Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Izan ere, politikagintzan edo ideologian, eleberrigintzan nahiz literaturanoro har, hizkuntzalaritzan edota soziolinguistikan bereziki... berak erein, hazi eta hedaturiko uztak nabarmenak ditugu oso. Pedagogiaz, ordea, ez du gauza handirik idatzieta, gainera, gure Filosofia eta Hezkuntza Zientzien Fakultatean egondako urte luzeetan erbesteratuaren jitea ez bide du inoiz guztiz galdu gure Joxeluisek.
2002
‎Kazeta diskurtsoaren estiloa ikusten ari garen honetan, jar dezagun arreta albisteen erretorika ereduetan. Erretorikak zerikusi zuzena du gauzak esateko dugun moduagaz. Erretorikaren beharra testuinguruaren arabera ikusi ohi da.
2003
‎Liberalizazio prozesuak aldaketa handiak ekarri ditu, eta arrisku berriak erebai. Espainako administrazioak libre konpetentzian utzi badu energiaren produkzioa, banaketarekin ezin du gauza bera egin eta operadore guztien aportazioenharrera segurtatu behar ditu, gasan zein elektritiztatean. Kontsumoa eta eskaintzagora doazen heinean, sare elektriko eta gaseodukto berriak behar dira eta hori daEstatuak duen dema nagusia, horretarako inbertsio handiak aurreikusten baitira.
2007
‎Horien eragin indarra ere hutsaren hurrengoa danazio estrategia dinamiko eta indartsu bat abian jartzen ez den bitartean. Lurraldetasuna eta erakunde nazionalak ezinbestekoak ditugu noski, euskara bera bezala, baina horien aldeko estrategia bakartu batek ez du gauza handirik balio, euskararenak balio ez duen bezalatsu.
‎Diskurtso egiturak berak batzuen aukeramena segurtatu egiten du besteaskorena erabat mugatuz. Askorentzat, modernitate osoan zehar ez da aukerarikegon, postmodernizazioak ere ez du gauza hoberik ekartzen. Besteak beste, postmodernismoaren, indibidualismoa?
‎Horrelakoetan, aurreko horiek, alemanak, frantziarrak, espainiarrak? ezbezala, euskaldunak esango du gauza asko dela aldi berean: hemengoa eta hangoa, honelakoa eta halakoa, eta, azkenean, bere identitatearen argazkiak izango duenitxura ez da izango nortasun nabar ugari eta oparoaren soslaia, mendeko nortasunlardaskatu eta zatikatu baten egitura izango da.
‎Txertohorien prezioa hutsaren hurrengoa den arren, familia gehienek ezin dituzte erosi.Heriotza horiek ekidin daitezke, baina nazioarteko sistemak ez ditu bermatzenmunduko haur guztien osasun premiak. Hala, egiturazko bortizkeriak zerikusihandia du gauzei ematen zaien lehentasunarekin, eta, zoritxarrez, batzuentzatpobreen osasunak ez du lehentasunik (Fisas, 2002).
‎Gauzei izena ematen ikasiz, haurrak ez du gauza enpiriko eta gertu jarriei buruz aldez aurretik duen ezagutzari zeinu artifizial batzuk eranstea soilik egiten. Objektu horien kontzeptuak eratzen ari da ikasten, mundu objektiboarekin nola konpondu ari da ikasten.
‎Baina berbera da bereizte eta nabarmentze ekintza bera, prozesua bera. Gauzaren izenak ez du horren natura galdatzen; horrek ez du fusei on izan nahi, ez du gauzaren egia eman nahi. Izenaren egitekoa gauzaren alderdi partikularren bat azpimarratzera mugatzen da beti; murrizketa eta mugaketa horretantxe datza, hain zuzen ere, izenaren balioa.
‎Marxistek bereziki (gehienek, bederen) ahalegin handiak egiten dituzte aspaldisko honetan gazteria estrukturalismoaren «lilura» horietatik urrunarazteko. Estrukturalismoak ukatu egiten omen du gauzen eboluzioa, geldizale omen da; eta hori dela bide, «statu quo»aren aldekoa omen; alegia, eskuindarra, atzerakoia eta erreakzionarioa. Pentsatzaile famatu batek honela ezagutarazi ditu berriki joera horretako bere iritziak:
2008
‎Adibidez, ume batek pentsa dezake lainoak beren kabuz mugitzen direla euria egiteko. Artifizialismoak esan nahi du gauza guztiak pertsonek eraikiak direla edo pertsonak bezala portatzen direla. Hala, arrunta da ume batek ilargia nork egin duen galdetzea.
‎Haurrak hartu edo erakusten al du gauzaren bat jabearen izena esanez, jabea aurrean ez dagoela. Adibidez, haurrak aitaren oinetakoa hartu eta esaten al du aitatxo?
2010
‎Prozedurazko oroimenak zerikusia du gauzak nola egitearekin, esaterako bizikletaz ibiltzea, patata tortilla egitea edo ordenagailuz idaztea. Hala, jarduerahoriek behin ikasi ondoren, hainbat urtetan zehar gauzak nola egin oroitzekogaitasuna mantentzen da, ondorioz, beste oroimen prozesuekin konparatuz gero, oroimen mota honetan zahartzaroan gertatzen den narriadura arina da.
2011
‎Irakasleen% 40 jubilatuko da. Horrek aukera ematen du gauzak aldatzeko. Familietan aldaketak izango dira ere, eta gurasoen erdia baino gehiago ez dira enteratuko zertan datzan hau, baina etxean seme alaben eraginez modeloa egokitzen joango dira.
‎ikuspegi orokorra galtzen badu, laburpena egiteko esan behar zaio; xehetasunak galtzen baditu, haietan arreta jartzeko galderak egingo zaizkio. Konturatu behar du gauzak ez direla zoriz gertatzen, gertatzen den guztiak duela bere zergatia.
‎Nahimenaren esanera dagoen gizakia berekoia izaten da, eta gizakiak elkarren etsai izatera eramaten ditu (Schopenhauer, 1999). Izan ere, pertsona berekoiak ez du gauzen esentzia ikusten, ez du bere baitako gauza ikusten; denboraren eta espazioaren arabera banako bihurtutako eta zatitutako irudi fantasmagorikoak bakarrik ikusten ditu; ez du ikusten pertsona guztiok ikuspegi metafisikotik esentzia bera dugula.
2014
‎Jabetasun pribatuak nahi du gauzak, ontasunak, norbaitenak izatea. Norbait hori, hilkorra edo mortala delarik, jende delakoan.
‎lanera joaten da, baina eguneroko jardueretarako interesa galdua du. Ahalegin handiegia egin behar izaten du gauza errazetarako. Lo hartzeko zailtasunak izaten hasten da.
2015
‎2009ko abenduaren 1ean indarrean sartu zen Lisboako tratatuak ez du gauza gehiegi aldatu. Egun Europako Parlamentua botere legegile normalizatu bat izan gabe jarraitzen du:
2017
‎–Historiak behin eta berriz erakusten du gauzak posible egiten direla aurrez ezinezko bezala behin eta berriz saiatu direlako21?.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia