Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2015
‎7 Bada, bat bateko espirituaren harrapatze honetara berriro etorriz, benetan gorputzetik irten egiten dela dirudi eta, bestalde, argi dago pertsona hau ez dela hilik geratzen; behinik behin, berak ezin du esan, une batzuetan, gorputzean dagoen ala ez. Osorik, baina bizi garen honen aldean oso bestelakoa den beste lurralde batean egon delako irudipena du; hemengo argiaren aldean hain bestelakoa erakusten zaio, non, bizitza osoa, beste gauza batzuekin batera, hura lantzen arituko balitz ere, ezinezkoa izango bailitzaioke lortzea.
‎Gauza guztietatik askatze handi bat du eta beti bakarrik edo arimaren baten onerako zeregin batean egoteko gogoa. Ez du lehortasunik, ezta barruko nekerik ere; gure Jaunarekin halako oroipen eta samurtasunez izanik, inoiz ere ez luke nahi Hura goresten baino beste ezertan aritzerik; eta arreta galtzen duenean, Jaunak berak iratzarri ohi du esan den bezala, argi argi ikusten baita bultzada hura, edo dena delakoa, arimaren barrutik datorrela, bultzadei buruz hitz egiterakoan esan zenez. Hemen gozotasun handiz gertatzen da, baina ez dator ez pentsamendutik, ez oroimenetik, ezta arimak bere aldetik egin zuela uler daitekeen ezertatik ere.
‎San Pauloren testua eta aplikazioa lerro artean idatzi zituen, aurrez idatzia zuena ezabatu ondoren; hau zioen ezabatu zuen zatian: . Jainkoarekin espiritu bera egiten gara, maite badugu; ez du esaten harekin bat egiten garenik, harekin espiritu bera egiten garela baizik?.
‎idatzi zuen haren ordez. Egia esan, Teresak jarraian idatzi zuen esaldiak garbi uzten du esan nahi zuena: –Kontuan izan Jainkoa ikusi esaten dudala, bat egitezko era honetan halaxe sentitzen dela esana baitut?
‎Bere ardandegira eraman nau erregeak, edo ardandegian sarrarazi nau dioela uste dut. Eta ez du esaten bera joan zenik. Bere Maitearen bila batetik bestera ibili zela ere badio.
‎Gorputz itxuran: ez du esan nahi gorputzezko ikuskaria zenik, halakorik ez baitzuen sekula ikusi; irudizko ikuskarietan bezala, forma eta irudia zituela adierazten du (ik. 28 kap. Eta 31 kap., 9).
‎Esanguratsua da Teresak honetaz hau esatea soilik: ez zen zahar zaharra, ezta gaztea ere, oso predikari ona; ez du esaten beste batzuez esan ohi duena: Jainkoaren zerbitzari handia zen eta abar; eta ez zuen nahi izan fraide oinuts berriek fundazioa burutu zezaten, A. Antonio etorri arte (uztailaren 13an).
‎Ez, ez du esan fundazioaren berri eman duenean (ik. 22 kap.).
‎Beldurrez ikusten ditudan pertsonek, arrazoiaren arabera hemen egin daitezkeen gauzak neurtzen eta haztatzen ari direla diruditenek, atsekabetu egiten naute eta Jainkoari eta santuei oihu eginarazten, santuek aurre egin baitzieten orain izutzen gaituzten gauzei; ez ni kementsua naizelako, Beragatik gauza handiak egitera jartzen direnei Jainkoak lagundu egiten dielako baizik, eta Beragan soilik fidatzen denari sekula ez diolako huts egiten; eta honela dela sinesten lagunduko didana aurkitu nahi nuke, eta ez izan jatearen eta janztearen ardurarik, Jainkoaren eskuetan utzi baizik. Behar dudana Jainkoaren eskuetan uzte honek ez du esan nahi hura lortzen saiatu behar ez dudanik, baina ez kezka sortaraziko didan arduraz, esan nahi dut.Eta askatasun hau eman didanetik, ongi doakit honekin eta ahal dudan heinean neure buruaz ahanzten saiatzen naiz. Hau gure Jaunak eman zidala ez dut uste urtebete izango denik.
‎Teresatxok baino begirune handiagoa du, ez baitu onartzen haiek baino besteak maiteago izatea. Izan ere, ama prioreak idatziko du (honekin egiaz asko poztu naiz) eta frai Gregoriok esango du esan behar dena, ez gehiago. Uste dut Toledon igaroko ditudala egun batzuk; idatz biezat hara.
‎3 Ahizpa Teresa Jesusenarekin izaten dut asaskaldia; emakume eginik dago eta bertutean aurrera eta aurrera doa beti. Egiaz onar ditzake haren aholkuak, grazia egin baitzidan idazten dion gutuna ikusi nuenean; benetan Jainkoak hitz egiten du harengan eta egitez betetzen du esaten duena. Jainkoak izan beza bere eskutik, guztiongan onerako eragina pizten baitu.
‎4 Ez du esango sarri sarri idazten ez diodanik. Berorren agurgarritasunak egin beza gauza bera, biziki pozten bainaiz berorren gutunekin.
‎Nik bihotzez eskertu dut, asko direlako eta premian daudelako, eta berorren aitatasunaren zerbait izatearren edozer egingo lukete. Eta Teresatxok zer ez du esaten eta egiten! Ni neu ere poztuko nintzateke; izan ere, toki hartara badoa, nuke horrela gozatu, eta, beharbada, inoiz ere ez, oso urruti dagoelako.
‎Pixka bat itxaroten egongo dira. Rokek dio monasterio guztiei jakinarazi behar zaiela eta ez du esaten fraideenetan edo ez. Idatzi nuen Albara, ama prioreak ahizpa hura izan dezan, eta Teresa Laiz i esan diezaion onar dezala agindua.
‎1 Jesus izan bedi berorren agurgarritasunarekin. Ez du esango sarri idazten ez diodanik; beharbada, lehenago iritsiko da hau, uste dudanez orain dela hiru edo lau egun idatzi nion beste bat baino. Jakin beza oraingoz hemen geratzen naizela, herenegun joan zela nire neba eta Teresa berarekin eramanarazi nion, ez dakidalako itzuliren bat eginez joateko aginduko didaten eta ez dudalako eraman nahi neure gain neskatilaren zama.
‎Bai egun ederra izan dudala gaur, aita Marianok berorren gutun guztiak bidali baitizkit! Ez du esan beharrik, bere kontura egiten baitu, erregu egin niolako; eta berandu badator ere, asko pozten nau. Gainera, berorren aitatasunak gertatzen diren gauzen funtsezkoena esateko karitatea egiten dit, beste gauza horiek, diodanez, berandu datozelako; bat edo beste haren eskuetara iritsi eta niretzat dena, ordea, berehala bidali izan dit.
‎Ez dut uste gaizki datorrenik, bada, dioenez, hor ezer esango dionik ez denez gero, nik neuk hemendik esatea, harrotu ez dadin. Zentzugabekeriarik, behintzat, ez du esan nahi ezta egin ere, antza badu baina. Jainkoak nahi beza asmoa beti beraren zerbitzurako izan dadila, hau ez baita inondik ere gauza txarra.
‎7 Agertzen duten egitasmoa oso atsegin zait, baina ez du esaten berorren agurgarritasunak nola lagunduko dioten Diego Ortizi etxea erosten; dena dela, edozer etorriko da ongi, neurribidez egiten bada, eliza libre gera dadin. Aurreko egitasmoa baino askoz hobea da, konparaziorik gabe, eta horrela tratatu ahal izango da gero.
‎Ez zegoen mundurako hila Magdalena, ez Samariar emakumea, ezta Kanaandar emakumea, Jesus aurkitu zutenean. Baita asko hitz egiten du bat egitean Jainkoarekin gauza bera bihurtzeaz ere; eta hau gertatzen denean, eta Jainkoak arimari mesede hau egiten dioenean, ez du esango bila dezala, dagoeneko aurkitu baitu.
‎29 Jakitun egon behar du, prioreek behartuak dauden baino areago gehitzen ote duten, bai errezoetan, bai penitentzietan; izan ere, gerta daiteke bakoitzak bere gogara gauza apartekoak gehitzea eta horretan hain nekagarriak izanik, mojek zama astunegiekin osasuna galdu eta behartuak daudenak ezin egin izatea. Honek ez du esan nahi egunen batean premiaren bat denean, baina batzuk hain zentzu gutxikoak izanik, ohituratzat har dezakete, gertatu ohi denez, eta mojak ez dira ausartzen hitz egiten, beren buruak debozio gutxikotzat joz, eta ez da komeni hitz egitea ere, prelatuarekin izan ezik.
‎Lehen idazketan hau gehitu zuen: otoitz hau duenak argi ulertuko du diodana, arretaz begiratzen badu hau irakurri ondoren, eta bai garrantzitsua dela!; bestela, nahaste baten antza izango du.
‎Ahozko otoitza izan dadila esaten badizue, argitu ea adimenak eta bihotzak esaten duzuenera egon behar duten. Baietz erantzuten badizue, eta besterik ezin izango du esan?, hor ikusiko duzue, aitortzen dutela nahitaez izan behar duzuela gogoetazko otoitza, eta are kontenplaziozkoa ere, Jainkoak han emango balizue.
‎Zerbait hartzeko abagunea datorrenean, zerbait hori premiazkoa gehiago bada ere?, orduan erreka jotzen du espirituzko pobretasunak. Bertutea baduela sinesteko, asko laguntzen du esateko ohitura izateak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia