Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 175

2001
‎Komunera sartu eta argia piztu duenean ezustekoa hartu du Tasiok. Morroi bat ari zen ilunpetan pixa egiten eta ez du ikusi. Kabendio, ez ezak argia piztu, hi, eskatu dio Tasiori saguzarrarenak baino begi gorriagoak dituen tipoak.
2002
‎Eta tristea –esan zuen Julenek– Hondartza ederren dagoenean, orduantxe dago hutsik. Ez al du ikusten jendeak?
‎Donostian yorkshire terrier batek ezin du ikusi Aitor, etxeko semea. Zaila izango zaio adiskidetzea.
2003
‎Sudur bat ikusi zuelako Matiasek lehenengo pisuan. Izan ere, igogailu baten barruan dagoen pertsonak laukizuzen bat baino ez du ikusten kanpora begiratzen duenean. Igogailuen ateak laukizuzenak izaten direlako eta besterik ezin duelako ikusi igogailu batean dagoenak eta kanpora begiratzen duenak.
2004
‎Bestela, mundu askorik ez du ikusi, ez bada Lucaren arrastietako pelikula txarretan. Baina hor agertzen denari ezin zaio mundua deitu, pelikula horiek ez dira-eta Aostatik gora irteten, ez Calabriatik behera.
‎Baina honezkero," nik ikusi nuena/ ez du bestek,/ nik ikusi nuen era berean/ ikusiko". Berak ere ezin du ikusi, arbasoek berek ikusi zuten bezala. Denboraren legea hori ere.
2005
‎Hala ere, ez da bere borondatez handik mugituko. Dirudienez, zaindariak ezin du ikusi berak hura ikusten duen bezala, ahotsean ez zuen oso seguru ematen.
‎Naroa, ostera ere, ezgauza sentitu da. Zorionez, Ametsen lepoa baino ez du ikusten. Ez du gogorik haren begi hustuak berriro ikusteko, eta jakin badaki aurpegi bizigabe hura izango duela berehala.
‎Naroak begiratu du, baina Windows arakatzailearen leiho arrunta baino ez du ikusi, barruan karpeta bakarra duela.
‎Euria saihestuko dute, bai, baina ez neguko hotza. Berak, ordea, hegaldatu behar dutenentzako aldea baino ez du ikusi, eta han dena txukun, garbi, zabala. Hori bai, lehen unetik deigarria egin zaio zabaltasun irudi hori, ohartu delako jesarleku faltak egiten duela hain zabal. Jende askok ordu luzeetan itxaroteko, behintzat, ez dirudi eginda dagoenik.
2006
‎Baina une okerrenean heldu da. Ez du ikusi nahi. Orain ez.
‎Askotan protestatu du bere orrialdeetan sartzen dutelako azken orduko publizitatea, baina gaur ez da Fidelengana kexatzera hurbilduko. Ez du ikusi nahi ere. Ez du haren after shavearen usain nazkantea aditu nahi.
‎Joan zenean azalpenik eman ez zuela gogoratuta, orain azalpenen eske zertara datorren pentsatu du. Ez du ikusi nahi. Ez du nola zahartu den ikusi nahi, ez du Lazaro berpizten ikusi nahi.
2007
‎Biziak (arimak) bakarrik atzematen du bizia (arima). Aldiz, natura behatu eta, izpirituak han ez du ikusten gauzak eta legeak baizik, hots, puskak, hariak, erlazioak, makinak, alegia izpirituaren beraren eraikuntzak.
‎Mundu berria egun Europak zapalduriko kolonietatik jaikiko den igurikapena ere azaldu du noizbait. Inoiz ez du ikusten etorkizuna europarren edo germaniarren esku. Horien aroa definitiboki pasea da.
‎berri hauek. Virchow mediku eta antropologoa, sekula inon egin den ikerketa arrazial konpletoena burutu berri duena Alemanian, positibista erradikala eta antirrazista erabakia da, eta eldarnio arrazial patriotikorik ez du ikusi nahi: milaka eta milioika buru hezur eta ile, begi kolore eta estatura behatu eta neurtu ondoren, ikerketak ondoriatu du alemanak germaniar, zelta, eslaviar eta preindoeuroparren nahasketa errepikatu ezberdinen ondorengoak direla denak, beste herri denak bezala eta bezalakoxea Europan; arraza alemanik ez dago (lurralde alemanetan arrazaren bat garbia egotekotan, judua da hori, ozartu da ironizatzera!); eta arraza gizakiarentzat kontuz kontuz eta eremu oso mugatuetan baino erabili ezin daitekeen kontzeptua dela demostratu du812 Alemanian zientzia (zientifikoak) Ingalaterra, Frantzia edo USAn baino dexentez ere beranduago eta gutxiago bilakatu da arrazialista.
‎Historiak, bada, razionala izateko, frantsestu egin behar zuen? hori eman du ikustera Voltaire-k Berlinen (esana dago, sinplifikatzen ari garela). Ikuskera honek, Pombal-en Lisboatik Katarina-ren Petersburgora, aitortu beharra dago akuilukada egundokoa eman diola gizarte europarraren eraldaketari.
‎Hasperen egin du, eta irribarre, berokiaren azpian. Danielek ez du ikusi. Irabazi egingo du.
‎Ez du ikusten. Ezkonduta egotearen abantaila juridiko eta ekonomikoen zerrenda egin dit jarraian.
2008
‎Halako batean, beste intentsitate bateko norbait sartu dela sentitu du. Lidiak ez du ikusi, baina bere atzean ate hotsa eta higidura urduria sumatu ditu, bizitasun berezia hedatzen duen arima bat. Lidiak, orain arte bagoiko jendeari begiratzeko erabili duen diskrezioa alde batera utzita, burua braust jiratu du etorri berriarenganantz?
‎Errepidea pista bihurtu da. Oraindik ez du ikusten Gariren autoa. Berrehun bat metro egin eta gaztelu zaharraren hondakinak bistaratu ditu.
‎Jantzi iluneko gizona Gariren ondotxoan jesarri da, baina pittin bat, metro erdi bat atzerago. Garik betertzez baino ezin du ikusi.
‎Hegemoniaren egitatea ezkutuan gorde eta kulturaz mintzo zaigun diskurtso zuriaren amua bota digu Zallok. Ez du onartu nahi, ez du ikusi nahi nonbait, hemengo herritarren bizimodua eratzen duen kultura hegemonikoa hizkuntza halaber hegemoniko baten ardatzean antolatua dagoela. Aniztasun, pluraltasun eta tolerantziaren aldeko erronka ez dela bi nazio kultura eta bi hizkuntza lurralde bakar bateko egitura politiko bakar baten barrutian elkarrekin lehian jartzea.
2009
‎–Ez dakit zer gertatzen zaion Hodeirekin, baina ezin du ikusi, trago bat eman zion bere bigarren zerbezari?. Nik badut teoria bat:
‎Eta hori ez da beti bera eta aldaezina, bakarra. Merezi du ikustea, orobat, B. d. Espagnat, En busca de lo real. La visión de un físico, 1983 (orig. frantsesa da), errealitatearen kontzeptuan bereizketak egiteko; eta bereziki 10 eta 13 kap., non ere, fisikaren alboan, mitoa, sakratua, poesia, fiosofia bitarteko baliozkotzat ematen baitira errealitateari hurbiltzeko (hurbildu baino gehiago ezin dugu!).
‎Espirituaren lan zehatz mehatz eta luzea da, non arima eta sentsuak beren loturetatik, tradizioak eta ohiturak eta milurtetako gizadiaren ikasketak ezarririko diziplinatik askatzen diren, eta denak nahasbatzen diren berriro jatorrizko giza arima primitiboan. Poetak ez du ikusten begiekaz bakarrik, ez du ulertzen adimenarekin bakarrik: poetaren begiak pentsatu egiten du, haren adimenak ikusi, sentitu.
‎Baina aurkituriko horretan, beraiek bakarrik ikusten dute Jainkoa, beste inork ez. Eta halaxe izatea da bidezkoa apika; izan ere, ikusliar gisa edozeinek ikus dezakeenez, Jainkoarekin bizi denak hura denean ikusten du; Jainkorik gabe bizi denak, hura inon ez du ikusten.
‎Analogia posibleak, hein batean, errazak dira: justizia sentitzen ez duenak, justizia eta injustiziarik ez du ikusten; aberriak min ez dionak, ez du ikusten aberri arazorik; literatura interesatzen ez zaionak, ez du literaturarik ikusten. Errealitate batzuk inplikazio pertsonalarekin bakarrik dira errealak.
‎Analogia posibleak, hein batean, errazak dira: justizia sentitzen ez duenak, justizia eta injustiziarik ez du ikusten; aberriak min ez dionak, ez du ikusten aberri arazorik; literatura interesatzen ez zaionak, ez du literaturarik ikusten. Errealitate batzuk inplikazio pertsonalarekin bakarrik dira errealak.
‎Arantzazuko santutegiaren edukitzaren gainean ordena erlijiosoen artean borroka latzak egon dira, momenturen batean frantziskotarrek hango egoiliar domingotarrak indarkeriaz bota nahi izateraino. Etxebarriak ez du ikusten hor frantziskotarren debozioaren handia, baizik erlijiosoen garai hartako fanatismoa(, delirio?), beharbada gaur hobea ez dena: –A tales violencias hijas de la fuerza y propias de siglos menos civilizados, sustituyen los rateros ardides de que se vale la [«cobardia» idatzi du aurrena, gero marratu, eta] debilidad en tiempos de mas cultura, y la virtud misma, si no es bastante ilustrada y solida esta muy expuesta a defender sus derechos legitimos o supuestos por medios tan detestables?.
‎–Jainko ezkutua zara zu?, aitortu dio Jahveri Isaiasek. Elias profetak, Jauna bere aurrean igaro eta, ez du ikusi, haren pasatzearen zuzmur apal bat entzun du bakarrik (I Reg. 19, 12).
‎Bost sentsuen infernuaren gaiak estandarizatua dirudi honezkero. Testu luzea bada ere, balio du ikustea:
‎Kleenex paketea errekuperatzeko denborarik gabe, emakumearen besarkada samurra sentitu du. Ez du ikusi nondik ailegatu den, barru barruan sentitu duen arte. Beste emakume hura diafragmaren bila zebileneko epeltasun bera sentitu du Diegok orduan, eta bitxia egin zaio, hainbeste opari egun berean.
‎Parkinean, autoaren ondoan, argi errea ikusten du lehenbizi, gero zigarroa, gero Manu, zigarroa eskuetan. Aspaldi maite zuen, orain ez du ikusi nahi baina hortxe dago.
‎–Agertzen da. Baina banpiroak berak ezin du ikusi.
‎Baina gizonek ez bezala, guk gerra ikusi egin genuen, eta usaindu. Fusila eskuan korrika ari denak bere pausoa baino ez du ikusten, baina nik txurreroa ikusi nuen hormaren kontra lehertzen, barrutik lehertzen, aho zabalik lurrera erortzen odol hari bat ezpainetatik zintzilik, eta bi soldaduak cobarde hijo de puta esaten.
‎–Bai. Baina aitak ezin du ikusi, eta, haren izena aipatzen duenean, madarikatzeko besterik ez da. Izan ere, gure gurasoak monarkikoak dira.
‎Mirari ileko tinturaren lurrunak drogatuta dagoela ematen du batzuetan. Itsu dago, ez du ikusten munduan dagoen mina. Munduan dagoen ezinegona.
‎Munduan dagoen ezinegona. Ez du ikusten, nik leiho honetatik ikusten dudan bezala, arrain-ontzi batean sartutako arrainak diruditela pertsonek, eta ahoa ireki eta itxiz doazela etengabe atzera eta aurrera, uretan murgilduta, handik irtenez gero itoko direla jakitun balira bezala. Horregatik egiten dituzte egunero bide berdinak, horregatik ez dira ausartzen egunerokotik irteten, gauza berriak egiten, beldur direlako konturatu gabe arrain-ontzitik atera daitezkeela, eta ito.
‎Hamar urte beteko ditu aurten, kontatu digu Beatrizek?. Ez du ikusi duela bi urte.
‎Horregatik dago zure ama isilik, bakeroen pelikulari begira. Zu ez zaudenean ez du ikusten pelikularik, baina zarata behar du agertzen zarenean. Isiltasunak min egiten diolako.
‎–Bai. Baina aitak ezin du ikusi, eta, haren izena aipatzen duenean, madarikatzeko besterik ez da. Izan ere, gure gurasoak monarkikoak dira.
2010
‎–Inork ez du ikusi zer gertatu den, gorpua ur azalean ikusi dugun arte.
‎–Gaiztoa edo ez, azkena bai behintzat; orduz gero inork ez du ikusi tigrerik gure mendietan.
2011
‎Egungo zinemaz gutxi daki Larruquertek, ikusi zuen azken filma Obaba (2005) baita, Montxo Armendariz lagunak Donostiako Zinemaldiko estreinaldira gonbidatuta. Ez du zinema aretora joan nahi krispeta eta botila hotsak entzutera, eta telebistarik ere ez du ikusten, ez dituelako atsegin pixel elektronikoz betetako filmak eta telebistako western piloa;, nahiago dut Tasio berrikusi, edo Dreyer, edo Fellini. Gaur egun ere egongo dira maisuak, noski, baina ez ditut ezagutzen eta ziurrenik horien pelikulak ez dituzte telebistan emango?.
‎Bera hor sartzea nahi baitut. Lehenbiziko aldia du eta merezi du ikustea. Bestela ez litzateke gizalegezkoa izango.
‎Zailtasun handiz jarraitu nion Lurri errepide huts haietan zehar, goizean goiz; berak ukatu egiten du ikusi ninduela, niri sinesgaitza zaidan zerbait. Atzetik nindoakiola, baina, ez nintzen zer egin jakin gabe geratu, nahikoa zen jarraitzea, aitzakiaren bat asmatu nuen gehienez ere; okerrena iristea izan zen.
2012
‎Lourdesen jarrerak harritu du ordea, erdi belauniko amagana makurtuta. Manta ondo jartzen ariko zaiola pentsatu du Naroak, baina bizkarka dago eta ez du ikusten. Jiratu den arte ez da konturatu, beraz, begiak malkotan bustirik dituela eta sartzerakoan, aditutako hots itoa zurrungen ordez, Lourdesen zotinak sortua dela.
‎Listua irentsi du Naroak. Lourdes du aurrean, baina ez du ikusten. Kasik ordubete lehenago Mikelekin izan duen elkarrizketa etorri zaio gogora.
‎Prentsa espainolak oso erraz salatzen ditu paroxismo antikomunistaren gehiegikeria antidemokratikoak AEBn, erregearen ukiezintasun barregarria Marokon, askatasunaren falta Kuban, giza eskubideen urraketak Txinan, torturak Abu Ghraib edo Guantanamon. Etxean ez du ikusten torturarik, giza eskubideen zanpakorik, egunkari eta erakunde debekaturik eta askatasunaren murrizketarik, errege ukiezin ridikulorik, Alderdien Lege amarruzkorik, epaile paranoiko eta Boterearen eskumakilarik. Kultura oso bat, Inkisitore Handiari atxikia beti.
‎Igitaia ihesbidean dagoen presoak dauka. Honek lagunaren eskua eta eskuburdina besterik ez du ikusten, gainerakoa harri obra hondakinek estalita dago. Bestaldekoak esan dio bizi bizi:
‎Baina han ere, hiletan, ez omen zen alarguna izan. Inork ez du ikusi suaren egunaz geroztik!
2013
‎Han, une hunkigarri hartan, Ahaldun Nagusia egotea nahi luke, eta era berean, ahal balitz, baita Lehendakaria ere. Versusek ez du ikusten beste modurik, luke ulertu etxeratzea ohore horiek gabe. Horregatik, bere idazkia berorika mintzo da, eta errespetua eta zuzentasuna ditu zutabe eta jomuga nagusi.
‎Hark jakinarazi izanen zion medikuari, baita honek gogotik erabili ere, izen arrotza ebakitzean atsegin harturik bezala. Agerrek hura baizik ez du ikusi etxe honetan teilatupea eman diotenetik. Hartaz landa, neskato zahar bat, jatekoak ekartzen eta pixontzi betea aldatzen diona, ahantzi gabe sangriak egiten dizkion barbera.
2014
‎Bazkalosteko hirurak edo izango dira gure atzealdeko mahaian eta hara non agertzen zaidan azken lau urteotako mamu behinena, gure Y zaharra; argal, zurbil eta bakeroekin, hezur (batez ere) eta mami neure begien parean. Barre txikia janzten du ikusten nauenean, eta itzultzen diot, baina oraindik oztopoz beteriko pasillo oso bat gelditzen zaio nigana iristeko, saihestu beharreko aulki garai multzo enbarazugarriak, hormaren kontra nagiki eta erdi trabeska bermatutako egunkari irakurleak, tabako makinak eta metalezko upel biribil biribilak; eta, hortaz, atzera sartzen naiz mahaikideen solasera. Pare bat minutuko tartea da soilik baina halere ederrena, guztia gertatzear baina gertatzeke dagoenean, uneak oraindik zabalik dituenean parez pare existitzen diren ateetatik oparoenak:
‎–Sei hilabetean ez du ikusi, esan zuen Arditak haserre?. Zer uste duzu, ez dudala harrotasun nahikorik horretan pentsatzeko?
‎748 Beste aldera begiratzen duenak ispiluan aurkitzen du ikusi nahi ez zuena.
‎Igurtzi txikiak egiten dizkiote. Bizkarrez dago, ordea, eta ezin du ikusi atzean nor duen.
‎Existitzea existentzia hutsarena baino beste ezer gehiagoren plebiszitutzat interpretatu gura izatekotan (jendearen atxikimendu edo borondateren batena edo), plebiszitu ekibokoagorik nekez asma daiteke. Izan ere, nazioaren eguneroko existentziak, naziokideak elkarrekin bizi direla bai, baina ez elkarrekin bizitzeko gogo adostasunik, ez desadostasunik ematen du ikustera. Nola demonio ikusi ahal izango da Bretainiako arrantzale baten eguneroko bizitzan, Xuberoako artzainekin elkartasunerako borondaterik, ez argi eta ez ilun adierazia? 1624 Edo bien iragan komunaren kontzientzia San Bartolome gaueko sarraskietan?
‎metodo bat da (sala ezazu, sala zaitzaten baino lehen). Quatrefagesek berak 70eko gerran ez du ikusten gerra bat Frantzia eta Prusiaren artean soil. Frantziak deklaratua eta galdua?, ezpada munduaren patuaren gerra nolabait, apokaliptikoa, arraza nagusi bien artean, arraza germaniarrak erromatar edo latinoa menpean hartu nahirik1414 Prusia, baina, ez da germaniarra!, argudiatzen du gero paradoxalki Quatrefagesek: –or les élémens ethnologiques de cette nation sont tout autres que ceux qui ont donné naissance aux nations vraiment allemandes(?).
‎orain kausitzen duenez, indarraren miresle itsua da(, ce qui excite par dessus tout l, enthousiasme de M. Mommsen, c, est la force?) 1152, errealista gordinena, eskrupulurik ez duena bortxaren erabilera ankerrenean gogobetetzeko, gupidarik ez du ezagutzen bentzutuekin, kontsidero humanitarioentzat ez du erdeinua baizik(, un dedain superbe pour des principes respectables, et des convictions honnêtes?) 1153 Mommsenen Erromako Historiak, zehe irakurrita, Alemania berriaren espiritua islatzen du, zuzenbidea baino maiteago indarra duena, gizatasunik gabekoa, dominatzailea; Erromari buruz mintzatuz,, alemanak nola artzainak izatetik otsoak izatera etorri diren? ematen du ikustera. Boissieren artikulua errebantxara eta, alemanen gaurko bertute gaizto horiek ikasiz, atzera Alsazia Lorrena berreskuratzera dei batekin amaitzen da.
‎Artikuluaren helburua iritzi publiko internazionala alarmatzea da. Tainek kataklismo bat datorrela sumatzen dizu, beste irteerarik ez du ikusten Estatu neutralen, bereziki Ingalaterraren interbentzioa baino, gerra alderdi biak negoziaketak egitera behartuz(. L, intervention des neutres?, 1871eko urtarrila). Inperialismo alemana Europa osoa hankaz gora jartzeko arriskua da; iraultza berri batek Frantzian kontinente osoa irabiaraziko luke.
‎l, omniscience, la profondeur philosophique, la naïveté poétique?, goresten zuen oraindik atzo). Gerra hau berak ez du ikusten Alemania eta Frantziaren arteko gorabehera bezala, Europaren eta kultura europar moderno guztiaren lurjotzea legez baizik. Alemaniaren gaurko garaipena Errusiaren biharko garaipena da(, la Russie a repris la marche vers l. Occident?), eta Errusia Anti Europa da, Asia da, kultura europarraren hondamendia da1203.
‎163 Victor Hugok hilburukoaren kodiziloan (eranskintxoan) polito ematen du ikustera: –Je refuse l, oraison de toutes les Églises; je demande une prière à toutes les âmes.
2015
‎Sarrerako baldosa gorrixken gainean utzi du Andonik juka tente hura, eta mutilak eskerrak eman dizkio. Atea itxi denean han ondoan geratu da une batez, eta berriz ere makuluak baldosen kontra ateratzen zuen hotsa entzun du ikusterik izan ez duen pasilloan barrena edo.
‎Neskaren aitorpenak pixka bat durduzatuta utzi duelako edo, ez du ikusi aurretik kamioi bat zetorrela, eta kamioaren argiak aurrean izan arte ez da konturatu errepidearen erditik zihoala. Kamioiaren klaxonaren hotsarekin batera eman dio bolanteari kolpea, eta bere bidera eraman du autoa.
‎Hozkirria sentitu du Sylviek. Dagoen lekutik ezin izan du ikusi erori aurretik aurpegian loratu zaion irribarre erdia. Bihotza punpaka sentitu du lepo inguruan, eta nabarmen aztoratu zaio gogoa; itxura batean, neurrigabe.
‎5 Batzuetan ez naiz ezer, ez nago inon, inork ez du ikusten nire harramazkaren erregua.
‎–Iñaki, arrazoi izango duzu, erantzun bide zion Urizarrek?, baina ni ez naiz ezker abertzalekoa, eta gizartearen gehiengoa ez da ezker abertzalekoa. Zuk hain argi ikusten duzun hori ez du ikusten hain argi gizartearen gehiengoak.
‎Kristinek ez dio hitzik ere zuzendu Hurak etxetik alde egin zuenetik, eta beste ohe batean lo egiten du. Etxe berean badaude ere, ia ez du ikusi azken hilabeteetan. Magnus semea du euskarri bakarra.
‎Garagardoa edan eta zeharka Haliden ondoan dagoen neska arabiar ederrari begira ari zen izan ere, ohartu gabe ere fantasia lizunetara irristatzen hasita. Ez du ikusi horregatik albora etorri zaion tipo hura. Beltzarana, meharra eta bisera gris batekin.
‎Xk baiezko keinua egin du buruarekin. Agureak atzean uzten ari dira eta ez du ikusi ahal izan sonbreiru zapalekoak beste puxtarriei kaxka egitea lortu duen ala ez.
‎Bakarrik, erori egiten zaizkio behin eta berriro mozorroak. Eta, bere barneko poetara erretiraturik, ez du ikusten besterik orduan, munstro txiki arrotz eta ezagun bat baino, eguneroko errealitateak ukatua, ispiluan.
‎Baina lanen fruitua nork ez du ikusi?
‎Ados egongo nintzateke Hugo de Saint Victorrekin, baldin eta erbestea pozgarria balitz, alaia balitz, zoriontsua balitz, baina, nik dakidala, poz gutxi, poz eskasa, poz urria dago erbestean. Inork jokalarien aurpegian alaitasunik ikusi ez duen bezala, inork ez du ikusiko erbesteratuen aurpegian zorionik. Bizi behar delako, eta bizitza delako, zentzurik onenean, bizitzea merezi duen bakarra, onartzen dugu erbestea, hobeto esanda onartzen ditugu kanpoko eta barneko erbestealdiak, bizitza honetan.
‎–Egia da fenomeno sozial eta ideologiko batzuk areagotu direla azken urteotan. Egun 20 urte dituen gazte batek krisia baino ez du ikusi, blokeoaren areagotzea, eta, horiei aurre egiteko, salbuespen neurriak. Gazte horiek ez dira Sierra Maestra edo Playa Girongoak.
‎banatzen jarraitzen du, duintasun dezenterekin gainera. Kazetari honek ez du ikusi, herrialdera egin dituen bidaietan, ume bakar bat goseturik, gaizki jantzita edo zaintzarik gabe. Bere iragan koloniala eta kokatuta dagoen eremu geografikoa kontuan hartuta, ez zait meritu txikia iruditzen.
‎Banoa, banoa! Ez ote du ikusten, bada, ergelak, liburua ixten ari naizela!
‎zelan hasi berbetan, guztiok onar genezakeen mintzaira batean? Joxe Azurmendik balioen erlatibismoa aldarrikatzea beste biderik ez du ikusten. Horixe izan liteke krisia, berez txarra ez dena, baizik bizi seinale eta abagune, geure alde, guztion alde, elkarrekin zentzunez mintzatzearen alde, orain ez dugun komunitatea eraikitzearen alde, erabili ahal izateko abiapuntuetako bat.
‎Zeren eta, hemen hartu dugun perspektibatik, nork ez du ikusten erdal prentsa abertzalea bera ere euskal prentsaren kaltetan izan daitekeela. Ikusera honetan oinharriturik, zaku berean sar genitzake Punto y Hora de Euskal Herria, Garaia, Berriak, Sorka, denak batean gurekiko hizkuntza desberdintasun bera baitute.?
‎Ia urte eta erdi igaro da geroztik, eta oporraldietan baino ez du ikusi alaba. Telefonoz aritzen dira tarteka, baina garesti jotzen du, eta eskutitzak bidaltzen dizkiote elkarri, maizago.
2016
‎Minutu pare baten ondoren ezer ez dela izan pentsatu nahi izaten du, irudimenaren jokaldi gaizto bat besterik ez, baina kosta egiten zaio bere burua konbentzitzea, eta susmoa eta zalantza ezabatzea. Poliki egiten du aurrera, zorua tentuz zapalduz, ehiztari arretatsuak bezala, eta makinen atzean begiratzen du, ateen atzean, kubeten atzean; protokolo batek aginduta bezalako behaketa ordenatu bat egin behar izaten du ikusi uste izan duen itzalaren presentzia konjuratzeko.
‎Ia hutsik geratu den bagoi batera igo da. Barruan emakume edadetu bat besterik ez du ikusi, enkarguak egiteko poltsarekin herrira doala ematen duena. Leiho ondoan eseri da, eta, trena martxan hasi denean, azken begiratua eman dio berriz zapalduko ez duen industrialdeari, berak ezagutu zuenetik hainbeste hazitako lantegi eta pabilioi multzo zabalari.
‎kate bat, kate bi, bat, bi, bat, bi... Batetik bestera aldatzen du eta ez du ikusten ezer bere arretari eutsiko dionik. Telefonoa... telefonoz deituko balu...
‎Galdera horiexei erantzun nahian dabil oraindik ere Madrildik Bilbora daraman hegazkin honetan; hain zuzen ere, galdera horiexentzako erantzun baten bila etorri da Euskal Herrira, honezkero hegazkinaren inguruko hodeitzaren pean sumatzen hasia den Euskal Herri horretara. Begira eta begira dago, baina lainotza zuri bat besterik ezin du ikusi, eta Ameriketan hegazkina hartu aurretik esku artean erabili zuen gidaliburua atera du bere poltsatik, Espainiako turismo gida bat, Euskal Herriarentzako atal berezi bat daukana, Alsina orain begiztatzen ari dena: hor ageri zaizkio, argazkietan, Bilboko itsasadarra, Hondarribiko arrantzale etxeak, Gernikako arbola, Iruñeko zezenketak, Donostiako badia, Santimamiñeko margoak, artalde bat Txindokiko larreetan, Gasteizko katedrala, Elorrioko jauregi bat...
‎Zutabearen goiko partean dagoen plataformara iritsita, beherantz begiratu du. Jendeak txalo eta irri artean agurtu du trapezista ausarta, baina berak argazki makinetako flashak besterik ez du ikusten. Trapezioa hartu eta animoak eman dizkio bere buruari.
‎Hizkuntza politika baldintzatzeko gai ez den egoera batean dago». Geldialdirik ez du ikusten, hala ere; adibidetzat jarri du euskarazko hedabideen kopurua nola handitu den.
‎Zarraga oso kritiko da hiriko hizkuntza politikarekin: «benetako urratsik» ez du ikusten, eta egiten direnak «guztiz folklorikoak» direla ohartarazi du. «Askoz baliabide gehiago, neurri ausart eta egokiak, eta euskalgintzarekiko elkarlana behar dira Bilboko egoera penagarriari buelta emateko».
‎Hirugarrenik, egoera politikoak. Podemos fenomenoak ere bai igual? lagundu du ikusten ezinbestekoa dela gai hau familia politiko batek ez bereganatzea, denon artean egin behar dugula. Baina zantzuak dira:
‎fi sikoren ezagugarri, arimaren azalbide baino». Ikusten duen horretan erakusten du ikusi ezin dena poetak: «Lizardik
2017
‎mamu txikia; inork ez du ikusi ze itxura duen maindirearen azpian.
‎Herria Zamoran dago. Udan baino ez du ikusten, eta ni Josebarekin urrian hasi nintzen; beraz?
‎Eusko Jaurlaritzaren hizkuntza politikarekin euskara normalizazio sozialaren arrastoan sartuko dela uste duenak ez dirudi oinarrizko kontu batzuk zuzen atzeman dituenik. Besteak beste, ez du ikusi botere autonomikoaren asmoa ez dela euskaldunok nor egiten gaituen nazio linguistiko duin bat eraikitzea. Izan ere, erdal elebitasun indibiduala eta soziala387 ditu helburu botere autonomikoak, eta hori jakin behar luke euskalgintzan dabilenak.
‎Sugea esan dizut. Sugandila gehiago ematen du ikusi batera, bere isatsaz gora eta behera, arin arin dantzari edo eguteran bertan goxo; baina sugandila koxkor jostari horiek ez bezala, pozoia du honek miztoan, edena gorputzean. Eta txikia izatea ez du barkagarri, ez pozoiaren aringarri; izan ere, badakizu mila aldiz arriskutsuagoak direla sugegorri txikiak ziraun itsu, baldar luzeak baino.
‎Kontua da, kanona konplitu edo ez, aspaldian egin niola uko zakil bat ahoratzeari, eta, nire itxura hegemonikoa bada ere, aluak miazkatzera dedikatu naizela arrakastatsu. Eta horrek, zin dagit, ezer gutxi du ikusteko nire itxurarekin. Azaletik kanpora pertsona dibertigarria naizelakoan nago, jendeak barre egin nahi duela badakidalako.
‎Baina ez du asmatu gaixotasunaren hurrengo katebegia: ez du ikusi, inondik inora ere, antsietateari beste beso bat jaio zaiola: psikosia.
‎Kezka handirik ez du ikusten, berriz, Benedikt Schmidek Alemaniako gazteen artean. –Beste herrialde batzuetako egoerarekin alderatuta, krisi ekonomikoaren ondorioak leunak ari dira izaten hemen.
‎–Herrialde txikia gara eta I+Gko ekosistema oso zatikatuta dago; agenteen ugaritze horren ondorioz, ekosistema bat baino gehiago, egosistema bat dago?. Apustu argirik ez du ikusten, eta baliabideak urri direnean, kafea guztientzat, politika ez dela egokiena uste du.
‎fi sikoren ezagugarri, arimaren azalbide baino». Ikusten duen horretan erakusten du ikusi ezin dena poetak:
2018
‎Ugazabak, adibidez, ezin du esklaboarengan islatuta ikusi bere independentzia: mirabekeria baino ez du ikusten harengan. Norbere buruaren kontzientzia izateko, molde bereko beste norbaiten aitortza behar da, eta, beraz, transzenditu egin behar da ugazabaren eta esklaboaren arteko harremana.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia