Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2010
‎Baina zentroak behar diren bitartekoak jartzen ditu lankidetza horretarako? Eskolak funtsezko eginkizuna du hezkuntza komunitateko kideen arteko lotura estuagoa izan dadin. Helburu nagusia da gurasoei sentiaraztea ikastetxea osatzen dutela.
‎datorren urtean, “cloud computing” izeneko lan sistema ia eskola guztietan hedatuko da. “Cloud” (hodeia) k Internet aipatzen du hezkuntza komunitatearentzat erabilgarriak diren baliabide eta zerbitzu informatikoetara sartzeko euskarri gisa, ordenagailu partikularretan programa espezifikoak instalatuta eduki beharrik gabe edo disko gogorra dokumentuekin edo aplikazioekin bete gabe. Eskola plataformak, ikasleentzako zereginen kudeaketa edo familien eta ikastetxeen arteko komunikazioa dira Sarearen bidez administra daitezkeen zerbitzuetako batzuk.
‎EILASek salatu du hezkuntza komunitateak ez duela aukerarik izan parte hartzeko eta ikusle soila izatera behartua izan dela. Halaber, euren irudiko, ezin da esan bakerako hezkuntza plan bat denik, irizpide pedagogikoetan oinarrituko denaren bermea falta baitzaio.
‎Edukiei dagokienez, batik bat euskararen garapenari eragin nahi diotela salatu du Jauregik. Hala, gogorarazi du hezkuntza komunitatea beti saiatu dela garapen bide horretan euskarak dituen beharrei erantzuten. Euskararen berreskuratze osoa eta normalizazioa izan dira xedea, euskaratik abiatuta hainbat hizkuntza ofizialetan maila egokia ziurtatu nahirik.
2020
‎Hezkuntza eta Osasun departamentuak aurkeztutako neurriak ez direla nahikoak uste du Hezkuntza Komunitateko foroak
‎Nafarroako Gobernuko Hezkuntza eta Osasun departamentuek joan den ortziralean jakinarazi zituzten ikasturte hasierako neurriak. Horien berri «prentsaren bidez» izan zuela adierazi du Hezkuntza Komunitateko foroak ohar bidez eta gaineratu duenez, «gaur egun, oraindik ez dugu neurrien edukia zehatz mehatz ezagutzen». Prozesu horren funtsa eta forma «onartezinak» direlakoan dago, «ez baitugu bermerik edo koherentziarik ikusten ikasgeletara segurtasunez itzultzeko, ezta horretarako irizpide pedagogikorik eta emozionalik hartu denik ere».
‎Ikastetxeak maiatzean irekitzeko erabakiak harrabotsa eragin du hezkuntza komunitatean. URIOLAk Botikazar eta Ibarrekolanda institutuetako zuzendariekin hitz egin du neurriaren inguruan duten iritzia eta asmoa ezagutzeko.
2021
‎Diziplinartekotasunaren eta zeharkakotasunaren beharrak geroz eta indar handiagoa du hezkuntza komunitatean, baina beste printzipio askorekin gertatzen den moduan, plano teorikoan esaten denaren eta errealitatean gertatzen denaren arteko arrakala txikitzeko ahaleginak egin behar dira oraindik orain. Izan ere, eredu konpetentzialak eta lege markoak lehenesten duten printzipioa da, baina hainbat zailtasun aurkitzen ditu egunerokoan, BHn batik bat, eta horrek ez du errazten metodologia aktiboen gelaratzea.
‎Ildo horretatik, Unescok 2020 urtean COVID krisian haurren eta gazteen ongizate sozioemozionala sustatzea izeneko txostenean ziurtatzen duenez, COVID izurriteak eragin psikologiko handia izan du hezkuntza komunitatean eta, oro har, gizartean. Estresa, presioa eta antsietatea eragin dute ikastetxeen itxierak, urruntze fisikoaren beharrak, maite dituzten pertsonen galerak, lanak eta ohiko ikaskuntza metodoen gabeziak.
‎Hiru hizkuntza tipologietako ikasle hauek etorkizuneko irakasle izango direla kontuan hartzen badugu, aurreikus dezakegu, euskararen normalkuntzan nekez egingo dela aurrera nola alderdi kuantitatiboan, hala alderdi kualitatiboan. Egoera honek eskatzen du hezkuntza komunitateak gogoeta sakona egiteaz gain, eraginkorrak inplementatzea. Besteak beste, euskara plan eraginkorrak jarri lirateke abian eta planarekin batera, euskararekiko konpromisoak hartu, ekintzak bideratu eta aurrerapausoak nabaritu behar lirateke (Irastortza, 2010).
2022
‎EH Bilduk bermatu nahi du hezkuntza komunitateak Hezkuntza Legearen eztabaidan parte hartzea
‎Orain arte, Hezkuntza Departamentuak parte hartze prozesu bat eraman du hezkuntza komunitateko eragileen artean, eta «hainbat» ekarpen bildu ditu. Carlos Gimeno kontseilariak adierazi duenez, prozesuaren behin behineko ondorioek erakutsi dute «beharrezkoa dela lanaldi mota horren eragin akademikoaren ebaluazio sakonagoa izatea, parte hartu duten eragile gehienek eskatu bezala».
2023
‎Kanpezuko ikastetxean irakasle gutxiago esleitzeko Hezkuntza Sailaren erabakiak piztu du hezkuntza komunitatearen haserrea. Zehazki, hiru irakasle eta erdiko murrizketa izango da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia