Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2000
‎política concordatoria (1851)?, in Historia de la Educación, 2 zk.; 287). Dena dela, egoera honek garbi asko erakusten du Estatuarentzat ez dela batere erraza Elizaren itzaletik ateratzea.
2006
‎Bestalde, Kontsumoko zuzendari nagusiak, María Ángeles Herasek, adierazi du kontsumoko gaia denez eskumenak autonomia erkidegoei dagozkiela. Gaineratu du Estatuak ez duela aurreikusten kaltetuei irtenbide bat emateko berme funtsik sortzea, eta Gobernuak 2003ko Inbertsio Kolektiboen Legea, ondasun ukigarrien enpresak arautzen dituena, aldatzen lan egiten duela. Telefono interesgarriak – Etxekoandre, Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Espainiako Konfederazioa (CEACCU):
2007
‎Alde bateko arriskua. Ekonomia Itunak adierazi nahi du estatuak ez duela parte hartuko EAEko zerbitzu publikoen finantzaketan, hauek jadanik transferiturik baldin badaude. Lurralde komuneko autonomia erkidegoren batean zerbitzu publikotuak berak lagundu egingo dio maila horretarainoko eskaintza egon dadin.
2015
‎Izan ere, hein handi batean Espainiakoestatuaren ardura politikoa da Euskal Herriko eta Kataluniako nazio selekzioei futbol ekitaldiofizialetan parte hartzea galaraztearena. Egiazki, nazioarteko futbolaren antolaketa, sortzez etaizpirituz, estatu nazioen ordezkaritzan oinarritua da, baina, FIFAk hala nolako bidezidorraaipatzen du estaturik ez duten nazioentzat. Hala, FIFAren 2012ko legediaren 10.artikuluan, lehen paragrafoan, federazio kideen onarpenaz hau zehazten da:
2016
‎Erabakitzeko eskubidea aldarrikatzen dutenen inguruan gehiengo sozial eta politikoa eraikitzeko deia egin du EH Bilduko legebiltzarkideak. Estatu Espainiarrari buruz, Urizarrek azpimarratu du Estatuak ez duela" inolako borondaterik" Euskal Herria" subjetu politiko" gisa aitortzeko, eta Estatuarekin akordio batera heltzeko aukera bakarra etsi eta inposatutako legea onartzea dela. Beraz, Euskal Herritik urratsak emateko beharra nabarmentzen du, herrialde gisa aitzina egiteko aukera bakarra delakoan.
2017
‎Batek baino gehiagok pentsatuko du estatua ez dela gai izan hazkunde demografiko basatiari aurre egiteko. Beste hainbesteri irudituko zaio analfabetismoa erosoa suertatu zaiola estatu sakonari.
2018
‎Soziologo batek, bi historialarik eta geografo batek txosten hori eman diote berriki Annick Girardin oraingo ministroari. Honek segidan aitortu du estatuak ez dituela bere ardura moralak bete haur horien kasuan. Gehitu du berehalako erabaki batzuk ezagutaraziz, oroitzapen egun batek markatuko duela deserriratze hori egutegian, eta fitxa bat apailatuko duela haur haien ikerketak errazteko.
2021
‎Agentzia kezkatuta agertu da horren inguruan, arrakala geroz eta handiagoa delako karbono neutraltasuna lortzeko hainbat estatuk hartu dituzten konpromisoen eta ikatzaren merkatuko datuen artean. IEAk salatu du estatuek ez dutela baliabide nahikoa jarri energia eta teknologia garbiak garatzeko.
‎ETAk bereganatu behar du Estatuak ez duela negoziatuko
2022
‎«2017an egindako delituak Zigor Kodean daude oraindik, ez sedizio delitu gisa, baizik eta delitu tipologia berri gisa», nabarmendu du. Nolanahi ere, gobernuburuak ohartarazi du estatua ez dela «ahulduta» geratuko konstituzioaren erronken aurrean. Haren esanetan, zigor berriak Europako «demokrazia nagusiekin homologatu daitezke».
‎Gauza bera esan dezakegu Gutxiengo Nazionalei buruzko Goi Komisariotzak argitaratutako Dibertsitateak markatutako Gizarteetako Integrazioari buruzko Ljubljanako Gidalerroen kasuan. Dokumentu horrek azpimarratzen du estatuek ez dutela diskriminaziorik egin behar gehiengoen eta gutxiengoen artean; aitzitik, gizartearen bizitza politikoan (arlo ekonomikoan, sozialean, kulturalean, instituzionalean) guztiek erabateko parte hartzea izan dezaten sustatzeko politikak abiarazi lituzkete (Ljubljana, 2012: 2).
2023
‎Bere hitzetan, jendea ez zegoen GALen kontra, talde horren amateurismoaren kontra baizik. " Kuadrilla triste bat zen, Gobernuaren zerbitzu batzuen laguntza izango zuten agian, baina beren jokatzeko modu berak erakusten du Estatua ez zegoela atzean. Horrela izan balitz, hobeki eginen zen".
‎Batetik, azaltzen du autodeterminazio eskaeraren «legitimotasun demokratikoa» neurtzeko zenbait irizpide egon daitezkeela; hala nola, hautu horren aldekoek botoen eta ordezkaritza politiko instituzionalaren ehuneko esanguratsu bat izatea —nahiz eta gehiengoa ez izan— edota galdeketa bidez herritarrek nahi hori adieraztea. Era berean, azaltzen du estatuak ez badu borondate hori ebaluatzeko tresnarik martxan jarri nahi, EBko erakundeei dagokiela «tresna demokratiko alternatiboak» haien eskura jartzea.
‎178 Erran nahi du estatua ez dela helburua baliabide bat baizik. Helburua sakratua bada, neurri horretan bakarrik, baliabideari ere emaiten ahal lioke sakratuaren ezaugarri jakin bat; ñabardura harrapatu behar dugu.
‎Gogoratu behar dugu momentu honetan PAREJO ALFONSOk, BALLESTEROS Fernandez, Perez LuQUEk eta eta beste autore batzuek62 lurralde antolaketaren printzipio nagusi bezala batasunaren printzipioa dagoela adierazten dutela eta autonomia bigarren mailan uzten dutela. Epaiak adierazten du Estatuak ez duela botere publiko guztia egikaritzen, bere azpiko bestelako organo batzuk daudela: EKaren 137 artikuluak aipatzen dituenak (udala, probintzia eta eratzen diren autonomia erkidegoak) eta lurralde erakunde horiek euren intereserako gaiak kudeatzeko autonomia izango dutela.
‎Jarduera horretan aurrekontu egonkortasunaren eta finantza jasangarritasunaren printzipioak ezartzen dituzten betekizunak betetzen direla konprobatuko dute. f) Erantzukizun printzipioa (8 art.) Printzipio honen arabera, aurrekontu egonkortasunaren eta finantzajasangarritasunaren printzipioekin batera ezartzen diren betebeharrak ez direnean betetzen, erakunde ez betetzaileak sortu dituen ondorioen erantzukizuna hartuko du. Erantzukizuna zehaztean, kalteturik dauden erakunde guztiei audientzia emango zaie. Printzipio honekin batera, administrazio babeslearen irudia alde batera utzi nahi da eta 8 artikuluak argi uzten du Estatuak ez dituela bere gain hartuko autonomia erkidegoek eta toki erakundeek hartutako konpromisoak, ez bada elkarrekin egiten dituzten proiektu konkretuen gaineko finantza bermeak. Autonomia erkidegoei gauza berdina esaten zaie toki erakundeekiko. g) Erakundeen arteko leialtasun printzipioa (9 art.) Aurrekontuen esparruan Administrazioen arteko lankidetzak harmonizatu eta errazten duen printzipioa da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia