Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 535

2000
‎Hala ere, Bitakora, honek ez du esan nahi momentu txarra denik. Zeren lehenengo autoarekin, edo aurreneko biekin, sentsazio hori ez nuen behar bezala apreziatu.
‎Baserria, berriz, eta paper kontuek bide onetik jarraitzen badute, nire gurasoentzat izango da. Honek ez du esan nahi segituan etorriko direnik hona bizitzera. Aita erretiratzean, akaso.
2003
‎Horregatik zen pobrea isiltasuna. Izan ere, gauza asko esan daitezke tangoei buruz, baina inork ez du esango tangoak isilak direnik.
2004
‎–Behin larrua jotzeagatik ez ote nauzun gehiegi lotu nahiko. Maitasuna egiten badugu ere ez du esan nahi zurekin ezkondu behar dudanik.
‎Baina, nik behintzat, oraingoz ez dut transzendente jartzeko asmorik maitasun kontuetan. Horrek ez du esan nahi beti horrelakoa izan nahi dudanik. Askorentzat zahartzaroa negua besterik ez bada ere, niretzat uzta garaia izatea nahi nuke.
‎Eta gauza batzuk argi eduki behar zenituzke. Biok bikote bezala funtzionatzeak ez du esan nahi beste lagunik izan ezin dugunik. Zure haserrearen iluntasunak itsututa, zure begiek ez dute deus ere ikusten, baina zure bihotzak nire maitasuna sentitu behar luke.
‎Agian zerbait esan nahi du. Guztia ez du esan nahiko, baina ezta deus ere. Zerbait.
‎Zilborrean pirtzina jartzen dugun guztiok ez gara zuk uste duzun bezain kaskarinak, Aitor. Gorputza eta itxura zaintzeak ez du esan nahi burua bazterrera utzita daukagunik.
‎Baina, nolanahi ere, euskaldunoi dagokigu, inori baimenik eskatzen ibili gabe, euskal naziogintzaren bilakaeran euskarari esleitu nahi diogun lekua libreki hautatzea. Gizarte molde modernoetan identitate ezaugarrien egitekoa eraldatu izanak ez du esan nahi halako nazionalitate zapaldu baten pizkunde proiektuan hizkuntzaren nortasun eginkizuna aldez aurretik determinaturik dagoenik. Izan ere, historiaren deiari berandu erantzuteak ez baitu esan nahi, zenbaitek bere ideologia demokratikoaren aginduz dei hori zapuzteko gogo bizia azalduagatik, dei zaharrari erantzun berririk eman behar ez zaionik.
‎Izan ere, euskal nazionalismoaren lana ez da soilik euskararen alde lan egitea, gehiago da. Mesedegarria eta argigarria izango litzateke euskararen desidentifikazioa, eta horrek ez du esan nahi nazionalismoak ez duela euskararen alde lan egin behar. Esa nahi dut, esaterako, euskararen aldeko mugimenduak ez direla nazionalismoarekin identifikatu behar.
‎Zuhurtasunak ez du esan nahi hizkuntzen eta kulturen arteko bizikidetzak dituen zailtasunak alde batera uztea. Tentuz jokatzeak kontraesan horiek egokiro kudeatzea esan nahi du, ez amore ematea eta sarriegi egin duguna egitea:
‎Ez dago hizkuntzaren bidez eraikitzen ez den pentsamendu eta kulturarik.536 Alabaina, eta hortxe dago gure zorigaiztoaren auzia, gaur gure herrian euskaraz jarduteak ez du esan nahi besterik gabe jarduera komunikatibo horretan pentsamendurik eta sentimendurik eraikitzen dugunik. Lan hori bi erdaren esku dago gaur egun. Bi horietan hizkuntzaren eta pentsamenduaren arteko harremanak sormenezkoak direnez, Vigotski k zioen moduan pentsamenduaren sorrera hizkuntzaren eginkizun delako, Euskal Herriko pentsamenduaren eta kulturaren oinarri eta iturri bi erdarak dira.
‎–Iparraldean agian euren euskalkia gardenago ari dira mantentzen, baina orokorrean nabarmena da euskara batuaren eraginez euskalkietan gertatzen ari den eraldaketa prozesua. Horrek ez du esan nahi bizkaitar batek eta nafar batek berdin egiten dutenik euskara batuan: leku bakoitzean euskara batua egokitu egin dute euren hizkerara, eta horrela sortzen dira etengabe hizkuntzaren aldaketak.
‎Construirla es la llave maestra de la salida a la situación?. Eta jarraitzen du esanaz euskaldun guztiok, formulazio politiko diferenteak alboratuz, batu egin behar dugula hizkuntzaren defentsan. Hitz ederrak dira.
‎Horretan bat gatozela uste dut. Horrek ez du esan nahi, haatik, euskaldun zaharren gaitasun jarrerak asebetegarriak direnik euskaltzale baten ikuspuntutik begiratuta. Oro har, euskaldun zaharrak aukera hobeak ditu bere bizimodua euskaraz bideratzeko.
‎Ñabardurak ñabardura, horietako bat nagusituko da hizkuntza plangintza eta politiken jardunetan. Horrek ez du esan nahiko noski, halabeharren halabeharrez edo, bi irizpideak osagarriak izan ezin direnik inoiz eta inon. Hala eta guztiz ere, ondo baino hobeki dakigu, egitez, munduko Estatu guztietan hizkuntza politikaren irizpide bat gailentzen dela.
‎Eta nafarrak, diputazione, sesione, eta abar. Beraz, oker ez ba nago beintzat, iñork ez du esaten: " diputaziona, sesiona", eta abar.
‎Erderaz ere iñork ez du esan" meeting" edo" foot ball", inglesak bezala. Ez.
‎Nik dakidanez, beraz, nehork ez du esaten: " Hizkuntzaren kakoa erresuma da.
‎Eta gero leihoetara begira jartzen da, baina ez du esaten nori heldu zaizkion eskutitzak, ezpada alderantziz: begiratzen dio bati eta esaten dio" barrura!", eta beste bati eta berdin, eta horrela, leihoetan eskutitza dutenak geratzen diren arte.
‎Eta ahotsak ez du esaten Lucak eta Oscarrek badakitena, eta Ponte a Ema osoak eta Italia osoak ere badakiena: Gino Bartalik, heriotza hain hurbil izan ostean, bost etapa gehiago eman zituela karreran, eta erdi arrastaka ibili arren Pariseraino segitzeko asmoarekin zegoela, ze, berak esan zuenez, Jaungoikoak salbatu zuen eta, ondorioz, zerbait zor zion Jaungoikoari, besterik ez bazen ere Parisko Printzeen Parkera heltzea, Tourra irabazita nahiz aspaldi galduta.
‎Gero, lokutoreak amaitzen du esanez Tour hori Lapebiek irabazi zuela, pantaila zuri geratzen da segituan, eta zinta bobinatik askatzen da, kla kla kla.
‎Gauza itzela da kaleko pertsona bat izatea, esate baterako gerra sentitzen duzulako, ikusi ez arren. Eta hori ezin du esan edozeinek. Ze sentitzea... sentitzea da dena, Signora Maria.
‎–Hogeita bat. Esan behar duena baino ez du esaten, e?
‎Ez da inoiz joan, eta gogorik ere ez. Bera gustura dago Ponte a Eman, eta Lucak edo beste edozeinek esaten badio berak eramango duela kapitalera paseatzera, Liviak erantzuten du ezetz, eta ez du esango zergatik, edo esaten badu ez du egia esango, ezin duelako. Ze, egia esango balu, aitortu luke Florentzian jende asko dagoela, eta igual bere neba txikiak ere bai, eta kasualitatez topatuz gero ondo, gauza ederra izango zen; baina argi duena da joanez gero bila ibiliko zela begiradarekin, hori baino ez zuela egingo, bila eta bila ibili baino ez, zer eta azkenean nebarik ez topatzeko eta, gainera, kapitalarekin ez disfrutatzeko.
2005
‎Bestaldetik erdaraz hitz egin diote. Ametsek" kaixo" baino ez du esan eta hortik aurrera adi geratu da. Liluratuta bezala entzun du.
‎–Laguna dut Tokion –asmatu du esaten Ametsek.
‎Oso ondo daki Piedadek zergatik ibiltzen zituen Samuelek jateko gauzak poltsikoan. Baina ez du esaten. Edo apurka apurka esaten du.
‎Txarrena da mundu guztiak sinisten duela zeruak berdeak izan daitezkeela. Inork ez du esaten Van Goghen zeruak zeru ez direnik. Hori da Van Goghen meritua.
‎–Zure osaba aireportura deika ari da –esan zuen amak– Zuk esan bezala egingo duzue, baina horrek ez du esan nahi etxeko zorra kitatua duzunik. Aitari egin diozuna...
2006
‎730 Hemen Ortega-k subtilezia amarrutsu batekin jokatzen du: inork ez du esaten, dagoen zibilizazio oro(" la"), arraza bakar batek sortu duenik – tuaregek ere beren zibilizazioa dute; baina, batek baino gehiagok esan du, Ortega-k horien artean, zibilizazio historiko handi bakarra, arraza –ariar– bakarrak jaso duela.
‎Kaletik presaka doan jendeari. Ez du bere alaba ikusten, ez du esaten diona entzuten. Tontakeria bat egiten ari direla pentsatu du orduan Nereak, eta Xabierren hitzak gogoratu ditu.
‎Ez du esan, baina ulertu dut zer nahi duen: ni behera jaitsi eta berriz igotzea, honainoko mailak kontatuz.
2007
‎(herri xumea, masa): izan ere harentzat herriak ez bakarrik ez du esan gura arrazoia, baizik jeneralean zuzenean ezarrazoia esan gura du (instintoa, emozioak, egoismoa). Volksgeista historiaren aurrerabideko elementu erreal bat da, baina historiak aldian aldian gainditzen duena eta gainditu beharrekoa.
‎Honek ez du esan gura, aurrerantzean herrien izpirituak aipatzerik ez dela egongo, alemanez batez ere.
‎Baina zein da irrealagoa,, euskara?,. Euskal Herria?,, arima?? Voltaire-k arrazoi du esatean, < izpiritu> bezalaxe,, presque tous les mots qui expriment des idées de l, entendement sont des métaphores?. Ez adimenaren ideiak bakarrik.
‎Are, esaterako, Volksgeist espainol naturalak ere, Estatua sortu du, baina askatasunarentzat bide unibertsal bat egiaz zabaldu duenik ez da asko ikusten, beharbada Hegel-entzat Volksgeist bat historia unibertsalekoa gradu minimoan eta zeharka soilik izango da? esan, ez du esaten, aintzat hartu ere ozta ozta egiten du (oraindik Estaturik gabeko holandesek askatasunaren bidea Espainia despotikoaren aurka urratu dutela, ez du isilik utzi).
‎Legeei gagozkiela, partikularki,, il n, y a pas d, objet d, une valeur absolue et l, on ne peut dire d, aucune loi qu, elle est bonne en soi. Une loi peut être bonne à certains moments et être mauvaise dans d, autres circonstances? 628 Honek ez du esan gura dena berdin denik, eta ohitura edo lege baten ongi edo gaizkia kontenplatzerik ez dagoenik eta haztatzerik (ongi eta gaizki absoluturik ez egoteak ez du esan gura batere ez dagoenik ongia eta gaizkia). Baina:
‎Legeei gagozkiela, partikularki,, il n, y a pas d, objet d, une valeur absolue et l, on ne peut dire d, aucune loi qu, elle est bonne en soi. Une loi peut être bonne à certains moments et être mauvaise dans d, autres circonstances? 628 Honek ez du esan gura dena berdin denik, eta ohitura edo lege baten ongi edo gaizkia kontenplatzerik ez dagoenik eta haztatzerik (ongi eta gaizki absoluturik ez egoteak ez du esan gura batere ez dagoenik ongia eta gaizkia). Baina:
‎Pentsaera klasikoan (eta lehen modernitatean ere) naturak esan gura du ordena; ordenak, araua; arauak, lotura. Natura tradizionalak ez du esan gura askatasuna. Birjaiokundean eta gero bigarren modernitatean esan gura duen bezala, ezpada ordena eta lotura, legepekotasuna.
‎–No hay otro sistema filosófico que haya contribuído tanto en la preparación del fascismo y el imperialismo como la doctrina del estado de Hegel? (ez du esaten. Volksgeistaren doktrina?: Volksgeista Estatuaren teorian desagertu baita).
‎Halako batean, ahotsik gabe geratzen hasita, dendaren jabea etorri zitzaidan, Eulogio Sagastizarbarrenabitoria bera, gizon burusoil eta aberatsa, baina horrek ez du esan nahi gizon aberats guztiak burusoil direnik, ezta burusoil guztiak aberats direnik ere, baina tira, tirano. Emeki emeki, hitzak, ahoskatuz bainoago aho gozatuz, bere izaerari eta manerei dagokien bezala, esan zidan:
‎Garaiz iritsi ginen, beti bezala, Elisa urduri jartzen baita, hitzordurako ordu hitza eman duenean. Ez du bakerik izaten dezente lehenago iristen ez bagara agindutako tokira, baina horrek ez du esan nahi gero denborak ihes egin eta, ondorioz, berandutuko ez garenik, eta hitza emandako ordua atzean edo hutsean geratuko ez denik.
‎–Eta gauza zehatzagorik ez du esan?
‎–Zer? Hori ez du esan. Hori zuk esaten duzu.
2008
‎Izan ere, badakizue garizuma zer den, Kristoren pasioa eta haren nekeak gogoratzeko aroa, horregatik agintzen du elizak irudiak estaltzeko, gurutzearen misterioaren erreferentzia gal ez dezagun, gurutzea baita kristauon zentroa, eta santuen irudiak eta bestelakoak bazterra. Horrek ez du esan nahi kontrastea areagotu behar dugunik; aitzitik: Kristok pobretasuna predikatu zuen, eta gurutze pobreago edo biluziago batek (zurezko gurutze xume batek, esate baterako) gurutzea gurutzeago bihurtuko bailuke eta zentroa zentroago.
‎Osotasunak ematen dio elementu bakoitzari daukan garrantziaren tamaina eta itzala. Esate baterako, erlijioak monopolizatzen baldin badu identitate horren izaera, munduko herri askotan gertatu bezala, horrek ez du esan nahi gainerako gizarte osagarriak hutsaren hurrengoak direnik. Erlijioaren nagusitasun hori osotasunaren testuinguruan baitatza.
‎Nazio arazoa, izan ere, nazioen arteko arazoa da gauza guztien gainetik eta azpitik, eta ez genuke, maiz egiten dugun moduan, klase auziarekin nahastu behar, nahaste hori bi arazoen arteko mugarria iluntzeko izan delako. Horrek ez du esan nahi, jakina, naziotasunaren zer nolakoetan klase interesak tarteko ez direnik.
‎–Molieren erregeren zaldun burgesari gertatu zitzaion bezala, hark ez bide zekien hitz lauz mintzo zela harik eta esan zioten arte; era berean, jende askok ez daki nazio bateko partaide denik jakinaren gainean jartzen duten arte; hala ere, jakina, horrek ez du esan nahi aurretik nazio horretako kide ez zenik?.
‎Hemen ere erantzunak zalantza gutxi: Garatek arrazoi oso osoa du esaten duena esatean: herri euskaldunaren etnokultura galdu ahala ez dagoela inolako aukerarik hemen ezein nazio aske sortzeko.
‎Kataluniako berezko hizkuntza bakarra katalana da, katalana bakarrik da Kataluniako lurralde hizkuntza. Gaztelania katalan askoren hizkuntza propioa da; haatik, horrek ez du esan nahi herrialde honetako berezko hizkuntza denik, gure herrialdea taxutu duen hura, eta horretaz jabetzeko aski da Corominasen irakaspenak ezagutzea. Eta estatuaren hizkuntza ofiziala izanda ere, horregatik ez da Kataluniako lurralde hizkuntza, ez delako bertako bereizgarrien arabera definitzen?.
‎Euskara da gure herriaren lurralde hizkuntza, ez besterik. Hemen gaur kanpoko bi hizkuntza horiek euskara baino errotuagoak eta hedatuagoak izateak ez du esan nahi Euskal Herria, herri eta nazio gisa, bi hizkuntza horien sorkaria denik. Sortzailea euskara delako, eta sorkaria, berriz, herri euskalduna.
‎Baina, jakina, argibide hori egin ondoren, ez litzateke zilegi izango gure aldetik honako zehaztasun hau egin gabe uztea: alegia, norbaiten izaera edo ez izaera erlatiboa izateak ez du esan nahi alienazio/ identitate dialektikan hegemoniaren eskuak bere legea ezartzen ez duenik. Azken hitza, hitz erabakigarria, hegemoniaren mekanismoak esaten du, identitatearen egiturak berez geruzaz jositako tipula badirudi ere.
‎–Ostegunetan, ziur eta larunbat batzuetan ere badago trena, baina horrek ez du esan gura egun horietan irtengo denik, ez dakigu gure frantsesa kaskartu den, ala esan duena halaxe ote den. Ordutegia horixe da, baina ez pentsa horregatik trenik izango denik.
‎Eszena, nik ere ez dakit zergatik, udazkenean gertatzen da eta hego haizeak beren gona arinak altxatzen dizkie tarteka emakumeei edo beren sonbrailu sareak mugitzen, eta gizonezkoek nahiago dute, irribarre maltzurra ezpainetan, haiei begira jarraitu, haien irriak onetsi, haien ibilerak ederretsi. Horrek ez du esan nahi emakume horiek nire heriotza sentitzen ez dutenik, eta alaba, errautsak haizatzeko, itsasoari begira jarri eta negarrez hasten denean, negar egingo dute haiek ere, esan nuen. Une luze bat egin zuen isilik niri begira.
‎Izan ere, badakizue garizuma zer den, Kristoren pasioa eta haren nekeak gogoratzeko aroa, horregatik agintzen du elizak irudiak estaltzeko, gurutzearen misterioaren erreferentzia gal ez dezagun, gurutzea baita kristauon zentroa, eta santuen irudiak eta bestelakoak bazterra. Horrek ez du esan nahi kontrastea areagotu behar dugunik; aitzitik: Kristok pobretasuna predikatu zuen, eta gurutze pobreago edo biluziago batek (zurezko gurutze xume batek, esate baterako) gurutzea gurutzeago bihurtuko bailuke eta zentroa zentroago.
2009
‎Zer bizitze hobe? Ez du esaten.
‎Ilunabarrak ere bai, baina batez ere sukaldean amak ari dituenek garamatzate barrura. Gaur zeharo ilundu baino lehen du amak karburoa biztu eta inoizko alaien du esan gabon. Gabon erantzun diogu sekulako pozik.
‎(Erlijio ezberdinetan topiko berdinak errepikatzen dira. Seguruenik honek ez du esan gura erlijio ezberdinek ez dutela deus balio, ezpada alderantziz, erlijio ezberdinetan gizatasun berdina dela balio duena).
‎(justiziak, edo maitasunak, edo ez dakit zerk) egin du, esplikazioa ematen duenak, galderaren arras beste esanahi bati erantzuten dio, beste erantzun haien moduagaz batere zerikusirik ez daukana, berak ere materialki hastapenari buruz omen diharduela baino. Baina honek egiaz ez du esaten gauzak hastapenean nola jazo ziren, baizik zer gisa hasi ziren izaten eta diren oraintxe, hots, zein den beren zentzua gure biziarentzat. (Edo nahi bada, zer zen, denaren hastapena baino lehen, dena:
‎Desagertu egin behar du hautematemodu mitikoak zientziaren argi berriaren aurrean. Horrek ez du esan gura, ordea, gure esperientzia fisionomikoaren datuek, halakoak diren aldetik, suntsituta eta ezereztuta geratu behar dutenik. Galdua dute horiek beren balio objektibo edo kosmologiko osoa, baina horien balio antropologikoak iraun egiten du.
‎Zer dauka fededunak, fedegabeak ez daukana, edo fedegabeak, fededunak ez daukana? (Galdetze honek ez du esan gura, ezer ez daukatenik: aitzitik, zerbait ukan behar dute, zeren eta askatasunaren erabaki mota diferenteak baitira biak.
‎Ez zela umea berea. Pena ikaragarria ematen du esan zidan, ikusiko bazenu nola egiten duen negar hori esaten duenean. –
‎Izan zitekeen Holiday Inn edo Motor Lodge edo halakoren bat. Baina Rent a room baino ez du esaten. Eta gero, euskaraz, Nebraskako bihotzean, Ezinen Ostatua.
‎Martinek deitzen duenetik esan nahi du. Ez du esaten baina ederto entzuten diot. Nik eta inguruan ditugun guztiek.
‎–Leiendak ez du esaten, ostera, zergatik duten hain erraz emakume banpiroek hurbilen dituzunean.
‎–Zure senarra, beraz, errepublikanoa zen, esan zuen Tasiok, tonua pittin bat eztituz?. Hil ere, hil zela esan didazu, baina horrek ez du esan nahi bizitzan ordaindu zuenik. Baina aitak ordaindu ez bazuen, beste norbaitek ordaindu du, eta, Txarorengana jiratzen zela, jarraitu zuen?:
‎Phineasek gogoratzen du isilik geratu zela Sora eta alde guztietara begiratu zuela, leihoetara batez ere. Gogoratzen du esan ziola gero:
‎Gogoratzen du igerilekuen kanpoaldeko banku batean jesarrita zegoela Sora, bere zain. Gogoratzen du esan ziola Sorak: –Hotz handia egiten du maiatza izateko, ezta, Phi??
‎Drava ez da, aurrekoan bezala, teilatuan jesarri. Phineasen ondoan dago, baina ematen du esaten dituen gauza guztiak Bleulerrentzat esaten dituela. Olatuei buruz hitz egin dute hasieran.
‎Hil aurretik ere hilda egon gaitezke baina, aurreko etxea dagoen bezala. Hango gortinak ere mugitzen dira, gu mugitzen garen modura, baina horrek ez du esan nahi bizirik gaudenik. Ez dakit geratzen zaidan bakarra oroitzapenak baino ez ote diren, aurreko etxeko pareten antzera.
‎bezain ezinbestekoa dela iradoki. Zortzi silaba luze, eta ez du esan nahi lekuz aldatzea baino, alde egitea. Ez du barnebiltzen, esaterako, hain funtsezkoa den, etekinen emendatze?
‎Ez dago zalantzan jartzerik etxetresnak eta autopistak gero eta sofistikatuagoak direla. Horrek ez du esan nahi geure bizimodua eta izaera, geure balioak, sakonagoak eta ederragoak direnik, primitiboenak, baino, ezta hurrik eman ere.
‎–Zure senarra, beraz, errepublikanoa zen –esan zuen Tasiok, tonua pittin bat eztituz– Hil ere, hil zela esan didazu, baina horrek ez du esan nahi bizitzan ordaindu zuenik. Baina aitak ordaindu ez bazuen, beste norbaitek ordaindu du –eta, Txarorengana jiratzen zela, jarraitu zuen–:
2010
‎aurkakoan, beharbada. Horrek ez du esan nahi, jakina, gure nitasun osatuaren baitan murgilduta bizi diren beste ni txiki horiek, bakoitza bere ahotsarekin eta bere pentsatzeko moduarekin, indar berdina dutenik, neure baitan daukat froga, ni bizi nauen kontserbadorea, politikari dagokionez, erraldoi bat den bitartean, ipotx bat baita ni bizi nauen iraultzailea, beldurrak isilarazia inkontzientearen lehen bultzadan, aitor dut, baina baita adimenak eta arrazoimenak isilarazia gerokoan ere, zintzotasun osoz diotsut, ongitxo dakidan arren erabateko objektibotasuna ezinezkoa dela, are gutxiago nor bere ortuaz eta bere kontuez mintzatzen denean.
‎–Jainkoagatik izan ez balitz, ez ginen onik aterako. Horrek ez du esan nahi estutu ez gintuenik, gorri putakume haiek beltzak pasarazi baitzizkiguten, baina, goizago edo beranduago, Jainkoa beti hantxe?! Eta hara:
‎uharte bat, dogmakeriaren itsasoak inguratua. Horrek ez du esan nahi, jakina, izebaren pentsamenduarekin bat egiten nuenik; aitzitik: batzuetan desados egoten nintzen:
‎Urkulluk ez du esaten hausteko erabakia inork aldez aurretik hartu zuenik, baina Loiolako elkarrizketak hasi zirenerako prozesua hondoratzen hasia zegoela dio: –Batak eta besteak eskatuta EAJ prozesuan sartu zenerako, beraien artekoa [PSOEren eta ezker abertzalearen artekoa] porroterako bidean zegoen.
‎Erreforma horretan onartuko zen beharbada printzipio bat, herritarrek euren etorkizuna erabakitzeko eskubideaz, esanez hori arautzeko mekanismo bat onartuko dela gero, lege baten bidez. Lau urte pasako ziren, beste legegintzaldi bat etorriko zen eta, zer gehiengo dauden eta zeinek agintzen duen, lege hori arautu egingo zen. Baina horrek ez du esan nahi legegintzaldi horretan kontsulta egingo zenik; beharbada lege horretan data bat jarriko zen, eta baldintza batzuk, kontsulta hori, adibidez, handik hamabi urtera egiteko, bake prozesu guztia bukatu ondoren eta terrorismoaren ondorio guztiak desagertuta zeudenean. Hamabi urte ziren dena garatu ahal izateko.
‎E GIGUREN: . Batasunaren proposameneko testuak ez du esaten erreferendumera eramango dela, ez du esaten, será sometido a referéndum?, baizik eta berretsi egin behar dela,, deberá ser refrendado?. Ez da gauza bera.
‎E GIGUREN: . Batasunaren proposameneko testuak ez du esaten erreferendumera eramango dela, ez du esaten, será sometido a referéndum?, baizik eta berretsi egin behar dela,, deberá ser refrendado?. Ez da gauza bera.
‎Testuak. Testuen gainean zeinek esan behar du esan beharrekoa. Filologoek.
‎Eztabaida interesgarrienaren aterpe izan zen Celtiberia webgunean, esaterako, ekainaren 9an bertan, 16:45ean, Cadwaladr izengoitiarekin sinatzen zuen irakasle batek eszeptizismoa agertu zuen lehen aldiz. . Ikusi ahal izan ditudan piezen datazioa, tipologiagatik, aipatutako garai horretakoa da, baina horrek ez du esan nahi grafiak ere garai horretakoak direnik. Arreta eman dit, esaterako, kalbarioaren ostrakaren idazkunetan ez dagoela patinarik batere, eta distira zuri garbia duela.
‎–Nik ere aita mozkortuta gutxitan ikusten nuen, baina horrek ez du esan nahi edaten ez zuenik. Ama goiz askotan jaikitzen zen ohetik aurpegia ubelduz beteta zuela eta malkoak masailetan behera.
‎Eta gerora ere, ongi zegoenean, maitagarria zen. Baina horrek ez du esan nahi orain exajeratzen ari naizenik. Zergatik uste duzu dagoela orain ere ama dagoen lekuan?
‎–Baina horrek ez du esan nahi gerora zintzilikatu ez zuenik, hil zuten momentuan jarrita eraman zezakeela, alegia?
‎uharte bat, dogmakeriaren itsasoak inguratua. Horrek ez du esan nahi, jakina, izebaren pentsamenduarekin bat egiten nuenik; aitzitik: batzuetan desados egoten nintzen:
‎" Jainkoagatik izan ez balitz, ez ginen onik aterako. Horrek ez du esan nahi estutu ez gintuenik, gorri putakume haiek beltzak pasarazi baitzizkiguten, baina, goizago edo beranduago, Jainkoa beti hantxe...! Eta hara:
‎Ni ez naiz idazlea, baina idazlea banintz, Pessoak bezala idatziko nuke, sinetsia bainago gaur Pessoak bezala bakarrik idatz daitekeela, orain ikuspuntu batean jarrita eta orain beste batean... aurkakoan, beharbada. Horrek ez du esan nahi, jakina, gure nitasun osatuaren baitan murgilduta bizi diren beste ni txiki horiek, bakoitza bere ahotsarekin eta bere pentsatzeko moduarekin, indar berdina dutenik... neure baitan daukat froga, ni bizi nauen kontserbadorea, politikari dagokionez, erraldoi bat den bitartean, ipotx bat baita ni bizi nauen iraultzailea, beldurrak isilarazia inkontzientearen lehen bultzadan, aitor dut, bai... Baina erabateko objektibotasuna ezinezkoa bada ere, objektibotasunaren aldeko ariketa egin daiteke... nik ere egiten dut, eta hara:
2011
‎Ez dakit, ezta ere, zergatik aukeratu ninduen ni gau horretan lehiakide izan zitzakeen emakumeei ehizaki moduan erakusteko. Ez dut esango traumatikoa izan zenik, gizonezkook gaztetan jasan ditugun bortxaketek, bortxaketa dei bageniezaie ere, beti baitute zerbait atseginetik, baina horrek ez du esan nahi indarkeriarik gabeak izan zirenik. Badaude ahaztu nahi izaten ditugun maitasun historiak, eta ez naiz hasiko gau horretakoa kontatzen.
‎–euria ari du esango dute ohera itzuli orduko
‎alemanen errurik ez dago (kolektiboa), ez kriminala, ez politikoa, ez morala. Horrek ez du esan gura aleman bakoitzak ez duela bere kontzientzia aztertu behar, zein den bere hoben pertsonal posiblea, politikoa nahiz morala, arauz eta berak nola jokatu duen. Jaspersek bakoitzak bere barruan egin beharreko kontzientzi azterketa horri laguntza eman nahi dio bere meditazioarekin,, erruaren kontzientzia?
‎Hasteko, giza egintza ororen razionalitatea helburuak justifikatzen du; helburuak bitartekoak zuritzen dituena, ez jesuitismo, ez makiabelismo eta ez Marx gaiztoaren doktrina da. Bigarren, inork ez du esan helburuak edozein bitarteko justifikatzen duenik. Ordea, moral razionalean (ez, errebelatuan?) bitartekoak ez dituela beste ezerk justifikatzen helburuak baino, moral razional baten premisa da, eta helburu nahiz helbideen indefinizio horretan, h. d., formalki hartuta, tribialitate hutsa baino ez, Hegelek ironiaz erreparatzen zuenez:
‎–Konbentzituta gaude? dio bi aldiz, baina ez du esaten nola iritsiko diren eszenategi horretara, ibilbidea zein den. Konbentzimendua ez da estrategia bat; konbentzimendua desio bat da.
‎Gardentasuna garrantzitsua da, baina kontuz kudeatu behar da. Gardentasunak ez du esan nahi hitz bakoitza, eztabaida bakoitza, iritzi desberdintasun bakoitza, proposamen eta kontraproposamen bakoitza jendaurrean azaldu behar denik. Oinarrizko arauetan zehaztuta egon behar du zer argitaratu, noiz eta nork.
‎Eta Zizek ek Lenini buruz zioena ekarri nuen gogora: . Lenin ERREPIKATZEAk EZ du esan nahi Leningana ITZULTZEA. Lenin errepikatzea. Lenin hila da?
‎Yoyesek bere egunerokoan idatzi zuen: ?. Bizitza emateko prest egotea, k ezin du esan nahi, zure bizitza zure etsaiari entregatzeko prest egotea?, erabat desberdinak dira, elkarren aurkakoak direla esango nuke nik.? –Heriotza?
‎Ez zaituzte horregatik akusatuko. Han egoteak ez du esan nahi zure kontra ezer gertatuko denik, ezta akusatzaileak zu seinalatzen bazaitu ere.
‎Errealitatea ez baita dramatikoa edo komikoa, bien nahasketa baizik, dio Goenagak: . Pertsonaiarentzako dramatikoa dena, publikoarentzat komikoa izan daiteke, eta horrela onartu behar da; barre egiteak ez du esan nahi ez duzunik pertsonaia ulertzen?. Garañok erantsi duenez, ulertzen duzulako egiten duzu barre:
‎–Orain nola esaten diozu Mikeli ezetz, ez dela bidea, utzi egin behar dela estrategiak hala eskatzen duelako; ezinezkoa da, bera loturik dago, legez bada ere, gizon hori hil badu, eta gero bestea, ezin du, du esan urte asko pasa arte behintzat, estrategia okerrean ari zela, a ez, orain estrategia beste bat omen da, baina horrek atzerakako olatuak sortzen ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia