2001
|
|
Horrek ez du ukatzen ‘lege’ izenez kanpotik datozkion adibideek, erakustaldiek, ez dutela giza gogoa argitzeko ahalmenik. Baina, azkenean, laguntza eta argitasun guztiak gogoan dituela, maitatuz osatuko
|
du
gizakiak bere burua eta gizartea ere gaur eta historian, denok osatzen dugun eta denon gogoko eratuta nahi dugun gizartea. Eta, batez ere, gizakiaren amaiera Jaungoikoa maitatzea da, begiz begi Maitasuna ikustea eta Maitasunaren seme izatea emango dionean; hau da, Jaungoikoa ezagutzea, bere altzoan murgildurik ezagutzea emango dionean.
|
2002
|
|
Lotuta dauden kontzeptuak dira hiru horiek. Hitz egitea banaezina da pentsamendutik, ezagutza bera ere pentsamenduagaz dago lotuta eta hitz egitea beharrezkoa
|
du
gizakiak bere ezagutza eguneratzeko.
|
|
Leirerena ez ezik, gurea ere bazena. Gerra kazetari askoren esanetan, gerretan erakutsi ohi
|
du
gizakiak bere aurpegirik txarrena. Ankerrena.
|
2003
|
|
Ondorioz, eta hau ez du zeren ahantz sekula gizaki bakoitzaren duintasuna zaintzeaz arduratzen omen den teologoak ala moralistak? Hizkuntza hunkitzen eta jotzen duen edozein erasok, hunkitzen eta zaurtzen ere
|
du
Gizakia bera; are gehiago oroitzen baldin bagara Jainko Jaunarekilako elkarrizketa bezala definitu dugun fededunaren ekintzak gure nortasun osoa hartzen duela.
|
2005
|
|
Hizkuntzak Ni eta Munduaren arteko bitartekari lana egiten du. 4, Hizkuntzaren baitan
|
du
gizakiak bere formaziorako aukera, bere mundu ikuskera zabaltzeko eta bere Ni-a lantzeko aukera, baina baita berak bere buruaren ulermena irekitzeko aukera ere. 5, Hizkuntza, organu konfiguratzaile bezala, beti da ‘energeia’ edo espirituaren tentsio iraunkorra.
|
2006
|
|
44 Gizaki modernoak bere buruarekin garatu duen harremana honela esplikatu zuen Fromm ek: «Nolako harremana
|
du
gizakiak bere buruarekin. Harreman hori beste nonbait, merkataritza orientaziotzat?
|
2007
|
|
Eta horrek lehenik —berriz ere espresuki esanez— bere autoritateari kontzienteki uko egitea eskatzen dio. Elkarrizketa da bizitzan zorionik gehien ematen duena eta, egiaz, bertan ezagutzen
|
du
gizakiak bere gizaki izatearen gailurra. Azken hori, alabaina, orain eskuartean dugun exijentzia pedagogikoaren beste aldea da, eta, horrenbestez, ez dugu bertan gehiago sakonduko.
|
|
Testuinguru horretan —batean edo bestean— burutu behar
|
du
gizakiak bere pertsonalizazio prozesua —besteak beste, hainbat arau sozio-kultural ikasiz, onartuz edo arbuiatuz—, eta horregatik gizakiaren moralitatea bera ere anitza da nahitaez. Horren" garrantzia" azpimarratuz, zera dio Guisan ek:
|
2010
|
|
Planteamendu horren aurrean galdera bat egin daiteke: norberaren bizitzan, borondate morala izan ezik, dena axolagabea baldin bada, nola jokatu behar
|
du
gizakiak bere egunerokotasunean. Zer egin dezake etengabe planteatzen zaizkion egoeren aurrean?
|
|
Batzuetan hitzen bitxikeriarengatik, bere burua nardatua senti dezake, baita ere, berdin, beste zenbaitetan, liburuaren hastapenean emanikako azalpenak alderantziz adieraziak izan daitezkeelako liburuaren bigarren partean. Bizkitartean, horrek adierazten
|
du
gizakia bere bizitzan etengabe bestelaka daitekeela eta bere bizibidean helduagoa bilaka daitekeela.
|
2011
|
|
Ilargi bera ikusten dute elkarrengandik urruti dauden maitaleak, eta sekula ez da falta izan hego haizeak jota dabilen jenderik. Lau urtarotan banatzen
|
du
gizakiak bere bizitza, eta udazkenean sortu omen zen malenkonia. Olerkari euskalduna ere konturatuta zegoen:
|
2015
|
|
Hitzak hil eta hitzak salbatzen gaitu! Hitzaren bidez hartzen
|
du
gizakiak bere askatasunaren kontzientzia! Eta orain hitz faltan baldin bagaude, aske ez garen seinale?
|
2017
|
|
Edertu egiten
|
du
gizakia bere inperfekzioaz jabetzeak.
|
2020
|
|
Beti? Eta zergatik errepikatzen
|
du
gizakiak bere eraikuntza. Ez da ohartzen bere baitan badagoela betiereko itzulera bat.
|