Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 775

2001
‎–Nik al dakit! Zer konponduko du horrek. Airez betetako puxika banintz bezala sentituko naiz.
‎Ez du horretarako astirik izan dena dela, ze ezustean lagun koadrila handi bat heldu da kafetegira. Tartean Arantxa.
‎Sirena ere bai. Izugarri atsegin du hori. Nik, ordea, ezin dut jasan.
‎Hodei txuri bakan batzuk baino ez daude zeruan, marea behean eta haize leuna itsasaldetik. Hondarretara jaisteko aprobetxatu du horregatik Tasiok. Itsasoari begira eseri da.
‎Ostia, latza, bota du hori aditzean norbaitek, kinielaz ahaztuz. La herida está en la cabeza, Central, jarraitu du irratikoak lasaitu ezinik, Gurutze Gorriko irrati basekoei datuak ahal duen moduan jakinaraziz.
‎Diputazioko istorioa, inspektorearena eta hori, alde batera laga ditu. Ez du horren beharrik ere izan. Hobe da, eta halaxe egin du, elkarrizketaren hariari pixkanaka tira, xume xume, berak nahi duen lekura eraman arte.
‎Besterik ez. Baina ezerk baino gehiago tristatu du horrek. Tristea baita izatez.
‎Lanaren erruz, pentsatzen du Tasiok, ordu estra gehiegi sarrarazten dizkiote lantegian eta itota irteten da handik, bizitza osorako tranpa batean erori dela sentituz. Eta Tasiok ez du horretan amildu nahi, ez, nahiz eta gero eta gehiago bereak sentitzen dituen lagunaren hitzak hau dena kaka bat duk esaten duenean. Eta gainera begira ze entradak, Tasio, kalbo geratzen ari nauk.
‎Egun batzuk horrela dira, esan du Arrillagak Hertzainak en kanta zahar hura gogora ekarriz. Baina ohikoa duen irribarrea gabe bota du hori, bere burua alaitzea ere lortu ezinik. Eta gutxiago Tasio.
‎‘Zer esan nahi du horrek? ’ galdetu zidan diktatuaren ondoren. Un pays que jamais ne rejoint le soleil natal.
‎‘Jakin nahi dut Goiori zer pasatu zaion. Psikologoak azaldu behar du hori, ez? ’
‎‘Pro re nata, ’ eta ingelesera itzuliko du. ‘Derrigorrezko kasuan bakarrik, horixe esan nahi du horrek latinez.’
2002
‎Imanol. Eta, zer du horrek orain?
‎Eta teorian ez luke inor egon behar, ados? Zer esan nahi du horrek. Ba, zortzi garela eta ez dela erraza izango, baina gu ez garela hemen egongo.
‎–Arantxa, zer demontre du horrek? –Irenek Alex seinalatu zion.
2003
‎Ez du horrek erran nahi kristau oro behartua dela Herria helburu hartzera, nazional katolizismoa deritzon espainol edo frantses handi askoren gaitz berean eror baikintezke orduan, baina bai kristau orok abertzale agertzeko eskubidea baduela eta, azkenean, ez dela baitezpada kristauen etsai agertzerik, abertzale zintzo izaiteko.
‎Ez du horrek erran nahi, gerla hotzak mende erdia ezbaian iraun duen tarte horretan, gero eta arma sofistikatuagoak asmatzeko lehia moteldu dela puxantzia handien artean, ez eta ere Europako, Afrikako edo ez dakit nongo bazter guztietan estatu zahar eta berriek uko egin diotela, gerla garbi edo zikinen bitartez, beren arteko ala barneko gatazkak zuritzeari.
‎Gainerakoetan lekuz aldatuta egongo da autobidea. Irizpiderik gabe mugitzen dira autobideak, eta gizakiak ezin du horren kontra ezer egin. Gizakia, beraz, autoan sartu eta autobideetan galtzen da.
‎" Ez dago intimotasuna agertzerik literaturaren mozorropean ez bada. Intimotasuna literaturaren genero bat gehiago da, beraz, eta, ondorioz, fikzioa itxura egiteko, gezurra esateko modu bat", dio narratzaileak eta orrialde batzuk aurrerago nobelan egiak gehiago nabarmentzen direla dio eguneroko intimoetan baino, eta Teresaren egunerokoetara jotzen du hori frogatze aldera. " Poesiaren funtsa sentimenduak diren bezala edo nobelarena fikzioa, intimotasuna izan daiteke egunerokoen oinarria, baina zer da intimotasuna?", galdetzen du narratzaileak eta" Kanporatuz gero, besteekiko gure harremanak kolokan jar ditzaketen gure baitako egiek osa lezakete gure intimotasuna, baina eskandaluak, indiskrezioa eta exhibizionismoa, intimotasunaren alderdi zaratatsuenak hain indarrean dauden gizarte honetan, zer dago intimoagorik isiltasuna baino?", jarraitzen du galdera batekin berriro ere.
‎–Nork esan du hori. Bakarrik bizi denak saltzen ditu hitz faltsu horiek!
2004
‎Espainiera eta frantsesa Euskal Herrian hizkuntza naturalak bihurtu izana ez da historiaren oinarri zientifikoetan aurkitutako egia. Jakintzaren argiak ez du horrelako legitimazio gaitasunik erakusten, ez du horretarako dohainik. Ez horixe.
‎Gizarte zibilaren eta politikoaren arteko mugarria aipatzen digute haren erantzukizuna arintzeko edo. Gizarte politikoan gertatzen diren gauzak bakarrik dira nonbait hizkuntza komunitate batek bestea lurperatzea, gizarte zibilak ez du horretan zerikusirik izan. Gizarte zibilaren eskuak garbi daudenez, bekatu arrastorik egin ez duenez, lepora diezaiegun politiko profesionalei Estaturik gabeko herri nortasunen suntsipena.
‎Euskal gizartean ez omen dago inolako arazorik bi komunitateen arteko elkarbizitza bake santuan eratzeko.84 Arrazoi du horretan idazle azkoitiarrak. Halakoxea da egoera:
‎Kate motzean lotuta dagoenak nola ikusten ote du bere burua? Eta nola ikusten du hori bere jabeak. Zenbateraino handiesten du jabe izateak eta zertaraino gutxiesten du mirabe izateak?
‎Inazio Mujikak ez digu Iturralderen ñabardurarik egin nahi. Ez du horren beharrik ikusten nonbait. Gauzak Errenteriako maisuak adierazi zituen gisara bide dira; zergatik hasi orduan bazterrak nahasten?
‎Bai, jauna! Zer balio du horren aldean behartutako euskaltasunak! Hutsa eta putza.
‎Hizkuntza hautuaren gaineko iritzi usteetan, beraz, ekintza komunikatiboa ahalbideratzen duen ingurunearen kontrola dugu gogoan hartzeko datua, balizko giza askatasun abstraktuen falazia albora utzita: . Hizkuntza hautatu ahal badut hizkuntzaren erabileraren ingurua kontrola dezakedala esan nahi du horrek. Eta honek argi erakusten du arazoa ez dela askatasunekoa baizik eta ahalmenekoa.
‎Ostera ere Xabier Amurizaren puntura itzulita, ea nolako doinuan eta neurrian larrutzen digun egungo hezkuntza sistemaren sasi euskaltasuna. Ez bide du horrek harako erdal eskola haren eraginkortasun mailarik frogatzen ikaslearen bigarren hizkuntza burmuinean txertatzerakoan.463 Esanak izanetik erdia baldin badu, gureak egin du: –Gaurko ikasle euskaldunek, euskara hutsezko ereduan, hamahiru hamalau urtetan zehar, hizkuntza itxurazko baten jabe egin ezin badute, arrazoia sinplea da.
‎Ez dirudi Oteizak halakorik izan zuenik. Berak jakingo du hori inork baino hobeki. Nolanahi ere, ez dira atzo goizekoak gizajende larria euskaldundu eta alfabetatzeko ahaleginak.
‎Neurekiko, esango nuke, biziki interesgarria dela auzi honen aurrean daukagun jarrera ezagutzea, jarrera horretatik erator dakigukeen informazioari halakoxea deritzodalako. Asko esan nahi du horrek, gauza asko eta askoren salatari ezkutua izan ohi delako. Dena dela, gori gori dagoen auziari ez diezaiogun azala gehiegi harrotu, eta jakin dezagun, horretan hasi aurretik, Jose Angel Irigarairen burutapena zertan den:
‎Besterik da, noski, egin ohi zaizkion kritiken zioa: honi ere egiten zaizkio, Egunkaria ri ere egiten zaizkion gisa, eta hori normala da, baina euskaltzale batek ezin du horregatik ETB1 alde batera utzi erdal kateen faboretan. Hortaz, gizarte ereduaren eta jardunaren inguruko auziek ezin dute kolokan jarri euskaldun abertzalearen nazio ideologia.
