2001
|
|
Beraz, ez da zilegizkoa kategoriak beregain aplikatzea, ezta substantziarena ere; ni hori era berean espazio eta denboraren batasunaren jatorria da, eta ez espazioan eta denboran agertzen den beste objektu bat gehiago. Zentzurik ez
|
du
gauzez hitz egiteak, agerpenez ari garenean. Subjektua, honenbestez, guri agertzen zaigun eran ezagutzen dugu, denboran agertzen zaigunez beti, ez bere baitan izan litekeen moduan.
|
|
Predikatu batek existitzen dena jasotzen du eta besteak horren ukapena. Ondorioz, gauza bati zenbat eta predikatu negatibo gutxiago aplikatu, orduan eta errealitate gehiago izango
|
du
gauza horrek. Eta hortik predikatu positibo guztiak biltzen dituen gauzaren ideia lor dezakegu, osorik determinatua dagoena, ‘omnitudo realitatis’, ideal transzendentala, positibotasun oro jasotzen duen ideala.
|
2004
|
|
Izena aipamen hutsa izango ez bada, perpaus baten testuingurua behar duela ikusia dugu. Egia esan, perpausik gabeko izenak zerbait adierazten du, ordezkatzen duen objektua adierazten du, bai, baina ez du objektuaren egoera adierazten; izenak ezin
|
du
gauzen egoera (Sachverhalt, Sachlage) bat adierazi, hori perpausaren zeregina da. Lehenago ohartarazi dugunez, izenek objektuak adierazten dituzte; perpausek gertakariak (Tatsache), gauzen egoerak (Sachverhalten).
|
|
Eta, munta ttipiago ez duena, zergatik izendatzen ditugu gauzak? Zer adierazten
|
du
gauzei izenak egozteak. Hona hemen proposatzen dugun erantzunbidea:
|
|
1 Gauzei izenak emateak adierazten
|
du
gauzei buruz hitz egiteko ahalbidea ematen dugula. Izan ere, hizkuntza da gizakiaren ezagut garri eta izan garri funtsezkoena; halatan, hitz egingo badugu, zerbaitetaz hitz egin behar dugu nahitaez eta, hartara, zerbait hori zertu eta mugatu egin behar dugu, hitzez zertu eta mugatu halabeharrez.
|
2007
|
|
Beraz, adimena jartzen du Anaxagorasek abiaburu unibertsaltzat: dena ezagut dezake adimenak, berak antolatzen
|
du
gauzen izan beharra641:
|
|
Hitz batean, helendarren heziketa sistemak izaera morala azpimarratzen
|
du
gauza guztien gainetik, giza aberearentzat arau idealaren araberako bizitza eite bat lortu nahi du, balio sistema oso bat182; eta, horrenbestez, ihes egiten dio espezializazio teknikoari183 Kultura orokor bat nahi du, kultura komun bat, kolektibitatea ahanzten ez duena, kolektibitatea hobetu nahi duena184 Kultura estetiko, artistiko eta literario bat, batez ere, logoj erabiliz, iritzi eta juzku z...
|
2008
|
|
6 Seigarren aporiak planteatzen
|
du
gauzen printzipioak eta osagaiak generoak ala osagai materialak diren. Tesia:
|
|
10 Hamargarren aporiak planteatzen
|
du
gauza ustelgarrien eta gauza ustelezinen printzipioak printzipio berberak diren ala ez. Tesia:
|
|
Baieztapen horren kontra Rossek (1997: 311) planteatzen
|
du
gauza ustelgarrien formak ustelgarriak direla, forma haiek usteltze prozesuaren menpe ez badaude ere (cf. VIII 3, 1043b15; 5, 1044b22; XII 3, 1070a15).
|
|
Seigarren aporiak planteatzen
|
du
gauzen printzipioak eta osagaiak generoak ala osagai materialak diren. Tesia:
|
|
Hamargarren aporiak planteatzen
|
du
gauza ustelgarrien eta gauza ustelezinen printzipioak printzipio berberak diren ala ez. Tesia:
|
|
Jabeak objektuarekin harremana morroiaren bitartez mantenduko du eta morroiak zuzenean. Borroka horretan, azkenean, morroia aterako da garaile, zeren berak, lanaren bitartez, objektua berea egingo du; jabeak, ordea, beti morroia
|
du
gauzak bere egiteko. Morroiak jabearen aurrean daukan izua (Angst) lanaren bitartez gaindituko du.
|
|
Jacobiren jarrerak, nahi gabe, Kanten hirugarren antinomia indartzen zuen, Jainkoak askatasun osoz sortzen baititu natura, gizakia (beregandik zerbait ezberdin bezala) eta askatasuna, eta benetako ardura morala ematen baitio gizakiari. Spinozak, aldiz, Jainkoa naturan disolbatzen du, eta horrela" beharrezko" bihurtzen
|
du
gauzen prozesua. Panteismo hori ateoa da.
|
2010
|
|
Doktrina hori berori luze eta zabal azaldu du Felino Sandeok. Gainera, berak gaineratzen
|
du
gauza bera gertatzen dela legea pertsona edo familia zehatz baten mesederako ematen denean, baldin eta lege hori guztion onerako gertatzen bada. Gai hori behar beste argituta geratu da dagoeneko.
|
|
Lehenengoekin hasteko, begi bistakoa da, halakoak Jainkoak eman behar dituela, zuzeneko legegile moduan. Horrez gain, botere publikoa ez ezik, berez gorengo boterea duenak eman behar ditu lege horiek; izan ere, Jainkoak
|
du
gauza guztien gaineko jabari gorena eta agintzeko nahiz gobernatzeko eskubide osoa, eta gizakia Jainkoaren mende dago, berez.
|
2011
|
|
Fenomenologiak bat bateko esperientzia deskribatzen
|
du
gauzetara eta gertaeretara beretara jotzen du ez da mundurik munduaren kontzientziarik gabe ez da kontzientziarik mundua bereganatuz sortzen ez denik. Subjektua eta objektua harreman estuan.
|
2014
|
|
Wagneriar ikerketen klixe bat da Rhineko urrea ren garaipenezko amaiera iruzur bat dela, erortzear dauden jainkoen boterearen hauskortasuna adierazten duen garaipen huts bat dela; baina ez al
|
du
gauza berak balio Siegfried en amaierarako? (Are gehiago, benetan azalekoa al da zimendu ahulen gainean eraikita dagoen, porrotera kondenatua dagoen Rhineko urrea ren amaiera?
|
|
ez al dago zerbait benetan komikoa, heroien gizagaindiko batailen ostean, Wotanek beldurra izatean bere emaztearen kolerari aurre egiteko? Eta ez al
|
du
gauza berak balio Jainkoen ilunabarra n, non Siegfried jausten den familiako iskanbila batengatik? (Eredu bera aplika daiteke Lohengrin en).
|