Emaitzak: 6
2001 | ||
Maila horretan ikasleak estreinako harremana izango | du hizkuntza berriarekin. Hori dela eta, hautatu duen ikas prozesuan aurrera egitea izango dugu helburunagusia. | |
2011 | ||
Polok dio biztanle gehienak Aglauraren izenarekin hazten den hirian bizi direla, eta ez dutela ikusten lurretik sortzen den beste Aglaura hori; eta bigarren Aglaura hori deskribatzeko hitzik ez dagoenez, oroitzapenetatik at geratzen dela, ahaztu eta galduta. Bilbok oraindik aukera | du hizkuntza berri bat aurkitzeko, Aglaurak ez bezala, bere edertasunaren erretorikan galdu aurretik. | |
2012 | ||
– Celak ez | du hizkuntza berririk asmatu: ez da edozein horretarako gai. | |
2015 | ||
Kultur erabilera hori areagotu ahala, ordea, hizkuntzaren gramatika esparruaz landa barneratuko da ikaslea, eta ezarianezarian hizkuntzaren esparru naturaletan sartu eta berezko ezagutza erdietsiko du. Berezko ezagutza horri esker, akabuan, hiztun berriak bere ingurua interpretatu eta inguru horri (dela jendeari, dela eguneroko kontuei) erantzunak emateko tresna baliagarria eskuratuko | du hizkuntza berriarekin batera; horrek, bistan denez, ikaskuntza prozesuan aurrera jarraitzeko beharrezko duen berezko motibazioa sendotuko du berarengan, eta berezko motibazio horrek hizkuntza lantzen segitzeko gogoa (kultur motibazioa) areagotuko du, bidenabar zirkuituko zirkulazio egokia bermatuta. Horra, berriro, zirkulua itxirik. | |
2019 | ||
Alfabetizazioaren lehen maila lokalizaziorako edo nazioartekotzerako (i18n adituen artean, internationalization kontzeptua laburtzeko) euskarri bat litzateke, bertako hizkuntzaren sarrera (idazketa) eta irteera (irakurketa) ondo definitzen duena. Unicode estandarraren barruan ehunka alfabeto desberdin daude jasota, eta baita berriak eransteko metodoak ezarrita ere. horrek oinarri sendoa eskaintzen | du hizkuntza berriak mundu digitalera eramateko, baita mundu horretan idatzia izateko ere. hizkuntza bat omniglot datu basean (ik. aurreko atala) zerrendatuta baldin badago, maila hau gaindituta duela esan daiteke. Baldintza samurragoa da online testuak izatea oLaC datu basean, eta baldintza estuagoa testuak idazteko (sarrera) metodoren bat izatea. | |
2023 | ||
Ez da halakorik gertatzen ari. Zientziak eta kultura unibertsalak hizkuntza bat bereganatzen duenean, ez | du hizkuntza berri horrek soilik irabazten, zientziak berak ere irabazten du; eta gizarteak, jakina. Ãabardurak egitea oinarri oinarrizkoa da hala zientzian nola kulturan, eta hizkuntza bakoitzak bere ñabardurak ditu, bere ñabardurekin aberasten du zientzia nahiz kultura. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
du | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
ELKAR | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan hizkuntza | 2 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan hizkuntza berri | 2 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |