2006
|
|
(Ortega filosofoa da; Unamuno literato bat, informazio filosofiko handiarekin). Baina badago, ezkutatua; h. d., operatu, erakusten ez den historiaren filosofia batekin operatzen da; eta ikusten ez den historia (unibertsal) horrek paper ezkutu erabakigarria jokatzen
|
du
diskurtsoan. Unamuno, bere eboluzioen piririkan, gaztetxotako bere historiazaletasun foralistaz gero(" erromantikoa", esango du berak) 286, laster positibismora konbertitua, historiaren filosofia spencertarraren jarraitzaile izana da, gero hegeldarra edo, gero marxista edo sozialista ere izana, orain hori dena gainditu eta filosofia berri oraindik definigaitzetan murgildua dago.
|
|
Historia pertsonal hau esperientzia partikular bat da, ez filosofia bat. Baina Unamuno-k Euskal Herriko historiaren –etorkizunaren, baina baita iraganarena ere– paradigma moduan erabiltzen
|
du
diskurtsoan: " Ni soy yo solo quien a aquella noble tierra debe tanto; débele también este mi pueblo; le debe nuestra tierra toda" 282 Eta hala, Unamuno-ren arrakastaren historia Bilboren eta Euskal Herriaren arrakastaren historia dela saiatzen da erakusten.
|
2008
|
|
Horiek horrela izanda ere, nola arraio lortu
|
du
diskurtso menderatzailearen ideologiak Euskal Herria izenaren izana bere ideien arabera mundu guztiak interpretaraztea. Nola gertatzen da hori?
|
2011
|
|
historiaurreko artetik hasi eta gaur egungo artistenganainoko ibilbideaz mintzo da Oteiza, kultur ondare horrek guztiak euskararekin, euskaldunarekin eta azken finean gure herriaren izaerarekin duen lotura estua aldarrikatuz. Honela amaitzen
|
du
diskurtsoa: –Gure arima berreskuratzeko, gure hizkuntza, gure euskal gizaki osotasuna, artean berriz heztea ezinbestekoa dugu, egoera guztietan, gutako bakoitzaren baitan dagoen artista, poeta, bertsolaria berreskuratzea(?) Herriko danok lan egin behar dugu, gure herri osoaren ikastetxe nagusia gaur bertan jasotzeko.
|
2016
|
|
Nafarroaren etsaia abertzaletasuna baino gehiago zentralismoa dela jabetzeak bere bandera zein den azaltzera bultzatu du UPN. Horregatik, bere ahulgune nagusia ondo ezagutzen duenez, oihu egiten jarraitzen
|
du
diskurtsoa iraganeko etsai antagonikoaren aurkakoa eginez, horrekin bere proiektua hauspotuko duen esperantzan. –Nazionalismoak beti gehiago nahi du.
|
2017
|
|
–El camino de Europa, que es también el camino de la emergente civilización mundial, potencia la unión política, no la división?. Gure adineko irakurleak sobera ezagutzen
|
du
diskurtso mota hori: –unidad de destino en lo universal?.
|
2018
|
|
Desirak «erreprimitu» zentzua hartzen du legeak testuingurua ematen dion neurrian; areago: legeak identifikatu eta indartu egiten du «desira erreprimitua» bere horretan, terminoa zabaltzen du, eta, hain zuzen ere, «desira erreprimitua» deritzon esperientzia ahalkegarri eta linguistikoki garatuarentzako tokia irekitzen
|
du
diskurtsoan.
|
|
Bere definizioaren arabera hori ezinbestekoa denez genealogia lanerako, bereizketa bera genealogiaren ikerketatik kanpo geratzen da. Herculineren analisian tarteka aditzera ematen
|
du
diskurtso aurreko gorputz indarren aniztasun bat dagoela, gorputzaren gainazala urratuz azaleratzen dena eta asaldatzen dituena botere erregimenak? «historiaren» gorabehera gisa ulertuta, gorputz horri ezarritako koherentzia kulturalaren jardun erregulatzaileak.
|
|
Aurresuposatutako heterosexualitate horrek, argudiatzen du Wittigek? mehatxu moduan funtzionatzen
|
du
diskurtsoan: «heterosexual izango zara edo ez zara izango».
|
|
Baina agian haren argumentua marko zabalago batean birformula liteke: hizkuntzaren, edo, areago, diskurtsoaren zein konfigurazio kulturalek sortzen
|
du
diskurtsoaren aurreko aniztasun libidinalaren tropoa, eta zertarako?
|
|
Prozesua den aldetik, esanahia adierazteak bere baitan gordetzen
|
du
diskurtso epistemologikoak «agentzia» deitzen diona. Identitate ulergarria gobernatzen duten erregelek, hots, «ni» ulergarri bat baieztatzea baimentzen eta mugatzen dutenak, genero hierarkiaren eta nahitaezko heterosexualitatearen matrizeen arabera egituratuta daude, besteak beste.
|
2019
|
|
Dolores Juliano antropologoak, Tomar la palabra: mujeres, discursos y silencios (Bellaterra Edicions, 2017) liburuan, sakon azaltzen
|
du
diskurtso patriarkalaren helburua dela pribilegio egoerak justifikatzea. –Indarkeria(?) legitimatzeko, haren biktimei ezaugarri eta berezitasun jakin batzuk egozten zaizkie, esentzian euren erasotzaileekiko, desberdin?
|
2022
|
|
Iranen kasua da horren adibide, ziur aski gainerako Kurdistanetatik urrunen geratzen dena delako, historikoki ere Otomandar Inperiotik aparte egonik. Herrialdea bera multietnikoa da, doi doi dira erdiak persiarrak, eta erregimenak erlijioan zentratu ohi
|
du
diskurtsoa gehiago: estatu xiitaren bi aldeetan diren komunitate sunitak balutxak dira, Iraneko arabiarrak, eta kurduak; edo kurdu batzuk, egin litzateke ñabardura, zeren hegoaldeko Kermanxa hirian eta probintzian bizi diren kurduak xiitak baitira.
|
2023
|
|
Pisutsua. Eta orduz ordu elikatzen ditu ideiok, osatzen
|
du
diskurtsoa, bilatzen ditu motiboak; eta egunez egun jaten dute ideiek bera eta galarazten diote loa, irensten du halako egonezin batek, itsasten zaio tristura bat azalean, ezer larririk gertatu ez zaien arren, hain justu ezer gertatu ez izana bera susmagarri bihurtzen zaiolako bat batean.
|