Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2000
‎Latinotasunaren zigiluan oinarrituta, Gran Vfa Musical taldearen bitartezmusikan ere sartzen saiatu da, diskoetxeak, edizio etxeak eta abar bilduz. Askoz presentzia esanguratsua du ikus entzunezkoetan, bereziki ordaindu beharreko telebistareneta zerbitzu digitalen gestioan. Bere atal hori Canal Plus eta Canal Satelite Digitalkontrolatzen dituen Sogecable da.
‎Prentsatik hartzeaz gain, masa kulturaren kontsumitzaileak eduki politiko sinboliko ugari hartzen du ikus entzunezko hedabideetatik, telebistatik batez ere.Hedabideak oro har, eta ikus entzunezkoak zehazki, eduki politiko sinboliko horiensortzaile, suspertzaile eta komunikatzaile apartak dira. Eduki horiek bai fikziozkoproduktuen bidez eta bai informatiboen bidez ere helarazten dira gure etxeetara.
‎1960 urtearen hastapenak du ikusten, hain zuzen, Hegoaldean ETAren sortzeaeta Iparraldean, denbora berean, Enbatarena. Txillardegi, oraindik guztiz hermetikoaden estatuaren mugen gainetik, abertzalismo berri bat eraikitzen ari den Euskal Herrikobi eskualde horietan naturalki instalatuta dago jadanik.
2002
‎Erakusten duena baino gehiago komunikatzen du ikus entzunezkoak bere albistegian. Telebistaren joera informatiboak sarritan kritikatu ohi dira, halakoaren aldekoak direla esanez, halakoaren kontra dihardutela argudiatuz.
‎Eta nork ez du ikusten Antonio etsaia dela epaitu dutena ebazpen horrekin. Ze izen emango diogu bestela horri, norbaitzuk bere aurkako ejerzituak zuzentzen dituztenean horientzat ohore bereziak eskatu behar direla erabakitzen badu senatuak?
2004
‎Ekonomia ortodoxoak ez du ikusten merkatua gizarteak bere helburuak lortzeko erabiltzen duen bitarteko edo tresna moduan. Ikuspegi horren jarraitzaileenustez, merkatua da gizartearen lorpen handiena, eta antolakuntza sozioekonomikoguztia horretara menderatu behar da.
2005
‎Beraz, ondorio gisa, informazio arlo ahula eta konatibo eta espresibo indartsua du ikus entzunezkoak; kasu horretan, telebistak.
2006
‎esan dio urrutien dagoen gizonak eta ondoren aldapan goraeraman dute. Oso zuhaitz sendo baten ondora iritsi dira, baina mutilak ez du ikusi, lurrera begira dagoelako, lokian pistola bat jartzen diotela sentitzen duen bitartean.Lehenbailehen buka dezatela nahi du. Lehenbailehen.
‎Bere ikuspegitik, arrazionalizazio mota ugari eta ezberdinak egon izan dira, bizitzako esparru ezberdinetan eta kultura guztietan. Beraz, ez du ikusten arrazoi unibertsal jakin bat hedatzen ari denik historiaren ibilbidean.
2007
‎Turistak, ordea, segurtasun eta erosotasuna ematendioten erreferentzia komun horiekin batera, zerbait autentikoagoa? nahi du.Turistak egia partikularra nahi du ikusi. Maiz topatuko du egia hori berarentzatpropio prestaturiko kontsumogaia dela.
‎Eta jatorriz eta izatez dimentsio nazionalean totalitarioa den estatu motabaten barruko sistema soziolinguistikoan arazo linguistikoak irizpide eta araubidedemokratikoan konponduko direla uste du begilaburrak. Ez du ikusi nahi, hitz batean, hizkuntza komunitate menderatu baten atarramentuak ez daukala aterabideriksistema totalitario arrotz baten barruan. Zergatik?
‎Denean lotura eta barne organizazioa bilatzean datza pentsamenduaren hautematea. Noranahi begiratu, pentsamenduak ez du ikusten lotura eta korapiloa baino. «Agerkizun banakako eta puskatuen masa izugarrizko hori osoko banatubako eta organizatu bihurtzea da» eginahal intelektualaren azken jomuga526 Munduaren osoko banatubako eta organizatu hori hizkuntza artikulatua da, mundu beregain bat bera, non ere mundu ezagutzekoa eta subjektu ezagutzailea biak bat bilakatzen diren527, horregatik artikulazio bikoitzekoa dena, batetik hotsezko unitate edo fonemena, bestetik esanahiezko unitate edo monemena528, biok ez baitira bi entitate, baizik eta bat bera, bi begikalde bereiztea onartzen duena.
‎Ikus keratik ikus ketara arrunt aldea badago, are gehiago dago hizkuntza baten ikus kera edo lexiko eta gramatikatik herri horren filosofia eta jakintzara. Hizkuntzak perspektiba bat, ikuspegi bat ematen du, nola ikusi, baina ez du ikusita ematen: ikusi norberak egin behar du, eta are gehiago ikusitakoa interpretatu eta ulertu.
‎5 Hemengo orriotako azalpenean eman lezake, analisiarekin hasten dela; baina analisatu duguna izan da «zaldi», eta hori, hainbat aldi eta aldetan lokabeki jasoriko mila sentsu daturen sintesi handiarekin bakarrik daukagu! Horregatik Aristoteles-ek jada esango du ikustea juzgatzea dela: objektu bat zaldi bezala ikustea (ezagutzea) juzgu bat egitea, arrazoiketa baten konklusioa jalgitzea da.
‎Eta esanahi kausala du ikusiriko aldaeretatik edozeinek; hurrengo honek, kasu:
2011
‎Ikasleen% 38k ez du inolako heziketarik jaso. Beraz, gehiengoak formazioren bat jaso du ikus entzunezko komunikazioari buruz, baina hezkuntza formaletik kanpo (auzoan, gazte elkarteetan, udalek antolatu ekintzetan, eta bar). Emaitzak ikusita, bistan da eskolak era antolatuagoan esku hartu lukeela pertsonaren garapen integralerako oinarrizkotzat jotzen diren gaitasunekin erlazionatutako ikus entzunezko komunikaziorako gaitasuna nerabe eta gazteengan garatzeko prozesuan (Eurydice, 2002; Europako Parlamentua, 2006).
‎Jasotako prestakuntzaren arabera progresiboki igotzen dira batez besteko puntuazioak (5 taula ikusi). Formazio gehiago dutenek batez besteko altuagoa lortu dute; beraz, zerbait ikasi izanak laguntzen du ikus entzunezko lengoaia deskodetzen eta ulertzen.
‎Beraz, edozein dela espezializazioa ere, ikasketa mailak erlazio zuzena du ikus entzunezko gaitasun mailarekin.
‎Unibertsitate ikasketak dituztenak dira puntuazio altuena lortu dutenak dimentsio guztietan. Heziketa mailak eragin handiagoa du ikus entzunezko komunikabideek eta Internetek helarazten dituzten balioen ebaluaziorako behar den kritika gaitasuna garatzeko, bitarteko horien erabilerarako behar den ezagutza teknikoak baino.
‎Ikus entzunezko alfabetizazioa, media literacy horrek gehiago du ikustetik, begiratzetik baino. Noski.
‎Ikastea eta prestatzea da kontua, hainbat alorretan bezala, baita honetan ere. Gizarte modernoak ez badu nahi bere herritarren arteko lubakiak sendotzea eta handitzea, betekizun demokratikoa du ikus entzunezkoetarako prestatzea populazioa, gaztea izan, heldua izan herritarra.
‎Ikusezina denari ematen dio lehentasuna ikusgaia denaren aurrean; naturaz gaindikoari, naturakoa denaren aurrean. Sentitzen duenak garrantzi handiagoa du ikusten duenak baino. Superstizioetan, astrologian, sorginkerietan, igarkizunetan, okultismoan, magian eta aztietan sinesten du.
‎Rosak dioenez Luziak ez dio inoiz utzi adiskideak etxera gonbidatzen (eskolako etxeko lanak egiteko, urtebetetzeak ospatzeko edota beste edozertarako), beti topatzen zuen aitzakiaren bat «ezezagunak» etxean ez sartzeko. Rosak mutil laguna du duela pare bat urtetik hona, eta bere amak bi aldiz besterik ez du ikusi, Rosaren urtebetetze egunetan hain zuzen ere. Orain Rosa ezkontzera doa eta Luzia aitzakiak jartzen ari da bere alabaren mutil lagunaren gurasoak ez ezagutzeko.
‎Nahimenaren esanera dagoen gizakia berekoia izaten da, eta gizakiak elkarren etsai izatera eramaten ditu (Schopenhauer, 1999). Izan ere, pertsona berekoiak ez du gauzen esentzia ikusten, ez du bere baitako gauza ikusten; denboraren eta espazioaren arabera banako bihurtutako eta zatitutako irudi fantasmagorikoak bakarrik ikusten ditu; ez du ikusten pertsona guztiok ikuspegi metafisikotik esentzia bera dugula.
2014
‎Ilea tindatzen du Donna Harawayren cyborg kontzeptua, hauda, bakoitzak bere gorputza nahierara moldatzea, martxan jartzen. Ispilura begiratzenduenean dagoeneko ez du ikusten arratoi txakur bat, lehoi ausart bat baizik.
‎Autoskopia negatiboa: bere buruaren irudia ez du ikusten ispiluan islatzen denean. Eldarnioetan eta eskizofrenian gerta daiteke.
2015
‎horrek birziklatzera eta ingurune berrira egokitzera behartu ditu euskarri horiek, bizirik irautea eta beren izatea berrasmatzea helburu. Domino efektu gisa, ekoizpen eta kontsumo dinamiken aldaketa horrek gizartea eraldatzea ekarri du ikus entzunezkoen kontsumoari dagokionez; kritikoagoa eta aktiboagoa da ekimenak interpretatzeko eta ekimen horiek gizartearen errealitatean zer eragin duten erabakitzeko orduan. Bestalde, kontsumo eredu berriek negozio eredu tradizionalak itxuraldatu dituzte:
2017
‎Ildo horretan, lan honek erakutsi nahi du ikus entzunezko irisgarritasuna bermatzeko zein ikus entzunezko itzulpengintzaren transferentzia linguistikoa gauzatzeko metodoek ahalbidetu dezaketela zinema nahiz telebista eduki eleaniztunen kontsumoa. Alegia, hizkuntza, jada, ez da oztopo ulertzen ez den ikus entzunezkoa kontsumitzeko, entzumen edo ikusmen urritasuna ez den bezalaxe.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia