2000
|
|
Hirugarren lana Ludger Mees ek idatzia da; Lenin eta Alemania du titulutzat.Autoreak Alemania berria
|
du
gogoan bere lerroak idaztean. Iritzi tankerako artikuluaberau ere.
|
2002
|
|
bezalako kantak irrati aske horietan entzuten zirela, batzuetan audio kalitatea oso kaskarra zen arren?? Edo, amama izango
|
du
gogoan, Errosarioa errezatzen, irratiko esatariaren letaniari jarraituz, edota Elena Francis zelakoaren aholkuak entzuten gakorratz lana egiten zuen bitartean. Eta zer esan, institutuan geundela, goiz osoan irratiari pega pega egon ginenean, Tejero izeneko guardia zibil bat Espainiako Kongresuan sartua zela eta?
|
|
Normalean, estilo liburuak profesionalaren lana arautzeaz gain, produktuaren beraren edukia zaintzea eta forma ezartzea izaten
|
du
gogoan. Horretarako, estilo liburuen egileek irizpide estetikoak, gramatikalak, kulturalak, erlijiosoak, sozialak, ekonomikoak eta politikoak hartzen dituzte gogoan.
|
2004
|
|
Aristoteles izatea ulcrtzekoeta esateko modu desberdinak sailkatzen saiatzen da, cta Kategoriak izeneko testuanproposatzcn digu sailkatzaiie orokor (ezin orokorrago) borien zerrcnda. Zerrenda hori berabehin baino gehiagotan ekartzcn
|
du
gogora Aristotelesek Metafisikan. Ez dut aztertukozehatz mehatz zerrenda hori, baina Kategoriak izeneko testuan Aristotclesek proposatzendigun oinarrizko egitura ontologikoa labur azaltzen saiatuko naiz.
|
2005
|
|
Gatazkaren neutralizazioa eta Alardeari lotutako usadio, ohitura eta tradizioenmistifikazioa dira irudietan eta kutsu intimistako elkarrizketetan plazaratzen direnak. Estrategia honek Pathos, Ethos eta Logos arteko bereizketa aristoteliko klasikoa ekartzen
|
du
gogora. Horren arabera, emozio, sentimendu eta balioen gaineanezartzen da Pathosen oinarritutako eragina, egoera animiko berezi bat sorraraztenlagunduz eta bere ahalmena baldintzatuz; Alarde tradizionalaren aldekoek maizjotzen dute hartara gatazkaren konponketan kanpoko esku hartzea ezabatzeko: «Nire ustez, sentimenduzko gauzak dira Irungo eta Hondarribiko Alardeak, etaazaltzen zailak dira sentimenduak.
|
2006
|
|
Kontu egin behar da soziologia klasikoaren interpretazio ildo oso batek helduko diola kontzeptu horri gizarte modernoaren genesia eta bilakaera esplikatzeko. Esan bezala, nagusiki Max Weber-en eskutik gertatuko da hori1 Eta gaurko soziologian ere, arrazionaltasunaren gaiak leku nabarmena
|
du
gogoetan eta ikerkuntzan.
|
2007
|
|
· Irakastea, ezaguna ez den zerbaiten testigantza ematea, bizitza arrunterako ere baliagarri gerta litekeena, behar bada. Kasu horretan, narrazioak eguneroko bizitza ekartzen
|
du
gogora, eta bat dator entzuleen sinesmen arruntekin.
|
|
2 Testu honetan, Zizeronek Hortentsio
|
du
gogoan, Erromako tribunaletan hizlaririk zorrotzenaren fama izan zuena, Zizeronek berak horietan esku hartzen hasi arte.
|
|
«Errepresentatzen bada hiz kuntza bigarren mundu baten gisan, egiazkotik hartzen dituen inpresioen arabera, gizakiak bere baitatik kanpora objektibatua, orduan han [1] hitzak dira zerki bakarrak, horiei behar zaienak indibidualtasunaren aiurria gorde, baita forman ere. [2] Hizketak, egia da hori, etenik bako jarraitutasunean jarraitzen du, eta hiztunak han, tartean hizkuntzari berari zuzenduriko gogoeta sar dadin arte, adierazteko pentsamenduen osotasuna bakarrik
|
du
gogoan. Ezinezkoa da hizkuntzaren jatorria zerkien hitzekin izendapenaz hasi eta handik loturetara pasatuz bezala pentsatzea.
|
2009
|
|
· Proposatutako hizkuntza ereduak, barruti bakoitzaren egoera sozioliguistikoa
|
du
gogoan, bertako elebidunen portzentajea kontuan izanik.
|
2011
|
|
EITBko gaurkotasun taldeen arteko elkarlan egoera zail horrek konbergentziariburuzko teorian coopetition deritzon egoera ekartzen
|
du
gogora (Dailey et al. 2003: 5 eta hurrengoak). Kontzeptu horren arabera, bananduta dauden erredakzioetakokideek lantzen ari diren zenbait informazio sustatzen eta partekatzen dituzte, etapartnerarentzako edukiren bat ekoiztera irits daitezke, baina, maila horretan, urteaskotako lehiak eta kulturen arteko aldeek bat egiten dute laguntza eta elkarlanmaila mugatzen duen elkarrekiko errezeloa sortzeko.
|
|
Galdetegiari norberak erantzun baino lehen, telebistako bi iragarki8 ikusi behar ziren, biak autoei buruzkoak baina, oso desberdinak narrazio ezaugarriei dagokienez. Batean, emakume zein gizon eredu tradizionalak irudikatzen dira sexu erakarpena oinarri duen argumentu topiko bati jarraikiz eta iragana ekartzen
|
du
gogora argazki zaharren tonu okreak ikusita eta 50eko hamarkadako rock musika entzunda. Bestea, berriz, ekintzaz betetako fantasiazko narrazioa da, René Magritte pintore surrealistaren lanak ekartzen ditu gogora eta segundo gutxiko planoak kateatzen ditu Afrikako musika erritmo bizietan oinarritutako rock melodiari jarraiki.
|
|
Nortasun antisozialaren nahastea duena ekintzara erraz pasatzen da, gogoetari, proiektuei edo emozioei lekurik utzi gabe. Zalantzaren eta ziurgabetasunaren aurrean ez
|
du
gogoetarako edo hipotesiak planteatzeko denborarik hartzen; aitzitik, bere barne herstura arinduko duten erabaki inpultsiboak hartzera joko du. Inhibitzeko gaitasunik ezaren ondorioz sortzen den oldarkortasunarekin batera, planifikatzeko gaitasunik eza da nahaste honen sintoma nagusia.
|
2014
|
|
Bi kantutan besterik ez genituen halako kezkak kantatu, eta hain zuzen ere, nik kantatzen nituen bi izan ziren: «Karenka» eta «Ihes».Lehenak, «Karenka» kantuak emakumeen kontrako tratu txarrak salatzen ditu, nirebirramonaren heriotza gogoan; eta «Ihes» kantuaren letrak nire lagun Arritxurenespetxealdia
|
du
gogoan, haren hitzetan oinarrituz.
|
|
Testuinguru honetan, bi besterik ez dut garatuko.Lehenik, nahiz eta Spinoza monista den dualista bainoago, lotuta dago paralelismopsikofisiko bati, zeinak ezin baititu azaldu gogo eta gorputzaren arteko truke kausalakedo bestelakoak: «Gorputzak ezin
|
du
gogoa determinatu pentsatzera, eta gogoakere ezin du gorputza determinatu mugitzera edo geldi egotera, edo beste edozertara, beste edozerrik bada» (Spinoza, Etika, 111, Prop. 2). Halabeharrez elkarri lotutadaudela uler daitekeen heinean, ez dago zalantzarik beraien arteko elkarreraginaz.Bigarrenik, Spinozak sinesten duen gorputzaren (eta, hain zuzen, subjektuaren) nozioa absolutua eta holistikoa da, sistema osatu eta integratu bat (haatik haztenden eta bere burua eraldatzen duen sistema bat).
|