2000
|
|
Hala ere, aipu hauek guztiek narrazioa girotzeko baliagarriak diren arren, ez dute istorioaren nondik norakoa bideratzen, izan ere, istorio bera beste lekuren batean ere irudika baikenezake. Ondorioz, istorioa idazteko garaian, errealismoa aukeratu duen arren, ez
|
du
istorioa herri jakin batean kokatzen, kronotopo indeterminatua baitarabil. Egiten dituen aipamenen arabera, Donostiatik gertu dagoen herri bat izan daitekeela iradoki egiten zaigu.
|
|
Estiloari dagokionez, ipuin motz, arin eta irakurterrazak dira: estilo bizia, zuzena eta freskoa aukeratu
|
du
istorio hauek josteko. Honela mintzatzen da Lertxundi Iturberen idaztankera aipatzean:
|
|
Ikuspuntuari dagokionez, narratzaile estradiegetikoa hautatu
|
du
istorioaren berri emateko. Honela, barne eta kanpo fokalizazioaren bidez deskribatuko ditu pertsonaiak eta hauen sentimenduak.
|
|
Data zehatza ere aipatzen du: 1990eko ekainaren 25 Hartara, kronotopo determinatua hautatu
|
du
istorioa kokatzeko.
|
|
Honela, liburuan oso gauza interesgarriak esaten badira eta oso ondo idatzita badago ere, ikuspegi triste eta antierromantiko honek funtsik gabe uzten
|
du
istorioa une askotan. Hau da, liburuak gora-behera asko ditu eta soilik pasio azaltzen denean interesgarri bihurtzen da, liluragarri.
|
2001
|
|
Nobela honetako protagonistaren antzera, erremediorik gabe ohetik mugi ezinik dagoen Malone beckettiarrak ezin du" ni" esan, baina, aldi berean, ezin du berataz ez den ezertaz hitz egin. Ene Jesuseko protagonistak ezin
|
du
istoriorik asmatu, azken batean, bere buruaz beste ezertaz ez baitu hitz egiten. Existentzialismoaren ondoriorik bortitzena onartu beharrean gaude:
|
|
Aipatutako sarreretan, eta jadanik 1884an argitaraturiko The art of Fiction liburuan, nobelak literaturaren barruan zer leku daukan definitu nahi izan zuen. James-en lanetan, nobela bizitzaz dugun inpresioa dela baieztatzen zaigu, eta bere iritziz, inpresio hori sinesgarriagoa izan dadin, narratzaileak pertsonaia baten ikuspuntutik kontatu behar
|
du
istorioa.
|
2002
|
|
Gizonezko protagonistak berak kontatzen
|
du
istorioa (narratzaile homodiegetikoa), eta horrenbestez, bera da fokalizatzailea. Narratzailearen zenbait ezaugarri badakizkigu:
|
2019
|
|
Badaki zein den haien historia, zer pentsatzen duten, zer sentitzen duten, zer dioten, etab. Gainera, pertsonaiei eta haien ekintzei buruzko balioespenak egiten ditu. o Narratzaile protagonista: Kontakizuneko protagonistak berak kontatzen
|
du
istorioa. Berari gertatutakoa kontatzen duenez, istorioan inplikatua dago, eta normala da balioespenak egitea.
|
|
Gure argudioa garatzeko, tratu txarren inguruan egin diren ikerketa soziologikoetan erabili diren neurtzaileak, adierazleak eta ezaugarriak kontuan hartuko ditugu, protagonista nagusiaren profil psikologikoa marraztu eta Saizarbitoriak pertsonaia egiantzekoak eraikitzeko duen maisutasunaz baliatuz. Narratzailearen atalean esan dugun bezala, autore inplizituak narratzaile ezfidagarri bat erabili
|
du
istorioa kontatzeko, eta narratzaile honi tratu txar emaile baten profil psikologikoari dagokion diskurtsoa esleitu dio. Horrek ahalbidetzen du liburuaren hausnarketa gaitasun handia genero gaiari buruzko ikuspegiari dagokionez.
|
|
Deigarria da Saizarbitoriak ezaugarri narratiboz hornitutako irudia aukeratu duela eta nola istorio berezi bat gehitu dion artelan honi. Beharbada koadro honen atzean dagoena ezagutu beharrez sortu
|
du
istorioa Saizarbitoriak; hasieran aipatu dugun bezala, idazlearen ustez koadroek zerbait kontatu behar dutelako. Honen aipamenak beraz, eleberriko momenturik gogoratuenetako bat indartzeko balio du, eta artelan bat bere eleberriko erdigunea bilakatu du.
|