2000
|
|
Matematika eta psikologiaren filosofiaren argibideak jarriz, Kripkeren ikuspegitik, Wittgensteinen pentsamenduak eszeptizismo hutsera eramaten gaitu beste aukerarik gabe. Egia esan, Kripkek ez
|
du
ikusten gauza bat arrazoimenaren mugak finkatzea dela eta beste bat arrazoimena arbuiatzea eszeptizismoan eroriz. Hala izanik ere, Kripkeren liburua adimen ariketa ederra da.
|
|
Frazerrek ez
|
du
ikusten Platon eta Schopenhauerren doktrina daukagula gure aurrean.
|
2002
|
|
Zigor etxeen administrazioaren inguruan jaso ohi diren iritziak bateratzea eta adostea ez da, noski, batere samurra, gizabanako bakoitzak, zein den bere disposizio hasierakoa, nondik datorren eta zein helburu duen, zorroztasunzein induljentzia neurri desberdin eta kontraesankorrak proposatzen baititu. Zenbaitek ahaztu egiten du egindako okerrengatik atxiloturik dagoen presoa ere, beste edozein gizaki bezala, izaki sentibera dela; beste hainbatek, berriz, ez
|
du
ikusi nahi preso horien egoera zigortuta dagoenarena dela; batzuek presoen miseriak leuntzen lagunduko lukeen edozein gozabideri muzin egin nahi izaten diote, eta beste askok aldiz zigor etxeetan ezinbestekoak diren diziplina neurrien balio eta gizatasun eza aldarrikatzen dute.
|
2004
|
|
Baina ez da hori behar besteko argitasuna izango. Izan ere, gizartearen egituraketari buruzko eta eliza katolikoaren ikuspegiei buruzko atxikimendu maila handia erakusten du bestela ere, beldur konturik aipatu beharrik izan gabe; eta ez hori bakarrik, ikusi ere ez
|
du
ikusiko bere gizartean eta bere garaiko araudi moraletan inolako eraberritzerik bururatzen hasteko premiarik, are gehiago erdeinua eta mesprezua erakutsiko die era horretako edozein gauza bururatzen ahalegintzen direnei:
|
2007
|
|
teatroa ikustera zihoazenak beraiek ziren Biltzarrean erabakiak hartzen zituztenak edo herri epaiketetan esku hartzen zutenak; areago, Biltzarrean eta herri epaiketetan zeukaten erantzukizun politiko berberaz biltzen ziren herritarrak teatroan: gauzei buruzko ongia eta gaizkia bereizi behar zituzten557 Gaiak eta gertakariak ikusleen aurrean jartzen ditu tragediak558, hiriaren ideario kolektiboa jartzen
|
du
ikusteko moduan559 Sendabide ez ezik, ikasbide ere bada tragedia, indar hezitzaile handia izango duen ikuskizun publikoa560.
|
2009
|
|
Halarik ere, berak Jainkoa" aurkitzen" duenean bertze Jainkoa dela uste du, hots, biak bat bera direla. Ez
|
du
ikusten zein den ondorengo belaunaldiei igortzen dien arazoa. Arazo larria.
|
2011
|
|
Platonek" egia biribila" bakarrik onartzen duelako egiatzat, razionalki oinarritua eta aldaezina, absolutua. Horrela poesian ezin
|
du
ikusi bestelako egia bat, egiaren bestelako bilaketa bat, ezpada engainua eta gezurra soil soil. Heidegger, aldiz, Absolutua (letra larriz) hil eta geroko filosofoa da, eta poesian ez du ikusten filosofiaren arerio bat, aliatua baizik.
|
|
Horrela poesian ezin du ikusi bestelako egia bat, egiaren bestelako bilaketa bat, ezpada engainua eta gezurra soil soil. Heidegger, aldiz, Absolutua (letra larriz) hil eta geroko filosofoa da, eta poesian ez
|
du
ikusten filosofiaren arerio bat, aliatua baizik.
|
2012
|
|
gizakia aberea (gorputza) besterik ez da. Baina materialismo demokratikoak ezin
|
du
ikusi terrorea eta angustia beste bien zerbitzuan daudela. Horregatik dago beti biolentziaren aurka (datorren lekutik datorrela).
|
|
eta Ideiarako bizitzea, beraz, gauza bera da. Materialismo demokratikoak fanatismoa eta heriotza sena besterik ez
|
du
ikusten hor. Gorputzak eta hizkuntzak soilik badaude, Ideiarako bizitzea, orduan, gorputzak mendean hartzen dituen hizkuntza arbitrario eta absolutu batentzat bizitzea da.
|
2013
|
|
Gogoa begi niniarekin erkatzen du Lukreziok. Niniak ez badu bere eginkizuna betetzen, nahiz eta begiaren gainerako atalak ondo izan, begia itsua da, ez
|
du
ikusten: begia, itxuraz, begi osasuntsu baten gisan mugitzen da, baina ez du ezer ikusten.
|
2014
|
|
Eta zentzu horretan interpretatu genituzke Hagen errehabilitatzeko saiakerak? Zeren, Wagnerrek ez
|
du
ikusten maitasunaren natura bortitza bera: maitasuna dela biolentziaren jatorrizko ekintza, dauden objektu guztien artean pribilegio ekidinezina duena, maitalea larrialdi egoera moduko batean jartzen duena?
|
2016
|
|
Zientzialari gisa arrazoitu genezake, ongi dagoela, Naturak horrelaxe irabazten duela bere perfekzioa. Hala ere gure sentimendu moralak ez
|
du
ikusten oreinak zer irabazten duen, 163 eta zientziak berak ere ez dakus azken batean zein perfekziotara dihoan eboluzio guztia, guztiaren akabera izoztura badihoa.164 Zientziaren arrazoiek ez dute gure bihotzikara jabaltzen. Ikuspegi moraletik begira, Naturak gladiatoreen espektakulua dirudi.165
|
2017
|
|
Ametsezko munduetan, osotasunaren ikuspuntu orokorra berez subjektu ni batena bada ere, ametsak sortutako objektu ni batek berea balitz bezala bizi du bere izatea: ametsa ez da ikusia, osotasunez bizitua baizik," ametsa mundu bat da" (215 or.). Sartrek dioenez," irudimenezko niak ez
|
du
ikusten mundu hori, eta lo dagoenak ez du hartzen izate jakin horren lekua gauzak bere ikuspuntutik ikusteko: bere ikuspuntu propiotik ikusten ditu beti, bere sortzaile ikuspuntutik.
|