Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2011
‎Esperientziaduna behar du izan nortasun antisozialaren nahastea duena tratatu behar duen terapeutak. Antisoziala oldarkorra izan ohi denez, terapeutak prest egon behar du haren eraso fisikoei aurre egiteko. Terapeutak muga garbiak jarri behar ditu pazientearekin dituen harremanetan; mugak jarri behar dizkie pazientearen portaera mehatxatzaileei, proposamen sexualei, bisitaldiei, telefono deiei edo lapurretei.
2012
‎Pertsonek, emozioen bitartez, esanahi eta sentimendu atsegin nahiz desatseginak jasotzen dituzte; emozioak aberasgarri eta pizgarri dira, nola kolore biziak ikusmenarentzat, musika entzumenarentzat, lurrinak usaimenarentzat edo txokolatea dastamenarentzat. Gainera, pertsona baten egoera emozionalak nabarmen baldintzatzen du haren maila energetikoa: gure emozioak lausotzen zaizkigunean eta «itsutzen» garenean, energia piloa alferrik erabil eta gal dezakegu.
2015
‎10a) Eredu didaktikoak genero baten osagaien deskripzioa egiten du hura irakasteko, hau da, genero bateko zein eduki bihur daitezkeen ikaste eta irakaste prozesurako gai zehazten du.10b) Eredu didaktikoak genero baten osagaien deskripzioa egiten du hura irakasteko, hau da, zehazten du genero bateko zein eduki bihur daitezkeen ikaste eta irakaste prozesurako gai.10c) Eredu didaktikoak genero baten osagaien deskripzioa egiten du hura irakasteko, hau da, zehazten du genero bateko zein eduki bihur daitezkeen gai ikaste eta irakaste prozesurako. **
‎...ro baten osagaien deskripzioa egiten du hura irakasteko, hau da, genero bateko zein eduki bihur daitezkeen ikaste eta irakaste prozesurako gai zehazten du.10b) Eredu didaktikoak genero baten osagaien deskripzioa egiten du hura irakasteko, hau da, zehazten du genero bateko zein eduki bihur daitezkeen ikaste eta irakaste prozesurako gai.10c) Eredu didaktikoak genero baten osagaien deskripzioa egiten du hura irakasteko, hau da, zehazten du genero bateko zein eduki bihur daitezkeen gai ikaste eta irakaste prozesurako. **
‎10a) Eredu didaktikoak genero baten osagaien deskripzioa egiten du hura irakasteko, hau da, genero bateko zein eduki bihur daitezkeen ikaste eta irakaste prozesurako gai zehazten du.10b) Eredu didaktikoak genero baten osagaien deskripzioa egiten du hura irakasteko, hau da, zehazten du genero bateko zein eduki bihur daitezkeen ikaste eta irakaste prozesurako gai.10c) Eredu didaktikoak genero baten osagaien deskripzioa egiten du hura irakasteko, hau da, zehazten d... **
2017
‎Donna Harawayk, bere aldetik, cyborgaz teorizatzen du (Haraway, 1991). Donnak izaki postmoderno hori planteatzen du gizaki, animalia eta mekanismoetako zatiez osatutako hibridotzat, eta, era berean, azaltzen du haren izaerak gure errealitate soziala eta korporala birdefinitzen duela.
‎Lehen postmodernitarteaz jardutean esan den bezala, hezkuntza gizarte errealitate konplexu bat da, zeinean hainbat praktika, prozesu, testuinguru, eragile, instituzio, kultur eduki, asmo, oinarri, eremu, eta abar sartzen baitira eta alderdi horiek guztiak batera hartuta faktore politiko, sozial, kultural, ideologiko, geografiko eta demografikoek zertzen baitute haren errealitate historikoa. Horrek agerian jartzen du haren izaera dimentsioaniztuna eta erreferentzianiztuna. Eta hala izanda, bistan da hezkuntza diziplina ikuspegi bakarretik begiratuta aztertzea ezinezkoa egiten dela, hezkuntzaren arazoak bere osotasunean aldebakarreko ikuspegia gainditu egiten baitu, orojakintza inplikatzen duelako eta gizarte egitateak osotasunean azaltzea ezinezko zerbait delako.
2020
‎Generoa, berriz, sailkapen horren gainean sortu den eraikuntza soziala da (Colas, 2007). Hala ere, sexuaren kontzeptuari dagokionez, Butlerek (1990) kolokan jartzen du haren izaera natural eta biologikoa. Hau da, generoa ez ezik, sexua ere eraikuntza soziala dela dio.
‎Irakasle horrek, aldaketak txertatu beharrean, irakaskuntza tradizionalago baten aldeko apustua egin du. Haren aburuz, iRAKERen ikasitakoak ez du haren testuinguruan aplikatzeko balio eta, horrenbestez, geroz eta klase magistralagoak ematen ditu eta ebaluazio sistema ere ez du programan ikasitakoarekin bat aplikatzen.
2022
‎Nire ustez, ezin argudia daiteke gaur egun postposizio bat denik ere, ez baitu emankortasunik. Hiztunak ezin du hura modu beregainean konbinatzeko operaziorik gauzatu eta, hori horrela, esan behar dena da atzizki hau hitz zehatz batzuetan ihartuta aurkitzen dugula, gaur egun modua adierazteko hitz deiktikoak direnak eta hitz horien baitan baino ez dituela ikasten hiztunak, ez sarrera beregain baten gisara. Historikoki, behialako atzizki honen jatorria leku postposizio batean legoke, orain aurkitzen ditugun lekukotasun gutxietan horren aztarnak aurkitzen baititugu:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia