Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 70

2004
‎Hegoaldeaz bezainbatean, bi hizkuntza ditugu, baina kultur ikuspegi bat, espainierarena alegia. Azken batean, euskarak bere independentzia behar du bizirik iraungo badu, zeren, kultur ikuspegi bakarra erdararena baldin bada, euskara soberan dago, eta soberan dauden hizkuntzak desagertu egiten dira beti. Euskarak bere ahotsa behar du.
‎Operazioari Eguzki Beltza klabe izena jarri zioten, eta guztiz isilpekoa izan zen. Dakidanaren arabera, dagoeneko gizon batek baino gehiagok galdu du bizia entzuten ari zaren hau entzun dezazun. Eta, hala ere, ez da gauza handirik jakiterik lortu.
2005
‎Aitari ere bai. Don Jose etortzen da etxera, eta esaten du Bizi gara, Erroman. Eta aitak barre egiten du, baina ez oso barre handia.
2007
‎Biziak (arimak) bakarrik atzematen du bizia (arima). Aldiz, natura behatu eta, izpirituak han ez du ikusten gauzak eta legeak baizik, hots, puskak, hariak, erlazioak, makinak, alegia izpirituaren beraren eraikuntzak.
2009
‎Horko partaidea da, baina ez inongo aldetatik bestelako partaideak baino goragoa. Erlijiozko duintasun berbera du biziak bere forma apalenetan eta garaienetan. Gizalaguna eta animaliak, animaliak eta landareak, denak daude ozka berean.
‎Baina, hala berean, balioek, bakoitzak bere esferan eta kulturan, gizakiari buruz errealitate guztiz objektiboa dute: justiziagatik, askatasunagatik, etab., edo eriak zaintzeko karitateagatik, jende askok eman du bizia. Gure balio sistemaren arabera antolatzen dugu denok gure bizitza, pribatua bezala publikoa.
‎Antzinako andre gizonak bizitza eta heriotzaren misterioa bere moduan argitu du, bere moduan integratu du existentziaren zentzuan: Bizi Handian bizi da, hilondoan ere han jarraituko du bizitzen. Aldiz, indibidualizatu eta indibiduoaren lehentasuna sakralizatu eta gero (Naturaren aurka, hein handian gizartearen ere aurka), banakotasunaren galera ezin uler daiteke, gaur, moldabide positibo bat bezala, XIX. mendean oraindik Hegelek edo Schopenhauerrek sostenga zezaketenez, oraindik batzuek halako zerbait nahi izaten badute ere, orain Indiako doktrinetara errekurrituz.
‎(HGB, 157). Paradoxalki, figura zut guztiak, sorkari hilkor, oraindik bizi direnak dira,, denak daude zerurantz(?)/ biziak itxaropena/ behar bait du bizitzeko? (Ib.).
‎(139). . Sentimendu mitiko eta erlijiozkoarentzat elkarte (society) handi bihurtzen da izadia, bizi elkarte(?) Erlijiozko duintasun berbera du biziak bere forma apalenetan eta garaienetan. Gizalaguna eta animaliak, animaliak eta landareak, denak daude maila berean?
‎Eleberrian barrena prozesagailuaren bidez erabiliko dute Amets (hots, nanobotak). Prozesagailuak kontrolatuko du bizi berria.
‎Aldi batez, umeari zoragarria zaio edozer onartzen dion guraso hori, eta legeak betearazten dizkiona, berriz, pikoleto mozorrotua. Jakina, pikoleto gaiztoarekin ez du bizi nahiko. Epe luzera, ordea, bistan da zein guraso izango zaion umeari onuragarriago.
2010
‎Hasieran, telegrama bat izan zen, non era laburrean jakinarazten baitziguten jakitekoa, esaldi hantu batek errematatua: . Alemaniarengatik eman du bizia, eta Alemaniak, ordainean, ez du heroia ahaztuko. Ohore eta aintza, aintza eta ohore Otto Horkheimer komandanteari!?.
‎Oraindik ere estatuak bere esku garbiaz kalitzen baititu presoak munduko hainbat bazterretan, edo esku zikinez heriotzara bultzatu, bestela, dela gillotinaz dela zernahi bitartekoz. Injustiziaren kontrako oihu urratua entzuten da orriotan barrena, eta gure belarrietan luze iraungo du bizi nahi duen eta hiltzera daramaten gizakiaren garrasiaren oihartzunak.
‎Hasieran, telegrama bat izan zen, non era laburrean jakinarazten baitziguten jakitekoa, esaldi hantu batek errematatua: ‘Alemaniarengatik eman du bizia, eta Alemaniak, ordainean, ez du heroia ahaztuko. Ohore eta aintza, aintza eta ohore Otto Horkheimer komandanteari! ’.
2011
‎20:00 Gizarte perfektuak ez du bizirik. Lehen aldiz bidaian erlaxatuta eta aldi berean aspertuta gaude, egitekorik gabe.
‎Aurrerapenaren eta industria ekonomiaren gurpilean naturalizaturik dator estatu hizkuntza hegemonikoa. Aurrerapenak, baiki, zure hizkuntzaren heriotza dakar erraietan, baina inork ez du bizi nahi arbasoen bizi baldintza gogorretan. Dena dela, estatu hedakorraren hizkuntz inposizioa ez dator beti kontraesan horretan bilduta.
‎Methods of language maintenance and revival, with selected cases of language endangerment in the world, 1998, 193 or. Etxera etorrita, Ipar Euskal Herrira zehazki, hara zertan den gehiengo frantsesaren eta frantsestuaren jokamoldea Thomas Pierren iritziz: . Euskara populazioaren parte batek baino ez du bizi, besteak, gehiengoak, euskara, ofentsa, eta, laido?
‎Ikuspegi itsua da, ordea, hori: jendeak han jarraituko du bizi izaten, baina beste zerbait izango da handik aurrerako gizatalde hori, ikuspegi etnolinguistikoaren eta, are, soziokulturalaren aldetik? .
‎–Zerk egiten du bizia interesgarri?. Horra hor Chomskyren galdera, eta hona hemen bere erantzuna:
‎–Hizkuntzen eta kulturen aniztasuna oso positiboa da. Guztiok berdinak izango bagina, bizia ezinezkoa izango litzateke; zerk egiten du bizia interesgarri. Bada, kultura eta pertsonen aniztasunak?
‎–otoitz eginez, muin emanzale, apalki nator zugana?. Horrek ez du berpiztuko, ez du bizira ekarriko, baina oroigarri goxo batekin joango da gugandik aberri edo abeletxe edo egoitza berri betikora, eta han, ziur, gogoan izango gaitu gora eta gora, guk bera izango dugun bezalaxe. Tira, eman pott!
2012
‎Ohiko polipo batek, koralak, esaterako, itsasoko haitz edo arroka bati loturik ematen du denbora, ez du inolako higikortasunik eta osatu den lekuan iraun du bizi den artean, eta handik saiatu ugaltzen. Velella espeziekoak, ordea, polipoaren fasean ez dira haitz bati kateatutako polipoak itsasoan zehar handik hona ibiltzeko gaitasuna duten itsasontzi urdin txikiak baizik.
‎Bere bidaiatzeko joera goiztiarra. Hondoratu egiten da, eta igerian salbatzen du bizia. Oso eta sendo iristen da Liliputeko itsasertzera; han preso hartzen dute, eta herrialde barrura eraman.
‎Bere bidaiatzeko joera goiztiarra. Hondoratu egiten da, eta igerian salbatzen du bizia. Oso eta sendo iristen da Liliputeko itsasertzera; han preso hartzen dute, eta herrialde barrura eraman.
‎Uste okerra, bai bata eta bai bestea. Hori guztia kontuan izanik, merezi al du bizirik irauteko lanik hartzea. Baina, hala eta guztiz, bizi zara, jakin minak eraginda, zerbait berriaren zain...
2013
‎De la Croptek ez du bizi izan gerla zibilen garaia. Sobera gaztea, horretarako.
2014
‎John Aubrey() garai honetako ikasiaren tipo ereduzkoa da: arkeologo, megalitoen ikertzaile, folklore biltzaile (ipuinak, erritu eta sineste herritarrak, antzinateko ohiturak), druiden tenpluak uste dituenak (Averbury, Stonehenge) aspergabe arakatzen eta interpretatzen eman du bizia(. Remaines of Gentillisme?, 1687). Interes berdintsuekin Aylett Samesek() Britannia antiqua illustrata argitaratu du (1676).
‎Iraultzak eta bihurrialdiak higuin zituen guztiarekin ere, honek hein batean garaitu egin baitzuen, Renanek sinpatiaren bat sentitu zuela harenganako ematen du, distantziatik?, eta legitimotasunen bat aitortu zion, egun horietan idatzitako hitzok adieraz lezaketenez: , une révolution de trois jours fait plus pour le progrès de l, esprit humain qu, une génération de l. Académie des Inscriptions? 251 Karlista izan eta ororen gainetik ordena maite zuenez (eta horregatixe karlista izan), bere gogokoak ez ziren gobernuekin moldatuz ibili du bizi guztian252; eta oso ongi moldatzea lortzen zuela esan behar da. Batere maite ez zuen iraultzak are gutxiago maite zuen Errepublika ekarri zuen, eta gutxien gutxiena maite zituen elementu liberal kontserbakoi eta klerikalenek erdietsi zuten gobernua, presidente Louis Napoleon zutela253 Ilegitimitate guztien akaburako, Presidenteak, Estatu kolpea eman, ehunka hildakorekin Parisen, hogeita zazpi mila giltzapeturekin, eta bere burua Inperatore izendatu zuen,(, les funestes années qui suiviren 1848?) 254, eta gainera Louis Napoleon hori zozo eta mediokretzat zeukan berak,, kazetari bat tronuan, beti iritzi publikoari beha? 255 Hala eta guztiz ere, laster haren etxetartua ikusten dugu, esan bezala.
‎Agian sukar pixka bat ere banuen. Batek ezin du bizi beti behatza pultsuaren gainean duela. Sarri izaten nuen «sukar pixka bat» edo beste gauza batzuen ukitu pixka bat:
2015
‎Eta nola, hitzez ez bada? Isiltasunak pipiak bezala lan egiten du bizi organoetan. Ez baduzu kaka botatzen, bertan itoko gara?.
‎Zubiak bakarrik noski. Zerk biziagotzen du bizia. Sexuak.
‎Eta atseden hartan, batetik bestera azaletik begiratuz, hantxe zegoen aspaldiko galdera hura, bere baitan tenk egondako gaitasunak laxatzean zehatzago bihurtu ohi zena, arimaren zerua eternalki zeharkatzen zuen galdera zabal eta orokorra, bere gainean zelatan, bere gainean geldirik, bere gainean itzala ematen. Zer zentzu du biziak. Horra... galdera xume askoa; urteen poderioz sortzen zitzaizun.
‎–esan zuen Lilyk, agudo, jator, Ramsay andreak begien bidez esan baitzion «Itotzen ari naiz, maitea, suzko itsasotan. Non eta oinaze hau ukendu batez igurzten ez duzun, eta gizon gazte horri zerbait atsegina esaten ez diozun, haitzen kontra joko du biziak... karraska eta burrunba aditzen dut. Biolin sokak bezain tenk dauzkat nerbioak.
‎orduan, bigarrenak galtzen du bizia.
‎Kubatarrak kontzienteak dira horretaz. Baina, Fidel eta Raúl hiltzen direnean, jarraituko al du bizirik 1959ko urtarrilaren 1ean Habanan ereindako hazi iraultzaileak. Gehienbat, galdera horri erantzun nahiak eraman ninduen Kubara esku artean duzun testigantza lan hau egitera.
2016
‎Bi hitzetan, hirurogeitaka urteetan, Euskal Herri aske, euskaldun, eta bere baliabideen jabe izango denaren alde eman du bizia, eta borroka horretan aitzindari kontsekuentea izan dugu.
‎–Suizidioa bekatu larria da, Karmen. Jainkoak bakarrik du bizia eman eta kentzeko eskubidea, eta haren legearen aurka joatea da buru hiltzea. Zuzenean infernura eramaten duen bekatua da hori, Karmen.
‎da, biologiaren arabera, biziaren eta bizidunen sorrera? Eta zer egutegi izan du biziaren
du bizia Lurrean sortu zen ala, aitzitik,
‎Eguzkia sortu da goizian, Amak bizi deia begitan, So egin die zazpi anaieri, Piztuz amodio Zazpien bihotzetan? Amak sinetsi du bizian!
2017
du bizi, eta hil egingo da, edota migratu egin du,
2018
‎Gazterik, ni saltzen saiatzen da Coupole ko bezeroei. Berarengatik jarraitu nahi du bizitzen amak, jaten jarrai dezan, goxo lo egiten jarrai dezan, bere izena haren ahotan entzuten jarraitzeko. Eta Amboise aldean erosi zion etxaldea, hamar urtetako diru aurrezkia.
‎Itxi egin ditut begiak, hain baita sakona plazera. Halaxe dago ohituta, diot neurekiko, horixe egiten du bizi honetan, larrua jo, hori besterik ez. Esku trebeak ditu, zoragarriak, perfektuak.
‎Gizon txinatar gazteak azkenean ez du, egia esan, berak seduzitzen neskato frantsesa, baizik eta, segur aski, neskatoak seduzitzen du gizona, misteriotsu egiten zaion gorputz horrek. Eta neskatoa ez doa gizonarengana amodioak eraginda, oraindik ez baitu ezagutzen, ez eta sexuak eraginda ere, batere esperientziarik gabea baita oraindik, ez eta diruak erakarrita ere; desioa da kontua, baieztatze desioa, liberazio desioa, bere osoan ezagutu nahi du bizia, porrota barne. «Nire bizitzaren historia, ez dago halakorik.
‎Baina azken urteotan ongi bai ongi ezagutu ditugu ekonomia berri honen mirariak: zerbitzuetan lan egiten duen jende askok zortzi orduz lana egin eta ez du bizitzeko lain irabazten, datuak hor daude: kontratuak motzak dira, lanak eskasak dira, kaleratzeak gero eta errazagoak.
2019
‎berehala ezagutu du Arroitaren aizto zabala. Orain frenetikoki astintzen du bizi lokarriaren muturra, baina ez du ontzikoen erantzunik jaso. Etsiturik, gelditzen zaion aire apurra iraunaraziz, gerri inguruan duen berunezko lasta askatzen saiatu da.
‎arriskuan ibiltzen da basapiztien kontrako borrokan. Gerrariak, hordaren edo klanaren ospea handitzeko, arriskuan jartzen du bizia. Hala, ikusgarriro erakusten du bizia ez dela balio gorena gizonarentzat, goragoko helburuen zerbitzuan jarri behar dela bizia bera.
‎Gerrariak, hordaren edo klanaren ospea handitzeko, arriskuan jartzen du bizia. Hala, ikusgarriro erakusten du bizia ez dela balio gorena gizonarentzat, goragoko helburuen zerbitzuan jarri behar dela bizia bera. Emakumearen madarikaziorik makurrena, hain zuzen, gerra espedizio horietatik bazter egotea da; bizia emanez ez baizik bizia arriskatuz goratzen da gizona animaliaren gainetik; horregatik, gizadian nagusitasuna ez dagokio haurra sortzen duen sexuari, baizik hiltzen duenari.
‎Hegelek dioenez, hau da Nagusiaren pribilegioaren iturburua: bere bizia arriskatuz, Espiritua berresten du Biziaren kontra. Baina, egiaz, esklabo garaituak beste hainbeste arriskatu du; emakumeak, berriz, BiziA ematen duen baina bere bizia arriskatzen ez duen izatedun bat da, jatorriz; gizasemearen eta emakumearen artean ez da borrokarik izan sekula; Hegelen esplikazioa bereziki ondo egokitzen zaio emakumeari.
‎soziala eta aberezkoa bereizteak lohikeria pizten du nahitaez. Moral humanista batek eskatzen du bizi esperientzia orok giza zentzua izatea, askatasun bat izatea barrenean; bizitza erotiko egiaz moral batean, libreki onartzen dira desira eta plazera, edo, gutxienez, borroka patetiko bat dago sexualitatearen alorrean askatasuna berreskuratzeko: hori berreskuratuko bada, ordea, ezinbestekoa da bestearen ezagutza singularra egitea amodioan edo sexuan.
‎berdin dio zein den kontakizun horren asmo ezkutua, nahiko adierazgarria baita berez. Beldarren gainean pixa egiten ari dela, Montherlant jolasean dabil, batzuekin errukitu eta besteak hil; erruki alai batez jokatzen du bizitzen tematzen diren beldarrekin, eta beste aukera bat ematen die; txoraturik dauka jolas horrek. Beldarrik gabe, gernu zurrusta jariakin bat baizik ez zen izango; bizitzeko edo hiltzeko tresna bihurtzen da; narrasean dabilen intsektuaren aurrean, maskuria husten duen gizonak badaki zer den Jainkoaren bakardade despotikoa; erreziprozitate mehatxurik izan gabe.
‎Ordainetan, haragiari beldurrik ez dion gizonak berreste eskuzabal eta gordina du prostitutarengan; inolako moralek ahultzen ez duen feminitatearen gorespena ikusiko du harengan; garai batean emakumea astroekin eta itsasoarekin lotzen zuten bertute magiko haiek aurkituko ditu haren gorputzean: Miller batek, prostituta batekin oheratzen bada, uste du biziaren leizeak berak ezagutu dituela, heriotzarenak, kosmosarenak; Jainkoarekin bat egiten du bagina abegitsu baten ilunpe hezeen sakonean. Zeren prostituta, mundu zurikeriaz moral batetik bazterturik, paria moduko bat baita; bertute ofizial guztien kontrako arrapostutzat ere jo daiteke, alaba galdua?; haren duintasunik ezak egiazko santekin parekatzen du, bere burua beheratzen duena goratua izango baita; Kristok begi onez begiratu zion Maria Magdalenari; bekatuak errazago zabaltzen ditu zeruko ateak, bertute hipokritak baino.
‎egin nahi du; beraz, biziaren emari handiak ez du zeharkatzen; sorgin baten edo apaizeme baten antza izan dezake, baina sekula ez bakante batena; gauzek hunki dezaten, bere ariman birsortu behar ditu aurretik, balio erlijiosoa emanez: kar horrek berak apartatzen du bizitik; poetikoa da, mistikoa da, egokitu gabea. –Haren ahalegin neurrigabea bere baitan ixten zen berriz[...] Miriam ez zen zarpaila, eta, hala ere, ez zuen behin ere egiten komeni zen mugimendua?.
‎emakumea ez da mutilaren destinoaren funtsa; neskatoak, berriz, haurtzaroaren ondoren, betetasuna eta ihesbidea espero du gizasemearengandik, bai emakume gisa bere burua mamitu nahi badu, eta bai bere feminitatearen mugak gainditu nahi baditu; gizonak Pertseoren, San Jurgiren begitarte zoragarria du; askatzailea da, aberatsa eta boteretsua ere bai; zorionaren giltza du, eta Printze Urdina da. Neskak susmatzen du biziaren emari oparoak eramana sentituko dela gizonaren laztanei esker, amaren magalean atseden hartzen zuenean bezala; gizonaren autoritate eztiari otzana izanik, aitaren besoen arteko segurtasun berbera aurkituko du: besarkaden eta begiratuen magiak harrizko idolo bihurtuko du berriro.
‎–Baina zer ardura du? , hitz egin du Leixurik, irribarretsu?, mamu bat baino ez da, axola al du bizi zenean gizona ala emakumea zen. Niri behintzat ez dit axola, eta gustatzen zait haren ahotsa entzutea.
2020
‎Horrelako bazterketak gutxi ez, eta Onekako Lourdes Pulidok gaineratu du bizi itxaropena luzatzeak zaintza lanak areagotu dituela andrazko askorentzat.
‎Ildo berean, Amaia Pérez Orozco ekonomistari begitantzen zaio gizartea, oro har," uko egiteko aro batean" dagoela. " Gaur egun, jendea sistema meritokratiko baten parte sentitzen da; bere buruari begiratzen dio, eta normalizatu egiten du bizi baldintzen okertzea, eta errudun sentitzen da zerbait lortzen ez badu". Haren iritziz," ikaragarria" da, adibidez, belaunaldi gazteenen artean askok dagoeneko segurutzat jotzea ez dutela pentsiorik izango zahartzen direnean.
‎Azken finean, petrolioaren menpekotasuna daukan mundu bat erregai hori gabe bizitzera prestatzen lagundu nahi du Bizi! k, Dileten hitzetan. Jaka Horien mugimenduaren esperientzia gogoratuz, Bizi! k garbi dauka prozesu hori ezin dela egin" betikoei kalte eginez".
‎Energia kolektibo eta garbiaren aldeko apustuan, Enargia kooperatiba bultzatu du Bizi! k beste hainbat eragilerekin batera. Iener sortzailearekin batera, eskuz esku arituko da Enargia bertan sortutako elektrizitatea hiru probintzietan banatzen.
‎Elikadura burujabetza horrek erresilienteago egingo ditu hiriak eta pertsonak, baina klima krisiak, estraktibismoak eta muturreko fenomenoek aurrerantzean ere jarraituko dute herritarrak etxetik botatzen. Migratzaile horiei harrera egiteko lantalde bat sortu du Bizi! Ipar Euskal Herriko mugimendu ekologistak.
‎hango jendea tirriatzen du bizi modu bat hobeak;
‎Beraz, ez kezkarik hartu, bila datozkizunean okurrituko zaizulako esateko zerbait, biluztuko dena gainean bota dizkizuten herdoil kapa guzti horietatik eta agertuko dena bere osotasunean, aldarearen oinetan loreak uzten ditugunean bezala. Halako zerbait otuko zaizu, halako zerbait esango duzu hona niganako bidean, eta orduan merezi izango du biziko duzun guztiak, agian ibaiertzean bizi izan ditugun hauek baino gehiago.
‎Berara etorri zen egunean egin zuen zerrendari erreparatu dio, eta erdirik ere ez duela bete ohartu da; bertze gauza anitz egin dituela, ordea, espero ez zituenak. Gibelera begira, tristura sartu zaio, erabatekoa, eta pentsatu du bizitzen baino denbora gehiago ez ote dugun pasatzen oroitzen, edo etorkizunerako planak egiten. Jakin gabe oraina bizi ote dugun iraganeko aurreikuspenak betetzeko soilik edota etorkizunean zer kontatu izateko.
‎Aski eta sobera luke dirualde eder horrekin hondarreko egunotan gogoan dabilkion bizimodu berriari hasiera emateko. Azken batean, hamaika alditan jarri du bizia arriskuan inbaditzaileak kanporatzeko, eta inork ez dio behar bezala eskertu. Aitzitik, buruzagi postuetatik lekutu eta bere ustez eskribau zozo batek betetzeko moduko misioa agindu diote!
‎Jean Garat da esku horren jabea, Jeruntzeko semea eta frantses armadaren desertorea duela hiru hilabetez geroztik. Bideetan merkatariei lapurtuz iraun du bizirik denbora hori guztia, baina gaur, Hiru Kantoneko Mugarriaren aldean ezkutatua duen etxola aldera itzultzen ari zela, beti bezala tentuz hurbildu eta dozenaka soldadu aurkitu ditu etxolaren inguruan miaka. Soldaduei zelatan ari zela, bi behatzaile ailegatu dira zaldi gainean lasterka, eta, pelotoi buruaren ondora iritsitakoan, larriturik iragarri diote dozena bat gerrillari hurbiltzen ari zirela galopa bizian eta fusilak eskuan –Garderen zaldiak utzitako arrastoari segika ari ziren gerrillari horiek– Militarren buruak ziztuan agindu die soldaduei posizioak hartu eta armak kargatzeko.
2021
‎Ezin du burua biratu eta ez die bere lankideei oraindik egin ez dioten galdera erantzun nahi, sekula sentitu ez duen babesetik gauari leihotik kanpora begira jarraitu nahi du. Ezin du bizitako beste gau haiek baino okerragoa izan, bere gainera bota zirenak gizonak izan zirenean eta ez ibai bat, irensten zuena aho bat izan zenean eta ez ura, arrastaka eraman zutenak esku indartsu batzuk izan zirenean eta ez korrontea.
2022
‎Zein den zoriontsuago ez dut horren garbi. Baina jende askok ezin du bizi aitatasuna nik bizi dudan bezala, hala nahiko balu ere. Sistema aldatu behar da.
2023
‎Itxi egin ditut begiak, hain baita sakona plazera. Halaxe dago ohituta, diot neurekiko, horixe egiten du bizi honetan, larrua jo, hori besterik ez. Esku trebeak ditu, zoragarriak, perfektuak.
‎Eta ezin uka: usain txarra du bizi garen gizarteak. Liburuan aurrera egin ahala, kiratsa:
‎Eta ezin uka: usain txarra du bizi garen gizarteak. Liburuan aurrera egin ahala, kiratsa:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia