Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2000
‎Izan ere, itun hartatikaurrera Euskal Herriko dinamika politikoak inoiz baino gehiago begiratu dio EuskalHerri osoaren batasunari, eta inoiz baino gehiagoko batasuna lortu da lurralde guztietako alderdien eta gizarteko eragileen artean. Honek isla zuzena izan du hedabideetan, eta, bereziki, Lizarra Garaziko itunaren eragileen politika, neurri handi batean, Euskal Herri osorako politika gisa aurkeztua izan da. Baina ez alderdi eta talde horienpolitika bakarrik:
‎Prentsa kabineteen ekoizpenak eragin handia du hedabideen ezuste faktorean, aurreikuste indizea emendatuz.
2002
‎Aurkezpenak argitzen du hedabideak faktuari aitortzen dion balioa:
‎Proposamena honako hau da: herritarrari pertsona publiko bat baloratzeko eskatzen zaionean, herritar inkestatuak oso kontuan izaten du hedabideetan une horretan hitzetik hortzera erabiltzen den modako gaiaren aurrean baloratu beharreko pertsonaia horrek erakutsi duen jarrera. Alegia, baldin eta modako gaia terrorismoa bada, inkestatuak oso kontuan izaten ei du pertsonaia horrek esfera publikoan gai horri buruz izan dituen azken interbentzioak.
‎Lengoaiak aldatu egin dira hasierako aurregizakietatik gaur egunera arte; gizakiak zeinu konplexuagoak erabiltzen ikasi du, eta, historiaren joanean, ideia konplexuagoak azaltzen asmatu du. Antzeko prozesua segitu du hedabideen historiak: gizakiak gero eta bitarteko konplexuagoak erabiltzen ikasi du, komunikaziorako bitartekoek gero eta informazio gehiago igortzen dute, arinago gainera.
‎Botere politikoak sekulako ahalmen kontrolatzailea du hedabide publikoetako zuzendariak izendatzeko ahalmena edukita, baita hedabide pribatuak sortzeko baimenak ematerakoan ere. Kontzesioak eta izendapenak modu ez erregularrean egiten direnean, botereak sekulako ahalmen kontrolatzailea gordetzen du beretzat.
‎Bigarren kasuan, hirugarren batek egindako adierazpenen egiazkotasunaz? hedabidearen zor morala adierazpenak egin izanaren faktuaren egiazkotasunari lotzen zaio, ez adierazpenetan esandakoari edo horien edukiari; alegia, adierazpenek berak izan behar dute benetakoak (horixe frogatu behar du hedabideak, hots,, halakok hauxe esan du?). Hirugarren batek adierazpenetan ematen duen informazioa benetakoa den ala asmatua den, hiztunaren erantzukizuna da, printzipioz, harexek izenpetzen baitu bere ahotsaz dioena.
‎gutxitan gertatzen delako, zerbait apartekoa da lehen eskuko albisteak kontatzea; normalean, zerbitzu enpresaren batek, agentziaren batek, kasu? garraiatzen du hedabideraino albistea; gero, kontsumo masiborako zabalduko du albiste hori hedabideak.
‎Publizitateak hedabide bat aupa dezakeen modu berberean, hondamendira ere kondena dezake. Publizitateak diru asko mugitzen du hedabideetan, non bestela. Bada dioenik, hedabideak publizitate espazio saltzaileak direla, batez ere.
2006
‎Trukatzearen esanahia bartering kontratura badaramagu, lehen begiratuan, argiak dira kontratu bien arteko antzekotasunak: enpresa iragarleak bere kontura ekoitzi edo ekoitzaraziko du hedabideari ematen dion programa, eta horrek, aldi berean, tarte bat gorde behar du iragarlearen publizitatea ezartzeko.
‎Ikuspegi subjektibotik, edozein enpresak diharduen bezalaxe aritu du hedabideak, adibidez, aldez aurreko ustiapen plan bati jarraituz, posible egin du mezua hedatzea. Hori dela eta, iragarkiak sartzeko prezioak, baldintzak eta tarifak zehaztuko ditu, eta publizitate agentziek bezalaxe lehiaketa askeko printzipioak eta baldintzak beteko ditu (De la Cuesta, 2002:
‎Euskarriaren hedapen eraginkorra, haren izaera dena delarik ere? bermatuko du hedabideak, eta horrek egin du bere esku dagoen guztia publizitate mezua, dagozkion ezaugarrien arabera, heda dadin, hori baita hedabidea kontratatzeko arrazoi nagusia.
2007
‎Denok ezagutzen ditugu goiz batean seialbiste jarraitu behar dituzten kazetariak. Kasu horretan, arazoa ez da prentsabulegotik datorren informazioa, oro har, aurrean daukan informazioa baizik.Horrek, neurri handi batean zerikusia du hedabideetako kazetariak lan egitekodituen aukerekin eta hedabidearen beraren aukerekin. Oro har, azken urtehauetan, kazetaritzaren alorreko arazo larriena kazetarien proletarizazioa izanda.
2011
‎telebistakokazetari bat ez da irratiko kazetari. Hedabide bakoitzak bere hizkuntza du; orduan, ikaragarria izan behar du hedabide guztietan kalitate maila bera emateko (EET1).
‎Eitb.com ek funtsezko zeregina du hedabideen arteko sinergietan oinarritutakoedukien estrategian, gainerako erredakzioek sortutako ikus entzunezko materialakegokitu eta baliatzen dituelako. Hala, EITBko hedabide guztiek monomedia edukiakzabaltzen dituzten arren eta autonomia editorialari eusten dioten arren, irratiak etatelebistak taldearen webgunean bat egiten dute, eta webgunearen ekoizpena horien informazio eta material fluxuaren menpe dago.
‎Gainera, gaurkotasunezko edukiak euskarrian ematea komeni da, eta hori EITBren elementu bereizgarria da, sareko kalitatezko beste informazio erreferentzia batzuekin alderatuta. Eitb.com ekogaurkotasunezko edukien zuzendaritzak baieztatu du hedabide hau aldaketa garbiaeragiten ari dela erabiltzaileen kontsumo ohituretan, hedabide tradizionaletatikonline plataformara. Aldaketa horiek direla-eta, «EITBk iraultza horri, eskari horrierantzun behar dio, eta ataria prestatu behar du, Eitb.com informazioa eta entretenimendua eskaintzen duen komunikazio talde baten gunea delako eta erabiltzaileeinahi dutena nahi dutenean ikusteko eta entzuteko aukera eman behar dielako» (WKAE1).
‎taldeetan sortzen diren materialak eta edukiak ahalik eta gehienhedatzea eta aprobetxatzea dute helburu eta, beraz, bertsio anitzentzako informaziofluxua kanalizatzeko estrategietan ondorioak dituzte. Alde batetik, teknologiakfuntsezko dimentsioa eransten du hedabideak eta edukiak hibridatzeko prozesuan, forma eta edukia bereizten dituzten eta hainbat plataformatan trabarik gabeargitaratzea errazten duten kudeaketa sistema integratuak ahalbidetzen dituztelako.Bestetik, euskarriak ugaltzeak erredakzioek sortzen dituzten ereduak berrikusteabultzatzen du. Teknologia eta enpresa konbergentzia horrek profesionalen zereginean aldaketa sakonak eragiten ditu, eta taldearen hedabide guztietan edukiakekoizteko ahalmena duen plataforma anitzeko kazetariaren eredua bultzatzen du.Hala, laugarren dimentsioa beste hiru aukeren proiekzioa da, berez.
‎Informazioa zuzendu. Entzuleak programan eman den informazio bat zuzentzeko jotzen du hedabidera. Zuzenketa egiteko, entzuleak eztabaidatutakogaiaren gaineko ezagutza sakona izan ohi du, eta zuzenean gaiarekin lotutaegon ohi da, nola pertsonalki, hala profesionalki.
2012
‎hedabideak aurkezten dituen gaiek komunikazio egitasmoaren irudia islatzen dutelako. Gainera, gaiak zenbat eta askotarikoagoak izan, orduan eta hartzaile mota gehiagorengana heltzeko erraztasun handiagoa izango du hedabideak. Horregatik, albistegintza prozesua abiatzen duen albistegaien bilaketak gai aniztasuna kontuan izango du.
‎Gizarte mugimenduen lana eta eskakizunak plazaratzea hedabideen eginkizuna da. Are gehiago, jendartearen irudi osagarriagoa eskainiko du hedabideak. Aldi berean, informazio eraginkorragoa landuko du.
‎Lehen kasuan, hartzaileei albisteen inguruko inkesta erantzuteko eskatzen zaie. Dena den, hedabidearen gizarte eginkizuna ez zaie hartzaileei bakarrik mugatzen; alderantziz, gizarte osoaren informazio beharra asetzeko konpromisoa du hedabideak. Hartzaileen iritzia ezagutzeko ekimenen antzera, erredakziotik kanpoko kalitate kontrola adituen azterketan oinarri daiteke.
‎Merkatu horren ezaugarrietara egokitzeko, hedabideak nahi dituen hartzaileen araberako diseinu eta edukiak garatuko ditu. Are gehiago, merkatuan ez ezik, gizartean ere bere agerpena ziurtatu behar du hedabideak (Mast, 2008: 485; Weichler, 2003:
‎Edonola ere, gaurko hartzaile berriak noizbait atxikitzeko beharra izango du hedabideak. Horregatik, merkatuan aurrera eramango duen estrategiak epe luzeko eragina neurtu behar du.
‎Adibidez, albistearen nondik norakoak ulertzeko, protagonistak bere ekimenez informazio bat eman duen edo bigarren bati buruzko informazioa zabaldu ote duen argitzea zeharo lagungarria da. Era berean, hedabide guztiei zabaldu dien edo beste hedabideren bati bakarrik eman dion seinalatzean, protagonistaren intentzioa azaltzen du hedabideak.
‎Gainera, iragarkien kokapenak eta tamainak edo iraupenak hedabideon edukiari kalterik ez egiteko neurriak hartu behar ditu komunikazio enpresak. Izan ere, publizitatearen indarra zenbat eta handiagoa izan, orduan eta gizarte eragin ahulagoa garatuko du hedabideak (Beck, Reineck eta Schubert, 2010: 209; Beyer eta Carl, 2004:
‎Esaterako, hedapenaren eremua informazio gune bihurtuko delako. Bestetik, zabalkundeak komunikazio enpresari ekarriko dion kostua kalkulatuko du hedabideak. Zenbat eta zabalkunde eremu handiagoan jardun, orduan eta kostu handiagoak eragingo ditu enpresak, dela idatzizko prentsa banatzeko dela seinalea urrunera bidaltzeko.
‎Euskarriaren hedapen eraginkorra, haren izaera dena delarik ere? bermatuko du hedabideak, eta horrek egin du bere esku dagoen guztia publizitate mezua, dagozkion ezaugarrien arabera, heda dadin, hori baita hedabidea kontratatzeko arrazoi nagusia.
‎Trukatzearen esanahia bartering kontratura badaramagu, lehen begiratuan, argiak dira kontratu bien arteko antzekotasunak: enpresa iragarleak bere kontura ekoitzi edo ekoitzaraziko du hedabideari ematen dion programa, eta horrek, aldi berean, tarte bat gorde behar du iragarlearen publizitatea ezartzeko.
‎Ikuspegi subjektibotik, edozein enpresak diharduen bezalaxe aritu du hedabideak, adibidez, aldez aurreko ustiapen plan bati jarraituz, posible egin du mezua hedatzea. Hori dela-eta, iragarkiak sartzeko prezioak, baldintzak eta tarifak zehaztuko ditu, eta publizitate agentziek bezalaxe lehiaketa askeko printzipioak eta baldintzak beteko ditu (De la Cuesta, 2002:
2015
‎Eskerrik asko hiruroi. Unaik alde egin behar izan du hedabideekin elkarrizketaren bat zuelako. Egiada denbora agortu dugula.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia