Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 60

2000
‎Jatorria du horrek Frantziako Iraultzan. Orduko saio eta ahaleginak aipatu behar dira, beraz, ordukoek baldintzatzen baitituzte egungo hauek, urte luzeetan baldintzatu dituzten modu berean.
‎Kode Zibilaren atzapar luzea mugaz gaindi ere badoa. Hego Euskal Herria ezagutuko du horrek, Napoleonen armadaren pean. Alta, Euskal Herriko Iparraldean ez bezalaxe, Hego Euskal Herrian luze iraungo du Kode Zibil baten egikerak.
‎Horren iraupen eta zereginak zehaztu ditugu, herri zibilizatuetan erkide diren erregelen arabera. Tutoreak du pertsona eta ondasunen ardura; familiak bere baitan hautatu behar du hori, behar beharrezkoa baita zinezko gogoa, pertsonaren ondasunak gorde eta heziketa eta osasuna jagoteko, ohore eta atxikimendu osoz. Ezin, beraz, arrazoirik eta formarik gabe eskualdatu bere artapean dagoen ondarea; tentuaz administratu eta fideltasunaz kudeatu beharra du; kontularia da, administratzailea bezainbestekoa; bere jokabidearen erantzulea; kaltea ere ezin sortu, horren konponketa gauzatu gabe.
‎Lege politikoa ez da geratzen norbanakoen onuragarritasunean, baldin eta ikuspuntu orokorragoaz ari bada. Gogokoagoa du horrek Estatuaren arrazoia, ekitate oinarria baino. Lege Zibilak, aitzitik, xede nagusitzat du norbanakoen arteko eskubide eta itunak arautzea eta Estatuaren arrazoira baino, ekitatearen esparrura lerratzen da.
‎Erromako juriskontsultoak, ezkontzaz mintzo zirela, behin baino gehiagotan nahasi dituzte izadiaren ordena fisikoa, gizaki bizidun orori dagokiona eta zuzenbide naturala, horrek zehatz mehatz arautzen baititu gizakiak. Sustraia du horrek, gizaki aske eta adimendunek euren antzekoekin izan ditzaketen harremanetan. Hortik jarri da zalantzan ea moralitate arrastorik ote zen ordena natural soilean.
‎Esan zuenez, hainbeste zergatik hunkitzen gaituenari buruzko gure harridura ez da txikitzen jaia sortarazi zuten zergatiak emandakoan, baizik eta antzeko beste jaialdi batzuk aurkitzean txikitzen dira: hauek aurkitzeak" natural" bihur lezake, sortarazi zuten zergatiak emateak, ordea, ezin du hori egin. Zentzu honetan esan zuen" Zergatik hunkitzen gaitu?" galdera eta" Zergatik da ederra hau?" edota" Zergatik ez du balio kontrabaxu honek?" galdera estetikoak antzekoak direla.
‎Nik —eta nik ez dut sinesten jainko dei genezakeen gizakirik/ gizakiaz gaindikorik dagoenik inon— esaten badut: " jainkoen haserrearen beldur naiz", horrek erakusten du horren bidez zerbait esan nahi dezakedala, edo sinesmen horrekin beharrezko harremanik ez duen sentimendu bati adierazpena eman nahi diezaiokedala.
2001
‎Kantek berehala esango du, ordea, horrelako izaki bat pentsatzea zilegizkoa dela (arrazoimenak berak eskatzen du hori), baina izaki hori existitzen dela esatea legeztatua ez dagoen urratsa dela. Arrazoia garbi dago, horrelako objektu bat ez litzateke ezein esperientziatan ezagut dezakegun objekturik izango.
‎" V. Tesiaren osagai eta ondorioak" Logika eta, batez ere, analisi argi sakon zehatzaz ondorioztatutakoak direla. Ez du horrek esan nahi ez dudala neuk osagai eta ondorio horiei buruz iritzi desberdinik. Ez da, baina, hemen, lekua, zehaztasun eztabaida horretan sartzeko.
2002
‎Benthamen I. hitz atzearen edukia distilatu egin da Dumonten testuan, orri gutxitan emanez22 Laburpenik zorrotzena da hau, eta bertan alde batera utzi dira I. hitz atzean Panoptikoaren eraikuntzari buruz ematen diren xehetasunetatik asko eta asko, jakina. Dumontek onartu egiten du hori zera dioenean:
‎Hortaz, argi dago Dumontek uste zuela Benthamen testuak hobetzen ari zela, horien idazkeraren egitura sinplifikatuz; irakurleak erabaki du hori egia denentz eskuartean dugun testuaren kasuan. Ziurra dena zera da:
2003
‎Hori guztia aintzakotzat hartuta, norbaitzuk euren lagunei lotuta badaude lotura mota horren bitartez, besteen eta maite duten guztien ona eta onura bilatzen dute; eta on hori goraipatzeaz batera, beste edozein ondasun arbuiatzen dutenez gero, prest daude euren lagunengatik ondasunak eta bizia emateko, hori beharrezkoa izanez gero. Nork bere burua baino maitatzen ez duenak, ez du hori inoiz egingo bere lagunengatik.
‎Egia da Pascalen obra, zuzenbidearen ikuspegitik behinik behin, laburra eta zatikakoa dela. Filosofiaren alderditik du horrek garrantzia, eta, zuzenbidea ukitzen duen ginoan, hona ere alderatzea aberasgarri, bi adiskide minen arteko gai juridikoak kontrajartzeko.
‎(K1) Popper razionalista kritikoa bada ere, Kuhnek, aldiz, zientzialari ‘normaldua’ antirrazionalista kritikoa dela dio. Zer esan nahi du horrek. Hain zuzen zientzialaria ez dabilela behin eta berriro bere teoriak frogapean jartzen, Popperrek esan bezala, enigmei eta zailtasunei irtenbidea eman nahian baizik (Kuhn 1962:
2004
‎Zertan aldatzen da gure bizitza? Zer aldatzen du horrek gure bizitzaren zentzuaren bilaketa etengabean. Nolakoa liteke, ordea, poesiarik gabeko mundu bat?
‎Baldin jainko batek perpaus jakin batzuk egiazko diren mundu bat sortzen badu, orduan beste mundu bat ere sortzen du horrekin batera, non perpaus horietarik eratortzen diren perpausak oro egiazko diren. Eta, modu bertsuan, ezin lezake ‘p’ perpausa egiazkoa den mundu bat sor, beronen objektu guztiak sortu gabe (5.123).
2005
‎Hala esaten da, gauza batzuek berezko esanahia izan ez arren, euren arteko konponezinak direla. Bi ez dira lau, eta Jaungoikoak ere ezin du hori egin; orobat, berez okerra dena ezin ona izan. Halaxe dio Aristotelesek ere jarraikoa adieraztean:
‎Orain, berriz, zuzengabekeriaren ondorioz, nire jaioterritik bota egin naute, nire ahalegin guztiekin aberriaren zerbitzupean jardun ondoren. Asko saiatu ziren jurisprudentziari sistema itxura ematen; baina inork ere ez du hori lortu, ezta lortuko ere. Horretarako, beharrezkoa izango da (eta, orain arte behintzat, ez da horrelakorik lortu) zuzenbide positiboa eta zuzenbide naturala zer diren ondo bereiztea.
‎Iritziak ere ez dira baztertzeko modukoak, batik bat, euren artean bat datozenean. Lehen esan bezala, zuzenbide naturalak adostasun hori hartzen du frogatzat, eta jendeen zuzenbideak ez du hori besteko frogarik.
‎Maizago begiratzen zaio lehendabizikoari eta horrexegatik, hain zuzen ere, bigarrena eskuratzea agindu behar zaigu prestutasun gehiagorekin, izaerak berak gure burua zaintzera bultzatuko bagintu bezalaxe. Bestenaz ere, jakintsuak ez du bere burua beheratzen, ezta bere ontasun propioa uzten ere; egiatan, inork ez du hori egiten zuzentasun handiagoarekin. Hari beretik ere, beregandik jaurtiko du kalte oro, horretarako eskubidea izan eta legezko zaion arren.
‎Aitzitik, herri askoren artean edo herri horien agintarien artean, giza izaeratik bertatik edo lege jainkotiar, ohitura edo isilbidezko itun batetik datorren zuzenbide horri buruz, gutxi batzuk baino ez dira arduratu. Modu orokorrean edo ordena baten barruan, inork ez du hori sakon aztertu, gizateriari hala egitea komeni bazaio ere.
‎Gure gaurko ikuspegitik halako jokaera harrigarria bada ere, agerian jartzen du horrek Grotiusen izaera, hura baita legelari ez ohikoarena, kultura klasikoaz egoki hornitua eta garaiko espirituari men eginez, humanista bete betea erakusten duena bere burua. Filologiaz ere badihardu maiz, haren bibliografia zabalak erakusten duenez.3
‎Hala esaten da, gauza batzuek berezko esanahia izan ez arren, euren arteko konponezinak direla. Bi ez dira lau, eta Jaungoikoak ere ezin du hori egin; orobat, berez okerra dena ezin ona izan. (De iure belli acpacis, I.l., I.k., X., 5)
2006
‎Hezkuntzaren bitartez? Humeren ustetan, egoismo psikologikoak ezin du hori azaldu; ikusmenik ez duen espezie bati koloreak zertan diren azaltzea bezain antzua litzateke. Azalpen hori ahalbidetzeko beste oinarri batzuk jarri behar dira.
2007
‎Hizkuntza da kulturaren espresiobide eta adierazpide nagusia, eta, noski, hori adierazteko eta hedatzeko funtsezko tresna. Herriek kultura babesteko eta garatzeko duten eskubideak ezinbestez eskatzen du kultura horren hizkuntza gorde eta modernizatzea, eta inork ezin du hori eragotzi ez eta oztopatu ere.219
‎Hezkuntzak ere ezin du hori horrela onartu —bere izaeraz aurrera begiratu behar du eta bere ekintzei zentzu bat eman behar die—; eta, horrexegatik, bat egin luke" ekolinguistikaren oinarrizko printzipioarekin", zeina Moreno Cabrerak honela zehazten duen:
‎" Herrien arteko gatazkak ez dira hizkuntz aniztasunetik sortzen, baizik eta ezberdintasunetik, injustiziatik eta identitate kulturalekiko errespetu faltatik" 190 Horrek guztiak, azken batean," giza eskubideak" ulertzeko ohiko modua zabaltzera eta, horrela," eskubide kulturalez" ere hitz egitera eramaten gaitu; hain zuzen, eskubide haiek ez bakarrik" maila indibidualean" baizik eta baita" maila kolektiboan" ere planteatzera. Kottak ek honela azaltzen du hori:
2008
‎Enpirismoak, alde horretatik ikusita, bere justifikazioa du. Hala ere, pentsamendu formalak ez du hori ikusten. Biak aurkakoak dira.
2009
‎Jatorriak senaren kalitatea, bizitasuna edo ahulezia eta gorputzean uzten duen marka adierazten duen bitartean, emergentziak, aitzitik, gatazka lekua adierazten du; hala ere, ez da borroka burutzen den eremu itxi baten gisa, aurkariak berdintasun egoeran liratekeen plano baten gisa irudikatu behar; gehiago da —on eta gaiztoen adibideak frogatzen duenez—" ez leku" bat, distantzia hutsa, aurkariak espazio berekoak ez izatea. Inor ez da, bada, emergentzia baten erantzule, eta inork ezin du hori dela-eta bere burua laudatu; emergentzia beti tarteetan gertatzen da.
‎Azkenik, jatorriak badu gorputzarekin zer ikustekorik25 Nerbio sisteman, humoreetan, digestio aparatuan inskribatzen baita. Arbasoen errakuntzak jasaten dituztenen arnasketa txarra, elikadura desegokia, gorputz ahul eta eroria; gurasoek ondorioak kausatzat hartzen badituzte, edota harantzagoko errealitatean sinisten badute edota betierekoaren balioa onartzen badute... seme alaben gorputzak pairatu du hori dena. Koldarkeria, hipokrisia —hutsegitearen kimuak soilik—; eta ez zentzu sokratikoan, ezta ere gaiztoa izatea hanka sartzeren baten ondorioa delako, edota hastapeneko egiatik desbideratu egin delako, baizik eta gorputza bera delako bere bizitza eta heriotzan, bere indar eta ahuldadean, egia eta hutsegite ororen zigorra daramana, eramaten duen bezala, alderantziz, hastapen jatorria.
‎Horrela, akats luzeenaren amaiera dator, gizatasunaren puntu gorena, Zaratustraren (supergizakiaren) etorrera. Izan ere, benetako mundua sortu duenak bizitza argumentu bezala hartu du eta akats larria burutu du hori eginda:
‎Kristautasunak bezala, munduan balioaren eramaile absolutua den pertsonalitatea existentziaren helburu eta maila goreneko zentzuarekin uztartu nahi ditu. Kristautasunak Jainkoaren ideiaren bitartez lortzen du hori; Nietzschek gizatasunaren ideiarekin, zeinaren superazioa beraren indibiduo perfektuen bidez lortzen den. Nietzschek, horregatik, gizatasunaren kontzeptua gizartearen kontzeptuari kontrajartzen dio.
‎Ezagutzeko eta ikusteko modu perspektibista bat existitzen da soilik. Zer esan nahi du horrek. Ezagutzeko modu bakarra existitzen dela:
2010
‎14 Horrekin lotuta zailtasun hau agertzen da: nagusiak mendeko batek zerbait egitea nahi izan arren, ezin du horretara behartu, bere borondatearen berri ematen ez badio. Baina bada zailtasun horrentzako irtenbidea:
‎Manuaren kasuan, aitzitik, agintzen duenak agindua jasotzen duena behartzen du, eta horretarako, nolabaiteko eskubidea edo boterea izan behar du horren gain. Ezin da egintzarik gauzatu, ez badago proportziorik egintza horren eta berori gauzatzeko arrazoiaren artean.
‎22 Gure argudioaren bigarren zatia nahiko argi iradokitzen dute Aristotelesek eta San Tomasek, etxeko familiak osatutako erkidegoa benetako legea sortzeko ez dela aski baieztatzen dutenean. Aristotelesek azaltzen du horren arrazoia: erkidego horretan ez dago jurisdikziorik, ezta benetako legegileak izan beharreko indar hertsatzailerik ere.
‎Egin eginean ere, Jainkoaz denaz bezainbatean, ezin dugu berdintasunez jardun, eta, ondorenez, Jainkoarenganako legea, ius baino gehiago, fas dela esan daiteke. Zernahi gisaz, esanahi berezi hori alde batera utzita, latindarren erabileran ez baita hori ohikoa, San Isidorok Jainkoaren legeari fas deitzen dionean, ez du hori egiten, lege horrek Jainkoarenganako eginbeharrak arautzen dituelako, baizik eta ekitate naturalean oinarria duelako, eta, ondorenez, arrazoimen naturalean (Jainkoaren legean bertan) oinarria duelako.
‎Eta, ondorenez, legearen mende egon behar da nahitaez. Ez du horretan garrantzirik izakia bekaturik gabe egotea, grazia edo loriaren ondorioz. Hori baieztatzeko bi arrazoi eman daitezke.
‎Horri heltzen dio, hain zuzen," konpetentzia komunikatiboaren" kontzeptuak, zeinek egiaz —eta aipatutako Coseriuren" dinamis" delakoaren haritik181— hizkuntz gaitasuna kontsideratzeko modua irekitzen duen eta, horrela, esanahi linguistiko pedagogiko berezia eskuratzen duen. Bada, kontzeptu hori, neurri handi batean, Hymesen" komunikazioaren etnografiak" Chomskyren konpetentzia linguistikoari egindako kritika" irmotik" jaiotzen da182 Honela azaltzen du hori Moreno Fernandezek:
2011
‎Hor mundua aurreko zerbaitetik baldin badator (biltzen duen heinean) (Kaos, Jainko, Noumeno, espazio denboraren bakartasuna...)," guztiaren aurrekoak" azaltzen du hori; aurreko hori ez dut ezagutzen, eta, are, ezagutzeko saio hori kanpora geratzen da ordena destolestu eta azaldutik. Beraz, ez gara osotasunaren ordenaz ari, baizik eta pentsaturiko ordenaren osotasunaz.
‎Bera pilatuz joan den transzendentziaren jopu; berak fabrikatzen dituen ziurtasunen gatibu. Izan ere, gizon emakumea beti baldin badabil, eta ezin badu ez ibili, Absolutuaren bila, alferrik bilatzen du hori hor jada ipinita, erabilerarako prest; berak ipini du, eta orduan, berak ipinia duela jakinda, bere helburu absolutua edo izango da apika, ez deusen fundamentu absolutua. Gizakia —askatasuna— oinarrigabeziaren gainean baitago zutik, edo zintzilik.
2012
‎Eta, auzi honetan, beste arlotan baino ahalegin handiagoa egiten du bere konbentzimendua erakusteko. Ez du horren inguruko adibide gutxi ematen. Bere iraganeko jarrera maoistari uko egitetik urrun, maoismoa beti izan da berarentzat inspirazio politikorako iturri.
‎" Harreman sexuala ez da existitzen". Zer esan nahi du horrek. Sexualitatean bakoitza bere plazerean zehaztuta/ gauzatuta dago; hots, bestearekiko oso urrun.
‎Badago pixka bat gehiago zehazterik? Komunismora itzuli, nork nahi du hori. Badiou, mesedez.
2014
‎biak dira bat eta bakarra; desberdintasun bakarra heroi maskulinoak haiekiko duen jarrera da. Ez al du horrek argi uzten Tannhauserrek amaieran bien artean egin behar duen hautua. Azkenetan dagoenean Venusek berarekin bat egin dezan esaten dio(" Komm, O komm!
‎gauzak gertatzen dira, istorioa garatzen da, eraztuna batetik bestera doan bitartean, alegia, desorekak hasten dira eraztuna Rhinera itzultzen denean (hala, agian, tetralogiarentzako azpititulu egokia, XVIII. mendeko nobelen estiloan, izan litzateke ‘Istorio triste bat Rhinen sakonean bizi ziren hiru neskatxa inozente baina lizunek nola galtzen duten eta gero berreskuratzen duten haien altxorra’). Ez al du horrek azaltzen ‘kastrazioaren arbuioa’, intzestuaren aldeko jarrera antiedipikoa Claude Levi Straussek Wagnerri aurkitu ziona. Agian, Wagnerrentzako jatorrizko hondamendia ez da maitasuna boterearengatik traizionatzea, baizik eta zirkulazioaren arau edipikoa.
2016
‎Praktikan goitik behera bestelakoa bada ere, Arizmendiarrietaren ordena berriaren ideia ere langileen autoeraketa eta demokrazia proletarioarena da, eta horren eraginezko gizarte berriarena. Bakarrik berak ez du hori komiteren baten edo Alderdiren baten esku uzten, lankide guztien kontzientziaren eta erantzukizunaren pentsura baizik. Horri fidatu dio kooperatibismoa eta kooperatibismoaren eragin iraultzailearen etorkizuna:
‎Gizakia esentzialki animalia komunikatiboa baita: abere guztien artean bera hiztuna izateak nabarmentzen du hori goitien. Hizkuntza, izan liteke dominazio tresna ere, baina aurren aurrenik gure barnearen musika da (sentimenduak, agiantzak), elkarlaguntzaren espresioa eta kooperazio espirituaren arima.
‎Are, giza arrazen artekoak ez ezik, gizakiaren eta animalien arteko diferentziak ere gradualak direla erakustea da Darwinen xede behinena. Naturalista batzuen munduaren banaketa hiru erresuma zeinberetan (gizon emakumezkoa, aberezkoa eta landarezko edo begetala), gizakiari erresuma berezi bat erreserbatuz, Darwinentzat ez da onargarria.48 Gizaberearen adimenarentzat adina, 49 emozioentzat, etab., eta haren esklusiboa dirudien moralarentzat balio du horrek, berehala berrikusiko dugunez.
‎264 Descartesentzat materiaren mundua kausa mekanikoena da, eta hor den dena" ni plus ni moins que font les mouvements d’une horloge ou de tout autre automate" dabil salbuespenik gabe (De l' Homme). Kantek Naturaren kontzeptuan bertan sartzen du horren legepekotasuna: " Natura gauzen existentzia da, hori lege orokorrek determinaturik dagoen neurrian" (Prolegomenoak).
‎Iraultza eboluzio historikoaren eta aurrerapenaren ekarri natural mekanikoa izango da, neguaren ondoren udaberria datorren bezalaxe, ala iraultzaileen konpromisoa eta ahalegina galdatzen du? Eta iraultzailearen konpromisoa galdatzen badu, zein moralek bidatuko du horren ekintza. Iraultza eta zientzia lotzeko saioen mekanizismo arriskua saihesteko (marxismoan, esaterako), Kropotkinek konpromiso moralaren garrantzia enfatizatu du.
‎Determinismoaren iluntasun horiez gainera gene egoistaren eta memeen teoriak dualismo kartesiarraren tankera berbera dauka manikeismoarena, esan liteke, berak hori ukatzeak ez dio deus erremediatzen (390). 266" [Kritikoek] ez dute arazorik beren sexu grinari eusteko hori egitea sozialki beharrezkoa denean. Zer du horrek dualistatik. Argi eta garbi, ezer ez".
2017
‎Ikusten dut gizon hori, aldi berean hartzen dut objektutzat eta gizontzat. Zer esan nahi du horrek. Zer esan nahi dut adierazten dudanean objektu horri buruz gizon bat dela?
‎begiratzen didate. Zer esan nahi du horrek. Bat batean nire izatean atzemana naizela eta nire egituretan funtsezko aldaketak agertzen direla aldaketa horiek atzeman ditzaket eta kontzeptualki finkatu cogito erreflexiboaz.
2022
‎Agian, norberaren gorputzaren mugak gainditzeko bataila da, nolabait, filosofia bera. xx. mendea filosofiaren hizkuntza biraketaren mendea izan bazen, esan dezakegu xxi.a gorputz biraketarena ari dela izaten. Ariman zentratutako kulturak ukatua eta gutxietsia zuen geure dimentsio harekin adiskidetzeko mendea dela esan nahi ote du horrek. Neurri batean, bai.
‎Filosofiak min egiten du eta ezin du minik ez egin. Kontzeptua, filosofiaren erreminta, izendatzen duen hura identifikatzen eta osotzen duen atzemate bat da eta ezin du hori saihestu. Kontzeptuak menderatu egiten du ukitzen duen errealitatea, eta faltsifikatu.
‎Kontzeptuak sortzea, hala, abstrakzio ariketa bat da, hezurmamitua. Lotura du hori nozitzen duen filosofoaren gorputzarekin eta bizi egoerarekin, eta, aldi berean, hartatik harago ere joaten da, arrazoimen komunari egiten diolako dei, aintzat har dezaten eskatzen duen adigarritasunari. Horrenbestez, filosofia enuntziatzeko lekuak ezin du neutroa izan.
‎Pentsatzea pentsatzen ikastea da. Filosofiak lehen pausoetatik aldarrikatu eta praktikatu du hori. Horregatik ez da irakaskuntzatik edo ikaskuntzatik bereizgarria den ekintza.
‎akademiatik ihes egiten ari dira jakintza modu sortzaile eta arriskutsuenak, pentsamendua lantzeko prozesurik libre eta aldi berean konprometituenak, lan horizontal eta kolaboratzailerako prozesuak, etab. Liburuak idaztea ere, aitortza akademiko formalik ezean, ‘garaiz kanpoko’ jarduera bihurtu da. Alde bakarrez kanpokoaren alde egin behar dugula esan nahi al du horrek, hori sendotu behar dugula eta unibertsitateari bizitzeko aukera oro ukatu. Erantzuna paradoxikoa da:
‎Horiek guztiz artifizialki antolatu dute munduaz dugun esperientziaren eta gure ikasketaren mutilazio sakona, ume umetako hezkuntza programarena barne; horri buruz idatzi zuen C. P. Snowek ere 1959an. Aurkaritza hori gainditzeaz hitz egiteko, Wilsonek ere mugaren irudia badarabil, eta proposatzen du hori lurraldeen arteko muga balitz bezala pentsatzeari uztea, lurralde zabal eta ezezagun den neurrian deskubri dezagun, gaur, bi aldeetatik, elkarlanean miatzea eskatzen duena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia