Emaitzak: 5
2013 | ||
Gizabanakoak hitzen bitartez eraikitzen ditu bere pentsamenduak, argudioak, ametsak eta ideiak. Hizkuntza zehatz bateko egituretan hitzak puzzlea balitz bezala kokatuz garatzen | du gizabanakoak oldoztea. Azken finean, hizkuntzako hitz sarean dauden bidezidorrak ibiliaz burutzen dugu gizakiok pentsaketaren ariketa. | |
2015 | ||
Aspaldira arte gizabanakoak bere bizitza apaizari kontatu behar bazion barruak eta ezinegona baretzeko, egun psikologo zein psikoanalistarengana jotzeko joera dago; lehenago Ni-aren historia narratzeak deabrua uxatzea bazuen xede, orain, oroimen pertsonalaren arte berriari ekinez, barnean dabilen mamua baretzea bilatzen da. Eta horrela, sendatu nahi zuen gizabanakoak apaizaren eskuetan geratu behar zuen bezala, psikoanalisi freudarrak ere ez gai ikusten | du gizabanakoa bere borondate hutsez sendatu ahal izateko. Ikuspegi pesimista honekin halabeharrez bilatu behar du laguntzaren bat gizabanako galduak adituarengan. | |
Errealitatea zein den, beraz, tradizio kultural jakin batetik definitzen da une oro. Herentzia kulturalaren bidez jasoko | du gizabanakoak zenbait narrazio edo konbentzio narratibo ongi eratuak, horien bidez bere bizitzari zentzu eman eta ingurua azter dezan. Kultura oro da, ondorioz, normala eta normatiboa. | |
2021 | ||
Psikosozialki gai diren gizabanakoak desozializatzea helburu duten estatuek bultzaturiko" ebanjelizazio psikikoa" bizi dugu, zeinetatik eskola bera ere ez den libratu. Berdin | du gizabanakoa gai den edo ez, zein narrazio dituen, helburua optimizatzea baita, beti hobea izaten saiatzea. Horretarako gizabanakoak pentsatu/ sinistu behar du autonomoa eta askea dela, benetan ez denean horrela, ez baitiote utzi, atrofiatu baitute. | |
Egungo eskola hipermodernoaren arazoa da eredu ilustratuari jarraitzen diola saltzen digula, ume eta nerabeak beren kabuz garatzen laguntzen duela, benetan ilusio bat gehiago baino ez denean; hau da, forma eta diskurtsoa aldatuta ere, egungo heziketa eredua (ezkutuko) doktrinamendua da, dudarik gabe. Paradigma berriaren eskutik, eskolak auto esplotazioaren bidez ekoizten dituen gizabanakoen optimizazioa bilatzen du; eta, bere helburua lortu ohi | du gizabanakoek kanpo eraginik denik ere nabaritu barik, modu aske eta autonomoan beren buruak produzitzen dituztela sinesten duten bitartean. Bereziak, bereiziak, apartak eta artistak direla sinestarazten zaie maizegi, dena hasten dela beraiekin, historian paper garrantzitsua betetzera izan direla deituak, pentsatzen edo desiratzen duten guztia lortuko dutela, benetan dagokiena edo egokitu zaiena baino ez dutenean egiten. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
du | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Pamiela | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan gizabanako | 2 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan gizabanako gai | 1 (0,01) |
ukan gizabanako kanpo | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |