2000
|
|
Latinotasunaren zigiluan oinarrituta, Gran Vfa Musical taldearen bitartezmusikan ere sartzen saiatu da, diskoetxeak, edizio etxeak eta abar bilduz. Askoz presentzia esanguratsua
|
du
ikus entzunezkoetan, bereziki ordaindu beharreko telebistareneta zerbitzu digitalen gestioan. Bere atal hori Canal Plus eta Canal Satelite Digitalkontrolatzen dituen Sogecable da.
|
|
Prentsatik hartzeaz gain, masa kulturaren kontsumitzaileak eduki politiko sinboliko ugari hartzen
|
du
ikus entzunezko hedabideetatik, telebistatik batez ere.Hedabideak oro har, eta ikus entzunezkoak zehazki, eduki politiko sinboliko horiensortzaile, suspertzaile eta komunikatzaile apartak dira. Eduki horiek bai fikziozkoproduktuen bidez eta bai informatiboen bidez ere helarazten dira gure etxeetara.
|
|
1960 urtearen hastapenak
|
du
ikusten, hain zuzen, Hegoaldean ETAren sortzeaeta Iparraldean, denbora berean, Enbatarena. Txillardegi, oraindik guztiz hermetikoaden estatuaren mugen gainetik, abertzalismo berri bat eraikitzen ari den Euskal Herrikobi eskualde horietan naturalki instalatuta dago jadanik.
|
2002
|
|
Erakusten duena baino gehiago komunikatzen
|
du
ikus entzunezkoak bere albistegian. Telebistaren joera informatiboak sarritan kritikatu ohi dira, halakoaren aldekoak direla esanez, halakoaren kontra dihardutela argudiatuz.
|
|
Eta nork ez
|
du
ikusten Antonio etsaia dela epaitu dutena ebazpen horrekin. Ze izen emango diogu bestela horri, norbaitzuk bere aurkako ejerzituak zuzentzen dituztenean horientzat ohore bereziak eskatu behar direla erabakitzen badu senatuak?
|
2004
|
|
Ekonomia ortodoxoak ez
|
du
ikusten merkatua gizarteak bere helburuak lortzeko erabiltzen duen bitarteko edo tresna moduan. Ikuspegi horren jarraitzaileenustez, merkatua da gizartearen lorpen handiena, eta antolakuntza sozioekonomikoguztia horretara menderatu behar da.
|
2005
|
|
Beraz, ondorio gisa, informazio arlo ahula eta konatibo eta espresibo indartsua
|
du
ikus entzunezkoak; kasu horretan, telebistak.
|
2006
|
|
esan dio urrutien dagoen gizonak eta ondoren aldapan goraeraman dute. Oso zuhaitz sendo baten ondora iritsi dira, baina mutilak ez
|
du
ikusi, lurrera begira dagoelako, lokian pistola bat jartzen diotela sentitzen duen bitartean.Lehenbailehen buka dezatela nahi du. Lehenbailehen.
|
|
Bere ikuspegitik, arrazionalizazio mota ugari eta ezberdinak egon izan dira, bizitzako esparru ezberdinetan eta kultura guztietan. Beraz, ez
|
du
ikusten arrazoi unibertsal jakin bat hedatzen ari denik historiaren ibilbidean.
|
2007
|
|
Turistak, ordea, segurtasun eta erosotasuna ematendioten erreferentzia komun horiekin batera, zerbait autentikoagoa? nahi du.Turistak egia partikularra nahi
|
du
ikusi. Maiz topatuko du egia hori berarentzatpropio prestaturiko kontsumogaia dela.
|
|
Eta jatorriz eta izatez dimentsio nazionalean totalitarioa den estatu motabaten barruko sistema soziolinguistikoan arazo linguistikoak irizpide eta araubidedemokratikoan konponduko direla uste du begilaburrak. Ez
|
du
ikusi nahi, hitz batean, hizkuntza komunitate menderatu baten atarramentuak ez daukala aterabideriksistema totalitario arrotz baten barruan. Zergatik?
|
|
Denean lotura eta barne organizazioa bilatzean datza pentsamenduaren hautematea. Noranahi begiratu, pentsamenduak ez
|
du
ikusten lotura eta korapiloa baino. «Agerkizun banakako eta puskatuen masa izugarrizko hori osoko banatubako eta organizatu bihurtzea da» eginahal intelektualaren azken jomuga526 Munduaren osoko banatubako eta organizatu hori hizkuntza artikulatua da, mundu beregain bat bera, non ere mundu ezagutzekoa eta subjektu ezagutzailea biak bat bilakatzen diren527, horregatik artikulazio bikoitzekoa dena, batetik hotsezko unitate edo fonemena, bestetik esanahiezko unitate edo monemena528, biok ez baitira bi entitate, baizik eta bat bera, bi begikalde bereiztea onartzen duena.
|
|
Ikus keratik ikus ketara arrunt aldea badago, are gehiago dago hizkuntza baten ikus kera edo lexiko eta gramatikatik herri horren filosofia eta jakintzara. Hizkuntzak perspektiba bat, ikuspegi bat ematen du, nola ikusi, baina ez
|
du
ikusita ematen: ikusi norberak egin behar du, eta are gehiago ikusitakoa interpretatu eta ulertu.
|
|
5 Hemengo orriotako azalpenean eman lezake, analisiarekin hasten dela; baina analisatu duguna izan da «zaldi», eta hori, hainbat aldi eta aldetan lokabeki jasoriko mila sentsu daturen sintesi handiarekin bakarrik daukagu! Horregatik Aristoteles-ek jada esango
|
du
ikustea juzgatzea dela: objektu bat zaldi bezala ikustea (ezagutzea) juzgu bat egitea, arrazoiketa baten konklusioa jalgitzea da.
|
|
Eta esanahi kausala
|
du
ikusiriko aldaeretatik edozeinek; hurrengo honek, kasu:
|
2011
|
|
Ikasleen% 38k ez du inolako heziketarik jaso. Beraz, gehiengoak formazioren bat jaso
|
du
ikus entzunezko komunikazioari buruz, baina hezkuntza formaletik kanpo (auzoan, gazte elkarteetan, udalek antolatu ekintzetan, eta bar). Emaitzak ikusita, bistan da eskolak era antolatuagoan esku hartu lukeela pertsonaren garapen integralerako oinarrizkotzat jotzen diren gaitasunekin erlazionatutako ikus entzunezko komunikaziorako gaitasuna nerabe eta gazteengan garatzeko prozesuan (Eurydice, 2002; Europako Parlamentua, 2006).
|
|
Jasotako prestakuntzaren arabera progresiboki igotzen dira batez besteko puntuazioak (5 taula ikusi). Formazio gehiago dutenek batez besteko altuagoa lortu dute; beraz, zerbait ikasi izanak laguntzen
|
du
ikus entzunezko lengoaia deskodetzen eta ulertzen.
|
|
Beraz, edozein dela espezializazioa ere, ikasketa mailak erlazio zuzena
|
du
ikus entzunezko gaitasun mailarekin.
|
|
Unibertsitate ikasketak dituztenak dira puntuazio altuena lortu dutenak dimentsio guztietan. Heziketa mailak eragin handiagoa
|
du
ikus entzunezko komunikabideek eta Internetek helarazten dituzten balioen ebaluaziorako behar den kritika gaitasuna garatzeko, bitarteko horien erabilerarako behar den ezagutza teknikoak baino.
|
|
Ikus entzunezko alfabetizazioa, media literacy horrek gehiago
|
du
ikustetik, begiratzetik baino. Noski.
|
|
Ikastea eta prestatzea da kontua, hainbat alorretan bezala, baita honetan ere. Gizarte modernoak ez badu nahi bere herritarren arteko lubakiak sendotzea eta handitzea, betekizun demokratikoa
|
du
ikus entzunezkoetarako prestatzea populazioa, gaztea izan, heldua izan herritarra.
|
|
Ikusezina denari ematen dio lehentasuna ikusgaia denaren aurrean; naturaz gaindikoari, naturakoa denaren aurrean. Sentitzen duenak garrantzi handiagoa
|
du
ikusten duenak baino. Superstizioetan, astrologian, sorginkerietan, igarkizunetan, okultismoan, magian eta aztietan sinesten du.
|
|
Rosak dioenez Luziak ez dio inoiz utzi adiskideak etxera gonbidatzen (eskolako etxeko lanak egiteko, urtebetetzeak ospatzeko edota beste edozertarako), beti topatzen zuen aitzakiaren bat «ezezagunak» etxean ez sartzeko. Rosak mutil laguna du duela pare bat urtetik hona, eta bere amak bi aldiz besterik ez
|
du
ikusi, Rosaren urtebetetze egunetan hain zuzen ere. Orain Rosa ezkontzera doa eta Luzia aitzakiak jartzen ari da bere alabaren mutil lagunaren gurasoak ez ezagutzeko.
|
|
Nahimenaren esanera dagoen gizakia berekoia izaten da, eta gizakiak elkarren etsai izatera eramaten ditu (Schopenhauer, 1999). Izan ere, pertsona berekoiak ez du gauzen esentzia ikusten, ez du bere baitako gauza ikusten; denboraren eta espazioaren arabera banako bihurtutako eta zatitutako irudi fantasmagorikoak bakarrik ikusten ditu; ez
|
du
ikusten pertsona guztiok ikuspegi metafisikotik esentzia bera dugula.
|
2014
|
|
Ilea tindatzen du Donna Harawayren cyborg kontzeptua, hauda, bakoitzak bere gorputza nahierara moldatzea, martxan jartzen. Ispilura begiratzenduenean dagoeneko ez
|
du
ikusten arratoi txakur bat, lehoi ausart bat baizik.
|
|
Autoskopia negatiboa: bere buruaren irudia ez
|
du
ikusten ispiluan islatzen denean. Eldarnioetan eta eskizofrenian gerta daiteke.
|
2015
|
|
horrek birziklatzera eta ingurune berrira egokitzera behartu ditu euskarri horiek, bizirik irautea eta beren izatea berrasmatzea helburu. Domino efektu gisa, ekoizpen eta kontsumo dinamiken aldaketa horrek gizartea eraldatzea ekarri
|
du
ikus entzunezkoen kontsumoari dagokionez; kritikoagoa eta aktiboagoa da ekimenak interpretatzeko eta ekimen horiek gizartearen errealitatean zer eragin duten erabakitzeko orduan. Bestalde, kontsumo eredu berriek negozio eredu tradizionalak itxuraldatu dituzte:
|
2017
|
|
Ildo horretan, lan honek erakutsi nahi
|
du
ikus entzunezko irisgarritasuna bermatzeko zein ikus entzunezko itzulpengintzaren transferentzia linguistikoa gauzatzeko metodoek ahalbidetu dezaketela zinema nahiz telebista eduki eleaniztunen kontsumoa. Alegia, hizkuntza, jada, ez da oztopo ulertzen ez den ikus entzunezkoa kontsumitzeko, entzumen edo ikusmen urritasuna ez den bezalaxe.
|