Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 203

2000
‎Zer axola dizu, egiaz, nire lizentzia txikiak? Aldatzen al du horrek zerbaitetan kontakizunaren moldea edo nondik norakoa. Zehazgabetasun xume horiek aldatu egiten al du, akaso, oinazearen zentzu sakon sakonekoa?
‎Gure landarearen sustraiak orain inoiz baino sendoago daude eta hurakanik bortitzenak ere ez luke lekuz aldaraziko adierazi du Lewinskyri (A) begira; (baina nik ez diot sinetsi amodio hori inondik ere desberdina izango da, sendoagoa beharbada, baina niri hurakanarena gehiegitxo iruditu zait eta errealitateak berak frogatu du hori; uste dut oraingoan sutsuegi jokatu duela, urrunegi joan dela defentsa horretan, eta senarrak ere harriturik begiratu dio). Ongitxo dakit hanka sartzea nirea izan balitz ekin du besterik espero ez genuenean, berak ere barkatu egingo zidala.
2001
‎Ez du horrek esan nahi horiek euskaraz erabili behar ez direnik. Baina bi gauza dira, eta arras bereziak, jakintza irakastea eta jakintza aurreraraztea, edo aurrerarazi nahian ibiltzea, gizon ikasi askojakina eta bilatzailea zeharo ezberdinak diren antzera.
‎Gure iritzien ezberdintasuna gutxitu egin du denborak, egia esan. Baina, dakidanez, behin bakarrik adierazi du hori Aita Villasantek, hainbeste aldiz aipatu dugun Euskeraren zenbaki honetan, hain zuzen ere. Damurik, gutxiagok uler dezaten edo, erdaraz eman du bere iritzi berria.
‎Aldez arrazoi du horretan Oteizak, nik uste, eta aldez ez. Jakintza ez da gizon osoa, gorputz eta arima, bere ahalmen guztiekin, ase dezakeen gauza.
‎Horretarako jaio denari ez dio inork erakutsiko berari eta gaiari dagokion mintzabidea. Berberak aurkitu behar du hori. Gero, idazleak baditu eskubideak, nork uka; eginbeharrak ere bai, ordea.
2002
‎ohartu naiz badirela ofizioz, eta batez ere benefizioz, inoiz ere ez malefizioz, filologiako ikasketak egin ondoren beste lan batzuetan sarturik dauden beste zenbaiten kasuaz ere. Nik ez dut, hori bai ezetz, deusik ere birmoldaketen aurka, baina norbaitek bere birmoldaketa profesionala egiten baldin badu ere, ez du horregatik bere ustez filologokeriak omen direnak gaitzesten hasi beharrik, berak bere prestakuntza filologiari zor badio. Baina barkatu, berriz ere bat bateko itzulian sartu naizelako:
‎Dirua beharrezkoa zen, eta dirua ere jin zen, gehienetan espainiar monetan. Espainiar diruan esan nahi omen du horrek, hiztegi batzuek diotenez. Eta hori argitzea gauza ederra da, zeren baserriko jendeek, ezta muga mugan bizi ginenek ere, ez baikenekien zer zen frankoa, adibidez, eta Estatu Batuetara bidaltzen genituen artzainek, edo Mexiko eta Txilera joaten ziren okinek, sortetxea kanpotik zuritu nahi zutenean, sakelak txanponez betetzen zituzten eta hala esaten zieten bere guraso zaharrei, etxearen paretetako harriak ongi hartu eta zartatzeko eskatzen zieten aldi berean:
‎Horretarako bortxatzen dugu administrazioko jendea euskara ikas dezan? Merezi al du horretan gastatzea dirua. Urteak eta urteak pasatu ondoren, zer gertatu da hizkuntza soslaiekin?
‎Eta nik ez nuke horren kontra deusik ere, diru publikorik tartean ez balego, hots, nik ordaintzen ditudan zergen zatitxo bat horretarako erabiliko ez balitz, ikasiko duzu zuk ere zenbat kostatzen den zergetan ordaintzea jakinik dirua hola erabil daitekeela gero. Eta nork egiten du hori, batzuetan onura publikoko izena duen elkarte batek, hortaz zerga gutxiago ordaintzen duenak eta horregatik lehia ezleial eta fierra praktikatzen duenak:
2003
‎" Zergatik galdetu ote du hori?", pentsatu du emazteak. Horrelako galderak egin izan ditu bera lo dagoela egiaztatzeko.
‎Bai, badaki gixajo hutsa dela. Baina emazteak behar du hori, eta... berak ere bai. Izan ere, kale buelta horiek gabe, zer litzateke begi handi berde horien dirdiraz?
‎Negarrak ez dira isildu, eta umeak zabalagotu ditu begiak, amaren esperoan bezala. " Ez, Andres, ama ez duk etorriko", esan nahi izan dio, baina ez du horretan hasi beharrik izan. Umeak berak itxi ditu begiak, hasperen luze bat egin eta gero.
‎Gero, hiru testu hauek gure historia hurbilaren une ezberdinetan izkiriatu ditut: Maiatz aldizkariak 2002an agertu zuen Herriak bizi behar du hori 2001ekoa da (Batasuna, borrokan izenburupean agertu zen orduko hartan); Harpe ilunetik ateratzeko deritzona 2002koa da; eta, Sokratesekilako dialogoetan Platonek bat ahantzi bailuen, neure Elpides, 2003koa. Bigarren idatzia, Piarres Xarritonek Elkar argitaletxean agertzera eman De Re Publika edo Politikaz lan interesgarri hartako hirugarren kapituluaren segida bezala eskaintzen dut, orain.
‎Ni, bihotzik ez izan arren, sasoiko nago. Nire eguneroko lanak, hemen hondartzan, argi ematen du horren berri. Irristagailuen arduradun naiz.
‎Izugarria da, baina Euskal Herri berria eraikitzeko, diglosia behar omen du abertzaletasun ofizialak hedabideetan. Bihotzerre handia ematen du horrek.
‎Burokraziak ez du galdetzen. Protesta ugari ekarri du horrek. Arrazoi faltarik ez.
‎Borreroaren ezina baino ez du islatzen kontakizunak. Biluzik eta hotzak, harriak badaki eusten; herri honetakoak sarritan erakutsi ohi du hori. Harria, gorraren aurrean.
2005
‎–Zer esan nahi du horrek. Ezetz?
‎–Asko esan nahi du horrek, Joantxo, izugarri. Merezi duenaren gainean oinarritzen ikasi behar duzu, eta gainerakoa alde batera uzten, gaitzetsi gabe gainera.
2006
‎" Nolatan biziko naiz, baina, amari hil zorian zegoela emandako hitza betetzen ez duen batekin!". Ondo laburbiltzen du horrek Edurnek utzi izanaren arrazoia. Xabier, kontuz.
‎Modua izanez gero bidaiatzea derrigorrezkoa balitz bezala. Berak inoiz ez du horren beharrik sentitu. Ez da orain kexatuko paraje politak ezagutu izanaz.
‎Zegamako Etxetxurin gu baino okerrago dagoenik izango dela esan ondoren. Bakarrik gaudenean esaten du hori. Aitonaren aurrean ez du hitzik egiten.
‎Nik ere badakit hori, amaren begietan irakurri beharrik gabe. Ematen du horregatik dagoela triste. Baina ez da horregatik.
‎Teknika horrek, aurrekoek ez bezala, ez du atzera egiterik edo estalgarririk eskatzen. Besterik gabe, aditza asmatu ondoren bizkor bizkor eta deus gertatu ez balitz bezala hizketan jarraitzea aholkatzen du, zorte pixka batekin entzuleak ohartuko ez direlakoan, edo, arraroa den zerbait sumatuz gero," zer esan du horrek?" dudatsuan edo" hau da hau hiztun bikaina eta iaioa" pentsamenduan geldituko direlakoan.
‎Adibidez, helegitea euskaraz jartzeko aukera izan arren, helegitea erdara hutsez egitea. Bere jardun nagusietako bat Nafarroako euskaldunon hizkuntza eskubideak zaintzea duen erakunde euskaltzale batek egin du hori Iruñean. Zertarako ari gara, bada, euskara kaltetzen duten erabakiak errekurritzen?
‎Eta orduan, norbaitek esanen du hori kalitaterik gabeko euskara izanen dela. Eta orduan, norbaitek erantzunen dio hori XXI. mendeko euskara izanen dela, hiztunek eta hiztunen zirkunstantziek horrela eratua eta moldatua.
‎Eta ez du horrek esan nahi, kalitateaz ari garenean, egokitasunaz gain bestelakoak ere kontuan hartzekoak ez direnik. Esaterako, akaso irizpide nagusia izan behar ez duen arren?, zuzentasunaren oinarrizko arau batzuk era zaindu dira, ezta?
2008
‎–Eta nork esan du hori dela ametsetako harremana! Baina boterea jokoan sartzen denean... maitasunak galtzen du.
‎Ahal dugun. Filmak ez du horrekin zer ikusirik. Baina batzuetan, dena nahasten da.
‎–Zure jabea, kontratua, zer esan nahi du horrek? –galdetu diot zapatilak lotzen ditudala.
‎Haiek ez dute tragedia aztertu eta modernitatean instalaturik segitzen dute, denontzako lege bakarra denon zoriontasunaren berme izan behar duelako uste horrekin. Tragediak ez du hori agintzen. Edo beste modu batera esateko, tragediak lege asko onartzen ditu, baina, batez ere, tragediak orain dio.
‎Tomasek ere edateko itxura egiten du, baina bezeroa deskuidatu bezain laster harraskan behera botatzen du edatekoa. Baina gutxitan egiten du hori. Gehienetan, eraman oneko portatzen da bezeroek egiten dizkioten gonbidapenekin.
‎Bizia ez da legearena (bizimodua agian bai): edozeinek ulertzen du hori. Oso gutxik ulertzen dutena da, Akademiak bere buruagatik" hizkuntzarena" dela deklaratuagatik, hizkuntza ez dela Akademiarena eta hitzak ez direla ez Akademiaren eta ez beste inoren definizioetan kabitzen, errenditzen edo bukatzen.
‎Izan ere, zer gauza naturalagorik izateari uztea baino? Baina zer ikusteko du horrek heriotzarekin. Zergatik ez biziarekin?
‎Gauza haundiak edo benetakoenak oso barruan edo barrunbeetan sentitzen direla, sentitu behar direla? dioen uste ustela urratzen du horrek... eztarri eztarritik.
‎Apaiz ohiak (Jainkoarekin edo Bere Amarekin ezkondurik egonak), marxista ohiak (Historiarekin ezkondurik egonak), punki ohiak (Hutsarekin ezkondurik egonak)... nonahi harrapatzen ditugu biziaren, zorionaren, atseginaren, orekaren eta beste abar askoren zuztarrak ateratzen eta nondik norainokoak esplikatzen. Zer esan nahi du horrek. Ezkondurik segitzen dutela.
2009
‎Paper hau haustekotan egon naiz; azkenean, ez dut hautsi, gurago izan dut nire zintzotasunaren frogatzat utzi... Lerrook irakurtzen ari bazara, putzu beltzetik irten zarela esan gura du horrek, eta ulertuko duzu ni bezalako andre mamala eta makalak halakoak pentsatu izana. Mesedez, penarik edo errukirik txikiena ere ez sentitu nigatik.
‎a) Epe ertainera edo luzera begira, hau da bost edo hamar urteko epean gehienez, gaur egun indarrean dagoen ele biko ikastereduen markoa aldatzea edo egokitzea komeni da. b) Aldaketa edo egokitze horrek zer aldatu nahi den ondo pentsatu, bide alternatiboak zehazki probatu eta beraien emaitzak konprobatzea eskatzen du. Bost edo hamar urteko denbora tartea eskatuko du horrek, seguruenera(...) Formulazio berriak oraingo eredu sistemak baino emaitza hobeak eman behar ditu, luze zabal aplikatzeko. Hori guztia enpirikoki frogatu behar da, ez a priori segurutzat eman.
‎Eskubideetatik harantzago, euskarazko hedabideak erakargarriago egiteko eta kontsumitzaile gehiagoren produktu bihurtzeko zer egitea komeni den jakitea da eraginkortasunaren interesetik merezi duen bide bakarra. Hazkunde kontuetatik aparteko begirada eskatzen du horrek.
‎Horrexegatik ere ezinbestekoa da euskarazko komunikazioak leku propioa hartzea Interneten eta bere barrutiko euskarrietan (sare sozialak, blog, informazio leihoak). Hedabideen betiko ikusmoldetik harantzago joatea eskatzen du horrek, kontuan harturik Interneteko ekoizpenak arau propioak dituela, bertsio digitala eta kopia digitala ez baitira gauza bera. Horrela, bada, ezinbestekoa dirudi informaziorako modu eta euskarri berriak aurkitzea, batez ere publiko gazteari begira.
‎Asimetriak aipatzen ditugunean, hizkuntza bakoitzaren muga funtzionalak zehazteari buruz ari gara. Nagusi izango den erabilera eremuak behar ditu euskarak hainbat gunetan, nahitaezkoa du hori" iraun eta hazteko", eta hori gogo onez onartu behar dute gaztelania lehen hizkuntza dutenek eta etorkizunean lehen hizkuntza izango dutenek ere. Beste hainbatetan gaztelaniak izango du nagusitasuna, eta horrek ere ez ditu gogo txartu behar euskara lehenetsi nahian dabiltzanak.
‎Euskararentzako tokia, baina ez edonolakoa," iraupena" ez ezik" hazkuntza" ere" segurtatzeko behar adinako tokia". Euskararen aldeko jarrera aktibo eta sustatzailea eskatzen du horrek, euskarak bere kasa tokia noiz aurkituko zain egon gabe, bere kasa ez baitzaio bere tokia agertuko, beste inork ere ez baitio oparitan emango. Euskara iraupen eta hazkunde bidean sartu eta aurrera eramango duen hizkuntza politikaren aldarria da hitz horiek adierazten digutena, helburua hizkuntza integrazioa izan behar duelarik.
‎Izan ere, kapitalismoa ezin da konformatu, ez du horretan ikasi, ezta ikasiko ere. Are gutxiago bere muturreko adierazpenak, totalitarismoaren aurpegirik gazteena den gaurko kapitalismo globalak.
‎Gaur enpresario heroi askoren helburua akzionistentzat ahalik eta balio ekonomiko gehien sortzea da, beste ezertan erreparatu barik. %25erainoko hazkuntza tasak dira erdietsi beharrekoak, eta aipaturiko fenomeno berria sortu du horrek: krisirik bizi ez dituzten enpresek, etekin handiak dituztenak ere bai, azken hamarkadan langile andanak bidali dituzte kalera, kostuak jaitsi eta akzionisten bazka handitzearren.
‎Nago Espainiaren identitate nazionala hortxe eraiki dela luzaroan, besteon bizkar gainean nolabait, Joxe Azurmendik sakon aztertu duen bezala (beharbada identitate kolektibo orok egin ohi du hori, neurrian datza aldea). Etengabe bilatu izan du pagaburu bat bere identitatea puntalatzeko.
‎Pesimismo kulturala, ezaxola, desesperazioa, konformismoa, eta garaituaren diskurtso etsitua gailendu zaizkigu. XX. mende bukaerak eta XXI. mende hasierak zapore mingotsa utzi digute, pentsamendu ipar mikaztua, ezkerrak basamortutik egiten diharduen bidearekin zerikusirik izango du horrek.
‎Izan ere, petrolio merkea amaitzean, grafikoko marra, beti gorantz marrazten genuen hori, beherantz etorriko zaigu, eta zibilizazio tente bezain harroaren beheraldia seinalatuko digu. Lur azpian dagoen petrolioaren erdia baino gehiago kontsumitu dugula esan nahiko du horrek. Hortik aurrera, amaitu zen petrolioa merke kontsumitu ahal izatea (AEBetan gasolina da eros daitekeen likidorik merkeena, ura bera baino merkeagoa da).
‎Hobsbawmek aipatzen zuen kultura katalanaren eta euskal kulturaren nazionalizatze ahul baina etengabe hori ulertzeko, kontuan izan beharra dago, nahi eta nahi ez, bai garaiko testuinguru politikoa bai espainiar botereak egin zituen ahaleginak –baldarrak eta, noski, bukatugabeak– Estatu osoko kultura parametro etniko gaztelauen arabera nazionalizatzeko. Oso ondo azaltzen du hori Borja de Riquerrek Catalunya i Espanya: identitats contemporà nies [16] liburuan.
‎Haren" Cabaret galàctic" kantan, adibidez, zaku berean sartzen ditu barrak, izarrak, eta mailu igitaiak. Eta iraganeko sinboloak balira bezala aipatuz egiten du hori, harrigarrizko buruargitasunez. Are gehiago kantagintzaren barruan egotea eta komunista edo zalea ez izatea kasik bekatu zen garai batean.
‎erreferentzia esplizitua egiten duen kanta pila aztertzean eta zerrendatzean, garbi ikusi dugu nazioak izan behar zuenari buruzko narrazio diskurtsiboaren eta militante horien gorputzaren gaineko egiaztapenaren arteko egokitasuna. Hala, errepresioaren eta indarkeriaren zerizanari buruzko errepikapen diskurtsibo batetik urrun, gorputz torturatu batek agerian uzten du hori mundu guztiaren aurrean, eta gorputz konkretu hori kantatua baldin bada, are gehiago. Orduan da haragitzen nazioa, orduan ditu izen abizenak hartzen, eta paira lezakeen martiritzak garbiago ikusarazten digu fisikoki zein emozionalki zaindu beharreko gorputz bat dela hura ere.
‎Baina ikurrina komunitate politiko jakin baten sinboloa da. Zer adierazi nahi du horrek. Euskaldunok ikusgarri bihurtzeko mozorro politiko baten bidez gorpuztu behar dugula?
2010
‎Baina une batetik aurrera hitzak ez ditun aski; inoiz ez, agian. Benetakotasuna zerien oraingo Asierren hitzei, ondo bihotzean dakin hori; baina bere mendian zegon hura, aski izango ahal du horrekin. Ez dun sekula ulertu mendiarenganako pasio hori, eta saiatu haiz, saiatu haizenez, zentzugabea iruditu zain beti:
‎–Gogorra izan behar du horrek.
‎–Min egin zidana Magdalena nahastea izan zuan. Goizeko seietan egunero lanean hamar ordu egiteko esnatzen denak ez du hori merezi.
‎–Mugalaria zara, orduan. Eta zer esan nahi du horrek?
‎67 gradutara iritsi naiz. Zer esan nahi du horrek. Bi falta 69rako.
‎Nirea Azpeitira begira dago. Zer esan nahi du horrek. Nik, abiatzerakoan ez dudala denborarik alferrik galduko, ez baitaukat buelta eman beharrik.
‎Zerbitzu horretan, hain zuzen, erlijioak eta kristau sinismenak betidanik izan du bere garrantzia gure herriaren gehiengoarentzat. Beraz, bere neurriko erantzuna eskatzen du horrek.
‎Gaur gaurkoz jesuitak murrizten ari dira eta kezka handia sortu du horrek beren artean. Batetik bizi direnak zahartzen ari direlako eta luketen sasoia, indarra, kemena galtzen ari direlako.
‎Baina, han jarraitzen du Taiwanen Vatikanoko enbaxadore edo Nuntzioak. Pekinen iritzian, Vatikanoak Taiwani independente izaten laguntzen diola esan nahi du horrek. Vatikano eta Pekinen arteko harremanak hobetzen doaz eta bi Eliza horien artean ere orain ez dago lehengo tirabirarik.
‎Borondaterik balego, eta Konstituzioa modu irekian interpretatuz gero, erantzuna baiezkoa izan liteke. Eta Konstituzioaren Xedapen Gehigarriak ematen du horretarako aukera; hala aitortu dute itzal handiko autoreek.
‎Horrexek erakusten du argien indarkeriaren kontrako eragina. ETAk jakin egin behar du hori, eta Batasunak ere bai.
‎Oiartzungo Jose Inazio Olaziregi jaunak Agustin Mendizabal eta Juan Mari Beltran ikerleei kontatua duzu, 2005eko urriaren 14an. Baina, inondik ere, Lekuonatarren eskola hartatik aterea behar du horrek, hiztunak berak ongi dioen bezala. Eta gero, Oiartzun aldeko kontaera guzietan kontu bera agertuko zaigu.
‎Hori lehenengo urratsa baino ez da. Ume batek berehala ikusi eta ikasiko du hori egia da eta hori faltsua da bezalako baieztapenak garrantzitsuak direla, eta eginkizun bat dutela gure bizitzan. Ume batek Olentzero etxez etxe dabilen edo ez jakin nahi badu, zer egin du?
‎Zerua nolakoa den jakitekotan, zerua aztertu eta ikertu da, ezta? Bibliak egiten al du hori. Zeruan arakatzen ez duen testu batek ezin du argitu zerua nolakoa den:
‎Eta umeak, lekukotasun mota horri esker, behi hitza erabiliko du behien aurrean. Helduaren lekukotasunik gabe ezin du hori ikasi umeak; hau da, umeek ezin dute bakardadean hizkuntza bat ikasi. Eta hizkuntzarik gabe, esaterako, ba al dago (deduktiboki, induktiboki edo abduktiboki) arrazoitzerik?
2011
‎Mokadua ondo etorri bazaio ere, ez du horretan gehiegi luzatu nahi: hotza dauka, zeru goibelak euria agintzen du, eta sasoi onean ez dagoela kontuan izanda, urrunegi geratzen zaio autoa.
‎–Poliziak beste inork ez du horren berri, bota zuen Janek ahapeka, jantokian bakar bakarrik egon arren?; beraz, hasieran eskatu badizut hemen esandako guztiak isilpean gordetzeko, arrazoi handiagorekin hemendik aurrera, Anna.
‎Hau ez da zuen blogean denbora pasatzeko aztertzen duzuen kasu horietako bat: arriskuan zaude, neska, eta poliziak jakin egin behar du hori.
‎Bat batean ulertu zuen zer falta izan zitzaion bere bizitza guztian. Georgesek maite izan zuen, baina zer esan nahi du horrek? " Besteek ezin digute ezer eman; ezin dira guregana iritsi", pentsatu zuen.
‎A, baina garai batean uste osoa zeukan bere buruan, bere artean. Orain, gero eta sarriago, adoregabetu egiten da, susmatzen du hori ez dela hain garrantzitsua, azken batean, berak ondo edo gaizki egitea dantzan, arrakasta lortzea edo ez lortzea, ez eta bere senar gazteegia berarekiko leial izatea edo ez izatea ere.
‎Amodio penaren bat? Tira, tira, denborak sendatzen du hori...
‎Gutuna bidali banion, Neskaren helbidea neukalako da. Zerbait esan nahiko du horrek ere. Emakume bati gutun bat idazteak ez du esan nahi emakume hori maite duzunik, kontu jakina da, baina eragin ditzake.
‎Bartzelonako etxean ez dago zuk eta nik elkarri esan dizkiogunen eta esan gabe utzi ditugunen argi itzalik, oihartzunik eta usainik. Honek, ordea, ugari du horretatik. Gure etxe hau, zurea eta nirea, gainezka dago zu ardatz zaituzten oroitzapenekin, baina, batez ere, elkarri esan ez dizkiogun kontuekin dago gainezka.
‎Sozializatzeko modu arrunt bat bilakatu dugu. Neskak ere ez du hori baino gehiago egin, ez nadin engaina: sentitu berri dudan samurtasunak, ezpain artean jarri zaidan zigarro batek probokatua bada ere, nire baitan ditu sorrera eta argibidea.
‎Denentzat komeni zen horrela izatea. Berako Linok egiaztatzen du hori:
‎Greenpeaceko Sebastian Losadak zera esan du horri buruz: " Ehizaren benetako arrazoiaren atzean oinarri zientifikorik ez daukan argudio absurdu bat dago:
‎Dena dela, herri itxi modura izendatu ohi ditugu ordukoak (bestea eta norbere burua izendatzeko baliatu ohi zen terminologiak ere ematen du horretarako biderik [15]) eta gizarte irekia dugu hizpide gaurkoaz ari garela, baina, merkatuen zabaltze prozesuak eta unibertso birtuala gorabehera, ez dakit funtsean lar aurreratu dugun: harresi batzuk jausi ziren, baina berriak altxatzen dihardugu (Palestina Israel, Mexiko AEB...), etorkinen aurkako zuzentarau eta lege ezin gogorragoak onartzen dira, bestearen ezagutza baino harekiko beldurra/ mesfidantza hauspotzen da hedabide askotatik...
‎heldu eta gutxira sudur hezurra zuzentzeko ebakuntza egiteko deitu zidaten Basurtutik. Zer du horrek esanguratsutik. Tira, kontua da ordura arte ezin nuela arnasarik hartu eskuineko sudur zulotik.
‎Askotan entzuten dugu: " Jainkoak zergatik onartzen du hori?". Ez da fede herrikoiaren adierazpen xinple bat, kontzientziaren eta bihotzaren sakonenetik sortzen den protesta oihua baizik.
2012
‎Goizaldean hil da Inas, eta bihar izango da hileta. Hala ere, afaritarako biltzea erabaki dute; afaltiarretariko inork ere ez du horretarako zalantzarik adierazi.
‎Inas txandalarekin atera da, Amaiarekin eta Anderrekin egin beharrekoa amaitu ondoren astirik izanez gero, bazkalaurrean ibilalditxo bat egiteko, kalez kale, hirian barna; eta hasiera batean kafea eskatzeko egon den arren, zalantza egin du hori ote litzatekeen gorputzak egokien hartuko liokeena.
‎Urteetan ez da gai izan don Miguelen jokabideari buruz dakienarekin zer egin lukeen ikusteko. Bere buruaz beti izan du epelegia delako susmoa eta, aldi berean, zalantza ere egiten du hori ez ote den dogmak goizetik desegin zitzaizkion zantzua; norberaren burua zuritzen saiatzeko modu bat izango da halako argudioa, ziurrenik. Erabaki bat hartu behar duelarik, erabateko ziurtasuna izaten du arrazoimena eta sena ados azaltzen bazaizkio; arrazoimenak gauza bat eta senak beste bat esaten diotenean, orduan komeriak izaten ditu.
‎Inasek ez du harrapatu pilotariaren izena; berdin dio, izena jakinez gero ere ez lukeelako askorik aurreratuko: Inasek egundo ez du erremonteko partida bat ikusi eta ez du horretan diharduen pilotaririk ezagutzen.
‎Intsentsu usaina beti gertatu zaio larria, arnasaldiren batean hurbiletik hartzea egokituz gero, zorabiatzerainokoa. Ez du hori baino hausnarketa askoz mamitsuagorik egin berrogeita hiru minutuan: azkar joan zaio hileta elizkizuna, Iruñean egiten direnak baino nahiko motzagoa iruditu zaio.
‎–Horrek ez dio eragotziko beste krimen bat egitea beharrak edo hordikeriak bultzatzen duenean. Hilketa hori hemendik urruti gauzatzen badu, arindu egingo al du horrek gure erantzukizuna. Nire kontzientzian geratuko da egin dezakeena dela Saône et Loiren edo Lot et Garonan, dela Iparraldean zein Hegoaldean.
‎Guardia zibilek Hego Euskal Herrian izan dituzten kuartelen zerrendari erreparatu dio ertzain beteranoak. Neurri batetik gorako herri guztietan egon direla (eta gehienetan, egon daudela), jaio zenetik daki, baina kaleen izenen zerrendak zergatik piztu dion jakin mina, ez du horren arrastorik. Kuartelez kuartel ibili da, bada, arrosario bat errezatzen ariko balitz bezala:
‎Borgesen antza du horrek
2018
‎Ontzidiak abiadura bizian jarraitzen du kostalde amerikarrerako bidean, baina komedianteak ezin du hori jakin, berak ura eta ura baino ezin ikus dezake ironiko izateko aski ez den leiho txiki hartatik, ezin du jakin eta ez du oraindik jakingo norantz doazen, norantz daramaten preso eta zein izen duten beretzat ur arruntak besterik ez diren ur haiek. Patrikarik balu, ez lituzke azazkalik gabeko eskuak haietatik aterako.
‎Loreari nazka sentipena ekarri dio ostiral hartaz gogoratu beharrak. Aitzakiaren bat bilatu nahi luke, baina izango du horretarako denbora. Oraingoz, hobe normaltasuna erakustea:
‎egun gutxian lortu zuen sorginkeria deuseztatzea. Irene, ordea, gogaikarri aritu zen alamena ematen, deika eta deika, eskuekin airean borobilak irudikatuz eta higuin aurpegia jarriz esan du hori?. Psicoachak azkenean jazarpen salaketa jartzeko aholkatu zidan, eta mirarizkoa izan zen:
‎Maiderrek, uju batean aulkitik altxatu, eta Katrin besarkatu du. Loreari gehiegizkoa iruditu zaio horrelako zerbait egitea, bere aktore sena gainditzen du horrek, ezin du, eta ezjakintasunean ezkutatu du erantzun apalagoa:
‎Eta inguruko jendea bildu nahi luke, gaiaz dakiena kontatu, besteak ere jakinaren gainean jarri, indarrak batu... Baina bide eragotzia du hori. Inoiz erabili ez duen zuhurtziaz ibili behar du, tentuz, arriskuez jabeturik, han eta hemen uzten dituen zantzuek eta erabateko gardentasunak gero sortu ahal izango dizkioten arriskuak alboratu beharra dauka...
‎Loreak ez du horren erdirik ere gastatzeko asmorik:
‎Ustezko sator gazteen kasua, berriz, oso interesgarria iruditu zaio Heleneri. Bere sarea jakinean jarriko du horretaz ere. Oraingoz horrela segi dezala, aztertzen eta aurkitzen duena proiektuko arduradunei ezkutatzen.
‎Naturalismoa daukagu gero, defendatzen baitu gauza guztien atzetik arrazoi naturalak daudela. Zer esan nahi du horrek. Arrazoimenaz gaindiko sinesgarritasunik ez dagoela?
‎–Eta zein bertute ordezkatzen du horrek, jakin nahi izan zuen Leok.
‎–Zer axola du horrek? –lehor.
‎–Zer esan nahi du horrekin, Baronet?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia