Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2008
‎kontzeptuek ez dute izan euskal ordainik gazteari egindako elkarrizketan. Hasiera batean bere buruas beste esan du, baina berak onartu du ez duela erabiltzen, maila jasoan egindako jardunean ez bada;, remolino, proposatzerakoan eta gaztelaniazko forma dela esan du; aipagarria da, relámpago?
2009
‎Informazioaren izaerari buruz, berriz, gehiago dira alboratua eta interesatua izan dela uste dutenak(% 35), objektiboa eta inpartziala izan dela uste dutenak baino(% 14). Dena den, gehiengoak(% 51) adierazi du ez dakitela nola epaitu informazio hori. Oro har, hiriburuetako biztanleak oso kritikoak dira jasotako informazioarekin, baina udalerrietan bizi direnak baina apur bat gutxiago.
2010
‎Obra behar duen ehun urteko etxea da (teilatua, igogailua, fatxada, portala?), ez du ez trasterorik ez garajerik eta leihoak oso zaharrak dira (E 3: Aitziber).
2011
‎Eta diskurtso berezia du: haren adierazpen guztietan ezartzen du ez duela erretorikoki jarduten, besteak (etnikoak edo popularrak) dira erretorikoki hitz egin eta jokatzen dutenak. Kultura Zuriaren adierazte estiloa gardena da munduarekiko (mundua xehetasunez eta balio neutraltasunez adierazten du, nonbait).
‎Ikerketa honetako landa lana egin zenean EuskaltubeYoutube orotariko plataforma artean martxan zen arren (ren gisako orotariko plataforma zen, euskaraz egindako ikus entzunezkoak igotzeko, ikusteko eta jaisteko sortua; 2010eko abuztuan eten zuen bere jarduna, arazo ekonomikoak tarteko),% 84k aitortu du ez duela Euskaltube ezagutzen.
‎Ez zuen senarra salatu nahi izan eta harekin harremanik ez izateko, erroldatzea aldatu zuen. Une honetan irregulartasun egoeran dago, eta ezin du ez RAI delako diru-laguntza ez oinarrizko errenta jaso, erroldatzea eten zuelako. Gainera, hiru urteko egonaldia eten duenez, ezin du errotze sozialarengatik erresidentzia baimena lortu, eta hori zen estatus administratiboa erregulatzeko zuen aukera bakarra.
‎Bertan beste artista batzuk ezagutuko ditu eta haien laguntzaz bere benetako izateaz jabetuko da. Lau urtez iraungo duen bidaia horretan, Anak deskubrituko du ez dela bakarrik bizi, bere bizitza beste emakumeen izatearen jarraipena dela eta hauek bere kaosa direla.
‎«el pueblo bereber es matriarcal, las mujeres son las que transmiten la esencia de la cultura». Hala ere, Lucasek, Madrilgo eskolako ikasle batek, garbi uzten du ez soilik lurra, zerua ere patriarkala dela: «Yo soy hijo de un dios sin diosa, los judíos convertimos a nuestras diosas en brujas y desde entonces el cielo es un patriarcado».
2012
‎Autonomia eta arrazionaltasuna oinarri dituen Modernitatean konturatzen hasiko da menderatua berak ere eskubide osoa duela menderatzaile izateko, titulurik ez badauka ere. Paradigma kultural modernoa nagusi izanik ere, bakarra ez den neurrian, badira, noski, beren buruaren aurka egiten duten lehenagoko masokistak ere; baina, jada, menderatuak ulertu du ez duela zertan paturik jarraitu eta ez diola zertan bere buruari bere gaitzen errua leporatu. Honezkero, menderatu modernoak aurre egingo dio menderatzaileari egoerari buelta emateko helburuarekin; eta ahal izanez gero, berau menderatzaile bilakatzeko.
‎133). Gizaki sadomasokistak ulertu du ez duela zertan menderatzailea izan boterea eduki eta mina eginarazteko, menderatua izan behar ez duen bezala mina pairatzeko?; ulertu du boterea ez duela maila batek ematen, ez dela eduki daitekeen gauza bat, gizaki guztietatik zehar bidaiatzen duena dela baizik; ulertu du jada ez dagoela lehenagoko rol finkorik, mailaketak ez duela horrenbesteko garrantzirik, eta sadiko zein masokista izan dait...
2013
‎Ildo beretik birformulatu egiten du ikasleek esandako hori (11)= Is that mine?; zer egin behar da? zalantza dutenean ikasleek euskarara jotzen dutela antzeman daiteke (12)=, baina irakaslea testuinguru estralinguistikoaz baliatzen da (13) berriro azaltzen dio zein den gauzatu beharreko ataza eta aurrera jarraitzen du ez hitzezko hizkuntza baliatuz. Irakasleak esanahia argitzera bideratutako keinuak erabiltzen ditu ikasleak zalantzan jarriz eta era berean, ikasleek zalantzak azaleratzen dituzte, (14)= baina hau bakarrik egin behar da?, irakasleak zalantza horiek argitzen dituen hein berean baina erantzuna eman gabe (15).
2014
‎Eskala hau eraikitzeko ordezkapen galdetegiaren ereduari jarraitu diogu. Ordezkapen formulazio molde horrek bere alde du ez zaiola inkestatuari galdera zuzenik egiten, eta ez dagoela posizionatzera derrigorturik. Beste norbaiten lekuan jarrita erantzuteko moduan erakita dago inkesta:
2015
‎Andres izeneko arrantzale batekin harreman sentimentala eta sexuala dauka, eta horretan ere, subjektu da, harekin elkartuko den batzuetan Goio etxetik kanporatuz adibidez. Sexuak edertu egiten du ez sirena gorputzik ez neskatila gorputzik ez duen baina adin ertaineko gorputza daukan emakume hori, eta amaren gorputz biluzia, zilbor zuloan hasi eta sabelean behera zabaltzen den «orbain ikaragarria» duen gorputza izango da Goiok ikusiko duen lehen emakume gorputz biluzia.
2016
‎Denak utzi dituzulako, familia zaintzen ez duzulako?». Agian, gizonek ematen du ez daukatela seme alabarik, ez daukatela familiarik, eta ez du ezer inporta, ez. Baina emakumeari beti ematen du?
2021
‎Lanaren etorkizunaren gaineko segurtasunari eta osasunari buruzko Nazioarteko Erakundearen txostenean (LNE, 2019) nabarmentzen da" aurrerapen teknologikoek lanaren alderdi guztiei eragiten dietela, nori edo zer lan egiten duen, nola eta non egiten den eta zer lan egiten den, nola antolatzen den lana eta zein baldintzatan egiten den, baita langileen segurtasuna eta osasuna ere". Txostenak adierazten du ez dagoela susmorik arlo honetan lan erritmoa jaitsiko denik.
‎Hala ere, pentsa daiteke honi lotuta XVIII. mendean egin ziren testuen egokitzapenak burgesiaren kontrolpean zeuden botereguneen eskakizunei eta helburu zehatzei erantzuteko burutu zirela. Hau da, esan daiteke ipuinak habitus jakin baten erreprodukzioa bermatzen laguntzeko ere erabili izan direla1 Horrek erakusten du ez direla testuak soilik aldatu, baizik eta herri ipuinen helburuak nahiz erabilera ere garaian garaiko gizartearen isla izan direla. Egia da aldakortasuna batez ere edukietan gertatu dela, baina baita funtzio, helburu edota bestelako ezaugarrietan ere.
‎Horrela, denek ulertzen diote elkarri. Batuaz egiteko erraztasunaz galdetuta, ikasle batek aipatzen du ez duela erabiltzeko erraztasunik, euskalkian aritzeko ohitura handia duelako. Beste biek diote batuaz aritzeko nahikoa gaitasun dutela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia