2002
|
|
Gauzak aldatzen ari direla uste dut, bai, oraindik tran  tsizio garai batean gaudela ematen duen arren. Emakumeak, gauzak normal badoaz, geroz eta presentzia handiagoa izango Â
|
du
gure literaturan, ingurukoetan bezala, eta, agian, horrek ikuspuntu aniztasun handiagoa ekarriko du, oso positiboa izan daitekeena. Baina susmoa dut liburu txarren portzentaia gizonezkoek merkatua erabat menderatzen zuten garaiko beretsua izango dela.
|
2006
|
|
Beste modu batera planteatua: Zerk egiten
|
du
gure literatura, hemengo?, hizkuntzaren erreferentetik harago. Zerk definitzen digu hemengotasuna, hizkuntza ez bada?
|
|
...dea ireki zitzaion Muñozek euskalidazleek gure errealitate mikatzari bizkarra eman diotela salatzeaz batera abiatu zuen eztabaidari (ikus, besteak beste, Gotzon Barandiaranek nahiz Mikel Hernandez Abaituak erantzundakoa). Eztabaida horretan sartzeko inongo asmo barik, arazoa kronologikoki zabalagoa (edota endemikoagoa) ez ote den ere bada eztabaidagarri; alegia, isiltasunerako joera horrek ez ote
|
du
gure literatura berehastapenetatik beretik markatu. Sarrionandiak berak badauka galdera honentzako erantzunik (irakurbitez, esaterako, Hitzen ondoeza bildumako. Literatura lausoa?,. Isiltasuna?
|
2008
|
|
Batek aipatu
|
du
gurean literaturaren erabilera instrumentala egiten dugula, literatura hizkuntza ikasi edo lantzeko erabiltzen baitugu maiz. Alde horretatik, agian nahasgarria da" errentagarritasun kulturalaren" kontzeptua, eta akaso errentagarritasun literarioaz mintzatu behar ginateke.
|
|
arrakasta lortzeak ez du ezer balio Madriletiko edozein ezagupen keinuren ondoan. Horregatik, behar bada, hiriaren arazoak zentrala eta funtsezkoa izaten jarraitzen
|
du
gure literaturan, modernitate literarioarenak ez bezala. Korronte literario garaikideenekiko homologazioa ez da jada arazo bat euskal idazlearentzat.
|
2013
|
|
Gehienbat zubereraz dago idatzia, baina baditu tarteka pasarteak zaraitzu erronkarieraz, mendebaldeko euskalki edo bizkaieraz, batuaz, gaztelaniaz eta frantsesez ere. Horrek guztiak berezi egiten
|
du
gure literaturako detektibe rural ezagunenaren lehen eleberria. Eta inor abentura gehiagorako egarriz geratuz gero, lasai, beste lau liburutako protagonista baitugu Amaia:
|
2019
|
|
Euskal historiografiak dokumentatu
|
du
gure literaturan nobela poliziakoa eta genero beltza XX. mendeko bigarren erdira arte ez direla heltzen, zehazki Jose Antonio Loidiren Hamabost egun Urgainen (1955) izan zela irakurleentzat erakargarri suertatuko zen idazkera ulerterraz eta egitura narratibo arinaren bidez garaturiko lehen eleberri poliziakoa. Mugan gertaturiko heriotza baten arrazoiak argitzen dituen lehen euskal ikertzailea sortu zuen Loidik; baina, kritikoen iritziz, ez du egileak gertaera lazgarririk txertatzen ekintzan, eta kontalari orojakilearen iruzkinek kontrolatzen dute interpretazioa une oro, ohiturazko narratibaren ildoari jarraiki.
|
|
Bai zera! Guri dagokiguna da euskera biziari jarraitzea, andik barne izerdia atera eta erriko euskerak bizituko
|
du
gure literatura, eta orobat literaturak bere babesa emango dio euskera biziari. Erritik aldendurik dabilen literatura, gezurrezko zerbait biurtzen da, izerdirik eta gizenik gabekoa.
|
2021
|
|
Etxaniz Erlek dioen modu moduan," Euskararen egoerak, eremu urriko hizkuntza, populazio gutxikoa eta inguruko hizkuntzetatik nahiko berezia izateak izugarrizko pisua izan
|
du
gure literaturaren garapenean" (2010: 826), hala," sortzaileek euskara bera izan dute kezka eta idazlanak plazaratzearen arrazoi nagusia" (idem).
|
2022
|
|
Niretzat, genero nagusia, esentziala, poesia da; hitza hor sortzen da. Idazle poetak maite ditut gehien, eta, gero, ipuinlariak; horiek ere baztertu xamar daude, baina, orain, ipuingintzak garai on bat izan
|
du
gure literaturan, zirrikitu bat ireki du nobelaren itzalpean. Nik nahiko nukeena da mikroipuinlari gehiago egotea euskal literaturan.
|