2013
|
|
Orain arte bi ikuspegi garatu ditugu, batak muturreko dualismoa dakarkigu (AIM), besteak, ordea, serio hartzen
|
du
biziaren eta arimaren arteko hartu emana (HA). Baina antzinako filosofian ez al dago muturreko materialistarik?
|
2016
|
|
228 Liburuak biologiakoa izan gura du, baina, orain arteko eta oraingo filosofia guztiak deus ez duela balio irmo ziurtatu eta gero, Dawkins ausarki ausartzen ohi da behin eta berriro filosofiako (eta teologiako!) alorretan. " Zentzurik
|
du
biziak. Zergatik existitzen gara?
|
|
Izan ere, gizaberearen kasuan borrokak, egoki (tu) tasun edo trebetasunak, ahultasunak, etab., teoriako kontzeptu fundamentalek alegia, esanahi nahiko berezia dizute, eta kontuz ibiltzekoa da euren aplikagarritasuna.177 Txahal baten egokitasuna ala eza erabakitzeko irizpideak erraz samarra da adostea. Zein irizpiderekin erabaki gizakume baten egoki ala desegokitasuna existentziari buruz? 178 Zein haurrek ez
|
du
bizitzea merezi. Zein da hori erabakitzeko lain buruargia? 179 Zenbat zientzialari edo artista ez da fisikoki desegokia, eta gizartearen eboluzioarentzat egokiagoa gizakume indartsuenak eta ederrenak baino?
|
|
Gizarteko eraginaren (onespen edo gaitzespen sozialaren) garrantzia ukatu gabe, gizaberearen egoera Naturan bertan zinez ez da Huxleyk aditzera ematen duen halako ankerra eta desesperatua, dio Kropotkinek. Darwinek berak irakatsi duenez, gizon emakumearen sentimendu moralen oinarria eta iturburua, gizakiak beste hainbat abererekin partekatzen duen instintu sozialean dago.205 Alegia, Darwinek hautespen naturalaren esplikazioan ez
|
du
bizi borrokaren arrazoia bakarrik alegatu, ezpada puntu horretan zenbait darwinistak entzungor egiten dion arrenborrokazkoen alboan kideenganako sinpatia eta elkarlaguntzazko egintzen serieak seinalatu ditu orobat: amearenganako atxikimendua, kumeen ardura, etab. Zenbat eta abere generoa aurreratuagoa izan adimenezko gaitasunean, hainbat garatuagoak nabaritzen dira sentimendu sozialok, moralarentzat oinarria eskaintzen dutenak.
|
2021
|
|
arriskuan ibiltzen da basapiztien kontrako borrokan. Gerrariak, hordaren edo klanaren ospea handitzeko, arriskuan jartzen
|
du
bizia. Hala, ikusgarriro erakusten du bizia ez dela balio gorena gizonarentzat, goragoko helburuen zerbitzuan jarri behar dela bizia bera.
|
|
Gerrariak, hordaren edo klanaren ospea handitzeko, arriskuan jartzen du bizia. Hala, ikusgarriro erakusten
|
du
bizia ez dela balio gorena gizonarentzat, goragoko helburuen zerbitzuan jarri behar dela bizia bera. Emakumearen madarikaziorik makurrena, hain zuzen, gerra espedizio horietatik bazter egotea da; bizia emanez ez baizik bizia arriskatuz goratzen da gizona animaliaren gainetik[...] Existentziari esker Bizia transzenditzean bermatzen du gizonak Biziaren errepikapena:
|