Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2001
‎Horrek ez du ukatzen ‘lege’ izenez kanpotik datozkion adibideek, erakustaldiek, ez dutela giza gogoa argitzeko ahalmenik. Baina, azkenean, laguntza eta argitasun guztiak gogoan dituela, maitatuz osatuko du gizakiak bere burua eta gizartea ere gaur eta historian, denok osatzen dugun eta denon gogoko eratuta nahi dugun gizartea. Eta, batez ere, gizakiaren amaiera Jaungoikoa maitatzea da, begiz begi Maitasuna ikustea eta Maitasunaren seme izatea emango dionean; hau da, Jaungoikoa ezagutzea, bere altzoan murgildurik ezagutzea emango dionean.
2002
‎Lotuta dauden kontzeptuak dira hiru horiek. Hitz egitea banaezina da pentsamendutik, ezagutza bera ere pentsamenduagaz dago lotuta eta hitz egitea beharrezkoa du gizakiak bere ezagutza eguneratzeko.
‎Leirerena ez ezik, gurea ere bazena. Gerra kazetari askoren esanetan, gerretan erakutsi ohi du gizakiak bere aurpegirik txarrena. Ankerrena.
2003
‎Ondorioz, eta hau ez du zeren ahantz sekula gizaki bakoitzaren duintasuna zaintzeaz arduratzen omen den teologoak ala moralistak? Hizkuntza hunkitzen eta jotzen duen edozein erasok, hunkitzen eta zaurtzen ere du Gizakia bera; are gehiago oroitzen baldin bagara Jainko Jaunarekilako elkarrizketa bezala definitu dugun fededunaren ekintzak gure nortasun osoa hartzen duela.
2005
‎Hizkuntzak Ni eta Munduaren arteko bitartekari lana egiten du. 4, Hizkuntzaren baitan du gizakiak bere formaziorako aukera, bere mundu ikuskera zabaltzeko eta bere Ni-a lantzeko aukera, baina baita berak bere buruaren ulermena irekitzeko aukera ere. 5, Hizkuntza, organu konfiguratzaile bezala, beti da ‘energeia’ edo espirituaren tentsio iraunkorra.
2006
‎44 Gizaki modernoak bere buruarekin garatu duen harremana honela esplikatu zuen Fromm ek: «Nolako harremana du gizakiak bere buruarekin. Harreman hori beste nonbait, merkataritza orientaziotzat?
2007
‎Eta horrek lehenik —berriz ere espresuki esanez— bere autoritateari kontzienteki uko egitea eskatzen dio. Elkarrizketa da bizitzan zorionik gehien ematen duena eta, egiaz, bertan ezagutzen du gizakiak bere gizaki izatearen gailurra. Azken hori, alabaina, orain eskuartean dugun exijentzia pedagogikoaren beste aldea da, eta, horrenbestez, ez dugu bertan gehiago sakonduko.
‎Testuinguru horretan —batean edo bestean— burutu behar du gizakiak bere pertsonalizazio prozesua —besteak beste, hainbat arau sozio-kultural ikasiz, onartuz edo arbuiatuz—, eta horregatik gizakiaren moralitatea bera ere anitza da nahitaez. Horren" garrantzia" azpimarratuz, zera dio Guisan ek:
2010
‎Planteamendu horren aurrean galdera bat egin daiteke: norberaren bizitzan, borondate morala izan ezik, dena axolagabea baldin bada, nola jokatu behar du gizakiak bere egunerokotasunean. Zer egin dezake etengabe planteatzen zaizkion egoeren aurrean?
‎Batzuetan hitzen bitxikeriarengatik, bere burua nardatua senti dezake, baita ere, berdin, beste zenbaitetan, liburuaren hastapenean emanikako azalpenak alderantziz adieraziak izan daitezkeelako liburuaren bigarren partean. Bizkitartean, horrek adierazten du gizakia bere bizitzan etengabe bestelaka daitekeela eta bere bizibidean helduagoa bilaka daitekeela.
2011
‎Ilargi bera ikusten dute elkarrengandik urruti dauden maitaleak, eta sekula ez da falta izan hego haizeak jota dabilen jenderik. Lau urtarotan banatzen du gizakiak bere bizitza, eta udazkenean sortu omen zen malenkonia. Olerkari euskalduna ere konturatuta zegoen:
2015
‎Hitzak hil eta hitzak salbatzen gaitu! Hitzaren bidez hartzen du gizakiak bere askatasunaren kontzientzia! Eta orain hitz faltan baldin bagaude, aske ez garen seinale?
2017
‎Edertu egiten du gizakia bere inperfekzioaz jabetzeak.
2020
‎Beti? Eta zergatik errepikatzen du gizakiak bere eraikuntza. Ez da ohartzen bere baitan badagoela betiereko itzulera bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia