2008
|
|
kontzeptuek ez dute izan euskal ordainik gazteari egindako elkarrizketan. Hasiera batean bere buruas beste esan du, baina berak onartu
|
du
ez duela erabiltzen, maila jasoan egindako jardunean ez bada;, remolino, proposatzerakoan eta gaztelaniazko forma dela esan du; aipagarria da, relámpago?
|
2009
|
|
Informazioaren izaerari buruz, berriz, gehiago dira alboratua eta interesatua izan dela uste dutenak(% 35), objektiboa eta inpartziala izan dela uste dutenak baino(% 14). Dena den, gehiengoak(% 51) adierazi
|
du
ez dakitela nola epaitu informazio hori. Oro har, hiriburuetako biztanleak oso kritikoak dira jasotako informazioarekin, baina udalerrietan bizi direnak baina apur bat gutxiago.
|
2010
|
|
Obra behar duen ehun urteko etxea da (teilatua, igogailua, fatxada, portala?), ez
|
du
ez trasterorik ez garajerik eta leihoak oso zaharrak dira (E 3: Aitziber).
|
2011
|
|
Eta diskurtso berezia du: haren adierazpen guztietan ezartzen
|
du
ez duela erretorikoki jarduten, besteak (etnikoak edo popularrak) dira erretorikoki hitz egin eta jokatzen dutenak. Kultura Zuriaren adierazte estiloa gardena da munduarekiko (mundua xehetasunez eta balio neutraltasunez adierazten du, nonbait).
|
|
Ikerketa honetako landa lana egin zenean EuskaltubeYoutube orotariko plataforma artean martxan zen arren (ren gisako orotariko plataforma zen, euskaraz egindako ikus entzunezkoak igotzeko, ikusteko eta jaisteko sortua; 2010eko abuztuan eten zuen bere jarduna, arazo ekonomikoak tarteko),% 84k aitortu
|
du
ez duela Euskaltube ezagutzen.
|
|
Ez zuen senarra salatu nahi izan eta harekin harremanik ez izateko, erroldatzea aldatu zuen. Une honetan irregulartasun egoeran dago, eta ezin
|
du
ez RAI delako diru-laguntza ez oinarrizko errenta jaso, erroldatzea eten zuelako. Gainera, hiru urteko egonaldia eten duenez, ezin du errotze sozialarengatik erresidentzia baimena lortu, eta hori zen estatus administratiboa erregulatzeko zuen aukera bakarra.
|
|
Bertan beste artista batzuk ezagutuko ditu eta haien laguntzaz bere benetako izateaz jabetuko da. Lau urtez iraungo duen bidaia horretan, Anak deskubrituko
|
du
ez dela bakarrik bizi, bere bizitza beste emakumeen izatearen jarraipena dela eta hauek bere kaosa direla.
|
|
«el pueblo bereber es matriarcal, las mujeres son las que transmiten la esencia de la cultura». Hala ere, Lucasek, Madrilgo eskolako ikasle batek, garbi uzten
|
du
ez soilik lurra, zerua ere patriarkala dela: «Yo soy hijo de un dios sin diosa, los judíos convertimos a nuestras diosas en brujas y desde entonces el cielo es un patriarcado».
|
2012
|
|
Autonomia eta arrazionaltasuna oinarri dituen Modernitatean konturatzen hasiko da menderatua berak ere eskubide osoa duela menderatzaile izateko, titulurik ez badauka ere. Paradigma kultural modernoa nagusi izanik ere, bakarra ez den neurrian, badira, noski, beren buruaren aurka egiten duten lehenagoko masokistak ere; baina, jada, menderatuak ulertu
|
du
ez duela zertan paturik jarraitu eta ez diola zertan bere buruari bere gaitzen errua leporatu. Honezkero, menderatu modernoak aurre egingo dio menderatzaileari egoerari buelta emateko helburuarekin; eta ahal izanez gero, berau menderatzaile bilakatzeko.
|
|
133). Gizaki sadomasokistak ulertu
|
du
ez duela zertan menderatzailea izan boterea eduki eta mina eginarazteko, menderatua izan behar ez duen bezala mina pairatzeko?; ulertu du boterea ez duela maila batek ematen, ez dela eduki daitekeen gauza bat, gizaki guztietatik zehar bidaiatzen duena dela baizik; ulertu du jada ez dagoela lehenagoko rol finkorik, mailaketak ez duela horrenbesteko garrantzirik, eta sadiko zein masokista izan dait...
|
2013
|
|
Ildo beretik birformulatu egiten du ikasleek esandako hori (11)= Is that mine?; zer egin behar da? zalantza dutenean ikasleek euskarara jotzen dutela antzeman daiteke (12)=, baina irakaslea testuinguru estralinguistikoaz baliatzen da (13) berriro azaltzen dio zein den gauzatu beharreko ataza eta aurrera jarraitzen
|
du
ez hitzezko hizkuntza baliatuz. Irakasleak esanahia argitzera bideratutako keinuak erabiltzen ditu ikasleak zalantzan jarriz eta era berean, ikasleek zalantzak azaleratzen dituzte, (14)= baina hau bakarrik egin behar da?, irakasleak zalantza horiek argitzen dituen hein berean baina erantzuna eman gabe (15).
|
2014
|
|
Eskala hau eraikitzeko ordezkapen galdetegiaren ereduari jarraitu diogu. Ordezkapen formulazio molde horrek bere alde
|
du
ez zaiola inkestatuari galdera zuzenik egiten, eta ez dagoela posizionatzera derrigorturik. Beste norbaiten lekuan jarrita erantzuteko moduan erakita dago inkesta:
|
2015
|
|
Andres izeneko arrantzale batekin harreman sentimentala eta sexuala dauka, eta horretan ere, subjektu da, harekin elkartuko den batzuetan Goio etxetik kanporatuz adibidez. Sexuak edertu egiten
|
du
ez sirena gorputzik ez neskatila gorputzik ez duen baina adin ertaineko gorputza daukan emakume hori, eta amaren gorputz biluzia, zilbor zuloan hasi eta sabelean behera zabaltzen den «orbain ikaragarria» duen gorputza izango da Goiok ikusiko duen lehen emakume gorputz biluzia.
|
2016
|
|
Denak utzi dituzulako, familia zaintzen ez duzulako?». Agian, gizonek ematen
|
du
ez daukatela seme alabarik, ez daukatela familiarik, eta ez du ezer inporta, ez. Baina emakumeari beti ematen du?
|
2021
|
|
Lanaren etorkizunaren gaineko segurtasunari eta osasunari buruzko Nazioarteko Erakundearen txostenean (LNE, 2019) nabarmentzen da" aurrerapen teknologikoek lanaren alderdi guztiei eragiten dietela, nori edo zer lan egiten duen, nola eta non egiten den eta zer lan egiten den, nola antolatzen den lana eta zein baldintzatan egiten den, baita langileen segurtasuna eta osasuna ere". Txostenak adierazten
|
du
ez dagoela susmorik arlo honetan lan erritmoa jaitsiko denik.
|
|
Hala ere, pentsa daiteke honi lotuta XVIII. mendean egin ziren testuen egokitzapenak burgesiaren kontrolpean zeuden botereguneen eskakizunei eta helburu zehatzei erantzuteko burutu zirela. Hau da, esan daiteke ipuinak habitus jakin baten erreprodukzioa bermatzen laguntzeko ere erabili izan direla1 Horrek erakusten
|
du
ez direla testuak soilik aldatu, baizik eta herri ipuinen helburuak nahiz erabilera ere garaian garaiko gizartearen isla izan direla. Egia da aldakortasuna batez ere edukietan gertatu dela, baina baita funtzio, helburu edota bestelako ezaugarrietan ere.
|
|
Horrela, denek ulertzen diote elkarri. Batuaz egiteko erraztasunaz galdetuta, ikasle batek aipatzen
|
du
ez duela erabiltzeko erraztasunik, euskalkian aritzeko ohitura handia duelako. Beste biek diote batuaz aritzeko nahikoa gaitasun dutela.
|