2000
|
|
Halako atmosfera falta nabaritzen zaie ipuinei, oso azkar kontatuta dago dena, pertsonaiak behar gisa ezagutzeko betarik eman gabe. Lerro gutxitan garatzen
|
du
haiei buruzko nondik norakoa, kontaerak eskatuko lukeen erritmoa ez du errespetatzen, arrapaladan bezala joaten zaigu istorioa, detailetan finkatu gabe, elkarrizketetan gozatu gabe, eta, batzutan bukaerako bide okerra hartuz. Oso presaka idatzitakoak dirudite gehienetan, eta horregatik ipuin batzuk absurdoak egiten zaizkigu, kontatzeko moduagatik gehiago, kontatzen denagatik baino.
|
2002
|
|
Uher eta iluna da eleberrian islatzen den mundua, uher eta zirraragarriak mundu horretako sentimendu eta gertakariak. Baina autoreak trebezia eta arintasun deskriptiboz jakin
|
du
haiek kontatzen. Kontrapuntuaren teknikaz baliatuz, narratzaile estradiegetikoak foku narratiboa protagonisten izaera maltzurra agerian utziz doazen sekuentzia laburrak txandakatzen ditu.
|
2017
|
|
Honek guztiak dakarkigun zentzua, beraz, promesarena da, errealitatearen esentziarik eza onetsi eta etorkizunerantz igortzean eginiko promesarena, alegia. Postmodernismoak utopia modernoak hartu askatasuna, berdintasuna, justizia eta promes egiten
|
du
haiek erdiesteko bidea egingo duela. Izan ere, postmodernismoan ere utopia horiek betebehar etikoak zaizkigu, eginbehar saihestezinak.
|
2019
|
|
Hala ere, kontserbatorioko lana nekagarria suertatzen zaio eta partikularrak emateari utzi egiten dio, pianoa saldu eta diru horrekin oporretara alde egiten du. Oporretara joateko musika tresna kuttuna saldu behar izateak adierazten
|
du
haien egoera sozioekonomikoa ez dela bereziki ona.
|
|
Bestalde, eleberriko trama nagusiarekin bilbatzen den Mikele Abandoren oroitzapenez gain, hainbat dira Hanbreko bost kideek gerrako pasarteak errepikatuz egiten dituzten kontaketak, Calvo Sotelo edo Carrasco jeneralaren heriotzak, Samuel bakailao kargamentuaren arduraren pasadizoa, Klaudiaren anaien gerra ibilerak, etab. Era batera edo bestera, protagonistak atsegintasuna aurkitzen
|
du
haien narrazioak behin eta berriro entzunik, aitortzen duenez, berak ez duelako erabat galdu umeek ohi duten gustua, historia bera behin eta berriz entzuteko: " Ez dakit zergatik, beharbada ez naizelako erabat heldua, kontua da kontakizun baten emanaldi desberdinen arteko xehetasun eta Ʊabardurak atzematea atsegin dudala, askotan; kontaketa, historia bera baino nahiago, esan nahi dut" (23).
|
|
Narrazioko gertakizunen barruan egonik kontatzen ditu gainerako pertsonaiei gertatutakoak. Posible du balioespenak egitea edo ez egitea, baina, normalean, beste pertsonaiak ezagutzen dituenez, bere iritzia ematen
|
du
haiei eta haien ekintzei buruz. o Narratzaile objektiboa: Iritzi edo baloraziorik eman gabe adierazten du pertsonaiek egiten dutena.
|
|
" Gustave Flauberten Madame Bovary ri erreparatzen badiogu, hura baita, seguru asko, XIX. mendeko adulterio nobelarik enblematikoena, aise konbentzituko ginateke imaginario erromantikoak hobetsitako ia klixe guztiak obra horretan agertzen direla, modernotasuneko klasiko baten oreka eta dotorezia ironikoaz modulatuak. Saizarbitoria jakitun da gaiak ez duela aukera narratibo askorik eskaintzen, estilo parodikoaz gainera, topiko erromantiko horiek kutsatuta baitago (eta sekulako zorra
|
du
haiekin)" (2008: 402).
|
|
Bere eta besteen sentimenduak ezagututa ere, bereak esateko gai dela frogatzen duen arren, protagonistak ez du sentimendu moralik garatu; ez du erru sentimendurik, ez da berak egindakoen erantzule sentitzen, ez daki barkamenik eskatzen eta ez du beste inoren sentimendurik aintzakotzat hartzen bereen aurretik. Ez du enpatiarik sentitzen besteenganako, eta ez
|
du
haien lekuan jartzeko lanik hartzen.
|