2000
|
|
Sozial errealismoaren eragina ukan zuen gero, existentzialismoak kutsatu zigun ondoren... baina ez ziren, haatik, noraezean eginiko ibiliak. Sortzaile kontentagaitza estiloan, Lekuonak aitortua
|
du
ez dela idazteari lotzen" luma berritu zaiola nabaritzen ez duen bitartean". Egia da, testua obra estetiko konplitua bezala aurkeztu izan digu beti.
|
2001
|
|
Eta hortik atera nahi dute euskara eta abertzaletasuna banaezinezko lokarriz elkartutadaudela. Irakurketa honek ez
|
du
ez buru eta ez buztanik, atzekoz aurrera ez baitu esaldiak balio. Non esaten da euskaltzale batek abertzale izan behar duenik?
|
2003
|
|
Munduko Gizarte Foroaren existentzia bera gertaka ri politiko bat da. Inork ezin
|
du
ez ikusiarena egin. Alderdipolitiko askok bidaltzen dituzte kideak eta buruzagiak ekitaldi horretara, nahiz eta ezin duten prozesuan ofizialkipa rte hartu.
|
2004
|
|
Egia esan, Kantek inoiz ez zuen gehiegi idatzi berari buruz; Arrazoi men hutsaren kritikaren bigarren argitaraldian de nobis ipsis silemus jartzen du motto gisa, gutaz ez diogu ezer. Heinrich Heinek Erlijioaren eta Filosofiaren historia Alemanian liburuan esaten
|
du
ez dela erraza haren bizitza deskribatzea, ez baitzuen" ez bizitzarik ez historiarik izan". Iparraldeko bazter batean mekanikoki antolatutako bizitzaeg iten omen zuen.
|
|
Industria horren gunea eta irudia proiektatzen duen foko nagusia Madril da. Euskal egile eta teknikari askok Madrilen, espainiar zineman, aurkitu
|
du
ez bakarrik zinema (eta telebista) egiteko modua, baizik eta film hobeak egiteko modua. Diruz, baliabidez eta lankideez hobeto horniturik egin dute bide profesional itzal handikoa.
|
|
Euskarak ez dauka genero gramatikalik eta horrenondorioz jendeak pentsatzen
|
du
ez dela sexista, baina beste modu batzuetan agertzen da genero bereizketa (giza-, anai, ema, gizon, eme, andre). Hirugarren pertsona singularra neutroa da (bera/ hura), beste hizkuntza askotan markatuta dagoenean.
|
|
legedi eza edo, hobeto esanda, legeen garapen eta aplikazio eza. Horrek ziurgabetasun handia ekarri du telebistagintza lokalera, eta ez
|
du
ez batzuen ez besteen ekimenak bideratzen lagundu.
|
2005
|
|
Hasteko Derridak azaltzen
|
du
ez zela frankofono hutsa, franko magrebtarra baizik. Filosofoaren erranetan, frankofonoen artean hurrengoak dira:
|
|
Hala ere, zure fikzio lanak —Oroit zap enetan (1977), Esku leuna (1977), Elizondoko eskutit zak (1977), Goizuetako ezkongabeak (1979), Leho rtean (1979), Muskillak (1980), Nafa rroako Ezkurran (1 9 8 2), Alda rte oneko ipuinak (1982), Izurri berria (1984), Alaba (1984), Hadesen erresumarantz (1986), Zila rrezko gazte luen kronika urratua (1992) — eta bidaia eta bestelakoetan oinarritutakoak —New York, New Yo rk (1988), In diaharriga rria (2001), Zaku rra, zeure laguna (2002), NewYorkeko kronika beltza (2004) —, erruz saldu eta berrarg itaratu dira, polizia nobelak batez ere. Alabaina, idazleenartean, ematen
|
du
ez daukazula garrantzizko lekurik.
|
|
Errepara dezagun: Kunderak abandonatu
|
du
ez soilik bere gaztetako militantzia komunista, ez soilik bere ondoko aurpegi sozialista eta abertzalea, baizik eta bere aberria eta bere hizkuntza ere.
|
2006
|
|
Haur besoetakoa nobelan ezaguna genuen Elektra konplexua berragertzen zaigu. Baina Rosak irauli egiten ditu estereotipoak eta aldarrikatzen
|
du
ez dela jabea edukitzeko jaioa izan, nagusi gabeko gizakia dela, bere buruaren jabe," argoi, inoiz ez morroi" (122). Olaziregik (2002:
|
2007
|
|
Ulrich Beck (1991) eta Gottard Bechmann (2004) irakasle alemaniarrek ondo bereizten dute arriskua (Gefahr, risk, riesgo) eta perila (Risiko, danger, peligro). Azken horretan pertsona edo erkidego batek kalte posible baten etorrera soportatzen du, baina hartzaileak ez
|
du
ez erantzukizunik ez aukerarik kalte horren sorreran edota iturburuan ekiteko. Horrela kontsidera ditzakegu birus eta bestelako gaitzek eragindako epidemiak eta pandemiak historian zehar.
|
|
Instituzioei buruz, oro har, ekologisten ustez hauxe ikasi zen: " administrazioak ez
|
du
ez prebentziorik ez baliabiderik hondamendien aurrean, ez du planik". EAEko arduradunei dagokienez, Urdaibaiko ekologistek honela esan digute:
|
|
Utikan hori, izan liteke, beraz, kanonaz, kritikaz, komisarioez eta irakurketaz, baita sariez ere, hausnarketa serio egiteko abiapuntutzat har genezakeen idazkia. Baina ematen
|
du
ez dela hori ondo azaldu. Ematen du sinatzaileek ez dutela ondo transmititu.
|
2008
|
|
Horrekin lotuta, ez dugu zerbait ahaztu behar: irakasleak ikaslearen hizkuntza ez jakiteak esan nahi
|
du
ez dakiela zein zailtasun aurkituko dituen umeak hizkuntza (k) berria (k) ikasteko prozesuan (hitz egiten duen eta ikasi behar duen hizkuntzaren egituren artean dauden desberdintasunak direla, haien artean dagoen distantzia fonetikoa dela...).
|
2009
|
|
• Edizio digitala ere Internet bezala doan espero du jendeak. Teknologia berriek ematen
|
du
ez daukatela kosturik, eta hori ez da egia. Doan Internet, doan irratia, doan telebista.
|
|
99/ 94/ 51), Hobbes, Spinoza eta Hume daude horien artean. Hobbesek, esan bezala, ukatzen
|
du
ez materiazko izakien existentzia (hau da, dualismoa ukatzen du), eta, aldi berean, uste du materiak pentsa dezakeela. Halaber, uste du morala funtsatzerik badagoela.
|
2010
|
|
R ren etxean ez dago libururik. Berak ozen esaten
|
du
ez duela irakurtzen. Ez du literatura behar, hori gabe bizi daiteke eta apaletan hautsa baino ez die eragiten.
|
2013
|
|
Aurreko eztabaidan adierazi bezala, horrek esan nahi du badagoela gure biologian zer berezi (burmuin atal (ak) edo...) bat morala determinatzen edo bideratzen duena. Kulturaren aldekoak, hau da, moralaren alde kulturala azpimarratzen duenak, defendatzen
|
du
ez dagoela mekanismo berariazkorik. Gehienez jota mekanismo orokor batzuk daude, kulturaren arabera, morala bideratzen dutenak.
|
2014
|
|
Jujeak berak nabarmendu
|
du
ez gaudela estatu totalitario batean. Errepublika batean gaudela, eskubide batzuekin.
|
2015
|
|
Kublai Khanek galdetu dionean nora, zer etorkizunetara doan ontzia, Marco Polok ez du maparik. Marco Polok aitortuko
|
du
ez dakiela mapan porturik marrazten, ez ontzia portura zer egunetan arribatuko den aurresaten (517).
|
|
Horiek horrela, mundu zientifiko akademikoaren hierarkia sinbolikoetan gertatutako birmoldaketak ahuldu egin du diziplina sozial eta humanistikoetan aritzen diren akademikoen kokapena, eta, hein batean, indarrik gabe utzi du akademiko horiek unibertsitatea bera eta rol akademikoa ulertzeko duten moldea. UPV/EHUko giza eta gizarte zientzietako akademikoen ustetan, beren ekarpen intelektualak zentzua hartzen
|
du
ez soilik ekarpen hori hizkuntza gutxituan ere komunikatu diezaioketelako erreferentziazko gizarteari (beste hizkuntzetan egiten den aldi berean), baizik eta beren jakintza berezituen bitartez legitimitatezko argudioz hornitzen dituztelako hizkuntzen arteko kontaktuzko egoeretan garatzen diren borroka sinbolikoak, hizkuntza gutxituaren estatusean eta prestigioan eragina dutenak. Horregatik, akademiko horien beherakada unibertsitate egituretan tokiko gizartearen interesei lotutako produkzio akademikoaren gainbehera ere bada, neurri batean, eta, horrenbestez, hizkuntza komunitate gutxituarekiko betebeharrak eta konpromisoak dituen lanbide eredu batena ere.
|
2016
|
|
guk geure leihoa badaukagu; horren bitartez mundua ikusten dugu, eta gure burua munduan kokatzen. Arazoa dugu, goiko auzoak sekulako zuloa ireki digula etxeko sabaian, eta beheko auzoak zoruan, eta bi zulotzar horietatik gaitzeko haize zirimola sartu egin zaigula etxean, eta gutxik egin
|
du
ez bagaitu guhaur ere harekin xurgatu, grabitaterik gabeko hutsera jaurtikiz. Bi leiho dauzkagula?
|
|
Joko arauak ezartzen ditu estatu demokratiko batean sezesio prozesu bat gauzatzeko: herriaren borondate demokratikoak abiatzen du zilegitasun osoz sezesio prozesua, eta estatuak ezin
|
du
ez debekatu ezta muzin egin ere; baina, aldi berean, herriaren borondate demokratiko hori ez da nahikoa prozesua burutzeko. Beharrezkoa da Kanada eta Quebecen artean sezesio borondate hori gauzatzeko negoziazio prozesu bat bideratzea eta negoziazioetan alde biak fede onez aritzea.
|
2018
|
|
Hilda dagoela ez dakien Lenin horrek irudikatzen
|
du
ez dugula proiektu utopikoei uko egiteko gogorik, ez ditugula gure egoeraren mugak onartu nahi: Lenin hilkorra zen eta okerrak egin zituen denok bezala; bada ordua, beraz, hiltzen utz diezaiogun, eta gure arazoei modu pragmatiko batean, ez ideologikoan, euts diezaiegun.
|
|
Adornok ika mika sonatua izan zuen bizitzaren azken urteetan, 1968an eta 1969an, ikasle mugimenduen" hiperaktibismoaren aurka"; ekintza fetitxe bihurtzea leporatzen zien, alegia, ekintzaren xede ekintza izatea. Horrela, ekintzak zentzua galtzen du, ez
|
du
ez teoriarik, ez ulermen kritikorik, ez hipotesi zehatzik, eta" historiaren une subjektiboa", erantzun subjektiboen espontaneotasuna, fetitxe bihurtzen du (Adorno 1993: 167).
|
2020
|
|
Esan daiteke Andersen Hizkera filosofikoaren esoterismoaz izeneko testua bi ahoko ezpata dela. Andersek Adornoren filosofo akademikoen hizkera ilun eta alferrikakoaren egun hartako salaketa txalotzen du, batetik; bestetik, erakusten
|
du
ez dagoela ados Adornok hartua zuen bidearekin bere ideiak entzuleei helarazteko orduan.
|
|
Urak ez du nahi markarik bere isurian. Agian begitantzen
|
du
ez daukala hain urruti bere askatasuna, benetan ez dagoela ustezko denboraren sareetan. Uraren bizitzan zulo asko baitaude.
|
|
Esan daiteke Andersen Hizkera filosofikoaren esoterismoaz izeneko testua bi ahoko ezpata dela. Andersek Adornoren filosofo akademikoen hizkera ilun eta alferrikakoaren egun hartako salaketa txalotzen du, batetik; bestetik, erakusten
|
du
ez dagoela ados Adornok hartua zuen bidearekin bere ideiak entzuleei helarazteko orduan.
|
2021
|
|
Azterlanaren atal honetan parte hartu duten gazteen narratiben azterketak agerian uzten
|
du
ez dutela kolektibo homogeneoa osatzen. Nahiz eta guztiek ‘politizatu gabekotzat’ eta/ edo ‘politikari buruzko interesik gabekotzat’ definitu duten beren burua, aniztasun handia dago euren artean, bai jarrera eta praktika politikoetan, bai politikari buruzko ezagutzaeta interes mailan.
|