2000
|
|
Lehortzean, zohikatza kolonizatzen duten landareak aldatu egiten dira; Molinia caerulea eta txilarrak ager tzen dira, goroldioen hazkuntza eragotziz. Lehen lehortzen direnak, zohikaztegiko alde azalenak dira, baina denbora luzearen ondoren, alde sakonena ere, erdigunekoa, lehortuko da; hau da, denboraren poderioz zohikaztegiak lehortu eta desagertu egiten dira, eta beste landaredi mota batek kolonizatuko
|
du
haiek utzitako lekua.
|
2002
|
|
Antzinako gizarteak guztiz bestelakoak ziren gizarteak dira, eta ezin dira gauregungo kategoriekin ikertu. Guregandik oso urrun dauden gizarteak aztertzerakoan, Bartolome Clavero k aztertu
|
du
haiek ulertzeko antropologiak sortutako analisi metodoek eta kontzeptuek historian izan dezaketen eragina. Pentsa dezagunahaidetasun harremanak aztertzeko antropologiak garatu duen metodologiaz, etaAntzinako Erregimeneko gizarte estamental bat aztertzean horrek izan dezakeeneraginari buruz.
|
2004
|
|
Baina gauzak zertxobait konplexuagoak izan ziren Helade zahar hartan ere. Hasten dabat presokratikoak irakurtzen. Heraklito esaten du, Parmenides esaten du, edo Anaximandro?, eta susmoa hartzen
|
du
haien razionalizazio jardueran asko dagoela mitotik, arrazoia bera mitifikatzen dutelako, neurri batean. Antzematen du, orobat, arrazoiarenahalmen agortezinarena ere zalantzan jarri zuela baten batek.
|
|
Horrek guztiak hauxe adierazten digu: sindikatuen egitekoa jada ez da soiliksoldatapeko langileen eskubideak bermatzera mugatu behar (hauxe da enpresakapitalistetan egiten duen lana), aitzitik, langileentzat jabetza integrala lortzeakizan behar
|
du
haien xede berria.
|
2006
|
|
L. J. Fortún ek (1985) oso ondo azaltzen du bestelako foruak (berak, fueros menores? deitzen dituenak) jaso dituzten herriak zeintzuk diren eta zein motatako foruak diren (sailkapena egiten
|
du
haien artean). Egileak dioen moduan:
|
2007
|
|
Paradoxikoa dirudien arren, AEBren nagusitasunaren kontra lehiatuz, Europar Batasunak (EB) amerikarren kidea izan nahi
|
du
haien abentura militarretan.
|
2008
|
|
Paradigma mekanizistak makinaren metafora darabil, oinarri gisa, izadiaren funtzionamendua azaltzeko (ikus 14.1.01 taula). Makina atomoz edo oinarrizko partikulaz osaturik dago; elkarren arteko elkarrekintzak sorrarazten
|
du
haien mugimendua (Garcia Madruga eta Lacasa, 1992) eta, ondorioz, eredu atomista deitzen zaio.
|
|
Haurrak idaztera bultzatzeak handitu egiten
|
du
haien kontzientzia fonologikoa (Vernon eta Ferreiro, 1999).
|
2009
|
|
Europan edoEstatu Batuetan dagoen unibertsitate ereduaz ari bagara, eredu desberdinak direnak, 200 urte daramatzate lanean. Horrek egonkortu egin
|
du
haien funtzioa, haien papera, haien funtzionatzeko modua, baita gizartearekin egon behar den interlokuzioaere. Inork ez du ukatzen Alemania batean unibertsitateak zein lan egin behar duengauza jakin batzuk egin behar ditugunean, edo Estatu Batuetan edo Ingalaterranedo Frantzian.
|
|
Oro har, barne markatzaileen erabilerak balio erantsia emango diolanari, baina aparteko lana emango
|
du
haien erabilerak. Hasi baino lehenhausnarketa egin behar da, erabakitzeko ea merezi duen ala ez.
|
2010
|
|
Ez da hori bere helburua. ...ziren frogak egitea da (PZLren 435.2 art.). Beraz, epai organoak ezin du erabili tresna hau prozesuan egitate berriak sartzeko, alderdiek bakarrik egin baitezake260 Edozelan ere, froga horiek beren araudi arruntarekin bat egingo dira, aurreikusten dituzten probidentzian zehazten diren epeetan eta alderdien parte hartzearekin, horrela beren babes gabezia ekiditeko261 Zentzu horretan, LPLk xedatzen
|
du
haien emaitzen berri alderdiei eman behar zaiela, «egoki deritzoten oro alega dezaten, idatziz, eginbide horien garrantziaz edo irismenaz» (LPLren 88.1 art.). Horrela egingo da froga ospatzen denetik zenbatuta 5 eguneko epean (PZLren 436.2 art.). Behin froga horiek egitea erabakita, magistratua horiek egitera behartuta dago eta horrela egiten ez badu, jarduerak baliogabeak izango dira, eta hark... Bigarren epe horren barruan ere ezin bada froga egin, magistratuak alderdiei entzun ondoren, autoak sententziarako behin betiko itxita geldi daitezela erabakiko du (LPLren 88.1 art.).
|
|
Bi kasuetan, komunikazioarekin batera, aurkaraturiko hitzarmena aurkeztu da, eta hitzarmenaren kopia bana prozesuan alderdi diren guztientzat (LPLren 162.7 art.). Era berean, bi kasuetan komunikazioan akatsik, hutsik edo zehaztugabetasunik izanez gero, horrela jakinaraziko dio organo jurisdikzionalak lan agintaritzari, eta 10 eguneko epea aintzatetsiko
|
du
haiek konpontzeko (LPLren 162.3 art.).
|
|
Era okerrean berrikuspen errekurtsoa deituak ez du aurreko prozesua edo hari bukaera eman zion sententzia zalantzatan jartzen, ezta lehenengoaren edo bigarrenaren oinarri prozesalak edo materialak ere. Ez
|
du
haietan ematen den akatsik alegatzen. Helegite honen bitartez Auzitegi Gorenari egitate berriak aurkezten zaizkio, bukatutako prozesuan kontuan izan ez direnak eta haren azken emaitza alda dezaketenak.
|
2011
|
|
Autisten edo Asperger en sindromea dutenen moduan, gabeziak ditu ez hitzezko komunikaziorako eta pertsona arteko loturak finkatzeko. Besteengandik ez du ezer espero, ez
|
du
haiekin harremanik nahi eta ez du haien beharrik. Era berean, gizarte harremanetan elkarrekikotasunerako gaitasunik ez du.
|
|
Autisten edo Asperger en sindromea dutenen moduan, gabeziak ditu ez hitzezko komunikaziorako eta pertsona arteko loturak finkatzeko. Besteengandik ez du ezer espero, ez du haiekin harremanik nahi eta ez
|
du
haien beharrik. Era berean, gizarte harremanetan elkarrekikotasunerako gaitasunik ez du.
|
|
Haurtzaroaren hasieran lotura eskasa garatu du gurasoekiko. Ez
|
du
haien irudirik barneratu ezta bere buruaren irudirik ere. Harreman gutxi, lausoak, formalak,
|
|
Hala ere, edozer gauza egingo du besteekiko harremanak ez eteteko. Besteak kontsideratzen ditu bere bizitzaren zentro eta igurikimen gehiegi jartzen
|
du
haiengan. Abandonatua izateko ikaragarrizko beldurra du, harremana etendakoan bere identitatea desegingo balitz bezala.
|
|
gizakiak bizi dituen gertakizun gehienak bere konstruktuen aplikazio eremutik at gelditzen direnean sortzen da. Bere konstruktu sistemak ez dio balio gertaerak aurresateko, eta baliabide egokirik ez
|
du
haiei aurre egiteko.
|
|
Mundu errealean murgiltzen da, inolako interpretaziorik gabe. Gurasoak ankerrak direnean, haurrak ez
|
du
haien eduki mentala aztertu nahi izaten. Errepresentazio mentala alde batera uztea babes mekanismo bihurtzen da.
|
|
Besteen asmo onak ezagutu ordez, haien iruzkin edo kritika arruntak distortsionatu egiten ditu eta bere kontra esanak balira bezala interpretatu. Etsaitzat edo mehatxu iturritzat hartzen ditu besteak eta jarrera zelataria hartzen
|
du
haienganako. Besteen errukiaren eta altruismoaren aurrean fidagaitz jartzen da, pertsona arteko leialtasunaren sentimendu gutxi baitu.
|
|
Paranoidea bere gazteluan bakartua dago, kanpoko erasoen mehatxupean. Besteen erasoa jasaten duela hautemateak edo sentitzeak eramaten
|
du
haien aurka jokaera oldarkorra erakustera eta haien eraso irudikatua aktiboki ekiditera.
|
|
Zalantzak eta anbiguotasunak ziurtasunik eza eta haserrea sortzen dituzte konpultsiboengan. Anbiguoa denak edo sailkapen sistematik kanpora gelditzen denak barne herstura sortzen
|
du
haiengan. Alternatiba ezberdinen aurrean erabakia hartzea asko kostatzen zaie; horrelakoetan, arauen alde eta adostasun bila agertzen dira beti.
|
|
Bere gaineko pertsonen premien mendean jartzen ditu bere premiak, eta mendetasun gehiegizkoa agertzen
|
du
haien borondatearekiko.
|
|
Neskek amaren jarraipen moduan hartzen dituzte beren buruak, baina mutilek amarekiko loturak eten beharra dute beren identitate propioa eratzeko (Gilligan, 1982). Gizarteak mendekoak izatea eskatzen die emakumeei eta ziurtasun gabezia eragiten
|
du
haiengan. Emakume batzuek zuzendari postuak eta agintea eskuratzen dituzte, baina gizonezkoengan aginterako gaitasun moduan interpretatzen dena, gogortasun eta erasokortasun moduan interpretatzen da emakumeengan (Dipboye, 1978).
|
2012
|
|
Indigenek akademikoen artean eta eurei loturiko komunitate epistemologikoen artean ospea irabaziko zuten (Gupta, 1999), eta horrek baldintzatu eta erraztu egingo
|
du
haien aldeko jarrera. Garapen alternatiboa, ekologia, giza eskubideak eta herri indigenak (Nugkuag, 1995) lotzen dituen ikuspegi alternatiboak aurrera egin zuen nazioarteko aditu, gobernu teknikari, akademiko, GKE zein, azkenik, politikoen artean.
|
|
Nitritoa arazotsuena da. Kontserbatzaile hauek Clostridium botulinum en oso inhibitzaile onak dira eta horrek justifikatzen
|
du
haien erabilera botulismoa sortzeko gai diren elikagaietan, batez ere gordin hartzen diren hestebeteetan. Horretaz gain kolore gorrixka eta aroma desiragarria ematen diete produktu horiei.
|
|
Emakumeak aurkeztean, emakume hori albiste bihurtu duen gertakizunean oinarrituko da kazetaria. Hortaz, ez
|
du
haien fisikoaren, izaeraren («alaia», «isila») edota beraien egoera afektibo familiarraren («ezkondua», «ama») daturik emango. Era berean, emakumeen gorputza gizonezkoen sexualitatearekin ez lotzeko konpromiso argia erakutsi behar du kazetariak.
|
2014
|
|
14) gogorarazten digu, gainera, Lourdes Iriondo jada kantuan ari zela Ez dok amairu mugimendua sortu aurretik.Baina, talde mugimenduez hitz egitean itzalean geratu izan dira emakume bakarlarihoriek gehienak, Ez dok amairu mugimenduarekin gertatu bezala. Euskal musikarenhistoriaren transmisioak ez
|
du
haien ekarpena behar bezala hedatu, eta gizonezkobakarlariak bilakatu dira garai bateko musika mugimenduaren ikur (Mikel Laboa, Xabier Lete, Benito Lertxundi).
|
|
Nahaste obsesibo konpultsiboa duten pertsonek hainbat ordu ematen dituzte egunean zehar beren obsesio eta konpultsioekin; horrek nabarmenki eragiten
|
du
haien harremanetan edo laneko nahiz eskolako errendimenduan (Ruscio, Stein, Chiu eta Kessler, 2010).
|
|
Autonomoak eta originalak: ez dira pertsonaren bizitzako gertaeretatik eratorriak; esperientziak ez
|
du
haietan eraginik.
|
2017
|
|
Lehen galdera erantzun multzoarekin amaitzeko, eta 4 irudian ikus daitekeen moduan, ikasle migratzaileetako batek aipatzen du bere gaztelerazko alfabetatze prozesuan gainontzeko ikaskideen inplikazioak izandako garrantzia, eta azpimarratu egiten
|
du
haiengandik jasotako laguntzak mesede egin diola euren ikaskuntzari.
|
|
Halako hitz konbinazioaktestuetan identifikatze hutsa nahiko lan nekeza izaten da, askotan ezaugarri morfosintaktiko malguakizaten dituztelako eta, ondorioz, ez delako nahikoa hiztegietan begiratu eta hitz batez baino gehiagozosatutako sarrerak testuetan hitz segida finkoak balira bezala bilatzea. UF batzuk artikulu honetanhizpide izango ditugun aditza+ izena konbinazioak, kasu beste batzuk baino malguagoak izaten diramorfosintaktikoki (Inurrieta et al., 2016b), eta horrek bereziki zailtzen
|
du
haien prozesamendua.
|
2019
|
|
Hogeita bat irakasleen gain,% 76,2 k euskal literatura garaikidea lantzen
|
du
haien klaseetanbigarren mailan.
|