Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2006
‎Esate baterako, haur eskolak eta bi urte arteko haurrentzako ludotekak. Kontuan izan behar da 0 urteko tarte hori ez duela Hezkuntza Sailak beregan hartu, Ongizate Sailak baizik, eta beraz, hezkuntza sisteman ez du tokirik. Adin horretan haurtzaindegietan eta ludoteketan biltzen diren haur askok eta askok Nafarroako herri askotan gaztelaniaz baino ez dute zerbitzurik.
‎erdarazkoan ez bezala euskal liburugintzaren oinarri ekonomiko nagusia testuliburua dela. Ezin du Hezkuntza Sailak liburugintza osoa auzitan jarri Eusko Jaurlaritzako beste Sailekin liburuari irtenbide adostua eman gabe.
2009
‎Gainera, testu liburuetan Euskal Herria hitzaren erabilera zuzendu nahi du Hezkuntza Sailak. Euskal Herria kontzeptua kultura eta hizkuntza eremuetarako erabiliko da.
2010
‎gogoratzen dute Ikastolen Elkartekoek. Bistan denez, publiko edo pribatua hautua erabakitzeko unea iristean, ikastolak ekonomikoki ahituta egotea helburu garbia zuen Hezkuntza Sailak.
‎Batzeak ekarriko du egiturak hobeto aprobetxatzea, bigarren hezkuntzako eskaintza publiko sendoa egiteko. Bigarren hezkuntzako ziklo osoa batera hartu eta landu behar dela uste du Hezkuntza Sailak. Hartara, gainera, bigarren hezkuntza guztia sartuko da eskola mapan, legearen barruan.
2011
‎Isabel Zelaa buru duen Hezkuntza Sailak hiru ildo hartu ditu erreferente gisa: eleaniztasuna, bizikidetza eta eskola 2.0 Ildo horiek hezkuntza eragileekin partekatu gabe eta hezkuntza eragileen adostasunik gabe jarri dira abian.
2014
‎Matrikulazioa itxita dago, datorren ikasturteko planifikazioa egina, eta ikasle asko dira. Asteon bertan konponbidea jartzea espero du Hezkuntza Sailak, baina ohartarazi du ez dela erraza izango guztien nahiak asetzea: «Litekeena da mundu osoa ados ez egotea tokatuko zaionarekin».
2019
‎Ikerketako parte hartzaileei dagokienez, alde kuantitatiboa lantzeko, alde batetik, EAEn BA esperientziak dituzten Hezkuntza Saileko unibertsitatez kanpoko ikastetxeak hautatu dira: Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza eta Batxilergoko ikasketak eskaintzen dituzten zentroak alegia.
2020
‎Etxeakoko kideak ez daki zein «asmo» dituen Hezkuntza Sailak, baina azpimarratu du familia batzuk «konbentzituta» daudela haurrak Eskola Txikira eramango dituztela. «Eta, gainera, haien seme alabei» jakinarazi diete.
‎Bestalde, irakasleei dagokionez, gela bakoitzeko ratioa 10 edo 15 ikaslera murriztea eta haurren arreta emozionalari aurre egin ahal izateko eman beharreko edukiak murriztea ere eskatzen dute, besteak beste. Halaber, irakaskuntzako sindikatuek uste dute Hezkuntza Sailak iragarritako 1.000 irakasleen kontratazioa ez dela nahikoa. Horien arabera, ez dago" irizpide argirik" zehazteko nola egingo den.
‎• Ez dute Hezkuntza Sailaren onarpen instituzionalik.
‎Uste duzu Hezkuntza Sailetik nahikoa egiten dela euskarazko formakuntza eskaintzeko?
2022
‎Hezkuntza Departamentuak onartu zuen gure ikastetxeak jardunaldi jarraituaren proiektua martxan jartzea, baldintza jakin batzuekin. Gure kasuan ikas komunitateak erakutsi du proiektu honen alde dagoela, eta uste dugu Hezkuntza Sailetik familia hauekin hartutako konpromisoa alde batera utzi dutela.
‎Gainera, «babesa eta osasuna bermatzeko», hezkuntza etapa bakoitzeko irakasle batek egon behar zuela ezarria zuen Hezkuntza Sailak, eta Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan, matrikulatutako ehun ikasleko beste irakasle batek; eta hezkuntza bereziko ikastetxeetan eta hezkuntza bereziko gela egonkorretan, ikasgeletako langileen erdiek lanera joan behar zuten.
2023
‎Lekuen erreserban ez ezik, eskaintzan ere esku hartu asmo du Hezkuntza Sailak. Gehiegizko eskaintza edo gutxiegizkoa saihestea izango da irizpide nagusia onarpen prozesuan ikastetxe bakoitzean zenbat leku eskainiko diren erabakitzeko.
‎Eta, jakina, landu beharra dago baita hezkuntza arloan ere. Halere, uste dugu Hezkuntza Sailak hartutako neurriek ez dutela arazo hori konpontzen; are gehiago, planteaturiko aldaketa apurrek inpaktu minimoa edukiko dute segregazioan. Eta aipaturiko neurri horiek gauzatzeko ukatu egiten zaigu absolutuki gurasooi gure seme alaben eskolatzeari buruz erabakitzeko eskubidea.
‎Langileei dagokien atala izango da 2024ko aurrekontuetan handiena, 1.742 milioi eurokoa izango baita. Horrekin, sindikatuekin hitzartutako akordioak bete nahi ditu Hezkuntza Sailak. «Irakasleen egonkortasuna» ere helburutzat ezarri du Bildarratzek, eta, esan duenez, abian jarritako lan eskaintza publikoekin egiturazko lanpostuen behin behinekotasuna %5etik beherakoa izatea nahi dute.
‎Baina, itxiera arrisku zuzena ekidin duten arren, eskolako kideek uste dute Hezkuntza Saila apurka apurka ari dela Zabaleko" heriotzera" eramaten. Hala salatu du Guraso Elkarteak, Hezkuntza Sailari eta Jokin Bildarratzi zuzendutako ohar baten bidez.
‎Ikastetxeek jakinarazi dutenez, ez dute Hezkuntza Sailetik berririk izan, eta ez dakite arazoa noiz konponduko den. Bitartean, haserrea nagusi da familien artean, eta ikasle bakoitza ahal duen moduan hurbiltzen da eskolara, esaterako, autoan edo garraio publikoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia