2008
|
|
Hala, ING Direct, E Bankinter, Uno e… bezalako erakundeetan kontuak daudenean, interesgarria da erakunde bakoitzak gordailuetarako egiten dituen eskaintzei adi egotea. Hilabete irauten duten funtsetarako interesgarriagoak izaten dira; beraz, hilabete hori igaro ondoren, merezi
|
du
ikustea zer eskaintzen duten beste banku batzuek sarean. Eremu geografikoaren arabera, transferentziak honela sailkatzen dira:
|
2010
|
|
Jada ez da atzerakada geografiko bat, ezta bizkortua ere; orain, batetik etorkin erdal hiztunak toki guztietan egotearen ondorioz, eta bestetik bertako biztanleriak neurri batean beren hizkuntza utzi zuelako, printzatu egin da lurralde euskalduna. nafarroaren ipar mendebaldean eta gipuzkoaren barnealdean, gehiengoak euskalduna izaten jarraitzen du, baina urolaren goiibilguak, debabarrenak eta ibaizabal arroak ziriarena egiten dute, eta isolatuta uzten dituzte gehiengoa euskalduna duten beste ingurune batzuk, hala nola bizkaiko itsasertza eta arratia bailara. esan beharrik ere ez dago une horretan gehiengoa euskalduna zuten eskualdeak landa eremukoak zirela eta, beraz, biztanleria txikiena zutenak. euskararen ezagutza maila handia edo dezentekoa zuten eskualdeetan, bigarren edo hirugarren belaunaldiak ziren euskaldunenak. gainera, hiriburua eskualdeko batez bestekoaren azpitik ageri zen beti, eta gune erdaratzaile gisa jarduten zuen. egoera hori biribiltzeko, ez zen inolako berreskurapen zantzurik antzematen jada azken belaunaldietan erdaldundutako eskualdeetan, eta are gutxiago euskara berrezartzeko zantzurik, bertako euskara duela zenbait mende galdu zutenetan. hauek lirateke hegoaldeko guztizko kopuruak, urte hartan (nafarroako datu fidagarririk ez dagoen arren): 2.650.000 pertsonako biztanleriatik 490.000 pertsona izango lirateke euskaldunak, gutxi gorabehera biztanleria osoaren %18, 5 begi bistakoa zen zer arrisku zetorkion gainera euskarari, eta ez dakienak edo ulertu nahi ez duenak, aski
|
du
ikustea zer bilakaera izan zuen garai hartan euskara baino erabiliagoa zen bretoierak, handik aurrera. gertaera horren aurrean, eaeko agintari politikoek euskararen erabileraren normalizazioaren oinarrizko legea onartu zuten 1982an. hizkuntza desagertzeko bideari buelta emateko aukera bakarra zen. horrenbestez, rlS bati aurre egiten zion munduko lehen lurraldeetako bilakatu zen, bere burua hizkun... Jarraian ikusiko dugun bezala, nafarroako agintariek premia handieneko hizkuntzarekiko izan duten jarreraren ondorioz, oso bestelako berreskurapen erritmoa dute nafarroako eskualdeek.
|
|
–Inork ez
|
du
ikusi zer gertatu den, gorpua ur azalean ikusi dugun arte.
|
2013
|
|
Garrantzia
|
du
ikusteak zer nolako tratamendua eskaintzen dion medio bakoitzak euskarari edota euskal gaiari: lerro-buru nagusia edo bestelakoa den, kutsu baikorra edo ezkorra duen, baloratiboa edo neutroa den eta abar.
|
2019
|
|
Garrasiak. Lalek ez
|
du
ikusten zer gertatzen den, baina gorputzak bihurritzen eta bata besteari bultzaka sentitzen ditu. Gero, isiltasuna.
|
2020
|
|
Sukaldean argia piztuta dago, argitasun horizta bat pasatzen uzten duelarik lorategiko ateetatik. Albotiko ikuspegia baino ez du Connellek eta ezin
|
du
ikusi zer gertatzen den barruan. Elaine eta Peggy marrubiak goraipatzen ari dira.
|
2021
|
|
Diskurtsoaren zati handi bat sozialberde deitu duten ideologiaz mintzatzeko baliatu zuen Barkosek. «Europan jorratzen ari den bideari lekukoa hartu nahi diogu Nafarroan, eta bide hori ulertu nahi ez duenak ez
|
du
ikusten zer erronka dugun begien aurrean: beharrezkoa da erantzun koherenteak, gaitasun handikoak eta ilusioa pizten dutenak ematea».
|
2022
|
|
Liburuko berezitasun bat da kronikak bi orrialdetan ematen ditugula, ezke rreko orrian jatorrizkoak agertzen dira eskaneatuta, orduko ortografian, eta, eskuinean, guk geuk eman ditugu egungo idazkeran. Horrek aukera ematen
|
du
ikusteko zer nolako aldeak izan diren euskara idazteko moldean. Gero, euskara polita da, aberatsa baina herrikoia; gaur egun ere atzematen diren esamolde batzuk ere badira, eta hori aberasgarria da.
|
|
Aditua da hezkuntza inklusiboan, eta eskolaratzean berariazko premiak dituzten ikasleen artan. «Buruko osasuna kudeatzeko zailtasunak dituzten ikasleak askotarikoak dira, eta planteamendu orokorrak izan behar
|
du
ikustea zer nolako beharrak dituzten hezkuntzaren ikuspegitik». Erantzuna beti, ahal dela, ingurumari «naturalean» eman behar zaie; «eskolan», eta «etiketak» saihestuta.
|
|
Nolanahi ere, berak ezin
|
du
ikusi zer ari den ni hiltzen, ezin du ikusi nik dakidan bezala, behin eta berriz errepika  tzen badiot ere, geldiunerik eta bariaziorik gabe errepikatu nire hitza burrunba bihurtzen den arte, berari zuzentzen diodan errezo bat da gure artean gertatzera heltzen ez den hori exortizatzeko, eta zer gertatu liteke gure artean, ez daukat arrastorik ere, bostekoa emate bat gau osoan luzatuko litzateke...
|