Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2008
‎Gaur egun, sare publikoko ikastetxeetako jangela ia guztiak zuzenean kudeatzen direla azaldu du Hezkuntza Sailak. «Horretarako jarritako baldintzak zehatzak eta zorrotzak dira, bai kalitatearen aldetik eta bai diru publikoaren erabileraren aldetik.
‎Derrigorrezko eskolaldia amaitzean, bi hizkuntzen erabiltzaile independente izan behar dute ikasleek. B2 maila aipatu izan du Hezkuntza Sailak, baina testuak ez du maila zehatzik ezartzen.
2009
‎Irakasle horiek salatu dutenez, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak ukatu egiten die hiru urte baino gutxiagoko seme alabak zaintzeko amatasun baimena hartzeko eskubidea. Ordezkapena egiteko deitzen badigute eta haurra zaintzeko amatasun baimena hartu nahi dugula esaten badiegu, behin behineko irakasleek eskubide hori ez dutela erantzuten du Hezkuntza Sailak, adierazi dute. Hori ikusirik, mahai gainean bi aukera jartzen dizkietela azaldu dute:
‎Behin behineko irakasle funtzionarioek ordezkapen laburrak egiten dituzte, eta ezin dute amatasun baimenik hartu. Horregatik, aldi baterako etetea esaten zaion figura egoera horren aurrean hoberena da, azaldu du Hezkuntza Sailak. Irakasle iraunkorrak direnen egoera ez dela bera adierazi du, eta behin behineko irakasle funtzionarioek lanpostu zerrendan jarraitzen dutela.
‎Irakasle iraunkorrak direnen egoera ez dela bera adierazi du, eta behin behineko irakasle funtzionarioek lanpostu zerrendan jarraitzen dutela. Horri guztiari buruz sindikatuekin hitz egin zuela adierazi du Hezkuntza Sailak.
‎Ikastetxeek jakinarazi zuten hasieran interesa azaldu zutenetako inork ez zuela eskaririk egin, eta soilik ikasle bat aldatu dutela ikastetxez. Jaurlaritzan ere eskaririk ez dela izan berri eman du Hezkuntza Sailak. Hala ere, berretsi du eskari guztiak ikaslearen herrian bertan asetzen saiatuko dela.
‎Hezkuntza Sailak hiru eleko sistemaren oinarriak zehazteko asmoa du, eta ondoren bi urtez hainbat ikastetxetan probatu. Emaitzak ikusita, proposamen zehatz bat egingo du Hezkuntza Sailak.
‎Behar egoeran dauden pertsona gehiagok jaso ahal izango dituzte laguntzak, azaldu zuen Zelaak. Horrez gain, ikerketarako aurrekontua igo du Hezkuntza Sailak. Guztira 49,7 milioi jarriko ditu, 2009ko aurrekontuan baino 3,6 milioi gehiago.
2010
‎LABek eginiko kritikak harritu egin du Hezkuntza Saila, eta irakaskuntza publikoaren izen ona zikintzen ari dela dio, familiek sare publikoa nahiago duten honetan.
‎Batzuetan bat egitea da emaitza, eta beste batzuetan zentro berri bat egitea. Esaterako, Gasteizko Lakua auzoan eraikin berria egitea erabaki dutela azaldu du Hezkuntza Sailak, egungo zentroekin ez delako aski. Durangon (Bizkaia), berriz, Landako ikastetxeak ikasle guztiak hartu zituela, eta beste ikastetxe publiko bat sortzea erabaki zutela azaldu du:
‎Batzeak ekarriko du egiturak hobeto aprobetxatzea, bigarren hezkuntzako eskaintza publiko sendoa egiteko. Bigarren hezkuntzako ziklo osoa batera hartu eta landu behar dela uste du Hezkuntza Sailak. Hartara, gainera, bigarren hezkuntza guztia sartuko da eskola mapan, legearen barruan.
2014
‎Matrikulazioa itxita dago, datorren ikasturteko planifikazioa egina, eta ikasle asko dira. Asteon bertan konponbidea jartzea espero du Hezkuntza Sailak, baina ohartarazi du ez dela erraza izango guztien nahiak asetzea: «Litekeena da mundu osoa ados ez egotea tokatuko zaionarekin».
2022
‎Zehaztu du zentroek «autonomia» dutela hezkuntza proiektuetarako egokien deritzoten plataforma digitala aukeratzeko, eta autonomia hori errespetatuko dela, betiere «erabiltzeko errazak diren tresnak eta pribatutasuna eta arau etikoak errespetatuko dituzten plataforma seguruak baldin badira». Alde horretatik, argitu du Hezkuntza Sailak ez duela inor behartuko plataforma digital espezifiko bat aukeratzera, eta Googlerekin sinatutako akordioa ikastetxeen esku utziko den «tresna bat gehiago» izango dela. Are, azaldu du Datuak Babesteko Euskal Agentziaren oniritzia duela akordioak, eta hitzarmenean berariaz dagoela jasota ez dela publizitaterik sartuko produktuetan.
‎Zehaztu du zentroek «autonomia» dutela hezkuntza proiektuetarako egokien deritzoten plataforma digitala aukeratzeko, eta autonomia hori errespetatuko dela, betiere «erabiltzeko errazak diren tresnak eta pribatutasuna eta arau etikoak errespetatuko dituzten plataforma seguruak baldin badira». Alde horretatik, argitu du Hezkuntza Sailak ez duela inor behartuko plataforma digital espezifiko bat aukeratzera, eta Googlerekin sinatutako akordioa ikastetxeen esku utziko den «tresna bat gehiago» izango dela.
‎Bildarratzek azpimarratu du Hezkuntza Saila «gardentasunez» ari dela egutegia betetzen, eta aurreikusitako epeen barruan aurkeztuko duela EAEko Hezkuntza Lege egitasmoa. Lehenik eta behin, Jaurlaritzak lege aurreproiektuaren zirriborroa onartuko du, eta, gero, aldeei bidaliko die.
‎Gogor kritikatu du Steilas sindikatuak Araba, Bizkai eta Gipuzkoako Hezkuntza Lege berriaren norabidea. Goizean, Bilbon egindako prentsaurreko batean, Ainhoa Astigarraga kideak adierazi du Hezkuntza Sailak «nabarmen» erakutsi duela «zer gutxi estimatzen duen sare publikoa»: «Sare pribatua hezkuntza sistemaren ardatzean ipini nahi du, eta publikoa haren osagarri bihurtu».
‎«Jangelen aldeko benetako apustua egin dezala eta lehenbailehen dei ditzala langileen ordezkariak elkarrizketa mahai batera, 2000ko martxoaren 22ko agindua eta jangelen zirkularra negoziatzeko». Sindikatuak adierazi du Hezkuntza Sailak baliabide gehiago eman behar dituela ikasleendako eta langileendako jangela «seguru eta kalitatezkoak» izateko.
2023
‎Eta zer gertatuko da itunpeko ikastetxe batera bideratzen dituzten ikasle zaurgarriekin? Kazetarien galderei erantzunez, Bildarratzek ziurtatu du Hezkuntza Sailaren eskutik itunpeko zentro batera doazen ume zaurgarrien gastuak sailak berak ordainduko dituela. Gainerakoentzat ere doako izateko bidea jorratzen ari direla ere nabarmendu du:
‎Lekuen erreserban ez ezik, eskaintzan ere esku hartu asmo du Hezkuntza Sailak. Gehiegizko eskaintza edo gutxiegizkoa saihestea izango da irizpide nagusia onarpen prozesuan ikastetxe bakoitzean zenbat leku eskainiko diren erabakitzeko.
‎Euskal Eskola Publikoa plataformak salatu du Hezkuntza Sailak onartutako ikasleen onarpen dekretu berriak irakaskuntza publikoari atzera eragin eta ahuldu egiten duela, eta mesede egiten diola, aldiz, itunpekoari; halaber, ikastetxeen arteko lehiakortasuna sustatzen duela, ikasle kalteberak itunpeko ikastetxeetara lekualdatzeko obligazioak ez duela segregazio arazoa konpontzen, eta ikastetxe horiei dirulaguntza handitzeko bestetarako ez due...
‎Aginduan jasota dago, besteak beste, zaurgarritasun indize bat zehaztu dela, eta hori kontuan hartuta banatuko dituztela ikasle zaurgarriak funts publikoak jasotzen dituzten eskola guztien artean. Ikastolen Elkarteak esan duenez, ez dakite zer irizpide erabili diren familiek aurrematrikulazioan bete dituzten galdetegiak baloratzeko orduan —galdetegi horien arabera zehaztu du Hezkuntza Sailak ume bat zaurgarria den ala ez— Gainera, adierazi dute ez dakitela zein diren ikastola bakoitzaren eragin eremuko beste ikastetxeen zaurgarritasun tasak, ezta ikastolak ez diren ikastetxeetan barematu beharreko ikasle kopurua ere —baremazioa egiten da zentro batean matrikula egin nahi duten ikasleak gehiago direnean libre dauden lekuak baino—....
‎Balioetan oinarritutako hezkuntza eredua izanik, zer erakusten ari da? Zergatik adostu edo baimendu du Hezkuntza Sailarekin gure ikastetxeetako familien seme alabak kromoak balira bezala truka daitezkeela. Zer familia eredu du buruan, kide batzuk bazterrean uzten dituen familia eredua?
‎Lehen hirurek sare publikoko, azpikontratetako eta itundutako sareko langileei egiten diete erreferentzia, eta azkenak, «hezkuntza ereduaren zehaztapenei». Lan baldintzen alorrean, sare publikoko lanpostu guztiei eusteko konpromisoa hartu du Hezkuntza Sailak. Hura da, LABeko hezkuntza arduradun Irati Tobarren esanetan, «eskola publikoa indartzeko neurririk potenteena».
‎Are gehiago: salatu du Hezkuntza Saila lanpostuak gutxitzen ari dela akordioa sinatzeaz batera. Esandakoaren adibide gisa, aipamena egin die hezkuntza konplexutasun indizea «aldebakarrez» aldatu izanari eta Donostian hiru ikastetxeren fusioan langile batzuk kaleratu nahi izateari.
‎Zergatik hartu du Hezkuntza Sailak zaurgarritasun maila handiena duen ikastetxea kaltetzen duen erabakia. Zergatik ez du babestu eta lehenetsi Eskola Publikoa?
‎Aldaketak daude Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako eskola garraioan. Izan ere, Eusko Jaurlaritzak gobernu kontseiluan onartu berri du Hezkuntza Sailak finantzatutako Euskadiko unibertsitatez kanpoko ikastetxe publikoetako ikasleen eskola garraioari buruzko dekretua. Hauxe nobedade nagusia:
‎Alegia, orain arte, eskola garraiorako eskubidea zuen orok jangelan geratzeagatik gutxiago ordaindu behar zuen, baina ez da hala izango aurrerantzean. «Ikasleek araudi bakoitzean ezartzen diren baldintzak bete dituzte, batetik, jantokiko kuota murriztua izatekoak, eta, bestetik, eskola garraioa eskuratzekoak», azaldu du Hezkuntza Sailak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia