.Isatsari hozka egiten dion arrainaren forma du istorioak. Hala ere, bertoko arrantzaleek eta erakundeek eskatutakoaren kontra, oraingoz Kantauriko arrantzaleen kuotak ez dituzte handitu, zigorrak indarrean jarraitzen duelako oraindik.
2017
‎Informazio pila bat daukat, eta guztia moldatu beharra dut. Ondoren, ildo bat izango du istorioak, animazioak sartuko dizkiot, eta erritmoa eman. Denboratxo bat dut lana erabat osatzeko.
2019
‎Aragoikoak galdu zuen partida, eta nafarrak gotortutako zortzi herri irabazi zituen horrela. Murillok kontatu du istorioa. –Ez da egia?, ohartarazi du gero, eta benetan gertatutakoa azaldu du:
2021
‎Esti emakume gazte bat da, banatzaile lanetan aritzen da, eta etxez etxe eskari xelebreak eramatea egokitzen zaio. Eskaria bezain xelebrea den egoera bat topatuko du istorio bakoitzean. Errealitatea ala fikzioa?
‎Hala ere, ikuskizunak ez du istorio zuzen eta oso bat kontatzen; ez dago hasierarik, korapilorik eta amaierarik. «Batzuetan helduei gehiago kostatzen zaie hori ulertzea haurrei baino», ohartarazi du Garciak.
‎«Izen artistikoa du Yasmin, eta azkenerako aldarrikatzen du bere benetako izena izan daitekeela. Argitasuna emango du istorio ilun honetan, eta babes handia izango da gainontzeko pertsonaientzat», kontatu du. «Pertsonaiak indar handia du, eta eroso sentitu naiz harekin; gozatzeko lan bat izan da».
‎Film txikia da, hasiera batean batere zinematografikoa ez diruditen ezaugarri batzuekin, baina Kranzek lortzen duena benetan ikusgarria da. Barkamenaren eta erruaren arteko dantza honetan, pertsonaia bakoitzaren minak eta min hori bizitzeko erak egiten du istorioa indartsu. Bakoitzak bere errealitatea bizi du, baina denek partekatzen dute zerbait:
2022
‎oraingoa eta iraganekoa. Rosak bere memoria berreskuratzen duen heinean, publikoak aukera izango du istorioa osatzeko eta ulertzeko zer gertatu zitzaion». Musikak ere garrantzia izango du; zuzenean joko dute.
‎Gatazka armatuan senideak galdu zituztenen samina irudietan senti daiteke, eta telesailak lan txukuna egin du istorio hori ikusle gazteengana gerturatzeko. Hein batean, proiektu hau ETAren hastapenak fikziora egokitu zituen 2020ko La Línea Invisible telesailarekin aldera liteke.
‎Vegak nabarmendu du istorioaren atzean «drama bat» dagoela, eta horixe dela taularatuko dutena. «Geurea den drama bat da, geurea den istorio bat, eta kontatu nahi dugu orain arte kontatu ez den bezala».
‎Martinez de Lezeak azaldu du istorioaren hasieran Donostiara iristear daudela espainiarren aliatu ziren tropa ingeles eta portugesak, gerra hartan ustez «onak» zirenak —«onak komatxo artean, zeren gerran zein diren onak eta zein gaiztoak, hori ikusteko dago»— Idazlearen esanetan, «espainiarrak eta fusilari gipuzkoarrez osatutako bi konpainia Irunera bidali zituzten. Hain zuzen, ideia zelako tropak hirian sartzea eta egin zutena egitea.
‎Hirian ohikoak badira ere, askok ez dakite haiena denik gauetan aditzen den soinu hori. Garciak kontatu du istorioa: «Batzuek apo hontzaren kantua aditzen dute, eta ez dakite zer den.
‎Izan ere, Zumarragako ezpata dantzaren gaineko zenbait bitxikeria jasotzen dira hartan. Araolazak egin du istorio horietako baten argazkia: «Abarketak jantzita hil zen Zumarragako dantza maisu baten istorioa, esaterako».
‎Itzalkinak eguzkitan izango da narratiban egingo duen lehen lana. Benidormen (Herrialde Katalanak) girotu du istorioa: hondartza pareko gune turistiko batean dagoen kiosko bateko bi langile dira protagonistak.
‎Zorigaitzak gidatzen du istorioa, eta pertsonaiek ezin diote beren patuari ihes egin, baina Mora ez da tematu miseria irudikatzen. Gazteei amesten utzi die, eta arretaz jaso ditu haien gogoetak —«nire mundu perfektuan, nahi ez duena ez da existitzen»; «ikusezin izan nahi nuke»; «denak lo daude, gu izan ezik»—, nahiz eta munduak amesgaizto baten antz handiagoa duen.
‎«Polita eta sinplea» da obra, haren hitzetan, «Hansel eta Gretel moduko bat». Alfredo Etxabek idatzi zuen libretoa, eta Lide eta Ixidor izeneko umeen abentura kontatzen du istorioak, tartean direla ipuinetako amonatxo misteriotsu horietako baten bisita, janaria magikoki sortzeko boterea duen hagatxo bat eta katu bilakatutako deabruaren agerpen bat: Gabonetan girotutako istorio xume bat, finean.
‎Eta askotan, istorioko protagonistari gertatzen zaion bezala, gure fikzioek salbatzen gaituztela, mantentzen gaituztela bizirik». Editorearen iritziz, Agirianok «oroimenetik, sentimendutik eta gorputzetik» idatzi du istorioa, eta, «autobiografiaz harago, egiazko istorio bat da, haur baten irudimenak eraldatua, hutsune bat betetzeko, fikzio ia guztiak bezala». Hitzak justukoak eta soilak direla gehitu du, eta esaldiak motzak, «zizelez grabatuak» diruditenak.
‎Mendizabalen ustez, Gurrutxagaren irudiek «gero eta nortasun handiagoa» hartu dute denborarekin, eta, kasu honetan, albuma bere kabuz egin duela nabarmendu du. «Bere proiektu propioa da, eta hitzaren makulurik edo morrontzarik gabe, hitzei jarraitu beharrik gabe sortu du istorio hau». Irudien eta isiluneen bidez, «tentsio handiko narrazioa» ondu du, editorearen ustez, eta gaur egungoa, edonork bere burua islatuta ikusteko modukoa.
‎Kasu honetan, baina, indar gehienak alderdi grafikoan hustu direla iruditu zait, testuaren beraren kalterako. Sariketako epaimahaiak azpimarratu duenez, testuak hasiera on eta indartsu bat dauka, eta idazleak abileziaz girotzen du istorioa. Aurrekoaz gain, autoreak irudiak eta, are, esperientzia sentsorialak sortzeko izan duen trebetasuna goraipatu dute.
2023
‎Idazleak inoiz halakorik aitortu ez bazuen ere, irakurle askok iritzi diote pilotu hori Saint Exuperyren alter ego a dela, antzeko pasarte bat bizi izan baitzuen 1935ean. Liburuan, pilotuak topo egiten du beste planeta batetik iritsitako printze txiki batekin, eta hark kontatzen dionak harilkatzen du istorioa: unibertsoko asteroide askotara bidaiatzen du printzeak, baita Lurrera ere, eta, hala, askotariko izakiak ezagutzen ditu.
‎Orduan, Jeremy Irons aktore ingelesa izan zen filmaren protagonista, eta orain Rachel Weisz da sei ataleko telesailaren euskarria. Arreta gizonezkotik emakumezkora igaro da, eta horrek errotik eraldatu du istorioaren mamia.
‎Baina pertsonaia guztiek dute alde iluna. Iluntasun horrek garrantzia du istorioan, ezta?
‎Ordea, bigarren mailako pertsonaia bat zen Lavinia istorio horretan. Haren ahotsa altxatu, eta Laviniaren larrutik kontatuko du istorio bera Kabia Teatroak datorren astean Bilboko Arriaga antzokian estreinatuko duen Lavinia obrak. Euskaraz taularatuko dute astelehenean, hilaren 22an, eta erdaraz, ondoren, asteazkenean.
‎Paulina aktorea izateak ere pisua du istorioan; antzeztu gabe antzeztu behar du oraingoan.
‎Telefono dei batek abiarazten du istorioa. Halaxe ikasiko du komikiko protagonista nagusietako batek, Amaiak, ofizialki hiltzat emango dutela Eki, hamar urte atzera itsasoan desagertu zen lagun eta maitalea.
‎Alberdik aipatu duenez, «ur sakonetik ur azalera» egiten du istorioak, eta, beraz, «gai existentzialetik txistera» jotzen du: «Serio jarri orduko, haizea aldatu, eta egon zitekeen solemnitate arriskua».
‎Denboran, aurtengo otsailean edo martxoan girotu du istorioa, pandemiaren azkenetan, eta elur egunetan. «Banekien udan landu nuela batez ere liburua, eta elurrarena, alde horretatik, oso interesatua izan da; jende guztia beroz akabatzen ari zen bitartean, ni elurretan nenbilen».
‎Askotan, gainera, gutxi dira marrazkia eta gidoia egiten duten egileak. Istorioaren nondik norakoak zehazten dituen gidoilari bat egoten da, eta marrazkilariak beste ikuspegi bat ematen dio istorioari; batzuetan laguntzen du istorioa ulertzen edo bestela ikusten. Biek pisu berdintsua daukate.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia