Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 115

2010
‎Tolerantziaren ikuspegi guztiz permisibo eta zabalaren oinarria, ordea, ez da neoliberala. Moldatu gabeko askatasunaren definizio libertario batek bultzatzen du, eta uste du ez zaiola oztoporik jarri behar inolako berrikuntzari, denak baitira aberasgarri. Mestizajearen kontzeptua baliatzen du gainbalioa eransteko:
‎eskatzen badut Luhusoko laborari bati errekara joaten ahal naizenez haren pentzetik pasatuz, segur naiz ez duela ba edo ez erranen, lanpetua bada ere, arreñatuko da zerbaiten asmatzeko, eman dezagun" gibelerakoan aski indar gelditzen bazaizu xeilaren hesteko...". Eta, bistan dena, baietz erantzuten badiot ulertuko du ez garela kultura berekoak.
‎Zenbat eta gehiago pentsatu bere egoeraz, orduan eta suminduago zegoen: " Gainera, nork esan du ez dudala obeditu beste errmediorik?". Erabaki bat hartu zuen bere bostean, baina, bere baitan gordeta indarra galduko zuen beldurrez, ahoz eta ozenki adierazi zion bere adiskide min eta konpainiako dama Ursula d’Amaretto ri:
‎Errebeldeak komenentziaren mugak gorde behar ditu, kontserbadoreak errebelde papera egin behar du espektakuluari giro apur bat emateko. Egiatiak gezurren bat soltatu behar du ez desentonatzeko, gezurtiak egiaren batzuen bidez eutsi behar dio diskurtsoari. Ez dira bereizten errazak.
‎Horixe da esanaren mina. Esan nahi nuenak berandu jakin du ez nintzela ni horretarako tresnarik egokiena. Zabortegian geratuko naiz, T. S. Elioten hitzekin, Gabriel Arestiren 1973ko kaligrafiarekin:
‎" Historiaren amaierak esan nahi du ez dela gerla eta iraultza odoltsurik izango, jendeak aktibitate ekonomikoaren bidez beteko dituela beharrak halako batailetan bizitza arriskatu beharrik gabe". 1199
‎Kublai Khanek galdetu dionean nora, zer etorkizunetara doan ontzia, Marco Polok ez du maparik. Marco Polok aitortuko du ez dakiela mapan porturik marrazten, ez ontzia portura zer egunetan arribatuko den aurresaten. Gainera, helburu duen hiria ez da ondo ikusten.
‎Bidaia harrigaritik bueltan egingo duen kontabilitatean, Phileas Foggek ez du ez galerarik ez irabazirik izango. Munduari buelta eman ondoren, lortu duen bakarra emaztea da:
2011
‎Usteak uste, ez dut Abadiaren inolako testurik aurkitu frantsesez: ematen du ez zuela frantsesez deus idatzi; ez argitaratu behintzat. Areago, Arnaut Abadiaren idazlanetan han hemenka badaude frantsesari buruzko aipu solteak benetan harrigarriak suertatu zaizkidanak.
‎Esan gabe doa, ezizen horretan ostenduta Jean Etxepare dugu, eta aurreko asteko aldizkariaren alean horrelaxe izenpetu zuen artikulu eder bat, dirudienez Abadia gatibatuta utzi zuena. Arnaut Abadiak hurrengo zenbakian ere azaltzen du ez zuela jakiterik izan nor zen delako Phindar hori. Noski, baldin eta egilearen enigma lehenago argitzerik izan ez bazuen nire ustez Hiriart Urrutik salatuko zion, ia seguru—, beranduenez 1910ean ohartuko zen Jean Etxepare zela Villeneuvette zeritzon artikulu miresgarriaren idazlea, izan ere, Jean Etxeparek urte horretan plazaratu baitzuen Buruxkak artikulu bilduma malerusa, eta hain zuzen bertan berrargitaratu zuen —" laburkichago" —, bospasei urte lehenago Phindar ezizenaz sinaturiko mintzaldi hori.
‎Baina, neguan goseak hil balitza gauenarak, behin betikotz gal liteke haien hazia. Aspaldi du ez litzatekeela gauenararik, eta, Jainkoari esker, bada zenbait oraino. Ageri da, beraz, gauenarak neguan jan gabe bizi direla.
‎Orduko pintoreek baita beste askok ere, handik aurrerabalio positiboa eman zioten espazio hutsari eta, esan liteke, zigiluak egiten duen moduan jokatzen zutela nolabait; zigiluak, izan ere, zurian uzten du bere mezua eta, horrela, tarte hutsei esker, nabarmendu egiten da adierazi nahi duen marrazkia. Hesitu egiten du ez dagoena, dagoena hutsartean harrapatu ahal izateko.
‎Adiera ugari dauzka, hala ere; besteak beste, egurraren nerbioa, harriaren zaina, idazlana, apaingarria, mozorroa... Hasieran ematen du ez dutela zerikusirik elkarren artean, baina ez da horrela; denak ere argigarriak izan litezke gordetzen duen mamia ulertu ahal izateko. Adar askotan sakabanatutako hitza da, baina esanahi horiek guztiek badute elkarrekin lotzen dituen zerbait.
‎Egunkaria du izena. Denbora eta dirua aurrezten ditu, batetik bestera eraman daiteke, eta ez du ez bateriarik, ez elektrizitaterik behar. Egunero, ordu berean helduko zaizu etxera, Pizza banatzaileari ematen diozun eskupekoa baino merkeagoa da.
2012
‎Eta bestalde, irakurtzen ez duena itsusi, zatar, gaizto eta ankerra da. Hala nola eta adibide bat, askoren artean, ematearren, Antonio Gala ospetsuak (azkarrak?) uste du ez irakurtzeak dakarrela, berez, saldukeria eta ustelkeria politikoa eta, baita ere, nazionalismoen sendotzea... Liburu horretan Morenok dakar askotan errepikatu izan den lelo hori:
‎Izua, urduritasuna, sosegu eza eta informazio falta izan dira nabari lehen une latz horietan. Halako batean norbaitek, hor goian agintzen duen batek, erabaki du ez dela informazio gehiagorik eskainiko eta, horrela, eten egin dituzte komunikazio guztiak zenbait orduz. Sakelako telefonoek ez zuten funtzionatzen eta, hori dela medio, kaosa, anabasa, ezjakintasuna areagotu egin da jendearen artean.
‎Sakelako telefonoek ez zuten funtzionatzen eta, hori dela medio, kaosa, anabasa, ezjakintasuna areagotu egin da jendearen artean. Botereak (edonor delarik ere agindua eman duena) erabaki du ez direla halako eta halako irudiak telebistan emango, halako eta halako informazioa sekretupean geratuko dela eta komunikazio guztiak kontrolpean egongo direla beste agindurik eman ezean. Une horretan Londres paralizaturik geratu da, milaka eta milaka enpresa, bulego, lantoki; milioika pertsona isolaturik gelditu dira, New Yorkera joan ziren gailego haien txistean bezala.
‎Erabaki benetan tinkoa hartu berri du idazle britainiar batek. Octavio Pazen eta beste idazle askoren ustearekin bat eginez, idazle horrek pentsatu du ez direla nahastu behar sorkuntza literarioa eta militantzia politikoa. Erabaki du, baita ere, urte asko eta asko zeramatzala literatura egiten eta politika mundura salto egitearren alde batera utzi behar zituela bere idazte lanak.
‎Erabaki du, baita ere, urte asko eta asko zeramatzala literatura egiten eta politika mundura salto egitearren alde batera utzi behar zituela bere idazte lanak. Idazle hau Harold Pinter antzerkigile ospetsua da eta, esan bezala, duela oso gutxi erabaki du ez duela gehiago idatziko eta politikagintzan hasiko dela guztiz kezkatuta dagoelako azkenaldi honetan politikarien jarrera lotsagarri eta noragabearekin. 74 urte dauzkan Harold Pinter aspaldi egin zen ospetsu" Gazte hiratuak" taldeko partaide izan zelako.
‎Erakundeak onartzen du hobekuntzak egin direla Katalunian eta Euskal Herrian, baina egin beharreko asko dagoela oraindik, tamalez. Esteban Beltranek esan du ez dagoela tortura eta tratu txarrekiko politika sistematiko bat, baina kasu solte batzuk izatetik baino harantzago doala arazoa, arazo estrukturala delako. Eta Barne Ministerioa aipatzen du zuzenean:
‎Eta euskal idazle mordo bat ere bertan sartuta gaude. CEDROko zuzendari orokorrak garbi ikusten ditu aurrean ditugun aldaketa horiek, eta uste du ez dela asaldatzen hasteko unea. Bere ustez, ez da aparteko ezer gertatuko halako batean paperezko liburuak betiko desagertzen badira ere.
‎Ulergaitzak dira eta ongi ulertzeko denbora luzea behar izaten da, inoiz ulertzea lortzen bada. Horregatik George Smoot irabazleetako batek adierazi du ez zuela saria aurten espero inondik ere, uste zuelako oso adindua izan arte ez ziotela emango. Gainera, eta inork ulertzea lortzen badu ere, ezin izango du saihestu zorabio moduko sentsazio bortitz bat, erabiltzen dituzten zifrak eta datuak benetan mareagarriak direlako.
‎Hain mantso doaz, harrapatzeko esperantza piztu baitzaio Migeli. Zenbait minutu geroago onartu behar du ez dela murrizten ari haien arteko tartea, alderantziz baizik. Orain bai, oihu egin die.
‎Eta ikusleria gorgarriarekin batera" Rodar y rodar!" oihu egitean, Karlos printzeari iruditu zaio kanta horrek zerikusi handia izanen duela berarekin, baina bere artean egin du ez dela hura tristezietarako une egokia, baizik eta lagunekin ongi pasatzekoa. Hortaz, gelditzen den Vasdepeñasko ardoa bota, eta Principe de Viana botila batzuk begiz jo eta haiei buruz abiatu da laster, ardo hori anitzez ere esker hobekoa baita beti.
‎Gainera, ospe berezia du ez duelakoz abarkarik behar erbia bezain laster ibiltzeko. Oinutsik egiten du lasterka:
‎Eta ez, ez da inon ageri. Eta bildumazale den orok ongi dakienez, zer pentsatuko, eta galdutako txanpona hain zuzen ere dituen guztietan baliotsuena dela pentsatu du, eta zin egin du ez duela atsedenik hartuko hura aurkitu arte
2013
‎Osagai nerabearen ametsak potoloak izan dira. Eta gauzak lortzeko baldintza nahiz gaitasun errealetatik ametsera dagoen zubiak krak egin du ez gutxitan. Adibide paradigmatikoena da berehala etortzekoa zen iraultza sozialista haren durundia, oraindik nire belarrietan fresko dagoena.
‎Lau zaldiko gurdi lera bikainean etorri dira seiak, eta iritsi bezain laster joan etorri azkar bat egin dute, auzapeza eta beste agintariak gidari dituztelarik, Amilobi gaineko bide ertzeko horma petrileraino. Ebatzi omen du ez dagoela herrian galdeketak egin beharrik. Irrigarri samar gelditu direnak, berriz, auzapeza bera, zinegotziak eta inguruzaina izan dira, aurpegiko eta soin osoko ubeldura eta beltzune ugariez galdetutakoan etxe barruko gorabeherak izan direla erantzun baitiote:
‎Ematen du ez dagoela jada euli oldeaz eta gauetako mehatxu eta erronkez hitz egiteko gogorik. Gauetako tiro zaparradak eta kanoikadak ahaztea hobe izanen dela dirudi, hiriburutik etorritako agintariek ez badituzte aipatu nahi izan.
‎Norbaitek xomorroen pozoiak aipatu ditu; beste norbaitek, xomorro eranskinak, txoriak harrapatzeko erabiltzen den likaren antzekoak. Guztiak ari dira hitza elkarri kenduz, baina ematen du ez duela inork norberari otu zaion bitxikeria baizik aditu nahi.
2014
‎Jada aipatu ditu xerak euskara berriari integratua etapoxia, iparraldeko kantatu du, euskal herri guzientzat ari izana da, oraingoan salako ari izan behar du, zeren Anoetan nola BECeko plazan ari izan behar dira bertsolariak urbi et orbi, sekulan ahantzi gabe nork duen entzuten. Oraingoan urbi falta zaio, plaza egitea han berean, zirimola rekin gaian dago, eta erraten du ez dela fikzioa, bizi izan du gaia egiazki, antzezten du emozioa gertatzen balitzaio bezala hor berean, parabolak sakratuaren eremuan ezartzen du eta txaloak igortzen Felix zenari, hilak konbokatzen ditu, mintzo da diren eta izan eta izanen diren bertsolarien izenean. Hau da Brookek deitzen duen teatro sakratua, liturgia bat gure begien aitzinean sortzen ari baita.
‎Xalbadorrek iturria agortua ikusten zuen. Karlos Aizpuruak erakutsi du ez zela egia. Euskaldunon lana hauen atxikitzea izanen da.
‎Dantza erakutsi dut frantsesez eta arrakaska merkea lortu. Aise da esplikatzea, errientaren larderiak egiten du ez dela talde gestio egiterik, autogestio horren pisua desagertzen da, adin hoberenean dira 10 urtetan, garapen fisiko betean euskal dantzaren ikasteko, baina botereak ez dira hor banatzen, pertsona bera da hor gorri eta zigante peko, zirtzil ere artetan eta formakuntzarako hain inportanta den antolakuntza hura ekonomizatzen du. Taylorismoa da dantzari aplikatua.
‎Ez bertsozale deitzen dituzten horiek bertsolaritzari ohartarazten dituztenak. Ez zen finalera joan eta integratzen du ez duela rolik bertso munduan. Ez behar bada eraikuntza nazionalean baina libertitzean bai.
‎Uhaina sortu nahi da, frente bat. Frogatu nahi du ez direla zuberotar basa horiek bezala, baina jalgiak, irekiak, zuberotar onargarriak edo onak.
‎Ni ez nintzen itzultzera ausartuko zeren aitzindariak ofizier dira ere, armadako buru. Urbeltzek erakutsi digu ottea zela zamaltzaina, Xahok txerreroa ero bat bezala erakusten du, gure uxerra bezala beztitua baina jantzia aldatu zaio kantiniersari ere bai eta lepokoa eta paparrak ikusiz, armadako moda ematen du ez. Entseñaria ikusten dugularik talde honi juntatua galtza luzeak izanki eta Uniformea ezarri zaiela, paparra, lepo zuta, poloinak, eredu begi bistakoa zait.
‎Antzerkiaren inpaktua kausitzen du. Ez da efektu komikoa bakarrik, zentzuak bustitzen du ezena eta polisemia handia dauka. Mintzo zaigu indar berez eta honen irautearen arrazoia hor da.
‎Oreka galtzen dugu, distantzien nozioa ere. Iduri du ez dutela pisurik. Euskal herri guzian dantzari handiaren deskribatzeko erraten da" Urean ere ar litzateke".
‎Senarraren aitzinean ari da aldatzen. Hor da hau gibelago, iduri du ez dela mikrora ausartzen ere pudorez.
‎Tratamendua arras ezberdina da. Iduri du ez direla jendeak mintzatzen baina lekuak, ezenografiak botere lekuak edo boterea ehuntzen den tokiak ditu agertzen oholtza jaunttoarentzat, zoko batean ostatua, mahaia erdian, ezkerrean Konzepzioren jargia, behar den bezalakotasuna hortik enuntziatzeko, Sutafuri jeizteko ttotto maingu txar bat utzia zaiolariketa lenguaia plegu batzuek lekuen arabera pertsonaiak identifikatzen dituzte.... Irakurtzen da zer perspektibatan ezarri behar den errana.
‎Biziki pertsonai ederrak dira aita eta ama, aita bereziki ustegabekoagoa. Une batez amak erraten du ez duela gatuak xitoa jan baina miruak. Aitak berriz xitoak beti etxe aitzinean zaudela eta horrat ez zela mirurik sartzen ez eta belatzik.
‎Irri egingarritasun solas Moliere du erreferentzia, eta jada ageri da ondotik aztertuko dugun bertsolaritzari buruzko quiproquo a," poete" kakotxen artean ematen du ez baitu, normal den bezala, poesiarik atzeman horretan, bertsoen itzulpenetarik ari izan zelarik.
‎Ez ezkondua izateak baztertzen gaitu eztabaida politikotik eta jada ikusia dugu kultur alor hori da baztertuei uzten zaien adierazpen gune bakarra. Ezkongabea edozein adinetan gazte dago, erran nahi du ez dela heldutasunera hixatzen edo gehientasunera. Frustrazio sexuala izugarria da, prostituzio errurala moralaren izenean salatua da, baita ere sorginkeriaren, ekar lezakeen makur guziengatik.
‎Kantuak erran behar du ez ilustratu. Beltzeria k bilatu nahi zuen eresiak nola kantatzen ziren.
‎Bolant baten gogoetak segitzen ditut. Horrek erran nahi du ez dela hau bertsolaritzari buruzko beste idazki bat gehiago, hemengo diskurtsoa abiatzen dela ihauteri edo artedramatik, dantza edo antzerkia gogoan, honetan, bertsoei antzerki diren ikuspuntutik heltzen zaie. Bertsoei buruz idazteko euskal kulturgintzan den elkarte azkarrena, dirudunena Bertsozaleen elkartea da eta horri dedikatu jendeak badaude horretan, bertsoak nik baino hobeki ulertzen baitituzte, bertsolariak hobeki ezagutzen, gaia orokorkiago hartuko dute, parametro gehiago konzientzian.
‎Ez da funtzionatzen talde aski ttipi batekin baizik eta bereziki balore kultural berak partekatzen dituen jendearen artean baizik. Fondo kultural bateratua ez du ez bertsolaritzak, ez euskal jendarteak, oraino arras, Euskal Herri maila osoan behintzat. Txapelketa nagusiek beren legea egin dutela ezin uka baina.
‎Eza nahia esanahiaz beterik egon daitekeela esan nahi dut, horretarako eza nahiari beste arreta eta entzumen bat eskaini behar bazaio ere. Arreta eta entzumenaren desplazamendu bat eskatzen du eza nahiak, zentzuak osatu ahal izateko.
2015
‎Korrika ez da lasterketa (hutsa), Korrika Herria da. Jauzi hori egin ahal izateko bitarteko kodea behar dugu, kodeak ezarriko du ez dagoena, Euskal Herria, dagoenaren ordez, berak asmatuko du bien arteko" baliokidetza".
‎Zer jende mota, zer jende talde sortuko dira jakintza horretatik? Behar bada, euskal jende askok jakingo du ez dela genetikoki ustez bezain euskal Zerekoa, eta beste askok deskubrituko du" euskal genetika" duela. Baina izango al da hura, euskaldun, euskal herritar edota euskal Zeraren kategorietan sartzeko giltza?
‎Eta esan bezala, pertsona praktiketatik lokatzea aldi berean da kausa eta efektua; aldi berean baita baldintza, bitartekoa eta ondorioa. Subjektu moderno gisan aritu nahi duenak sentitu behar du ez dela izaten dena, eta askotan ere, ezta egiten duena ere, beste zerbait dela, beste zerbaiterako dela. Eta ohiko praktiketan ezin izan daitekeen hura bere izan muina dela sentitu.
‎Begira dagonenen batek neurtuko zukeen segundotan bizipena; eta norberak, berriz, igarria du ez dela minutuaren mila miloiko miloirena ere ia denarekin bizitza osatzen duen aldi bakoitza, aldian aldian.
‎" Apustu estrategiko galanta iruditzen zaigu konfederazioak martxan jarri duen emakume eta gazteak ardura handiko lekuetan kokatzea. Ondorioz zenbait aldaketa izan dira eta txostenak berak onartzen du ez dela beti asmatu. Zaindu beharrekoa da, pertsonek eta organizazioek merezi duten kontsiderazioa".
‎Bestalde, gobernuetan nagusitu den eredu neoliberalak gero eta tarte txikiagoa uzten dio sindikatuari arestian hain gogoko izan duen politika instituzionalean eta, parte hartzerako bi eta hiru aldeko erakundeak erabat baztertu gabe ere, uste du ez dela denbora gehiegirik galdu behar ahalegin horretan: " etorkizuna ez doa koordenatu horietatik barna".
‎ELA guztiz konbentzituta dago beste autogobernu baterako bideak, demokratikoa ez bada, ez garamatzala inora, baketsua ez bada, ez duela inoiz lortuko behar duen gehiengoa eta jendearen atxikimendua. Beraz, ETAk jakin behar du ez duela lekurik, ez dugula behar, etorkizunerako bide honetan oztopoa dela. Gure arrazoiaren indarra, proiektuarekiko atxikidura, herriaren gogoa, arma nahikoak dira irabazteko.
‎Hala ere, arma aroaren amaierak lehentasun osoa izaki, ELAk ziurtatzen du ez duela horretarako aukerarik zapuztu nahi, eta errespetu osoa adierazten die bake prozesuan ari diren eragileei, onartzen baitu langintza horren garrantzia eta konplexutasuna; prest dago, beraz, bi errailen eredua ontzat hartzeko eta alderdien mahaia osatuko duten indarrekin harremanak izateko eta bere iritziak eman eta ekarpenak egiteko ere; zehazten du mahaiko alderdiekin harreman zuzenaren a...
‎Baina bestea, metodologiak metodologia, kalitate akademikoaren bila argi eta garbi joatea. Iduri du ez dela politikoki polita bigarren hori. Baina honetan bezala beste gai batzuetan, erromantizismorako dugun joera bijilantziapean jarri behar dugu.
‎Lehenengo bati eta gero besteari, haiei begira egon gara, justizia poetikoaren zain bezala. Heteronimia horren ordez, autonomia behar dugu, zeren jendarteak bere burua eraikitzen du edo ez du ez askatasunik ez bizierarik izango.
‎Jende askok uste du ez dela bere gauza, baina nahita ere ezin izango luke kontrolpetik eskapatu. Jende askori berdin zaio, eta morrontza boluntarioa da, orduan.
‎Hala gertatzen da gaur egun ezkerrak ez duela zer eskaini handirik. Ezkerreko diskurtsoetan, ematen du ez dela ondo konprenitzen teknologiak dakarren mundu berria, ez atzean uzten ari garela ematen duen mundua. Eskuineko diskurtsoetan ere ez, baina haiek ez dute beharrik ere.
‎Chorrautek aitortu zuen Iruñeko kutxak ez zuela egin inongo azterketarik bat egitearen aukerari buruz: " Baina Nafarroako Kutxak ere ematen du ez duela ere azterketarik egin. Ez dugu eskaintza zehatzik jaso". 3
‎Horrela behar du izan, den dena irauli egiten ez den bitartean. Etengabe errepikatzen den gertaera honek hasiera batean etsipena eta larrimina eragiten baldin badio ere, jarraian gogoratzen du Sisifok ez dagoela menderakuntza harremanetatik edota sistemaren atzaparretatik ihes egiterik, munduko bazter guztiekin loturik dagoela ezinbestean; jaitsieran, haitzaren atzetik korrika doan bitartean, bizitzaren izaera antzuaz ohartzerakoan, berriro gogoratzen du ez gai eta mendeko izateaz gain matxinoa ere badela; hautaketa hori berak askatasunean egin duela. Gauzak horrela, jaitsiera bakoitzean Sisifok sistemari aurre egiteko, erresistitzeko edo iraultzeko bestelako bideren bat pentsatzen du.
‎Halaber, Rey itsasoaren amorantea da. Aitor du ez dela deus munduan hain uros egiten duenik, nola baita bere" igel hankekin" itsas baitara menturatzea.
2017
‎—Ostias, Martin, ematen du ez duzuela ja ere konprenitzen! Zer zozoak zarete!
‎Gero errepaso zehatza ematen dio ondorengo ikerlariek gaiaz esan dutenari. Ondoren, jakinarazten du ez hain aspaldi (1986) V. Mache txekiarrak errusierazko xvorost ere ekarri zuela konparaketara, nahiz eta hitzak ‘gorosti’ beharrean ‘abar ihar’ esan nahi duen. Hainbat gogoetaren ondoren, baztergarria iruditzen zaio hitz eslaviarraren eta euskarazkoaren arteko lotura.
‎• [f] fonema usu agertzen da sardinieran, baina toponimiatik eta zenbait aldaeratatik Blascok ondorioztatzen du ez zegoela paleosardinieran (2010a, 85). Euskaraz ere berandukoa dela dirudi.
‎l’elemento indigeno. Hasieratik abisatzen du ez dakigula ia ezer horretaz. Ez dagoela agiri idatzirik, eta argitxo bakarrak toponimoak eta erromantzean geratu diren hitz solteak direla.14
‎Sardinia ez du aipatu ere egiten lan horretan. Ligureez, ostera, luze hitz egiten du, baina aitortzen du ez dakiela ezer haien jatorriaz: " Los ligures habitan en algunos paises de la Italia y de la Celtica (Francia).
‎Auzuneak, herri inguruetako parajeak eta horrelakoak izaten dira. Ezer jartzen ez duenean, esan nahi du ez dakigula zein objektu den.
‎abestiaren barruko elementu bat gehiago izanik ere, lehenetsi egin behar da bertsoaren ulermena. Horrek esan nahi du ez soilik ahotsari, baizik eta hitzaren ulergarritasunari lehentasuna eman behar zaiola. Hori egin ezean, agian bertsoa iritsiko da auskalo nora, baina bere funtzio komunikatiboa galduta, erabat zikiratuta iritsiko da.
2018
‎" Lanik gabe, kalean gaude aitortu zuten bideo horretan—: jendeak uste du ez dugula ezer egiten, baina leku batetik bestera gabiltza gauzak asmatzen". Eskrotok bere bizitza filosofiaren lehen urratsen aztarnak igartzen zituen bertan:
‎Lagun bat izendatzen du, bere borondatez, abokatu lanak egin diezazkion. Ez du kontsultetan parte hartzen, eta ez du ez hitz ez botorik udaletxean". Azken hau, arestian aipatu berdinketa kasuetan salbu.
‎Nafarroa Garaian," nabarrismoak" bihurgune bat hartu zuen. Nabarrismoa UPNko sektore politikoak ordezkatzen du gaur egun. Ibai Elorriagak287 argitu du ez dela beti horrela izan. XIX. mendean, nabarrismoa" euskalduna zen nagusiki".
‎Nafar franko exiliatu ziren konkistaren ondorioz, horien artean Martin Azpilikueta elizgizona eta garai hartako nafar intelektual handienetatik bat. Jose Mari Esparzak157 dioen bezala, ihes egin izanak berak frogatzen du ez zela konkista baketsua izan. Nafarroa okupatura itzuli zen 1523an.
‎Horiek oztopo handiak dira enpresen arteko elkarlana sustatzeko. Nahiz eta ohartu Bidasoaren alde bateko eta besteko garapen ekonomikoak harremanak sustatzeko interesa pizten duela, Igor Ahedok411 ondorioztatu du ez dagoela benetako elkarlanik eta harreman ekonomikorik.
‎Euskal Herria batua eta askea bilatzen bada, estrategia zabala behar da, eta komunikabideek ere estrategia bat behar dute, hala nola anitzez irakurle gehiagorengana heltzea eta ildo editorial nazionala errespetatzea. Horrek erran nahi du ez onartzea herriaren zatiketa sakontzen duten informaziorik, eta, alderantziz, euskal esparrua zaintzea lantzen diren artikuluetan. Horrek eskatzen du kazetaritza aktiboa (agentzien agirietatik eta erakunde publikoen prentsa bulegoetatik aske; erredakzioan egoteko ordez, karrikan igarotzea denboraren zati handi bat) eta kazetari sare zabal, sendo eta konektatu bat.
‎Ez irakurtzeak zer opari liezaguke? Zertarako balio du ez irakurtzeak?
‎—Antza, bere aterpean sua egin du ez izozteko. Erretzeko alkohola topatu dute, esne kartoi bat eta txakur jana.
‎Opari bat bidali ziola Añesi, haren erantzunaren zain egon zela, ilusio handiz bidali ziola berari asko gustatu zitzaion Sigur Rosen album bat. Eta Añesek errepikatu du ez dakiela zertaz ari den, berari ez zitzaiola ezer heldu. Zigarroa itzali baino lehen, Maiderrek:
‎Atzamarra gakotu eta hari ikusezin batetik tira egin dio Añesi bere atzetik joateko. Kaik ardoa isuri bitartean, Añesek erabaki du ez duela originala izaten saiatu behar. " Hau goraino dago" esatekotan egon da, baina Kairi buruz zerbait gehiago jakiteko galdera egin du.
‎Lagunen batengana? Añesek pentsatu nahi du ez zela etxe honetara itzuli.
‎Gauzak zainduz, nork zergak ordaindu? Azkenean arrebak pentsatu du ez duela etxe baten erreserba egingo, dirua kobratu ondoren, bere gustura etxea nonbait Alpe oineko aintzira ederren eskualdean erosiko duela.
2019
‎—Aurrera jo behar. Orain atzera egiteak ez du ez buru ez hankarik.
‎2. Laisterketarik ospetsuena Frantziako itzulia; ahaleginetan saiatzen dira atzean uzten eulia11 Xabik bizitzan erakutsi du ez dela kasta guria, baizik oraintsu, hil edo bizi, lur gogorrak iraulia.
‎Itxi begiak, Meabe, betilerik betile, Espainiako lau hizkuntzak egiten dituena baino ez da izango espainola. Claude Hagegek uste du ez dela benetako Europarik izango europarrek ez badute hiru edo lau hizkuntza hitz egiten eta beste hiru edo lau konprenitzen.62
‎" Beti gauza bera gertatzen zait: Siberiarra naizela esaten dudanean, jendeak uste du ez naizela hotzak egoten hemen, eta ni, neurez, oso hozbera naiz, han eta hemen". Apartamendua garbitzeaz arduratzen da, baina biharko utziko du zeregin hori.
2020
‎" Acuerdo de incoacion de oficio delprocedimiento sancionador". Esaldiak, bi hizkuntzetan ere, mokoteak eta kopetilunak dira, hortxe ezagun du ez dela lagun zintzoa. Ez, alajaina!
‎legeak erabaki behar du, benetako epaile batek. Iduri du ez diotela kasurik egingo, eta munstroa, erruki eske negarrez bihurritzen dakusaguna, hil egingo dutela. Azken eszena iristen da orduan, miresgarria zinematografikoki.
‎Hainbeste salaketa jaso zituen bertako komandante naziak, hainbeste mila, non paskinak jarrarazi zituen hiri guztian: " Aix en Provenceko komandanteak jakinarazten du ez duela aurrerantzean salaketa anonimorik onartuko". Milaka herritarrek judutzat salatzen zuten lagun hurkoa.
‎Txostena esanguratsua da kontuan hartuz Donald Trumpen gobernuak aldaketa klimatikoa ukatu eta mitotzat salatu duela orain artean. Orain, Mark Milley jeneralaren gidaritzarekin eta agentzia inportanteenen babesarekin, txostenak ziurtatzen du ez bakarrik aldaketa klimatikoa benetakoa dela, baizik katastrofe larriak ekarriko dituela, mundu osoan, baita Estatu Batuen bertan ere.
‎Palmiche zaldia gatibatu eta interrogatu ondoren, espainolak: " Esaten du ez duela hitz egiten".
‎Esaten diot nik ez dudala ikusten horma hori. Esaten du ez dela harrizkoa edo adreiluzkoa, baina ikusten dela, urezko hesi erraldoi ondo ikusgarria. Esaten diot ura baietz, itsasoak inguratzen duelako irla, baina uharte handian bizi garela eta badugula batetik bestera ibiltzeko espazioa.
2021
‎Robinen hitzetan, ume eta nerabeak sinesmen mistikoen bitartez Ordenaren defendatzaile sutsu eta akritiko bihurtzen dituen instituzioa da, oraindik ere. Hitz gutxitan, itxura aldatu arren, eskola ez da funtsean gehiegi aldatu, eta ematen du ez dela gehiegi aldatuko, eskolaren benetako zereginaz hausnartzen hasi ezean. Horregatik iruditzen zait horren garrantzitsua heziketaren filosofia eta soziologia edo, bestela esanda, izpiritu kritikoa alkimiaren aurretik jartzea.
‎" Neobularen eskua ukituko ahal dut... eta, ekintzarako prest, haren zahagiaren gainera oldartu, nire sabela bere sabelera egokitu eta nire izterrak harenetara". Poema puska txiki batek garbi erakusten du ez zuela lotsarik izan bere poesian ahozko sexuaz mintzatzeko: " Traziar edo frigiar batek kanabera batekin garagardoa zurrupatu nola, emakumea, burua makur, han ari zen, ari eta ari".
‎Ai, kanta aspergarria da, baina ez du hutsik egiten behin ere". Sirenak ironikoki onartzen du ez dela izaki mitologiko eta hondatzailea izan beharrik heroiak limurtzeko; aski omen da ahots xuxurlariz deitzea, haiei laguntza eskatzea, haien harrokeria lausengatzea.
‎Berrogei bertso guztira, Zerinto deitzen dion gizon batenganako pasioaren sei pasarte. Garbi uzten du ez dela familiak aukeratutako senargaia. Aitzitik, gurasoak eta tutore duen osaba beldur dira ez ote den harekin oheratuko.
2022
‎Garagardoaren oinarrizko laboreak ez du ez azukrerik, ez urik: hortxe garagardogintzaren bereizgarria, ardogintzaren aldean.
‎water. Egoera likidoan eta giro tenperaturan (horri soilik deritzogu ura; gasari, lurruna; solidoari, izotz, lei, horma edo karroina) ez du ez zapore, ez usain eta ez kolore zehatzik. Izaki bizidunak ezinbestekoa du ura behar bezalako hidratazioari (%55etik %78ra) eusteko, bere hartan edo bestetan datzala (gin tonic, kafesne, fruta, zopan).
‎Osabak jakin nahi du zer nolako erantzuna izan duen bezeroak eta neskak aipatzen dizkio gogoan dituen garrasi txikiak, eta kaskagorriak luze jarraitu duela jendarmeekin hizketan. Hizkeraz galdetzen dio zelatariak eta pitin bat pentsatu ondoren erantzuten du ez duela aparteko doinurik, agian Landetako kutsu arin bat, baina oso arina. Polizia ohiak egiaztatzen du askotan pentsatu izan duena, zer nolako itsukeria eta gorreria duten lekukoek, nola zabaltzen eta sakontzen diren galdegile entrenatuaren gaitasunak, gainerakoentzat ezkutuan dagoena azaleratzeraino.
‎Hitzik gabe adierazten du ez zaiola etxea interesatzen, aski du burua ezker eskuin mugitzearekin. Saltzailea harritu egiten da ez diolako teilatuaren berri eskatu.
‎Luze gabe azaltzen da Madame Seguettek espero duen agurea, pauso txikiz, lurrera begira eta ezkerreko bazterrean dagoen mahai bakarti batean jartzen da. Emakumeak pentsatzen du ez dela hori bere burua aurkezteko unerik aproposena eta gizonari begira esertzen da, beste bi emakume biltzen dituen mahaian. Han jartzen diote, berehala, kea darion fideo zopa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia