Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2002
‎Par. Eta bertzelatzerik ezpa du, noraezeko du ez higitzea.
2005
‎Zoriona oraidanik hitzeman digu beraz Jesusek. Lur honentzat daukagun lotura handiegiak egiten du ez garela sartzen Jesusek erakutsi zorionerako bidean, ez zerurakoan, ez bizi honetakoan. Bere konfidantza osoa lur honetako aberastasunetan daukana nola igan liteke bizi honetako lurkerietatik gorago?
‎Aberats dira, pobreago ziren garaieri konparatuz. Erromak garbiki errana du ez duela Europak apez bila joan behar lehenagoko misionetara141.
‎Philippe Barbarin, Primat des Gaules titulua daukan Lyongo kardinaleak, La Croix egunkariari elkarrizketa bat egin dio gai horretaz. Garbiki erraten du ez dela apezik gabeko Elizarik izaten ahal. Aitortzen du apez eta apezgai guti dela.
2007
‎Pobriak lana egin biar du ez da bereala etortzen.
‎Plaia polita du ez da errebusan, Zuk beintzat busti gorputza merezi dun beza[...] Gañerakuak kontuak dirala azkenian esan, Zuk eguna ondo pasa nai duenak nai duna esan.
2008
‎Hego Euskal Herrian, ordea, urruti samar gaude ikuspegi berri horretatik. Hemengo eskoletan XIX. eta XX. mendeetako ikuspegi historizista eta 1970eko hamarkadatik aurrerako ikuspegi komunikatiboa gainjarri egin dira, eta gainjarrita diraute gaur egun. Horrek esan gura du ez dagoela ikuspegi bien arteko uztarketarik, eta beregainak direla bakoitzaren lanketak. Ikuspegi historizista literaturaren historiari dagokion alor teorikoan islatzen da (idazle eta mugimenduei buruzko zertzelada historikoak irakasten dira, gehienetan modu isolatuan, eta jarduera praktikoekin lotura murritza eduki ohi dute).
2011
‎Gideon Toury k ekarri zuen Polisistemen teoriaren aplikazioa itzulpengintzara. Touryren teoria, laburki esanez, (Toury, 2004) xede kulturaren sisteman, itzulitako testuak estatus ezberdinak har ditzake; eta kontestualizazio egokiaz ari garela, Touryk azpimarratu egiten du ez dela jakintzat eman behar, berbarako, itzulpen sistema ezagutzen denik itzulpenean eragiten duten hizkuntzen ezaugarriak deskribatzeko gai izanagatik. Harago joan behar da, hizkuntza azterketaz harago, alegia.
2015
‎Zenbaki gehienetan gizonezkoek bakarrik osatu zuten taldea eta testu gehienak ere haienak izan ziren. Oñederrak argi esaten du ez duela bere burua taldekidetzat sentitzen: " Ni ez naiz sekula talde barruan egon.
‎Alde batetik, ekoizpen soziala da, baina bestetik, eta batez ere, mundu administratuari kontrajartzeko ahalmenagatik da sozial; hots, bere negatibitatean, termino hegeliarretan esatearren. Horrek esan nahi du ez duela artearen edukiak egiten obra bat sozial, baizik eta mundu administratuari uko egiteko bere gaitasunak, eta gaitasun hori obraren kalitatearen mendeko da hain justu; zenbat eta negatibitate handiagoa, orduan eta obra gorenagoa.
2017
‎"[...] niri ez zidan kasurik egin nahi egun osoz, pentsatzen baitzuen (eta gerora, urteetan zehar, hamaika aldiz otu izan zait, erbestean nengoen bitartean, berak zuela arrazoi osoa eta ni oker jokatzen aritu nintzela) neu bakarrik nintzela errudun bakarra eta ez, nik erantzuten nion bezala, anaien arteko gerra hura edota eguneroko gertakizun itsu eta ekidinezinak[...]." Izua hemen, 73 orr. la" bezalako aurkakotasunek beren barne mugari tinko ezin eutsi diotela ohartuta, bere mundu ikuskera berregituratu eta bere maitasunak ere, edozein maitasunek bezala, nartzisismoa eta abandonua barne hartzen dituela onartu du, finean. Kepak ez du ez errealitatea ukatzen, ez ideal ezinezkorik desiratzen, gauzak diren modukoak onartzen baizik. Keparena, alegia, onarpen postmodernista da.
‎Horrek ez du esan nahi injustizia horien aurrean besoak gurutzaturik egon behar dugunik. Horrek esan nahi du ez dugula sekula ere justizia erdietsi izana aldarrikatzerik izango, istant berean garaitu nahi izandako zapalkuntza eta totalitarismoa biderkatzen ariko baikinateke. Horra askatasun amets zintzoen ezina.
‎Belsey ren azalpenean, inplizituki, ideia giltzarri bat dago, alegia, pentsabide metafisiko mendebaldarrak modernitateak barne muga zurrunen oinarrian itxuratzen dituela oposizio bitarrak, kontrajarritako elementuak zorrotz banaturik geratuz. Belsey k azaldu bezala pentsabide postmodernistak muga horien lausotasuna, zehatzezintasuna aldarrikatzen du ez desagerpena, ordea, halako moldez, non ez dagoen zorrotz zehazterik kontrajarritako elementuetako bakoitza non hasi eta non bukatzen den. Bestela esanda, muga zurrunak eragiten ditu esentzialismo modernoak; muga lausoak, berriz, antiesentzialismo postmodernistak.
2019
‎Bere iritziz," Bi Iñaki Abaituak (Hamaika Pauso, Martutene) eta Juan Martin (Rossettiren Obsesioa) masokistak dira, aurretik Apalategik (2015) iradoki bezala. Euskal emakume falikoaren aurrean amore ematen duten gizonezko subjektu masokistak dira eta, ondorioz," eleberri berrienetan gizonezko protagonistak kanpoko emakumearekiko duen desirak indarra galdu du ezari ezarian" (Gabilondo 2016: 139). Hortaz, Pilar, Abaituaren emazteak irudikatuko luke hobekien profil hori:
‎Bi bihotz. Hilobi baten ordea, protagonistak berak aitortzen du ez dela soilik sexu kontua: " Niganako jarrera zen, bere tratua, adeitasuna, atsegin gertatzen zitzaidana.
‎Edonola dela ere, Fukuyamaren historiaren amaieraren eztabaida hura gure eleberriaren arlora ekarrita, bai Gerra Zibilari dagokionez eta bai ezkontzari dagokionez, egile inplizituak agerian uzten du ez duela bat egiten Fukuyamaren ideiarekin: bi gerretan gertaerak oso bestela ere gertatu ahal ziren, eta gizakien ekintza bakoitza askea izan zen.
‎Florak musikaren bitartez adierazi nahi du ez dagoela ongi, sufritzen ari dela eta harreman horrek min handia eragiten diola. Halaber, haserretzen direnean kanta tristeak entzuten ditu Florak (83).
‎Hitz horiek ondo adierazten duten bezala, ordura arte Flora bere eranskina izan da, gehigarri bat. Emazteak, bere aldetik, onartzen du ez dela Adolforekin sexuarengatik egon, baizik eta mutil atsegina delako (194). Beraz, hitz egin eta maitatua sentitzeko beharragatik egon da Adolforekin, bere Senarrak ez baitu bera kontuan hartzen.
‎Gutxiagotasun konplexu hori agerian geratzen da bere amanteekin bizitako istorioez hitz egitean, sentsazioa baitu emakumeek erabili egiten dutela. Esate baterako, Marga izeneko baten kasuan, aipatzen du ez zuela ulertzen zehazki zer bilatzen zuen Margak beragan" aldatze hutsa zen hark nahi zuena, eta aldatzeak ez du esan nahi derrigorrez hobera izan behar duenik" (49). Ane izeneko beste batez ari denean ere," bikoteen terapiarako tresna arrunta" balitz bezala sentiarazten zuen, sexu harremanak izatean, aipatzen baitzion ezkontzatik kanpoko harremanak mesedegarriak direla ezkontzaren iraupenarentzat (49).
2021
‎Nik uste gehiago zaudela pentsatzen azterketa horretan liburua disfrutatzera baino. Horrek ekartzen du ez gustatzea.
‎Arloak bizi duen egoeraren eta horren arrazoien diagnostikotik abiatuz, literaturaren didaktikak etorkizunari begira dituen erronken identifikazioa eta zehaztea ikerlan honen helburu nagusietakoa da, betiere, metodologiari jarraiki, ikerketan parte hartu dutenen adierazpenak oinarritzat hartuz. Aurreko ataletan gertatu legez, horrek esan nahi du ez direla, akaso, etorkizunera begira arloak dituen erronka guzti guztiak agertuko, edota azaltzen direnak ez direla ikuspegi guztietatik garatuta egongo gaia alde askotako eta oso konplexua den heinean, baina metodologia ere xede da lan honetan, ezinbestean.
‎Alderdi kurrikularretik ez ezik, BHko ikastetxeetan gertatzen den antolakuntza moduetan ere eragin argia baduela eransten du Regueirok (2014), eta, esate baterako, Lengua y Literatura ikasgaian Espainian egindako ikastorduen murrizketa aipatzen du, Nussbaumen (op.) haritik, humanitateen egoeraz ikuspegi kritikoa eskaintzeaz gainera. Norabide bertsuan mintzatzen da Reyzábal (2016: 88) literaturaren eremura joanda, eta Brecht-en poema parafraseatuz, lorpen errazetarako joera duen gizarte hedonista honetan argudiatzen du ez direla lirikarako sasoi onak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia