2008
|
|
Alegiazko horrek adiarazten
|
du
ez dela egiazko gaia, gai asmatua aldiz. Ez da galarrotsen beharrik eta ez da mintzen nehor ere.
|
|
Orduan sortu zen ideia Baigorriarren artean Tobera mustren muntatzea, alegiazko eta ez egiazko Toberak. Alegiazko horrek adiarazten
|
du
ez dela egiazko gaia, gai asmatua aldiz. Ez da galarrotsen beharrik eta ez da mintzen nehor ere.
|
2009
|
|
Gobernuak ez
|
du
ez debekatzen ez egiten ere. Dena sektore pribatuaren borondatearen esku geratzen da.
|
|
Ekonomia arloan Gobernuak ez
|
du
ez debekatzen ez egiten ere. Dena sektore pribatuaren borondatearen esku geratzen da.
|
2010
|
|
Euskal Herriko hezkuntza sistemak erakusten
|
du
ez dela komeni hezkuntza elebidunaren eta eleanitzaren artean mugak jartzea.
|
|
Euskal Herriko hezkuntza sistemak erakusten
|
du
ez dela komeni hezkuntza elebidunaren eta eleanitzaren artean mugak jartzea. Alderantziz, euskal hezkuntza sistemak eroso konbinatzen ditu bertako ondare hizkuntza, 2H eta atzerriko hizkuntza ikastea, hezkuntza elebiduna eta eleaniztuna, eliteko eleaniztasuna eta folklorikoa, hizkuntza eta edukien integrazioa, eta abar.
|
|
2009ko martxoan kultura eta komunikazioaren ministeritzaren kabineteko buruak euskal konfederazioaren lehendakariari igorri zion gutunean hizkuntza ideologiaren bilakaeraren adibide ona da. arestian erran dugu batasuna eta uniformatasuna berdintzen direla arduradun publiko batzuengan eta iritzi publikoan. gutun horretan estatuaren ordezkariak bereizketa argiki egiten du hori idatziz: " Estatuak, eremu horretan hizkuntza politika bolontarista eramanez eta legezko tresneria berezia berretsiz, batasuna gauzatu nahi
|
du
ez uniformatasunean baina aniztasunean" (2009/03/09). bai, azken hogei urte horietan Frantzian hizkuntza ideologia ofiziala, estatuarena hain zuzen, aldatu dela erran dezakegu. halere, aukera denetan, frantsesaren lehentasuna baieztatu da eta hori bi mendez geroz ez da aldatzen. aldiz, adibidez, nahiz eta inolako legezko testutan hizkuntzen lurraldetasuna baieztatu ez den, zeharka onartua de... " Eskualdetako hizkuntza eta kultura irakaskuntza eman daiteke eskola ibilbide osoan zehar, estatuaren eta lurralde kolektibitateen arteko hitzarmen baten bidez finkatuak diren modalitateen arabera, hizkuntza horiek erabiliak diren eskualdeetan" 3 argi da estatuaren hizkuntza ideologia era baikorrean aldatzen dela eskualdetako hizkuntzen mesederako, emeki eta baratxe izanik ere, frantsesaren lehentasuna printzipio nagusia egonik.
|
2012
|
|
Administrazioan gero eta funtzionario euskaldun gehiago dago, baina hizkuntza ez da lanerako tresna. Zerbitzuak euskaraz bermatzeko prestatu dira erakundeak (erakunde asko, ez guztiak), baina ematen
|
du
ez dagoela nahikoa iniziatibarik gobernuek berezkoa duten funtzioa betetzeko, arautzeko.
|
2013
|
|
" XXI. mende hasierako hizkuntza politikaren helburuak ezin du izan, soilik, euskaldunak sortzea, baizik eta ahalik eta euskaldun gehienak, ahalik eta egokiera, toki eta esparru gehienetan euskal hiztun bihurtzea, erabilera dela medio". Sasi helburu horrek ez
|
du
ez eperik ez kopururik, hortaz, ezinezkoa izango da helburua bete den edo ez jakitea. Batzuen ustez hizkuntz politika arrakastatsua izango da; besteek, berriz, porrota baino ez dute ikusiko.
|
2015
|
|
Bere seme alabek etengabe galdetzen diote" Por qué no nos enseñaste?" eta hark erantzuten
|
du
ez zitzaiolako ateratzen eta errua ez zela berea. , ordea, bere egoeran beste batzuek lortu zutela leporatzen diote.
|
|
Galdera hauei erantzunez, eta UNESCOk (2011: 12) gomendatutakoaren harira, diagnostiko bat egiterakoan ezinbestean bertako eragile eta hiztunekin lankidetzan jardun behar da, eta hizkuntza eta komunitate bakoitzaren egoerara hobekien moldatzen den eredua aukeratu. Edonola ere, Sallabank ek (2014: 18) esaten
|
du
ez dela harritzekoa eskala bat ondo egiteko komunitatean hainbat hilabete pasatu beharra.
|
2017
|
|
Herritarrak eskubidea
|
du
ez bakarrik administrazioare ngana nahi duen hizkuntzan zuzentzeko, baizik eta administraziotik jasotzen duen harremana ere herritarrak aukeratu duen hizkuntzan izateko.
|
|
alde batetik, espainiar guztien hizkuntza erkidea dela, eta, bestetik, bere ezagutza aldarrikatu daitekeela errolda kontuak gorabehera. horregatik, ofizialak diren berezko hizkuntzei ezin zaiela ezagutzeko derrigortasunik ezarri ondorioztatu zuen. (2 oinarri Juridikoa) bestalde, gaineratzen
|
du
ez dagoela bi hizkuntzen arteko berdintasuna aldarrikatzerik, berdintasunaren konstituzio oinarria herritarrei dagokielako soilik. (2 oinarri Juridikoa)
|
2018
|
|
Egia esan, ziurgabetasun ikaragarria sortzen
|
du
ez jakiteak solaskideak ulertu duen ala ez. Horregatik, hizkuntza ohitura aldaketa bati ekiterakoan, funtsezkoa da komunikazioa ziurtatu beharra.
|
|
Turismoak herriko euskararen egoeran duen eraginari buruz, bermeotarren %24, 9k uste du eragin handia duela; ondarroarren kasuan, %19k uste du eragin handia duela. Aitzitik, ondarroarren ia erdiak —%49, 2k— uste
|
du
ez duela ia eraginik, eta bermeotarren %41, 8k.
|
|
Ondarroarren %21, 7k eta bermeotarren %41, 6k erantzun du neurri handian eragiten duela. Aitzitik, ondarroarren %33, 9k eta bermeotarren %18k uste
|
du
ez dutela ia eraginik.
|
2019
|
|
3 hierarkia falta horrek ekartzen
|
du
ez bereiztea zein ekintza den funtsezko eta zein hutsal; zein den behin behineko eta zein behin betiko; zeini eutsi behar zaion eta zein den bazter uztekoa, aurrera egin ahala.
|
2022
|
|
Nik uste dut ez dagoela ondo zeren horrek ez dio onik egiten euskarari. Ez
|
du
ez itxura onik ematen, ez ezer ez," E56
|