2000
|
|
política concordatoria (1851)?, in Historia de la Educación, 2 zk.; 287). Dena dela, egoera honek garbi asko erakusten
|
du
Estatuarentzat ez dela batere erraza Elizaren itzaletik ateratzea.
|
2006
|
|
Bestalde, Kontsumoko zuzendari nagusiak, María Ángeles Herasek, adierazi du kontsumoko gaia denez eskumenak autonomia erkidegoei dagozkiela. Gaineratu
|
du
Estatuak ez duela aurreikusten kaltetuei irtenbide bat emateko berme funtsik sortzea, eta Gobernuak 2003ko Inbertsio Kolektiboen Legea, ondasun ukigarrien enpresak arautzen dituena, aldatzen lan egiten duela. Telefono interesgarriak – Etxekoandre, Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Espainiako Konfederazioa (CEACCU):
|
2007
|
|
Alde bateko arriskua. Ekonomia Itunak adierazi nahi
|
du
estatuak ez duela parte hartuko EAEko zerbitzu publikoen finantzaketan, hauek jadanik transferiturik baldin badaude. Lurralde komuneko autonomia erkidegoren batean zerbitzu publikotuak berak lagundu egingo dio maila horretarainoko eskaintza egon dadin.
|
2015
|
|
Izan ere, hein handi batean Espainiakoestatuaren ardura politikoa da Euskal Herriko eta Kataluniako nazio selekzioei futbol ekitaldiofizialetan parte hartzea galaraztearena. Egiazki, nazioarteko futbolaren antolaketa, sortzez etaizpirituz, estatu nazioen ordezkaritzan oinarritua da, baina, FIFAk hala nolako bidezidorraaipatzen
|
du
estaturik ez duten nazioentzat. Hala, FIFAren 2012ko legediaren 10.artikuluan, lehen paragrafoan, federazio kideen onarpenaz hau zehazten da:
|
2016
|
|
Erabakitzeko eskubidea aldarrikatzen dutenen inguruan gehiengo sozial eta politikoa eraikitzeko deia egin du EH Bilduko legebiltzarkideak. Estatu Espainiarrari buruz, Urizarrek azpimarratu
|
du
Estatuak ez duela" inolako borondaterik" Euskal Herria" subjetu politiko" gisa aitortzeko, eta Estatuarekin akordio batera heltzeko aukera bakarra etsi eta inposatutako legea onartzea dela. Beraz, Euskal Herritik urratsak emateko beharra nabarmentzen du, herrialde gisa aitzina egiteko aukera bakarra delakoan.
|
2017
|
|
Batek baino gehiagok pentsatuko
|
du
estatua ez dela gai izan hazkunde demografiko basatiari aurre egiteko. Beste hainbesteri irudituko zaio analfabetismoa erosoa suertatu zaiola estatu sakonari.
|
2018
|
|
Soziologo batek, bi historialarik eta geografo batek txosten hori eman diote berriki Annick Girardin oraingo ministroari. Honek segidan aitortu
|
du
estatuak ez dituela bere ardura moralak bete haur horien kasuan. Gehitu du berehalako erabaki batzuk ezagutaraziz, oroitzapen egun batek markatuko duela deserriratze hori egutegian, eta fitxa bat apailatuko duela haur haien ikerketak errazteko.
|
2021
|
|
Agentzia kezkatuta agertu da horren inguruan, arrakala geroz eta handiagoa delako karbono neutraltasuna lortzeko hainbat estatuk hartu dituzten konpromisoen eta ikatzaren merkatuko datuen artean. IEAk salatu
|
du
estatuek ez dutela baliabide nahikoa jarri energia eta teknologia garbiak garatzeko.
|
|
ETAk bereganatu behar
|
du
Estatuak ez duela negoziatuko
|
2022
|
|
«2017an egindako delituak Zigor Kodean daude oraindik, ez sedizio delitu gisa, baizik eta delitu tipologia berri gisa», nabarmendu du. Nolanahi ere, gobernuburuak ohartarazi
|
du
estatua ez dela «ahulduta» geratuko konstituzioaren erronken aurrean. Haren esanetan, zigor berriak Europako «demokrazia nagusiekin homologatu daitezke».
|
|
Gauza bera esan dezakegu Gutxiengo Nazionalei buruzko Goi Komisariotzak argitaratutako Dibertsitateak markatutako Gizarteetako Integrazioari buruzko Ljubljanako Gidalerroen kasuan. Dokumentu horrek azpimarratzen
|
du
estatuek ez dutela diskriminaziorik egin behar gehiengoen eta gutxiengoen artean; aitzitik, gizartearen bizitza politikoan (arlo ekonomikoan, sozialean, kulturalean, instituzionalean) guztiek erabateko parte hartzea izan dezaten sustatzeko politikak abiarazi lituzkete (Ljubljana, 2012: 2).
|
2023
|
|
Bere hitzetan, jendea ez zegoen GALen kontra, talde horren amateurismoaren kontra baizik. " Kuadrilla triste bat zen, Gobernuaren zerbitzu batzuen laguntza izango zuten agian, baina beren jokatzeko modu berak erakusten
|
du
Estatua ez zegoela atzean. Horrela izan balitz, hobeki eginen zen".
|
|
Batetik, azaltzen du autodeterminazio eskaeraren «legitimotasun demokratikoa» neurtzeko zenbait irizpide egon daitezkeela; hala nola, hautu horren aldekoek botoen eta ordezkaritza politiko instituzionalaren ehuneko esanguratsu bat izatea —nahiz eta gehiengoa ez izan— edota galdeketa bidez herritarrek nahi hori adieraztea. Era berean, azaltzen
|
du
estatuak ez badu borondate hori ebaluatzeko tresnarik martxan jarri nahi, EBko erakundeei dagokiela «tresna demokratiko alternatiboak» haien eskura jartzea.
|
|
178 Erran nahi
|
du
estatua ez dela helburua baliabide bat baizik. Helburua sakratua bada, neurri horretan bakarrik, baliabideari ere emaiten ahal lioke sakratuaren ezaugarri jakin bat; ñabardura harrapatu behar dugu.
|
|
Gogoratu behar dugu momentu honetan PAREJO ALFONSOk, BALLESTEROS Fernandez, Perez LuQUEk eta eta beste autore batzuek62 lurralde antolaketaren printzipio nagusi bezala batasunaren printzipioa dagoela adierazten dutela eta autonomia bigarren mailan uzten dutela. Epaiak adierazten
|
du
Estatuak ez duela botere publiko guztia egikaritzen, bere azpiko bestelako organo batzuk daudela: EKaren 137 artikuluak aipatzen dituenak (udala, probintzia eta eratzen diren autonomia erkidegoak) eta lurralde erakunde horiek euren intereserako gaiak kudeatzeko autonomia izango dutela.
|
|
Jarduera horretan aurrekontu egonkortasunaren eta finantza jasangarritasunaren printzipioak ezartzen dituzten betekizunak betetzen direla konprobatuko dute. f) Erantzukizun printzipioa (8 art.) Printzipio honen arabera, aurrekontu egonkortasunaren eta finantzajasangarritasunaren printzipioekin batera ezartzen diren betebeharrak ez direnean betetzen, erakunde ez betetzaileak sortu dituen ondorioen erantzukizuna hartuko du. Erantzukizuna zehaztean, kalteturik dauden erakunde guztiei audientzia emango zaie. Printzipio honekin batera, administrazio babeslearen irudia alde batera utzi nahi da eta 8 artikuluak argi uzten
|
du
Estatuak ez dituela bere gain hartuko autonomia erkidegoek eta toki erakundeek hartutako konpromisoak, ez bada elkarrekin egiten dituzten proiektu konkretuen gaineko finantza bermeak. Autonomia erkidegoei gauza berdina esaten zaie toki erakundeekiko. g) Erakundeen arteko leialtasun printzipioa (9 art.) Aurrekontuen esparruan Administrazioen arteko lankidetzak harmonizatu eta errazten duen printzipioa da.
|