Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 164

2004
‎—Mundura 1940 urte aldera etorri nintzen, eta orain berriz mendea bukatzear dago. Esan nahi du horrek berrogeita hamar bat urte pasa ditudala munduan. Ehun bizitzeko jaioa naizenez, ehun ken berrogeita hamar berdin berrogeita hamar.
2010
‎Bere aipu gehienak itxurakoak dira, unean uneko asmaketak. Aspaldiko ohitura du hori. " Herrari.
‎Ordua zen arazoa desblokeatzeko. Esan nahi du horrek berriro helduko diogula gure benetako lanari?
‎Ez dago ondo formulaturik, jakina, euskal literatura jadanik badugulako. Enteratzen ez den batek edo zirikatzaile batek baino ezin du hori galdetu. Euskal literatura liburu dendatako erakusleihoetan dago plastifikaturik, telebistan neoi iluminazioz argi ilundurik eta lehendakariaren ezpainetan, politikeriarik ergelenaren dekorazio bihurturik bada ere.
‎Anitzak bederen. Zer erran nahi du horrek. Zaharrek bazekiten, uste bederen, zergatik eta noren aurka gudukatzen zuten.
‎Hori hala izan dela frogatzeko, gertaerak kontrastatzea nahikoa izan zaio. Ahaztu egiten omen du hori Mendebaldeko jendeak, barka ezineko inozentziaz. Hala ere, jende arteko erlazioak bortizkerian baizik ez direla fundatu, hala izan denez gero hala dela, eta halaxe izan behar duela, Mendebaldeko jende askok ametitu nahi ez duen printzipioa da.
‎Amore ematen du jendeak orduan, ez da axolarik erakutsiko. Edo kezkatu eta haserretu egiten da, baina ez du hori bideratzeko modurik aurkitzen. " Animalia politikoa", animalia auto zerbitu bihurtzen da, etxaldeko ganadua bezalakoa.1322
‎" Saigeunden, eta eldu zan sutaratzeko eguna; norbaitek esan omen du ori nayan zeudela Sizilia’tarrak, baña nik, beti beti egiya esanaz idaztia erabaki detanak, adierazten diyetet ARGIA’ren irakurlieri ezetz; ez dagure artian beñere guda ontan gudatu nairik sortu; ez det esan nai bat edo beste izango ez zanik nai arekiñ, baña geyenak, esan omen duten bezela, ez. Baña ala ere Sizilia’ren izena leku onian jari degu gure aurkestegunian; gurdari ausartak omen gera esan digute askok".
‎Gizarte egoera neutraltzat hartu eta beltzen okerrak estigmatizatzen dituen beltzak ez du hori bere burua mespretxatu gabe egiten. Konplexutuen komedia, bikoitzen drama da eta konbertsoen tragedia.1264 Baina markatu guzien arazoa.
‎Bortxa hobeto antolatu eta aplikatu zuelako baizik. Mendebaldeko jendeak ahaztu egiten du gertaera hori, Mendebaldekoa ez den jendeak ez du hori sekula ahazten.
2011
‎Baldin badago eta emendatzen ere bada lur batean, zer erran nahi du horrek baizik badaukala lur harek gure kaltetan ari diren ihizi horietarik.
‎Ageri da ala behi xahaldunak edo behi esnedunak behar duela antzu balitz baino gehiago jan. Zer egiten du horrek janean hartzen duenaren ordaina ematen badu mozkinean?
‎Ez ote du horrek erakusterat ematen, bere gain dabilenean, sagarroiak jaten dituela atzeman suge pozoidun guztiak. Eta nola gauaz baitabil sagarroia, erraxki atzematen ditu sugeak, lo daudelarik.
‎Eta zer ondorio eta eragin izan du horrek nire euskal izaeran. Ez dago erantzun errazik, edo, hobeto esan, erantzunak asko dira eta maila desberdinetan eragiten dute nire bizi esperientzian.
‎Erromantzeak en lortutakoa eta baita handik aurrera egindako bertsioetan ere, 1990eko Amodioaren berri da aipagarriena, bere osotasunean—, joan etorriko bidaia izan zela berarentzat. Alde batera, haren ahotsak hor lortzen du goia, eta doinu zahar horiek duten ahalmen melodikoen bitartez bere zerbitzura ipinizlortzen du hori. Bestera, Imanol helduenaren kantutegi ia osoa kantu zahar horietan erakusten den lirismo malenkoniatsu horren eraginpean dago egina.
‎Baita Lete ere, hitzaren bidez Hitza ren bila, eta hitz horren jiran biltzen dira bizitzaren min poz gazi garratz eta sentipen guztiak, musikaz beztiturik, nolabait ere esan beharraren grina, ezinaren ezinean loratua, kantu bihurturik, entzuleari eta entzungor egiten duenari ere belarriratu nahi dion Hitza. Askotan eta askorengan lortua du hori Letek. Eta bere buruaz aritu zenean, Biographia2 idatzi eta kantatu zuen hartanbeste poeta baten hitzak aukeratu zituen, Rilkerenak hain zuzen:
‎A!, orduan, irakurri duzu? Bai, irakurri dut, aspaldi baina irakurri dut, baina zer inporta du horrek?, ernegazioz galdetu zuen gazteak. Asko, erantzun zuen serio serio Giovannik, mutil jatorra zarela dirudi eta horregatik kontatuko dizut dakidana... nola duzu izena?
‎Baita eskote zabaleko atorra zuria ere. Norentzat jantziko da hain eder?, pentsatu zuen zuzendariak, eta zer izanen du horrek nik ez dudana. Neskarengana hurbildu zen.
‎Izan ere, bere burua zuritu zuen Brucek, afaltzeko beste hitzordu bat daukat, lan kontuak, badakizu. Lan kontuak?, esan zuen Norak, barkatu baina ez dizut sinesten, zure aurpegiak ez du hori esaten. gona kontuak esan nahiko duzu, ezta. Ez, lan kontuak, lan kontuak dira, asmatu zuen Brucek, lan kontuak dira zeren eta Anita Ekbergekin elkartzekoa naiz filmaz hitz egiteko eta auskalo.
2012
‎Gehien korritzen duena zoriontasuna da, eta harekin bera bezain nahasiak eta lausoak diren beste xede asko dabiltza: zer da horrenbeste saltzen diguten norberaren osotasuna, noiz dago pertsona bat errealizatua (eta zer esan nahi du horrek. Osatu, bete, garatu, landu, egikaritu, gauzatu?) Helburuen mugagabetasunari esker edozein egoera normal gaixotasuntzat jo dezakegu.
‎Idazle ingeles batek onartu omen du hori bai, milioikada ederra poltsikoratu ondorenzuzeneko publizitatea bere nobelan sartzea. Baina ez liburuaren azaletan edota orri solte batean gehigarri gisa, istorioaren barruan baizik.
2013
‎—Berak uste du hori dela anaia zaharrenari dagokion portaera. Denari puntua bilatzea —esan zuen Dennisek.
‎—Zer egiten du arrosarioak aitaren eskuetan? Nork erabaki du hori, esan zuen ateratzean.
‎Atondoren saioarekin ordura arteko luzeena, Baja Californiako penintsula kolonizatzeko asmoa bete gabe geratu zen beste behin. Ez du horrek esan nahi, ordea, ezer lortu ez zenik. Inguruak esploratzeko ahalegin haietako batean, 1684ko abenduan, PazifiFUNTA SAN JUANKO
‎izar handiekin, edo bestela herriko bertako artistekin. Joera hori tamalgarria irudituko zaio zenbaiti, eta izan dezake kexatzeko motiborik, baina merezi du horren atzean dauden bulkadak eta ahalbideak miatzea.
‎Xeheago azaldu du hori Sanchez Carrionek. Tipo linguistiko desberdinak zirkulu kontzentrikotan kokatzen ditu, AB BA motako hiztun osoetatik hasita 0+ ez hiztun diren norbanako positiboetaraino.
‎Mezu bat eta mugimendu bat, zapore bat, usain bat. Behar du hori ekoiztu, eta ahal du hori ekoiztu.
‎Mezu bat eta mugimendu bat, zapore bat, usain bat. Behar du hori ekoiztu, eta ahal du hori ekoiztu.
‎gizartera zabaltzen den zapore eta mezuetan alderdi bloke jakin bati lotzeak euskararen aldekotasuna. Bide laburra du horrek gurea bezalako hiztun komunitate baten egoera polistikoan. Tentagarria da alderdi blokearentzat, indar metaketa praktiko, elektoral eta sinbolikoen logikan funtzionatzen baitute alderdi blokeek.
‎Estatalismoek, liberalismoek eta anarkismoek zituzten arrazoi zatiak liseritzen saiatzea ariketa interesgarria da. Baina partzialki bakarrik balio du hori egiteak. Horrekin batera, mende berriak hodei berriak dakartza zeru ertzera, eta kokapena angeluz aldatzera dator.
‎Hori motxilan darama komunitate honen erdiguneak. Enpatia potentzial bat sortzen du horrek, beste hizkuntzen aurrean, hiztun moduan gure esperientzia bitala den modukoa delako. Migratzaileen hizkuntzei harrera egiteko elementu eragile bat izan liteke.
‎Gauza bera gerta daiteke euskalgintza arazo politikoa dela diogunean, kulturgintza gai politikoa dela diogunean, lurrarekin dugun harremana kontu politikoa ere badela diogunean edo bizitzeko estilo pertsonalak dimentsio politikoa duela eta behar duela diogunean. Zer esan nahi du horrek, hizkuntza, kultura, lurrarekiko gure harremana eta bizitzeko estiloa bloke elektoral baten ildoan jarri behar ditugula. Independentziak konponduko dituela?
‎" Daukagun guztiarekin, nora goaz, zein da norabidea eta hurrengo pausoa". Baliabide intelektualak aktibatzea eskatzen du horrek, eta aldi berean ziklo estrategiko apalagoen dinamikak ere ezagutzea. Praktikarako usaimena, intuizioa, eta marrazteko gaitasuna.
‎—Baina zeinek eskatu du hori, galdetu du norbaitek.
‎, saiatu da Lagoa serorari erantzun nahian. Nork esan du hori?
‎" Osinar guztiak lanean ari ziren, eta hori asteraun arrunt bati dagokio; ez ordea, Erramu igandeari". Bagoa mutilak iradoki du horregatik agian Erramu bezpera izan daitekeela, edo, beharbada, Erramu biharamuna, edo agian aste santuko beste edozein egun. Ondoren aitortu du osinarrek iraindu edo mehatxatu baino gehiago iseka egin diotela; hori bai, mesprezuz betetako iseka mikatz eta mingarria. " Zergatik egin diate iseka?" galdetu dio bildutakoen artetik norbaitek.
2014
‎Gure etxe atzeko estalpean ibiltzen ziren Imanol eta biak jostatzen. Belea Andoniri deika hasten denean, haren gaitz kontu guztiak etortzen zaizkio nire emazteari burura, eta ezin du hori sufritu. Deprimitu egiten da izugarri.
‎Eta norbaitek ikusia badio, nola izena du horrek?
‎Bi bertso kantatzen ditu Maialenenak baitira aprepes, ez naiz puntuez ari, ari naiz antzerki estrategiaz, eta hor antzerkian beti, gorputz keinu ñimiño bat heltzen zaigu, zigarretarekin joko zerbait, irri sibilino egañatiarra, aski uler dezagun: galduko dut baina Felixek merezi du hori. Hau alabainan ondotik ulertzen dugu, filma arrapasatzean.
‎Aipatzen dut mementoan mementoko efektu ezabagarri bat, bat batekotasuna deitzen dena sinpleki. Eta zeremoniak baztertzen du hori. Bertsolaria.
‎Fauxtinen denboran ezin zen asmatu musika ederragorik, musika grabaturik ez zen entzuten eta herri soinularien aitzinean marka hausten zuten azkar Fauxtinen horiek. Maite Barnetxek Fauxtinen eguna kari egin zituen elkarrizketetan Servant andereak, Fauxtinen alaba zenak, kontatzen du horren attittoren, Fauxtinen aitaren heriotza. Ohean da, badaki fini dela.
‎Ilusioa sortu behar du efektu oso xinple batekin. Lortzen du hori pertsonaia sekulan utzi gabe lekuan berean, zutitu eta putarka arizan behar du etengabe. Mugimenduak du ilusioa sortzen.
‎Biluzten delarik uzkurtasuna badu, zerbait berezi bozean. Situazioak egiten du hori, txapelketako oholtzak edo ganbarak. Boza denbora berean ozen eta segura du, bertsolaria zer den badaki.
‎Frankismoaren kontrako borrokak ez du lekurik beste alderdiko bertsolari hazieran? Xalbadorrek ez du hori ikusi. Ez du ikusi Algeriako gerlak hemengoak Frantziaren jarraikitzaile egin dituela, Pariserako emigrazioak herriak hustu lehen eta hangotu bigarrenik, laister telebista horra dela erreferentzia errazez sukaldeen hornitzeko...
‎Borroka hau luzeegi delako proposatzen dudana da preseski kontrakoa, ez da deus berririk, hirugarren biderik ez delako, Seaskak du hori egin eta euskalgintzako guziek hots, ez bada lortzen, munta dezagun ondoan. Legea ez da jinen, legearen babesa gabe ezin, beraz karkula dezagun:
‎Mehatxua eta peita. Uste du horretan Beñat gazteak ondokoa bera izanen dela, hautatua, dena utziko diola Evaristek. Primantzaren sistema politikoari egokitua:
‎Libertimendua heziketa sistema egoten bada, orduan haur guziek xantza bera behar lukete horietan parte hartzeko eta egitekotz rola ezberdinetan. Kantonamendu heinean egoten bagara, talde definitu batean sartzeak du hori ahalbidetuko. Maskaradak orain ere arazo bera du ene ustez; herri heina ongi dabil baina beren txanda igurikatu behar dute herriek.
‎Borroka politikoak ere, desertu kulturaletik ateratzeko. Haren asmoan ez da hainbeste euskal kultura arazoa baina Euskal Herrian den kultura maila, euskaraz ala frantsesez, ez du horretan auzirik ikusten, batak bestea hazten duke. Chimeres etan egiten du lan kar handiz, frantsesez zein euskaraz proiektuen arabera.
‎Baita irria maite, jukutria asmatzaile. Inteligentzia bizikoa ikusten du Pakok eta zerbait konprenitzen du horrek horretan. Deabrusa ez, koketeria soilik, aski oilanda izateko orduko herrietako testuinguruan.
‎Apezpikua Opus deik telegidatu faxista da jendeen gogoan San Andreseko ikastolen aldeko kantaldien debekatzeko bakarrik Baionara jina. Ez, Davant-ek ez du hori erran.
‎Zepo batean hartzen dute Gaetan apez etxean etsaiaren aitzinean, gazaita egin nahi dute bastart horren. eta oraino erran behar du kontent dela? Nork irentsiko du hori salan. Odol kotsia baldin badu zainetan bederen.
‎Bigarren Inperioko" pudibonderie" ez da urrun eta mintzatzeko libertatea ez zen garai hartan onartzen. Francisque Michelek euskararen soraiotasunaren froga ikusten du horretan eta ez zaio iduri itzuli behar dela, frantsesera (mintzaira kultura) ezin jasanezko gauza bat bilaka bailiteke.
‎Ihautez ezkontzen zen tradizioz, ihauteria, besta eta sexua lotuak dira. Jean Mixel Bedaxagarrek biziki ontsa esplikatzen du hori. Maskaradek etxaldeen segidaren segurtatzea dute helburu, branleak neska mutikoak nahasten ditu, haran batetik bestetara baina egunaz.
‎Musikari berak bietan aritzeak laguntzen du hori guzia bat ikustera, musika kolore berak batzen du jendeen inkontziente kolektiboan, eta ezin sinetsia da orain nola Heletako besta berrin jotzen zen tronbona jo egileari ez zitzaion absoluzioa ematen Izpuran aste sainduko. Goiti kalonjeak ez zuen sinesten hori hala zenik, gero onartzeko haatik baina oihukatuz manua ez zela apezpikutegitik heldu.
‎Baina Kristian Parisen egona baitzen, zituen lagunak zituelako eta antzerkiari ohartua baitzen goizik, orduko antzerki mugimendua segitzen zuen. Tobera irakurtzen du orduko prisma marxistatik eta ikusten du horretan protesta metodo bat. Beraz horrekin legitimatzen du orduko borroka.
‎Oteiza, zure izena ahoratu eta letraz letra esaten dudanean haize ziztada da. Ispiluaren aurrean jarritako hitz baten islak ez du horren antonimoa sortzen, esanahi berri bat baizik, osagarria, aurkakoa baino haratago doana. Jabearen eta morroiaren arteko dialektikak birdefinitzen du norbanakoen nortasuna eskala sozialaren barruan.
2015
‎Agian horregatik, oposizio esanguratsurik eragiten ez duelako, arestian mintzagai izan dudan euskal sukaldaritza bezalako kasuak ez dira mugaztapen itxiak. Esan nahi al du horrek halakoek ez dutela identitaterik sortzen. Edo bakarrik, bestela egiten dutela?
‎Pentsa ezak horren esanahia. Zer esan nahi du horrek, Esteban?
‎Garailearen erretinetan garaituen kontra egindako errepresioaren eta umiliazioaren irudia geratu zen; sarri garaile hura bera gerraosteko zapalkuntzaren lekuko izan zen, edo konplize, edo eragile. Aberria, edo erlijioa, edo iraultza babesteko halako sarraskirik gauzatzea beharrezko zenik jada ez du horren argi, hau da, garaile ugarik ez dute ikusten horren argi egindako sarraski hark benetako justifikaziorik izan zezakeenik.
‎Ikusi, entzun, baita usaindu ere gure sofatik. Orduan, zertarako balio du horretaz idazteak. Ez dakigu.
‎—Nork esan du hori?
‎—Eta zer esan nahi du horrek, erretxinero?
‎—Aski du hori oihukatzearekin zure ametsean.
‎Esku hartze politiko eta sozialerako bitartekoei dagokienean, ELAk inolako leungarririk gabe gaitzesten du ETAren jarduna," bizia eta askatasuna bezain oinarrizko baloreak erasotzen" dituelako eta euskal gizarteari, batez ere mugimendu abertzaleari," zatiketa, ahulezia, desmotibazioa" dakarzkiolako; 410 alta, ez du horregatik bere ustea jartzen arestian hain gogoko izan duen joko zelai instituzionalean, zeinetan nagituta dakuski" abertzale asebeteak". 411
‎Galdera airean utzi arren, nahiago dut ezezkoa pentsatu. Garai bateko Jugoslaviak izango du horretan zer esanik.
‎Antzeko adineko semeak ditugu eta hezteko moldeaz jardun dugu apur bat. Bere haurtzarora eraman du horrek. Ume koxkorretan goizean argitu aurretik igual bi orduko zeregina betetzera bidaltzen zuen aitak, zaldia ekartzera edo abisu bat ematera.
‎Harrapazak! Berriro bigun sentitu dut barrua, nire barruko bertsolari faranduleroa ukitzen du horrek. Formazio artistikoan zentratzen da nerabeen aktibitatea.
‎Hango eta hemengo herrietako Gure Esku Dago batzordeetan jende nagusia ikusi dut antolaketa lanetan, eta, aurkakoa lukeen arren, mobilizazioetan gazte jendegutxi ikusten da aukeran. Zer esan nahi du horrek. Beharrik ez ote dute ikusten gure gazteek?
‎Politika, bizi beharrean, sufritzen denez, gizartea ere, komunitate moduan bizi beharrean, sufritu egiten da, hein handian. Eta gizarte osoak sufritzen du hori, ezin dituelako imajinario kolektiboak indartu bere burua ezagutzeko, bere burua baloratzeko. Hain zuzen, herri horren erdiko plaza boterez beterik dagoelako eta, azken batean, politika bahituta dagoelako.
2016
‎Batzuk arropak konpontzen, besteak bazkari berezi bat egiten, hurrengo batzuk kartaketan... baina, nolanahi ere, denak barkuan. Eta zer esan nahi du horrek. Nire ustez, euskaldunak oso ondo etsitzen duela espazio txikietan, nahikoa zaiola paseatzeko ehun metro karraturekin.
‎—Zer esan nahi du horrek. Pistola atera egin zenuela?
‎Izan ere, Jon eta biok ez dugu bikote sentimentalik osatzen. Prentsa nazkagarri horrek gezurra esaten du horretan ere bukatu zuen neskak ostera haserretzen hasiz. Carlosek pentsatu zuen aste batzuk lehenago gertatutako tiroteo baten inguruan azaldutako artikuluak zeuzkala Jonek buruan, haietako batzuetan bera eta bere kidea Bonnie & Clyde bezalako bikote batekin konparatzen zituztelako.
‎" Eskual literaturari nahi badugu bizi berri bat eman, eta horren medioz eskuara, gure mintzaira, xutik atxiki, ez dugu lokartu behar edo gibelerat so egon. Ez du horrek erran nahi gure aintzinekoak bazterrerat utziko ditugula. Ez.
‎Ez da gutxi gero, benetan poztekoa baita eskuetan berredukitzea berrargitalpen galdu ahantzi hau. Dena den Tuterakoak ez omen du horren aisa segizio honen egitea. Oztopoak ugari, non nahi ez hain zuzen, suposagarria den horretan bai baizik.
‎Ez du horrek esan nahi Gerrikoren lanak ez duela interesik sortu, eta arras ona da,, idazle honen gainean nagusitu izan den juzkua. Alabaina, urtetan argitara izan gabe bere lan ia bakarra arrazoi guztiak direla eta, egun ere, arras eskuragaitza zaigu, ezpada liburutegi zenbaitetan, 1858.eko edizioa dagoen bakarra baita, eta kritiko guztiak ados diratekeen arren, oraino ez du klasikoen argitalpen berrietan tokirik egin.
‎Bada, Joanek Aitaren historia kontzatzeko izkiriatu testu hori ondoko orrialdeetan ikusten ahal duzu, irakurle. Kontuan izanik egungo euskara idatzia, ez zait egoki iduritu jatorrizkoa izkiriaturik dagoen gisan, gordinean, argitara ematea, bertzenaz, irakurlea ez bada holako testuetara jarria (eta irakurle arruntak ez du horretara jarria izan beharrik), zailtasunak sortzen baitira lasaitasunez konprenditzeko. Hori bai, ahalik eta gutien ukitu dut, baina ezinbertzez egin behar izan ditut aldaketa batzuk.
‎Boterea ezin da zigorgabetasun esparru bat izan. Urrun egon behar du horretatik.
‎Izatearen teoria hau aspaldiko euskaldunen artean indarrean egon zela iradokitzen duen zantzu gehiago bada han eta hemen. Esate baterako, jabegoaren azterketak erakusten du hori bera. Ez denak ezin baitu, noski, ezeren jabe izan.
‎Bere buruaren jabe ezin izana du betiereko zigorra. Ustiagaiak ezin du bere buruaren jabe izan, ezin du gizarteko agintea hartu, ez dago horretarako prestaturik, ez du horretarako jakituriarik ez garaiera etikorik. Ezta jainkoen oniritzirik ere noski.
‎Hori erdiesteko, ordea, gizartearen indar guztia bildu da, botere politikoak zuhaitzaren alde egin dezan, bera ere une honetan untzak erdi hartuta dagoen garaian. Eta gizarteak horren alde egin dezan, oso garbi izan behar du hori dela, eta ez beste, une honetako erronka nagusia, indar guztiak bildu eta metatzea eskatzen duen erronka nagusia. Honen harira litzatekeen beste lege bat zera da, edozein zergapeturen tamaina, zerga ezartzen dion egitura politikoaren gehienezko zati modura definituko duena.
‎—Ez, jauna. Elizak ezin du hori egin, deeenaren jatorri dibinoa defenditu behar du, Ebanjelioetan, Itun Berrian, Itun Zaharra behin eta berriz aipatzen delako, Jesusek esandako edo egindako hura zelako... Isaiasen profezia hura, Matusalenen gazte denborakoa, bete zedin, eta batez ere Itun Zaharrean dagoelako, hasieran bertan, Eliza beharrezko nahitaezko ezinbesteko egiten duena.
‎Txostenaren atal horretan kontatzen da nola igarri zuen hainbat dendarik bezeroen jaitsiera, batez ere San Pedro kalean eta inguruetan, irainduak izan nahi ez zuten bezeroek bazterreko saltokietara zuzendu omen zituztelako pausoak. Batzuek galdutakoa beste norbaitek irabaziko zuen, baina txostenak ez du hori aipatzen.
2017
‎Oinutsik doa, baina orratz takoi altuen gainean irudikatzen ditu bere zango luzeak. Amodioa sortzeko asmorik gabe egiten duten amodio horrek gatibaturik dauka eta Kristofen ametsaren neurriko emakume bilakatu nahi izaten du horregatik aldioro, bere gogoa eginez nehoiz ondotik alde egin ez diezaion. Amorantearen begietara objektu gozagarri hutsa sentitzen delako, hark berarengan ikusten duen emazte eredua haragiztatzen saiatzen da.
‎Momentu batzuetan beste batzuetan baino ustelduago ageri zen gorpua, eta horrelakoetan galdetzen zion bere buruari nola pentsa zezakeen inork gizakiak berpiztu zitezkeenik. Jakina, kontsolamendu handia da gizakiontzat maite izan ditugunak beste mundu batean, beste dimentsio batean, topatuko ditugula pentsatzea, baina erabat ustelduta dagoen giza-haragi zati bat ikusi duenak ezin du horretan sinestu, nahiz eta sekulako fedea izan.
‎—Gauean etxabean elkartuko gaituk, etortzea daukak nahi baduk. Lodikoteak hasperen egin du hori entzutean.
‎—Eta zer? Zer inporta du horrek?
‎Eta ezpainak margoturik, gorri biziz, aluko horiek ere gori dituela zeharka adierazi nahi balu bezala, Kristofen mihi asekaitzari eskaintzeko prestu. Sua eragiteko bezain pizgarri irizten dio ispiluak itzuli dion bere irudiari, eta biluzik egiten du horregatik Kristofen oheraino trebesatu beharreko pasabide luzeska. Irudimenean erantzi beharreko jantzirik gabe, zuzenean jaurtiki dezan Kristofen begirada sukoiak mihise arteko sutea pizteko duten su pindarra.
‎—Eta zer ikusirik al du horrek lotsa izpirik gabe guri begira, edo hobe esanda, hire maleta zahar horri begira, ari den atso horrekin?
‎Nabarmentzekoa da lehenengo iturritik hirugarrenera herejeak sei gizonezko eta bi emakume izatetik lau gizonezko eta neska gazte bat izatera pasa direla. Era berean, lehenengo idatzian euren burua nahita sutara botatzen zutenak" haietako batzuk" ziren bitartean, hirugarrenean neskak bakarrik egiten du hori. Kasua aztertu duen R.
‎Esaeretan ere bai: Hamalau baino indartsuagoa izan, edo eta Zer uste du horrek, Hamalau dela? 116 Frankek uste du mamu, mamalu, mamarru eta horrelako izenen atzean hamalau egon daitekeela.
‎Bat dator goikoekin Mediterraneoko hizkuntzekin ere kidetasunak aitortzean. Euskarak bietatik duela dio, baina garbi uzten du horrekin ez duela esan nahi genetikoa denik kidetasuna, hau da, protohizkuntza beretik datozela.
‎Basarrik ondo zekien zertaz ari zen: bertsolariak bat batean aritzen dira eta kantariek gauza bera interpretatzen dute behin eta berriz; bertsozale osoa dena bertsoa neurtzera doa eta hitza du horretarako lanabes, eta ondorioz, euskaraz ondo ez dakienak ezin bertsoa ondo ulertu. Hitzaren nagusitasun horretan, doinua gauza garrantzitsua da, baina bigarren mailakoa.
‎Bertsolaritzak ez ditu bere garai onenak bizi. Garbi du hori Pello Esnalek:
‎Askotan hitz egiten da lehen hautuaz eta ia inoiz ez bigarrengoaz, eta arrazoi sinple bat du horrek, lehena bisualizatzen den bezala geratzen dela bigarrena bisualizatu gabe.
‎taldea eta bere jarraitzaileak aldi berean kantu bera interpretatzen ari diren une horretan iristen da komunioa gailurrera. Edozein musikarik onartzen du hori, baina zalantzarik balego, zuzenean grabatutako diskoak entzutea besterik ez dago, zenbatetan nabarmentzen den jendearen hotsa, eta zenbat aldiz, jolas baten moduan, kantariak utzi egiten dion kantuaren pasarte bat abesteari entzuleak hutsune hori bete dezan.
‎Bistan denez, zerikusi gutxi du horrek rockaren burrundaiearekin. Zinez, badu meritua Oskar Estanga batek, ez soilik gitarra jotzen ari den bitartean, baizik eta talde osoarekin batera aritzen delako bat batean bertsotan.
‎Kontuan izan" la parte del resto" edo" cabezera" plazaren goiko aldeari deitzen zaiola beti; eta sakarria (botadera) zegoena berriz plazaren beheko aldea, eta gainera" cubierta" dagoena, guk ezagutu genuen Azokorapea, alegia, eta gaur Ximonen harategi dena. Hamabigarren testiguak, oraindik hobeki esaten du hori:
2018
‎kristautze prozesua. Dirudienez, Pampilona eta Calagurris apezpikuen egoitza bihurtu ziren IV. mendean (Jimeno Aranguren, 2003, 24) 75 mendearen bukaeran (Jimeno Aranguren, 1999, 717; Jimeno Aranguren, 2009, 287), nahiz eta lehenengoaren kasuan dokumentazioak ez du hori ziurtatzen 589 urtera arte (Moreno, 2015, 347). Ukaezina da Antzinateko Berantiarreko mende ezegonkor horietan, Erdi Aroa hasi arte, hiriaren garrantzi estrategikoa erraz sumatzen dela.
‎Udal hauteskundeen despolitizazioa eragiten du horrek. Berez, zertarako sartu ideologia politikoa herri txikien kudeaketarako?
‎Lapurdin gauzak desberdinki iraganen lirateke Gipuzkoarekiko eta Nafarroa Garaiaren ipar mendebaldearekiko harremana bestelakoa balitz. Lapurdin bizi den bikote baten egoerak islatzen du hori: bata Frantziakoa da eta bestea Espainiakoa; haurrak ikastolan ezarri dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia