Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 35

2018
‎Stein emakumea da, baina ez Hemingwayk sostengatzen duen diskurtsoak kontenplatzen duen emakume ereduaren modukoa. Lesbiana ez ezik (ez du gizon baten beharrik izan izateko), botere egoera batean dago: berak erabakitzen du zer den (literatura) ona, eta zer ez den.
2020
‎Liburuaren hitzaurrea da desmitifikatzaile euskal gizartea matriarkalarekin, adibidez: " XIX. mendean moldatu mitologia hori, askatasuna nahi duten herri zapalduetan aski komuna da"; da probokatzaile garaiko euskaldun abertzale gazteen garbizaletasunaz ari dela," Apez batek diona da hori"; da salatzaile" emazteak nahi baldin badu gizonen mundu hertsian mantendu, behar du gizona balitz bezala idatzi". Nahiz gero idazleen aurkezpenean tarteka irrist egiten den Amaia Lasa," Mikel Lasaren arreba" dela nabarmenduz, edota Mari Treku" Mattin bertsolariaren esposa".
‎" Naturak ez bait du gizona piztia baizik egin: aiduru beti, etsaiak erasoko ote dion.
‎Natura edonon den borrokan, berak ere borroka egiteko eta irauteko aparamena. Naturak natura egin du gizona. Ez" pentsamendu", arrazoimen.
‎Eten txiki bat eskatu, izerdi patsak lehortu eta etxetik ekarri duen botilari zorrotada bat kentzea otu zaio. Horretarako ere marmarra du gizonak: " Hobe zenuke freskagarriak gerorako utzi";" jokoan kontzentratu zenuke"," azukreak gizendu egiten du"...
‎Andrea kolpetik altxatu da. " Ez hartu, ez hartu", esan du gizonak. Baietz emazteak.
‎Binochek telefonoa komunean behera galdu ondoren ezagutu du Reno, filmean zortzi hilabete haragi freskoa dastatu gabe dagoena. Horixe erantzun du gizonak emakumeak galdetu dionean atzamarrak telefonoko teklak baino leku samurragorik ukitzeko erabili ote dituen azkenaldian. Binochek gizonaren telefonoari begiratu dio, baina ez da ausartu galdetzera ohean deirik erantzuten duen.
‎Saltzen dute bada hamaika emakumek ilea? Ezin ote du gizon batek bere odolaren parte bat saldu, anemiak jota dagoen beste norbaiti emateko. Eta izango ote dute odolak eta ileak, parte fisiko izaki, izaerari ukatzen zaion pribilegiorik, jakinik gizakiaren zati moral direla?
‎Jar iezadazu, mesedez, Abrígate, ladrón erabakitzen du gizonak azkenean. Desiraren antzeko zerbaitek bere begiak zikintzen ditu.
2021
‎Txerri alaena! edo antzeko zerbait bota egin du gizonak, erdaraz, noski.
‎New Yorkeko Askatasunaren estatuaren ostean munduko handiena da esan du gizonak. Lakuko leku honetatik begiratuta urak eta lurrak zaintzen diharduelako jarreran eraiki zutela dirudi.
‎Espero izan ez dugun eguna argitu duela esan du gizonak. Dario da.
‎Bai, bada! Printzea mukizu bat da eta behar du gizon boteretsu eta ospe handikoa bere ondoan. Erregeordetza indartsua behar dugu.
‎Historia idatzirik daukate neure zainetako odolez, eta zigorraren bigarren partea bete behar dut: Ez du gizonik, ez emakumerik, ez zaharrik, ez gazterik, ez aberatsik, ez pobrerik geratu behar mundu honetako ordeka mendietan, ibai mortuetan historia hau ezagutuko ez duenik. Nola iritsi, ordea?
2022
‎Uste dut benetako damua harekin ibiltzeagatik duela. Gutxik jasaten du gizon zital hura.
‎Itxaron, zerbait arraroa dauka orain ahotsak eta motelago iristen zaio. Buelta eman du, errekastoa ahazteko prest ez badago ere, eta ez du gizona ikusi. Ez da haren ahotsa orain, beste norbaitena baizik.
‎Hartu du hodia, azkenean, baina beste norbaiten buruan jotzeko. Bidea egin du altzairu, plastiko eta kautxu zatien artean, eta hogei bat metrora ikusi du gizonaren sorbalda, oraindik hain berri ikusten den arropa hori. Hodia kulunkatu du eskuan eta mehatxagarriak nahi duten zartatxoak jo ditu ezker eskuan, gizonarekin berbetan diharduen emakumeak mezua harrapa dezan.
‎Jipoitzaileak? galdetu du gizonak, alde batera eta bestera zuhurtziaz eta ikaraz begiratzen duela.
‎Akats? nahastuta galdetu du gizonak, eta gogoratzen saiatu da. Akatsik ez, zientzialaria naun, aholkulari zientifikoa.
‎Goitik behera aztertu du gizona, gero eta alditxartuago. Aurrera doaz minutuak eta solasaldiak behar baino gehiago luzatzeko itxura osoa dauka.
‎Historiak erakutsi du gizonek izan dituztela beti botere konkretu guztiak; patriarkatuaren lehenbiziko garaietatik, gizonek pentsatu izan dute baliagarria zitzaiela emakumea mendean edukitzea; haien kodeak emakumearen kontra ezarri ziren; halaxe bihurtu dute emakumea Bestea, modu konkretu batean. Gizonen interes ekonomikoen mesederako zen kondizio hori, baina komenigarria zitzaien, orobat, beren asmo ontologiko eta moraletarako ere.
‎Naturak, ordea, ez du gogobetetzen gizona. Natura, edo oposizio guztiz abstraktu gisa mamitzen da, oztopo da eta arrotz segitzen du, edo modu pasiboan sufritzen du gizonaren desira, eta asimila dezan uzten dio gizonari; kontsumituz egiten da gizona haren jabe, hau da, suntsituz. Batera zein bestera, bakarrik segitzen du gizonak; bakarrik dago harri bat ukitzen duenean, fruitu bat jaten duenean.
‎Natura, edo oposizio guztiz abstraktu gisa mamitzen da, oztopo da eta arrotz segitzen du, edo modu pasiboan sufritzen du gizonaren desira, eta asimila dezan uzten dio gizonari; kontsumituz egiten da gizona haren jabe, hau da, suntsituz. Batera zein bestera, bakarrik segitzen du gizonak; bakarrik dago harri bat ukitzen duenean, fruitu bat jaten duenean. Bestearen presentzia izateko, besteak bere buruarentzat presente egon behar du:
‎hau da, egiazko bestetasuna nire kontzientziatik bereiziriko kontzientzia bat da, nirearen berdin berdina. Beste gizon batzuen existentziak aterarazten du gizon bakoitza bere immanentziatik, eta existentzia horrexek ematen dio modua bere izatearen egia mamitzeko, transzendentzia gisa, objekturanzko ihes gisa, proiektu gisa. Baina...
‎Baina noski, izaki femeninoengan bilatu ohi da Emakumea gehienetan. Emakumearen bidez eta emakumeak duen onenaren eta txarrenaren bitartez ikasten du gizonak zer den zoriona, zer sufrimendua, bizioa, bertutea, gutizia, ukoa, sakrifizioa, tirania, eta haren bitartez ikasten du bere burua ezagutzen; emakumea josteta eta abentura da, baina baita proba ere; emakumea garaipenaren triunfoa da, baita gaindituriko porrotarena ere, garratzagoa hori; emakumea galeraren zorabioa da, kondenaren lilura, heriotzaren lilura. Badago esanahiz osaturiko mundu oso bat, emakumea dela eta bakarrik sortua; emakumea da gizonen ekintzen eta sentimenduen funtsa, haien askatasuna eskatzen duten balioen hezurmamitzea.
‎Berezitasun horiek joera lesbikoaren sorburu izan litezke, zuzenean edo zeharka. Bizitasun sendo, oldarkor, oparoa duen pertsona batek aktiboki jardun nahi du, eta pasibotasuna errefusatu egiten du normalean; itsusia, desegokia den emakumea saia daiteke gizon ezaugarriak hartuz konpentsatzen gutxiaho izate hori; sentsibilitate erogenoa garatu gabe badu, ez du gizonen laztanik nahi izaten. Baina anatomiak eta hormonek goera bat baino ez dute definitzen, eta ez dute zehazten zer objekturantz joko duen bere buruaz harago.
‎egin egiten da: Ezein destino biologikok, psikikok, ekonomikok ez du definitzen gizaki emeak gizartean duen irudia; zibilizazio osoak sortzen du gizonaren eta zikiratuaren tarteko emaitza hori, femeninotzat jotzen den hori. Berriro ere itzuliko gara, aurrerago, baina orain guda latzak ditugu aurretik, gure goi asmo handi horrek eskatzen dituen bezalakoak.
‎Eta emakumearengan bizia hartzen du gizonaren indar serenoak.
‎Lehoiak agure bat topo egin du eta ea gizona denez galdegin du; lukiak erantzuten du gizona izan dela baina ez dela gehiago. Haur bat topatu eta, azeriak dio gizon gaiaz egina dela.
‎Azkuek Igorren bildu duen bertsioan mehatxuka datozenean laminak, lapurtu dieten orrazia eskatzera; haietarik bat harrapatzen du gizonak eta etxera eraman; gero" pizti hareri" mintzarazteko," gogor hartu" zuten, laminak zelan galdu zitezkeen aitorrarazi arte; hark aitortu moduan, narraz erabili zuten erreka, eta geroztik ez da" inguru haretan laminarik batxo bere arean azaldu". Bukaera honetan ez da odol aipamenik, Azkuek xukatu ote zuen...
‎Gizon hau ez da notarioa eta Felipe Larrazabal izenez ezagutzen duzuena Miguel Rodezno da. Mungia benetako izena du gizon honek, baina inork ez du zerikusirik enpresarekin. Sara Sarasola gaizkidea da.
2023
‎" Jainkoak halako ordena ezarri du gizonaren zein emakumearen baitan erran zuen Oisillek, ezen, abusatzen ez bada, ezkontza dateke, ene iduriko, munduan den estaturik eder eta segurena, eta segur naiz ezen hemen diren guziak, egiten duten itxura egiten dutela, hala pentsatzen dutela. Eta, gizona emakumea baino zuhurragoa dela erraten denez, larderia handiagoz gaitzetsia izanen da hobena harena baldin bada; baina, aski mintzatu garenez honetaz, ikus dezagun nori ematen dion hitza Dagoucinek".
‎Egun batzuk behar izan dituzte ahoskatu gabeko" egun on" baino zerbait gehiago erraten hasteko. Hastapenean, mesfidantzak mesfidantza, Karlosek artoski zaindu du gizon etorri berria: supazterrean egositako salda beroarekin elikatu du lehen egunetan, arrautza opila egin dio hirugarrenean...
‎Ez esponentzialik, ez esperogarririk, ezta normalik ere. Arratoiekin eta saguekin ikertzen jarraitu du gizonak, baina ostalariak hil egiten dira, eta izainargiek isurtzen duten argia eta energia oso dira motelak.
‎Ez zaizu atera bada, ausartaren planta! erantzun du gizonak. Keinu lasaigarria bidali nahi dio lagunari, baina hark ere sumatu du izua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia