2000
|
|
Halako ohitura bat ikustean, edo entzutean, ematen
|
du
gizon bat ikusten dudala eta berak beste batekin garrantzirik gabeko gai bati buruz gogor hitz egiten duela, baina haren ahots eta aurpegikeragatik sumatzen dudala gizon hau noiz edo noiz lazgarria izan daitekeela. Hemen jaso dudan hunkipena oso sakona eta serioa izan daiteke.
|
2004
|
|
Onartu beharra dago Descartesen argudioaren indarra esaten digunean sentimen hutsen bidez zaila, edo ezinezkoa, dela ezagutza justifikatzea; horregatik izango zaio beharrezkoa sentimenez eta baita fedezko kontuez gaindiko irtenbide bat aurkitzea. Eta horretarako, garbi geratu den bezala, pentsamenduan jarriko
|
du
gizon emakumeok mundua ulertu ahal izateko oinarria eta hastapena. Dena dela, arazo zailentzako ebazpen errazik ez dagoen legetxe, hemen ere hainbat oztopo aurkituko dugu Descartesen proposamena onartzea korapilatsua bihurtuko duena.
|
2006
|
|
Jainko eta andere homerikoak gerrazaleak eta borrokazaleak dira, borrokaren bidez irabazi dute gorentasuna panteoian; ez da harritzekoa, beraz, borrokara eta gerrara limurraraztea gizakiak ere, gizonetan nabarmentzen diren heroiak, batez ere. Jainkozko grinatsuak gizaki grinatsua nahi du lurrean, jainkozko gogorrak gogortasuna nahi
|
du
gizonaren bihotzean: berak ematen dio indarra (menoj), hain zuzen, batailaren orduan.
|
2009
|
|
" Emakumearekiko harremanetan, emakumea atseginzaletasun kolektiboaren ehiza eta zerbitzaria baita, gizakiak bere buruarekiko duen degradazio mugaezina adierazten da. Zeren harreman horren sekretuak, ekibokorik gabeko adierazpen erabatekoa, agerikoa eta desestalia aurkitzen
|
du
gizonak emakumearekiko dituen harremanetan eta generikoa, naturala eta zuzena den harremana atzemateko moduan. Gizakiaren gizakiarekiko harreman berehalakoa, naturala eta beharrezkoa gizon emakumearen arteko harremana da...
|
2016
|
|
Sistema orobiltzaile baten joran teoriko txit humanoak existentziaren aldeko borroka eta hautespen naturala, berez fenomeno bat beste fenomeno batzuen artean, gainerako guztiontzat esplikazioko printzipio goren bihurtu
|
du
gizon emakumearen unibertsoan. Horrela hautespen naturala probidentzia moduko zerbait bilakatzen da bera(" which is very much the Napoleonic doctrine that Providence favors the strongest battalions", zeritzon jada Th.
|
|
Landa eremu zabalean, hesiak jarri eta, barrutitxo bat adelatu
|
du
gizon emakumeak. Berezko begetazio dena erauzi eta haren tokian landare exotikoak aldatu ditu.
|
|
Kontzientzia Naturatik (geneetatik) askatasuna bezala definitu duenean, adibidez.262 Ar eta emearen arteko harremanaz diharduela, orobat, kultura ezberdinetan familia sistema hain ezberdinak hautematean: " aniztasun harrigarri horrek adierazten
|
du
gizonen bizimodua kulturak gobernatzen duela, batez ere, eta ez geneek" (208). Edo, geneen indarra enfatizatu eta gero, hala ere posible dela geneen akuilua gorabeheraumeei altruismoa irakastea, gaztigatzen duenean:
|
2021
|
|
Transzendentziaren ikuspegia ñabartuta, transzendentziarantz jo behar duen subjektu autonomoaren irudia ere auzitan jarri zuen. Subjektu maskulino ustez gorpuzgabea zorrotz kritikatu zuen.18 Bere irudiko, jaun eta esklaboen dialektikan Bata, absolutua eta esentziala izan dadin, kontzientzia puru, garden eta subiranoa izan nahi
|
du
gizonak. Horretarako, aberetasunaren eta kondizio haragizkoaren lokarri oro hausten ahalegintzen da, berak ere gorputza duela ahaztuz.
|
|
Batetik, bere gorpuztasuna ahaztea leporatzen dio gizonari. Bere hitzetan, Bata, osoa, absolutua eta esentziala izan dadin, kontzientzia puru, garden eta subiranoa izan nahi
|
du
gizonak. Horretarako, aberetasunaren eta kondizio haragizkoaren lokarri oro hausten ahalegintzen da, berak ere gorputza duela ahaztuz.
|
|
Honela jarraitzen du aipu famatuak: emakume egin egiten da," zibilizazio osoak sortzen
|
du
gizonaren eta zikiratuaren arteko emaitza hori, femeninotzat jotzen den hori" (II: 11).
|
|
Horrenbestez, jaun eta esklaboen dialektikan Bata, absolutua eta esentziala izan dadin, kontzientzia puru, garden eta subiranoa izan nahi
|
du
gizonak. Horretarako, aberetasunaren eta kondizio haragizkoaren lokarri oro hausten du, berak ere gorputza duela ahaztuz:
|
|
Hala, ikusgarriro erakusten du bizia ez dela balio gorena gizonarentzat, goragoko helburuen zerbitzuan jarri behar dela bizia bera. Emakumearen madarikaziorik makurrena, hain zuzen, gerra espedizio horietatik bazter egotea da; bizia emanez ez baizik bizia arriskatuz goratzen da gizona animaliaren gainetik[...] Existentziari esker Bizia transzenditzean bermatzen
|
du
gizonak Biziaren errepikapena: gainditze horren bitartez, balio batzuk sortzen ditu, zeinek balio guztia ukatzen baitiote errepikapen hutsari.
|