‎Gaur ere egin du hori, alboetara begiratzeko keinua, esperantza galdu ezinik.
‎Gero eta jende gutxiago doala bere pelikulak ikustera, eta gero eta gehiago kanpoko herrietara, pelikula amerikanoak ikustera. Esaten du hori seinale ona dela, Ponte a Emako jendea amorrua hartzen ari zaiola gobernuari, eta dena berak jartzen dituen pelikulengatik. Hori dio.
‎–Ez da erraza galdera horri erantzutea, batez ere gerran borrokatu ondoren... Dena den, zer axola du horrek?
‎–Hartzeko? –Eisenhowerrek kopeta ilundu zuen– Zer frogatuko du horrek?
‎–Nire gizonak ez dit... –Müllerrek kopeta belztu zuen– Zer axola du horrek?
‎Baina, zer gauza!, hil beharra naturala da, hala ere ez dugu hil nahi. Gandiagak, ongietortua dauka bere kontzientzian heriotza, baina ez du horregatik aberetxoaren erresistentzia natural bat heriotzaren aurka sentitzea uzten. Gizaberearen historia beti da" anbiguoa".
2005
‎–Zer axola du horrek, unibertsoaren beste muturrean ere Bushekin topatuko bahaiz. Ez al dakin, bada, cowboy madarikatu horrek unibertsoa bereganatu nahi duela, Lurra bereganatuta gero?
‎–Sinesten didazula esan nahi du horrek? –Naroak buruaz baietz– Eskerrak.
‎Askotan jartzen duen ume bihurriaren aurpegi xelebre hori. Ametsi beti egin zaio nekeza lehengusina, aingerutxo aurpegi horretan ezkutatuta, gaiztakeriak egiten begitantzea, baina ikasi du horretarako gai badela, izan.
‎Beste modurik ba al zen lehengusu lehengusinak elkarrekin bizitzeko elkarri traba egin gabe? Naroak ez du hori apurtu nahi, baina barrutik galderak egitera behartzen du zerbaitek. Ondo baino hobeto daki gehiegizko galderek Amets zelan ateratzen duten bere senetik, berez lasaia izan arren, oso.
‎Bere buruaren jabe ez dela aitortu beharrak. Ezin argiago ikusi du hori ordenagailu ondoan berak konektatu aurretik utzitako oharra irakurri duenean. Irakurri aurretik dena zeukan hain argi, hain berea zuen Naroari Argentinara itzultzeko eskatzeko ideia, hain urrun burua buruan duen arazotik, ordura arte ezer gertatu ez balitzaio bezala.
‎Bientzako gela bakarra eskatu dute, eta Ametsek ahal bada dotorea izan dadila gehitu du. Bat bateko pentsamendu batek bultzatu du hori esatera: Naroak ez du Ainarak baino gutxiago merezi.
‎Lehenengoan sakatu eta konektatzeko leihoa agertu zaio. Kaka zaharra, zelan ez du hori lehenago pentsatu. Telefonorik barik ez dago zereginik.
‎Zuen mendekoa da, ala ez? –ez du garrasi egin, ez du horren beharrik hitzak Urtainen ukabilak bezain gogor ateratzeko.
‎Hezurra, ordea, ez dakit ukitu duen. Zer axola du horrek, orain ez badago ezer han. Amets Olazar naiz benetan?
‎–Ze garrantzi du horrek. Mutila hilda dago; ez nago horretaz harro baina, egiten duguna egiten dugula, ez da berriro biziko; bizitza bat hondatuta dago, zertarako hondatu gehiago?
‎Orratz beteranoak dira zirrikitu batean urteak egon direnak. Izeko Martinak esaten du hori, orratz beteranoena. Eta erraza da jakitea zeintzuk diren orratz beteranoak, ze apur bat ugertuta egoten dira.
‎Eta horrekin esan nahi du Carmenek ondo egiten duela tertulia, asko hitz egiten duelako eta ez daukalako presarik. Baina beste gauza bat ere esan nahi du horrekin izeko Martinak. Horrekin esan nahi duena da apur bat kantsagarria dela Carmen andrea, oso berandura arte geratzen delako beti josteko gelan.
‎Ze pertsona inportanteak ezagutzea gauza inportantea da, ze pertsona inportanteak beti dira pertsona bereziak. Izeko Martinak esaten du hori. Baina uste dut Piedaden benetako misterioa beste bat dela.
‎Eta hori da helikopteroa bezala egotea, Iñesek esan dit. Ze abioi batek ezin du hori egin, baina helikoptero batek bai. Eta trapezista batek ere bai, telebistan.
‎Baina oso zikin ere ez da egongo, ze intsektu asko bizi da putzuan, eta arrainak ere bai, eta leku zikin batean ezin da inor bizi. Amak esaten du hori askotan, leku zikinetan ezin dela inor bizi. Hori esaten du sukaldeko mahaia tomatearekin zikintzen dugunean.
‎Arkitektoak ere, uste dut, inteligenteak dira. Piedadek esaten du hori.
‎Ez dut entzun nik. Izeko Rosak jakingo du hori igual. Hari galdetu.
‎Ze umeen minak ez dira ezer. Etxera etortzen den mediku batek esaten du hori: Umeen minak ez dira ezer.
‎Hori da arrazoia. Ismaelek esaten du hori. Ismaelek ahalegin handia egiten du inteligentea izateko eta inteligentea da.
‎–Eta zer axola du horrek? –galdetu zuen.
2006
‎Eta esan oraintxe bertan horrela sentitzen dela. Baina izango du horretarako denbora.
‎Liburu bakoitzak, gezurra badirudi ere, bere bidea egiteko joera izaten du. Eskuetan duzun honek, besteak baino gutxiago izan nahi ez eta, adur berezia erakutsi du horretarako eta, bide batez, bere irizpide propioa eta egoskortasuna argi eta garbi adierazteko.
‎itsasontziak lotzeko sokatzarra bezalaxe ziba dantzarazteko listari mehea. Hasierako asmoak ekarri du hori, errealitatearen eta asmatuaren nahastea, eta idazteak berak gainontzekoa: laurogei biografia labur egin ordez hogeita bost –ziento laurdena, piperrak edo tomateak aldatzen diren bezala–biografia" hobetu" egitea.
‎Erresuma honenak egin du. Itsuenak ere ikusten du hori. Nik ez dut hargatik negarrik eginen.
‎–Zer esan nahi du horrek?
2007
‎Humboldt-en belaunaldiarentzat hizkuntzaren autokreatibitatea (dagoenean dago hori, beti ez dauka zergatik nabarmena izan) esperientzia bat da. Horrekin lotua, bigarren oharra?, hizkuntzaren egiazko ezagutza hizkuntza biziarena baldin bada, hizkuntzaren barneko bizitzarena, Humboldt-ek uste du hori ez dela atzematen analisi bidez, h. d., hizkuntza zati zatikatu, eta gero, zatiok berriro elkarrekin ahokatuz, hizkuntza birregin; baizik alderantziz: aurrena sentimendu bat hartu hizkuntzarena bere osoan eta bizian (hurbilketa estetikoa, nolabait esan), eta gero bakarrik zatitxokatu bere osagarri lexikal eta gramatikaletan.
‎izan dela? Eta zer?, horrela izan bada ere, horrelaxe izan behar duela esan gura ote du horrek?, polemizatzen du, zientzia kamuts, horrekin Chamberlain ek.
‎batek ezin du parranda egingo duela irten baino ordubete lehenago erabaki; batek jakin behar du, gutxienez, hiru bat egun lehenago. Jakin behar du hori eta edateko zenbaterainoko gogoa izango duen, zerbeza edo rona nahiago izango duen, lau zerbeza edo whisky kopatxo bat edatea izango ote zaion errentagarriago etilikotasunaren ikuspuntutik... eta, gainera, etxean intereseko gonbidatua izanez gero, haren moko finaren azterketa ere egin du lehenengo apalategiko (50 koroa), bigarreneko (60), hirugarreneko (70) edo atzealdeko (100 koroatik gora)...
2008
‎Dena ukimena da; estimuluak. Gero burmuinak erabakitzen du horri zein izen eman. Estimuluen eragilea eta eragina kontrolpean daudenean ez dago motiborik mina sentitzeko.
‎–Ez du horrek egia oso urruti, esan zuen Smollett kapitainak ahapeka?. Hawkins, karga ezak bere mosketea.
‎Langileen mantsotasuna, ontzi prestatzaileena eta? etsitzeko modukoa zen, noski; baina denborak konpondu du hori ere. Eskifaiak kezkatzen ninduen batik bat.
‎Eta zer? Zer esan nahi du horrek, hala ere. Indarrean dauden nazio estatuen nazionalismo totalitarioa ez duela inondik inora zuritzen eta zilegitzen ezkerraren ideologiak?
‎Jakina, nik behinik behin ez diot inori ukatuko kanpoko etsai hori. Arrazoi du horretan. Baina arrazoiaren erdia besterik ez, horratik.
‎Impluvium zoragarria eraberritu dute Totik eta Luluk. Oraindik orain ere eta argindarra falta zaizkie, eta leku ezin hobea egiten du horrek berak afalostean solaserako. Generadorearen bidez Casamanceko gatazkari buruzko dokumentala erakutsi digute.
‎–Maite maite? esan nahi du horrek, argitu zidan izebak duela laurogei urteko hizkerarekin.
2009
‎Oso neska indartsua da. Amarengandik jaso du hori. Hainbestetan esan dio gure amak gizonekin ez fidatzeko, azkenean Mariak horixe barneratu duela.
‎–Ez du horren beharrik, udaberria da, esan nion, eta Paula begira gelditu zitzaidan, oraindik esku batekin puntari eusten ziola. Gero, Ibairi begiratu zion segundo pare batez eta azkenik bufanda lepo inguruan biltzen bukatu zuen.
‎hots, elkartasuna eta bizi batasun haustezina. Garai berean bizi direnentzat ez ezik, bata bestearen ondorengo direnentzat ere balio du horrek. Gizon emakumeen belaunaldiek etenik gabeko kate bakarra osatzen dute.
‎San Anselmoren argumentua San Tomasek ezetsi egin duela, Descartesek baietsi, Kant-ek berriro ezetsi, Hegelek berriro baietsi; praktikan(, gizakiaren buru konbexuan/ zibulu zabulun/ kulunkan?), frogarik ez dagoela bat bakarra, denek onartzen dutena. Ezagutzen du hori dena. Baina eztabaida horiek baino, beste plano batean kokatzen da bera.
‎Zein ote du abizena? Gure anaia Josek edo ondo jakingo du hori denori. Urte luzeen ondoren, Meza Berrikoan ikusi nuen mahaia zerbitzen, bizkortasun ederra zerion Sabina hori.
‎Kaletarrak ez badaki ere, mendia bera da nor handia. Eta mendizaleak, isilik gainean doala, ondo sentitzen du hori. Mendia santua da.
‎Einsteinek guri zerbait elementala oharrarazten zigun, Einstein bera baino harago joateko, eta merezi du hori xehatzea: erlijioa ez da berdin erlijioa nahitaez, eta Jainkoa ez berdin Jainkoa.
‎halako kulturatan, unibertso sinbolikotan? XX. mendeko fededunak mila bider entzuna du hori dena, eta segitzen du pentsatzen: ez nuen nik erabaki halako amagandik, aitagandik jaiotzea; halako lurraldetan, kulturatan, garaitan?
‎Ez al du hori kulturak egiten. Bai.
‎Eta Unamunok Estatutik espero bazuen Espainiaren eta probintzien erregenerazioa, Estatua maite ez (omen) duen Barojak progresotik, zientziatik, kulturatik igurikatzen du. Eta nondik espero du hori dena. Madrildik.
‎Pentsamendu zientifikoak erralitatea deskribatu eta esplikatu nahi baldin badu, bere metodo orokorra erabiltzera behartuta dago, hau da, sailkapenarena eta sistematizazioarena. Bata bestetik garbi bereizitako eremu apartekotan banatzen du horretarako bizia. Landareen, animalien eta gizalagunen erreinuen arteko mugak, espezieen, familien eta generoen arteko ezberdintasunak?
‎U NAMUNO: hala ere, apaizaren fede krisia tratatu duenean, Salamancako Errektore mistikoak (batzuei oraindik haren sozialismoa errebindikatzea gustatzen zaie, dominatxoren batzuen bila edonon PSOErentzat) mundu berri baten amets gutxiagorekin eta dimentsio sozial edo politikorik batere gabe planteatu du hori: San Manuel Bueno, mártir (1930) da, apaiz bat herrixka bazter batean Gaztela aldean, bera sinestuna izan gabe bizia sinestunen alde sakrifikatzen duen martiria.
‎Ez du horretan kontzientzian kezka handirik. Gizona bera etorri zitzaion etxera.
‎–Zer garrantzi du horrek?
‎–Zer axola du horrek?
‎Harritxo bati ostikada ematen dio, lagun bat agurtzen du kokotsa altxatuz. Ikusi nau, baina ez du horregatik erritmoa bizkortzen edo bestelako seinalerik egiten.
‎Ez dago batere txarto emakume horietako bat, amarena egingo duena, uste du, bestea argalegi dago aukeran, eta gainera profesional serioak ematen dute. Diegok beti baloratu izan du hori, profesionaltasuna.
‎Eliasek ez du gaztaroari buruz hitz egiten eta ezer autobiografikorik idatzi duenean beti izan dira hogeitapiku urterekin hasi zituen bidaien kronikak. Baina Martinek ez du hori nahi eta Eliasek badaki. Ume nazkagarria irakurtzen zaio begietan, ezin dizut ezer ukatu, redie.
‎Galdera dela. Eta askotan pentsatzen du horregatik dabilela beti galduta, nora ezean.
‎Ni apurtzeko gaitasuna duela, horixe frogatu nahi du eta botere horrekin kontsolatu. Baina ez du hori lortu, beste zerbait lortu du, beste porrot inbisible bat. Hilda baitzegoen, aspaldi, baina nik oraintxe hil dut.
‎B OLA zuriak laranja zirikatu du, laranjak xuabe laztandu du horia eta horia joan da zulora. Eliasek kasuenzu!
‎Nik uste nuen hiltzea, besterik gabe, ez egotea zela. Baina ez du horrekin zerikusirik. Hiltzea gauzak aldatzeko ahalmena galtzea da.
‎Beno, edozein modutan, alferrik etorri zarela uste dut. Etxearen eskritura eta gainontzeko paperak ez dakit non dauden, galdetu egin nuke eta luze joko du horrek. Beste batean itzuli duzu.
‎–Zer axola du horrek, marratik eskuinetara bagaude, Bibi? –esan zion Adak, irakurketa orduantxe bukatu eta orriak estalkian sartzen zituen bitartean.
‎–Dinamita!, plap, dinamita!, plap??, ehungailua utzi, burmuinak eztanda egiteko puntuan behar zituen, antza? ...o batean; ezin izan zuen utzi!; hitz batek hurrengora baitzeraman eta orri batek hurrengora, eszenen sekuentzia hordigarrian; horditurik bezala baitzegoen, zinez, zainetan zuèn alkohola beste alkohol bat zen arren, irrika itsuen sotoetan zetzana, agian, eta arimaren joan etorriei lotutako sukarrik gabeko sukar bat eragiten ziona, jakin minak, orain zer egingo ote du honek, eta gero zer egingo ote du horrek, pertsonaiak arauak haustera eramaten zituztèn pasio saihestezinen mende, areagotua; bazkalordua iritsi zen, eta Ada gizalegearen gutxieneko arauak betetzen saiatu zen, sekula ez hobeto esanda; esan nahi baita bere borondatearen ahalegin batez bete zituela:
‎komunista libertarioak, baina komunistak; eta zuek ere ez baitzineten alferrik ibili elizak eta komentuak erretzen Espainian zehar, Madrilen, Andaluzian eta Levanten. Baina zer axola du horrek, eliza eta komentu guztiak errepublikano bakar baten adinakoak ez badira, Azañaren hitzetan. Eta ez naiz ezer asmatzen ari, badakizu, eta, hatz erakuslea dantzan jartzen zuela, jarraitu zuen?:
‎–Orain ere alferrik aritu naiz lanean, eta hurrengoan abisatu, mesedez!?, nahiz eta hurrengo istantean keinua leundu eta irri bat moldatzen zuen, nostalgiaren ehundegietan ehundua, irri harekin nebari zera ere esan nahi balio bezala: . Ez didazu, ez, abisatu, baina zer axola du horrek, nik gogoan bazauzkat eta gogoaz besarka bazaitzaket, aireak airea besarkatzen duen bezala??.
‎Errun txostenei buruzko zerbait. Esan du hori dela azken aukera, bosgarren grabazioa, Bornasen bigarrena. Esan du larunbatean lapurtu zuela Rutonek, Mitrofanen etxe txikian, Erakundekoek lagundu ziotela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 452 (2,98)
ukan 323 (2,13)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan hori ez 5 (0,03)
ukan hori pentsatu 5 (0,03)
ukan hori behar 4 (0,03)
ukan hori egin 4 (0,03)
ukan hori orain 4 (0,03)
ukan hori txar 4 (0,03)
ukan hori zuzenketa 4 (0,03)
ukan hori arraro 3 (0,02)
ukan hori esan 3 (0,02)
ukan hori onartu 3 (0,02)
ukan hori zerikusi 3 (0,02)
ukan hori asti 2 (0,01)
ukan hori baino 2 (0,01)
ukan hori behintzat 2 (0,01)
ukan hori den 2 (0,01)
ukan hori deus 2 (0,01)
ukan hori duintasun 2 (0,01)
ukan hori erran 2 (0,01)
ukan hori etxe 2 (0,01)
ukan hori ezer 2 (0,01)
ukan hori gertatu 2 (0,01)
ukan hori gogoratu 2 (0,01)
ukan hori inor 2 (0,01)
ukan hori jakin 2 (0,01)
ukan hori literatura 2 (0,01)
ukan hori adiskidetu 1 (0,01)
ukan hori aditu 1 (0,01)
ukan hori adore 1 (0,01)
ukan hori Ainhoa 1 (0,01)
ukan hori amildu 1 (0,01)
ukan hori amore 1 (0,01)
ukan hori antz 1 (0,01)
ukan hori apurtu 1 (0,01)
ukan hori asmatu 1 (0,01)
ukan hori asmo 1 (0,01)
ukan hori atxilotu 1 (0,01)
ukan hori atze 1 (0,01)
ukan hori bai 1 (0,01)
ukan hori behartu 1 (0,01)
ukan hori berezko 1 (0,01)
ukan hori berori 1 (0,01)
ukan hori berreskuratu 1 (0,01)
ukan hori berri 1 (0,01)
ukan hori biktima 1 (0,01)
ukan hori denbora 1 (0,01)
ukan hori dohain 1 (0,01)
ukan hori egia 1 (0,01)
ukan hori era 1 (0,01)
ukan hori erantzun 1 (0,01)
ukan hori estatu 1 (0,01)
ukan hori etzan 1 (0,01)
ukan hori euskal 1 (0,01)
ukan hori euskara 1 (0,01)
ukan hori funtzio 1 (0,01)
ukan hori garrantzi 1 (0,01)
ukan hori gehiegi 1 (0,01)
ukan hori gelditu 1 (0,01)
ukan hori gogo 1 (0,01)
ukan hori gu 1 (0,01)
ukan hori hain 1 (0,01)
ukan hori hanka 1 (0,01)
ukan hori hitz 1 (0,01)
ukan hori hizkuntza 1 (0,01)
ukan hori hogeita 1 (0,01)
ukan hori honezkero 1 (0,01)
ukan hori hotz 1 (0,01)
ukan hori idazle 1 (0,01)
ukan hori ikusteko 1 (0,01)
ukan hori interes 1 (0,01)
ukan hori iraingarri 1 (0,01)
ukan hori itxura 1 (0,01)
ukan hori izeko 1 (0,01)
ukan hori jokatu 1 (0,01)
ukan hori Karlos 1 (0,01)
ukan hori kemen 1 (0,01)
ukan hori kezka 1 (0,01)
ukan hori konpondu 1 (0,01)
ukan hori kontzientzia 1 (0,01)
ukan hori kultura 1 (0,01)
ukan hori lapurreta 1 (0,01)
ukan hori lehenago 1 (0,01)
ukan hori lider 1 (0,01)
ukan hori lortu 1 (0,01)
ukan hori luze 1 (0,01)
ukan hori magia 1 (0,01)
ukan hori Manu 1 (0,01)
ukan hori matxinada 1 (0,01)
ukan hori modu 1 (0,01)
ukan hori neska 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia