Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2015
‎Hala ere ez du izango, hau da, ez du arrazoirik izango, misterio hauetan ez dela gelditzen eta ez dituela haiek askotan, batez ere Eliza Katolikoak ospatzen dituenean, gogoan erabiltzen esaten badu; Jainkoagandik hainbeste hartu duen arimak halako maitasun agiri ederrik ahanztea ere ezinezkoa da, gure Jaunari dion maitasunean bera gehiago sutzeko txingar pizgarri biziak baitira; gertatzen dena da ez dela konturatzen, arimak misterio hauek era bikainagoan ulertzen dituelako: izan ere, adimenak agertzen dizkio, eta oroimenean josirik geratzen dira; beraz, Baratzean izerdi izugarri harekin Jauna eroria ikusteaz besterik gabe, nahikoa du ez ordubeterako soilik, egun askotarako baizik, begirada xumeaz Hari erreparatuz, nor den eta zein esker gaiztokoak izan garen hain oinaze handiaz; gero borondatea dator, samurtasunez ez bada ere, mesede hain handiaren ordainez zer edo zertan zerbitzu egin nahirik eta hainbeste sufritu zuenagatik sufritu nahirik eta antzeko gauza egin nahirik, horietan oroimena eta adimena jardunez.... Eta uste dut horregatik dela Pasioaz gogoeta egin ezina, eta horrek sinestarazten dio ezin duela hartaz gogoeta egin.
‎6 Oi Jesus!, eta nork esango du ez duela nahi hain ondasun handirik, lanik nekagarrienetik igaro ondoren? –Ez, inork ere ez.
‎5 Arrazoi hauek eta beste batzuek baretzen dute gorespen hauek sortzen duten nahigabea, baina ia beti geratzen da nahigabe pixka bat, ez gutxi eta ez asko antzematen ez denean izan ezik; baina, ez dago alderatzerik, askoz ere nahigabe handiagoa da arrazoirik gabe jendaurrean ontzat hartua izatea, goresteko esanak baino; eta horren axola handirik ez izatera datorrenean, gutxiago izango du beste horiena; alderantziz, atsegin egingo zaio eta musika oso leun baten antzeko gertatuko zaio. Hau egia handia da, eta arima sendotu egiten du koldartu baino gehiago; izan ere, honezkero esperientziak irakatsi dio bide honetatik datorren irabazi handia, eta uste du ez dutela Jainkoa iraintzen beraren aurka jazartzen direnek; aitzitik, Haren Maiestateak baimentzen duela beraren irabazi handirako; eta hori argi argi sumatzen duenez gero, berariazko maitasun samurrez begiratzen die, eta uste du hauek adiskide hobeak direla eta gehiago irabazarazten diotela beragatik ongi esaten dutenek baino.
‎irakur dezala Ama Teresak idatzi zuen bezala, hark ulertzen eta hobeki esaten baitu, eta utz dezala alde batera gehiturikoa eta Santaren testutik ezabatua har dezala ezabatua ez balitz bezala, bere eskuz zuzendua eta ezabatua dena izan ezik, baina gutxi dira halakoak. Eta arren eskatzen diot liburu hau irakur dezanari, begirunea erakuts diezaiela esku santu hark idatzitako hitzei eta letrei eta saia dadila haiek ongi ulertzen, eta argi ikusiko du ez dagoela zertan zuzendurik, eta ulertzen ez badu ere, sinets dezala idatzi zuenak hobeki zekiela; ez dagoela behar bezala zuzentzerik, haien esanahia guztiz ulertzen ez bada; izan ere, guztiz ulertzen ez badira, ongi esanda dagoena gaizki esandakotzat hartuko da, eta horrela, liburuak hondatzen dira eta alferrik galtzen?.
‎10 Berriro diot, benetan, ez nekiela nik nola bizi, batek bere burua pobre eta arimaz nekatua ikusten baitu: gogoa beti Jainkoaz betea izateko agintzen diote eta beharrezko da Harengan izatea arrisku askotatik askatzeko; beste ertz batetik, ikusten du ez dela komeni munduko kontuetan huts egiterik, beren ohorea kontu hauetan jarria dutenei tentaldirik ez ematearren. Nekatua nenbilen, eta sekula ere ezin nuen neure burua garbitu, ahaleginak egin arren?
‎Gauza bera 11, 5ean ere. Terminologia horren beste aipamen batzuk, 12, 5ean eta 18, 2an; azken honetan argiago adierazten du ez dela aditua termino horien erabileran: –Teologia mistikoan azaltzen da hori, baina nik ez dakit horko izenak ematen?.
‎11 Hau irudipena izatea ezinezkorik ezinezkoena da. Hori pentsatzeak ez du ez hankarik ez bururik, esku baten edertasun eta zuritasuna soil soilik gure irudimen guztien gainetik dagoelako: izan ere, gu hartaz gogoratu gabe eta hura pentsamenduan sekula erabili gabe, bat batean aurrean ikustea irudimenaz epe luzean molda ezin daitezkeen gauzak,, esan dudanez?
‎Oi, zer den arima zauritu bat ikustea! Hau da, hain kausa gorenagatik zauritua dena esan nahi da; eta argi ikusten du ez zela bere eraginez etorri maitasun hau, baizik eta Jaunak berari dion maitasun bizitik, bat batean erori zela bere gain txingar hura, guztia garretan jartzen duena. Oi, zenbat aldiz gogoratzen naizen Daviden bertso hartaz, honela nagoenean:
‎Argi du ez duela nahi Jainkoa baizik; baina ez du maite haren gauza bat edo beste, Hura oso osorik baizik eta ez daki zer maite duen. –Ez dakiela?
‎ordubete edo gutxiagoan hemen arima jaun eta jabe gelditzen da eta askatasunez, bere burua ez ezagutzeraino. Argi ikusten du ez dela berea, eta ez daki nola eman zaion hainbesteko ondasuna, baina argi ikusten du gainezkaldibakoitzak dakarkion probetxu handi handia.
‎Malagónen, Villanuevan eta bideetan zehar izan dudan osasun ona ordaintzen ari naizela dirudi, egun askotan eta uste dut urteetan ez baitut izan hain osasun onik. Gure Jaunaren mesede handia izan da, eta orain gutxi axola du ez izateak.
‎...ez zerutiko berria izan dudala esatea ez bada, besterik ez zait geratzen egiteko; berorri esan nion bezala, gauza guztien kontu eman beharrik ez bada ere, adiskidetasuna zor dionari irain handia egitea da, batez ere ziur egonik, berorri esan nion bezala, berak dioenez eta nik ulertzen dudanez, ez duelako pausoa emango aita probintzialak jakin gabe; eta esaten edo idazten ez badio, horrek esan nahi du ez duela pauso hori emango. Eta hark eragotzi ahal badio eta baimenik eman ez, irain egingo nioke nik itzal handiko eta Jainkoaren zerbitzari handia den pertsona monasterio guztietan zehar belzturik (nire esanari kasu eginda ere), nahikoa belzkeria baita, Jainkoa iraindu gabe egin ezin dena egin nahi duela esatea.
‎2 Oi, ene aita!, ez du ez berorren aitatasunak zin egin beharrik, ez santuek egiten dutenez, are gutxiago mandazainek egiten dutenez, buruan ongi sartua baitut.
‎Jainkoa izan dezala lagun, arranguraz geratzen bainaiz, bide zatirik txarrena izan arren honaino ongi etorri bazen ere. Jainkoak nahiko ahal du ez diezaiola gaitzik egin, bera osasun onekoa eta gorpuzkera sendokoa baita. Besarkada bat eman diot atean, oso maite baitut?
‎1 Bada, Emaztea hain gogotik nahi izaniko itzalpean atsedendua badago, eta arrazoi handiz, zer geratzen zaio honaino iristen den arima bati, on hura sekula ez dakiola falta nahi izatea baino besterik? Berak uste du ez dagoela gehiago desiratzerik; hala ere gure Errege txit santuari asko falta zaio emateko; ez luke besterik egin nahi, nori emanik aurkituko balu. Eta, behin eta berriro esan dudanez, nahi dut, ene alabak, ez dakizuela ahaztu Jauna ez dela kontentatzen gure desirak diren bezain neurri txikian emateaz; nik neuk ikusi dut hemen.
‎13 Sekula santan ezin eraman izango du ez prioreak ez beste inork, andere titulurik?.
‎Oi, ez du ez falta izango
‎8 Esaten ari nintzenera itzuliz, Jainkoak badaki badirela arima batzuk bitarteko hau erabiliz beretzat irabaz ditzakeenak. Guztiz galduak ikusten dituenez gero, Haren Maiestateak nahi du ez dadila Beragatik geratu, eta egoera txarrean eta bertuterik gabe badaude ere, gozotasunak eta atseginak eta samurtasuna ematen dizkie haiengan desirak sorrarazten hasteko, eta noiz edo behin kontenplazioan ere jartzen ditu, gutxitan eta une laburrerako. Eta hau egiten du, diodanez, mesede hura eginez, askotan gozatzeko prestatu nahi duten probatzen dituelako.
‎Iturri ondoan bere burua ikusteaz hain dago pozik, non edan gabe ere aserik baitago. Uste du ez dagoela gehiago desiratzerik. Ahalmenak bare bare daude eta ez lukete zirkinik egiterik ere nahi; maitatzeko guztia zaiela oztopo dirudi, [ahalmenak] guztiz galduak egon ez arren; izan ere, badaki noren ondoan dauden, biak aske daudela.
‎Eta ezinezkoa dela diot, hartara behartzen badu eta maitasunaren maitasunez hilko balitz eta haren alde ahal dituen egintza on guztiak egiten baditu eta berezko dohain guztiak batera baditu ere; borondateak ez du indarrik izango ezta oinarri ona hartzerik ere. Badaki eta badu guztiaren esperientzia; ez diote iruzurrik egingo; ikusten du ez direla bata bestearentzat, eta ezinezkoa dela elkar maitatzen irautea; izan ere, biziaz batera agortzen den maitasuna da, besteak Jainkoaren legea gordetzen ez badu eta ikusten badu ez diola maitasunik eta alde desberdinetara doazela.
‎1 Harritzekoa da maitasun honen beroa, bai malko, penitentzia eta otoitz ugari kostatzen dela, bai ardura handia Jainkoarekin on egingo diotela uste dutenei eskatzeko Jainkoari gomenda diezaioten eguneroko desira, harengan aurrerapenik ikusi ezik halako pozik ez izate bat. Bada, aurreratuz doala baderitzo eta berriro atzerantz egiten duela ikusiko balu, ez dirudi atseginik izango duenik bere bizian; ez jaten du ez lorik egiten ardura hau gabe, beti hainbeste maite duen arima galduko ote den, eta betiko bananduko diren beldurrez; ez dio inolako garrantzirik ematen hemengo heriotzari, ez baitu nahi ezin atxikirik haize bolada batek eskuetatik kenduko dion ezeri lotuta egoterik. Esan dudanez, bere buruaren inolako interesik gabeko maitasuna da.
‎Horregatik, ongi egiten du guztiak ezagutzen dituenak eta uste dut nekez ematen dizkiela halakoei: argi ikusten du ez direla kaliza edateko gai.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia