Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2000
‎Sozial errealismoaren eragina ukan zuen gero, existentzialismoak kutsatu zigun ondoren... baina ez ziren, haatik, noraezean eginiko ibiliak. Sortzaile kontentagaitza estiloan, Lekuonak aitortua du ez dela idazteari lotzen" luma berritu zaiola nabaritzen ez duen bitartean". Egia da, testua obra estetiko konplitua bezala aurkeztu izan digu beti.
2001
‎Eta hortik atera nahi dute euskara eta abertzaletasuna banaezinezko lokarriz elkartutadaudela. Irakurketa honek ez du ez buru eta ez buztanik, atzekoz aurrera ez baitu esaldiak balio. Non esaten da euskaltzale batek abertzale izan behar duenik?
2003
‎Munduko Gizarte Foroaren existentzia bera gertaka ri politiko bat da. Inork ezin du ez ikusiarena egin. Alderdipolitiko askok bidaltzen dituzte kideak eta buruzagiak ekitaldi horretara, nahiz eta ezin duten prozesuan ofizialkipa rte hartu.
2004
‎Egia esan, Kantek inoiz ez zuen gehiegi idatzi berari buruz; Arrazoi men hutsaren kritikaren bigarren argitaraldian de nobis ipsis silemus jartzen du motto gisa, gutaz ez diogu ezer. Heinrich Heinek Erlijioaren eta Filosofiaren historia Alemanian liburuan esaten du ez dela erraza haren bizitza deskribatzea, ez baitzuen" ez bizitzarik ez historiarik izan". Iparraldeko bazter batean mekanikoki antolatutako bizitzaeg iten omen zuen.
‎Industria horren gunea eta irudia proiektatzen duen foko nagusia Madril da. Euskal egile eta teknikari askok Madrilen, espainiar zineman, aurkitu du ez bakarrik zinema (eta telebista) egiteko modua, baizik eta film hobeak egiteko modua. Diruz, baliabidez eta lankideez hobeto horniturik egin dute bide profesional itzal handikoa.
‎Euskarak ez dauka genero gramatikalik eta horrenondorioz jendeak pentsatzen du ez dela sexista, baina beste modu batzuetan agertzen da genero bereizketa (giza-, anai, ema, gizon, eme, andre). Hirugarren pertsona singularra neutroa da (bera/ hura), beste hizkuntza askotan markatuta dagoenean.
‎legedi eza edo, hobeto esanda, legeen garapen eta aplikazio eza. Horrek ziurgabetasun handia ekarri du telebistagintza lokalera, eta ez du ez batzuen ez besteen ekimenak bideratzen lagundu.
2005
‎Hasteko Derridak azaltzen du ez zela frankofono hutsa, franko magrebtarra baizik. Filosofoaren erranetan, frankofonoen artean hurrengoak dira:
‎Hala ere, zure fikzio lanak —Oroit zap enetan (1977), Esku leuna (1977), Elizondoko eskutit zak (1977), Goizuetako ezkongabeak (1979), Leho rtean (1979), Muskillak (1980), Nafa rroako Ezkurran (1 9 8 2), Alda rte oneko ipuinak (1982), Izurri berria (1984), Alaba (1984), Hadesen erresumarantz (1986), Zila rrezko gazte luen kronika urratua (1992) — eta bidaia eta bestelakoetan oinarritutakoak —New York, New Yo rk (1988), In diaharriga rria (2001), Zaku rra, zeure laguna (2002), NewYorkeko kronika beltza (2004) —, erruz saldu eta berrarg itaratu dira, polizia nobelak batez ere. Alabaina, idazleenartean, ematen du ez daukazula garrantzizko lekurik.
‎Errepara dezagun: Kunderak abandonatu du ez soilik bere gaztetako militantzia komunista, ez soilik bere ondoko aurpegi sozialista eta abertzalea, baizik eta bere aberria eta bere hizkuntza ere.
2006
‎Haur besoetakoa nobelan ezaguna genuen Elektra konplexua berragertzen zaigu. Baina Rosak irauli egiten ditu estereotipoak eta aldarrikatzen du ez dela jabea edukitzeko jaioa izan, nagusi gabeko gizakia dela, bere buruaren jabe," argoi, inoiz ez morroi" (122). Olaziregik (2002:
2007
‎Ulrich Beck (1991) eta Gottard Bechmann (2004) irakasle alemaniarrek ondo bereizten dute arriskua (Gefahr, risk, riesgo) eta perila (Risiko, danger, peligro). Azken horretan pertsona edo erkidego batek kalte posible baten etorrera soportatzen du, baina hartzaileak ez du ez erantzukizunik ez aukerarik kalte horren sorreran edota iturburuan ekiteko. Horrela kontsidera ditzakegu birus eta bestelako gaitzek eragindako epidemiak eta pandemiak historian zehar.
‎Instituzioei buruz, oro har, ekologisten ustez hauxe ikasi zen: " administrazioak ez du ez prebentziorik ez baliabiderik hondamendien aurrean, ez du planik". EAEko arduradunei dagokienez, Urdaibaiko ekologistek honela esan digute:
‎Utikan hori, izan liteke, beraz, kanonaz, kritikaz, komisarioez eta irakurketaz, baita sariez ere, hausnarketa serio egiteko abiapuntutzat har genezakeen idazkia. Baina ematen du ez dela hori ondo azaldu. Ematen du sinatzaileek ez dutela ondo transmititu.
2008
‎Horrekin lotuta, ez dugu zerbait ahaztu behar: irakasleak ikaslearen hizkuntza ez jakiteak esan nahi du ez dakiela zein zailtasun aurkituko dituen umeak hizkuntza (k) berria (k) ikasteko prozesuan (hitz egiten duen eta ikasi behar duen hizkuntzaren egituren artean dauden desberdintasunak direla, haien artean dagoen distantzia fonetikoa dela...).
2009
‎• Edizio digitala ere Internet bezala doan espero du jendeak. Teknologia berriek ematen du ez daukatela kosturik, eta hori ez da egia. Doan Internet, doan irratia, doan telebista.
‎99/ 94/ 51), Hobbes, Spinoza eta Hume daude horien artean. Hobbesek, esan bezala, ukatzen du ez materiazko izakien existentzia (hau da, dualismoa ukatzen du), eta, aldi berean, uste du materiak pentsa dezakeela. Halaber, uste du morala funtsatzerik badagoela.
2010
‎R ren etxean ez dago libururik. Berak ozen esaten du ez duela irakurtzen. Ez du literatura behar, hori gabe bizi daiteke eta apaletan hautsa baino ez die eragiten.
2013
‎Aurreko eztabaidan adierazi bezala, horrek esan nahi du badagoela gure biologian zer berezi (burmuin atal (ak) edo...) bat morala determinatzen edo bideratzen duena. Kulturaren aldekoak, hau da, moralaren alde kulturala azpimarratzen duenak, defendatzen du ez dagoela mekanismo berariazkorik. Gehienez jota mekanismo orokor batzuk daude, kulturaren arabera, morala bideratzen dutenak.
2014
‎Jujeak berak nabarmendu du ez gaudela estatu totalitario batean. Errepublika batean gaudela, eskubide batzuekin.
2015
‎Kublai Khanek galdetu dionean nora, zer etorkizunetara doan ontzia, Marco Polok ez du maparik. Marco Polok aitortuko du ez dakiela mapan porturik marrazten, ez ontzia portura zer egunetan arribatuko den aurresaten (517).
‎Horiek horrela, mundu zientifiko akademikoaren hierarkia sinbolikoetan gertatutako birmoldaketak ahuldu egin du diziplina sozial eta humanistikoetan aritzen diren akademikoen kokapena, eta, hein batean, indarrik gabe utzi du akademiko horiek unibertsitatea bera eta rol akademikoa ulertzeko duten moldea. UPV/EHUko giza eta gizarte zientzietako akademikoen ustetan, beren ekarpen intelektualak zentzua hartzen du ez soilik ekarpen hori hizkuntza gutxituan ere komunikatu diezaioketelako erreferentziazko gizarteari (beste hizkuntzetan egiten den aldi berean), baizik eta beren jakintza berezituen bitartez legitimitatezko argudioz hornitzen dituztelako hizkuntzen arteko kontaktuzko egoeretan garatzen diren borroka sinbolikoak, hizkuntza gutxituaren estatusean eta prestigioan eragina dutenak. Horregatik, akademiko horien beherakada unibertsitate egituretan tokiko gizartearen interesei lotutako produkzio akademikoaren gainbehera ere bada, neurri batean, eta, horrenbestez, hizkuntza komunitate gutxituarekiko betebeharrak eta konpromisoak dituen lanbide eredu batena ere.
2016
‎guk geure leihoa badaukagu; horren bitartez mundua ikusten dugu, eta gure burua munduan kokatzen. Arazoa dugu, goiko auzoak sekulako zuloa ireki digula etxeko sabaian, eta beheko auzoak zoruan, eta bi zulotzar horietatik gaitzeko haize zirimola sartu egin zaigula etxean, eta gutxik egin du ez bagaitu guhaur ere harekin xurgatu, grabitaterik gabeko hutsera jaurtikiz. Bi leiho dauzkagula?
‎Joko arauak ezartzen ditu estatu demokratiko batean sezesio prozesu bat gauzatzeko: herriaren borondate demokratikoak abiatzen du zilegitasun osoz sezesio prozesua, eta estatuak ezin du ez debekatu ezta muzin egin ere; baina, aldi berean, herriaren borondate demokratiko hori ez da nahikoa prozesua burutzeko. Beharrezkoa da Kanada eta Quebecen artean sezesio borondate hori gauzatzeko negoziazio prozesu bat bideratzea eta negoziazioetan alde biak fede onez aritzea.
2018
‎Hilda dagoela ez dakien Lenin horrek irudikatzen du ez dugula proiektu utopikoei uko egiteko gogorik, ez ditugula gure egoeraren mugak onartu nahi: Lenin hilkorra zen eta okerrak egin zituen denok bezala; bada ordua, beraz, hiltzen utz diezaiogun, eta gure arazoei modu pragmatiko batean, ez ideologikoan, euts diezaiegun.
‎Adornok ika mika sonatua izan zuen bizitzaren azken urteetan, 1968an eta 1969an, ikasle mugimenduen" hiperaktibismoaren aurka"; ekintza fetitxe bihurtzea leporatzen zien, alegia, ekintzaren xede ekintza izatea. Horrela, ekintzak zentzua galtzen du, ez du ez teoriarik, ez ulermen kritikorik, ez hipotesi zehatzik, eta" historiaren une subjektiboa", erantzun subjektiboen espontaneotasuna, fetitxe bihurtzen du (Adorno 1993: 167).
2020
‎Esan daiteke Andersen Hizkera filosofikoaren esoterismoaz izeneko testua bi ahoko ezpata dela. Andersek Adornoren filosofo akademikoen hizkera ilun eta alferrikakoaren egun hartako salaketa txalotzen du, batetik; bestetik, erakusten du ez dagoela ados Adornok hartua zuen bidearekin bere ideiak entzuleei helarazteko orduan.
‎Urak ez du nahi markarik bere isurian. Agian begitantzen du ez daukala hain urruti bere askatasuna, benetan ez dagoela ustezko denboraren sareetan. Uraren bizitzan zulo asko baitaude.
‎Esan daiteke Andersen Hizkera filosofikoaren esoterismoaz izeneko testua bi ahoko ezpata dela. Andersek Adornoren filosofo akademikoen hizkera ilun eta alferrikakoaren egun hartako salaketa txalotzen du, batetik; bestetik, erakusten du ez dagoela ados Adornok hartua zuen bidearekin bere ideiak entzuleei helarazteko orduan.
2021
‎Azterlanaren atal honetan parte hartu duten gazteen narratiben azterketak agerian uzten du ez dutela kolektibo homogeneoa osatzen. Nahiz eta guztiek ‘politizatu gabekotzat’ eta/ edo ‘politikari buruzko interesik gabekotzat’ definitu duten beren burua, aniztasun handia dago euren artean, bai jarrera eta praktika politikoetan, bai politikari buruzko ezagutzaeta interes mailan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia