2001
|
|
Clement ek (1980) aurkezten duen bigarren hizkuntzaren jabekuntza ereduhonek garrantzi handia ematen dio ingurune kulturalari eta hizkuntz komunitateenbizitasun erlatiboari. Eredu horrek asumitzen
|
du
bigarren hizkuntzaren jabekuntzakez duela hizkuntza ikasteko gaitasuna bakarrik hartzen kontuan, baita bigarrenhizkuntza duen komunitatearekiko hartzen diren jokabide ereduak ere. Ondorioz, hizkuntzaren jabekuntzak norbanakoaren identitatearen aldaketak ere barneratzenditu.
|
|
7 Ez
|
du
bigarren hizkuntzaren ez jabekuntzaren kasua posibletzat hartzen.
|
2004
|
|
Zerk eragiten dio, ordea, beldur hori euskaldun berriari? Bere lehen mintzairaren gaitasun mailatik erabat urrun dabilen erdal elebidunak ez al
|
du
bigarren hizkuntza, euskara, bertan behera uzteko tentaldi gehiegi izango kritika iturriak sobera zorrozten baditugu?
|
2011
|
|
Frantsesa Irlandan eta Erresuma Batuan gehien ikasten den hizkuntza da, eta alemana, berriz, Luxenburgon. Lanak adierazten du gaztelania dela Frantziako (%28) eta Suediako (%43) atzerriko bigarren hizkuntza gogokoena; Espainian, berriz, bigarren hezkuntzako bigarren zikloko ikasleen %27k frantsesa aukeratzen
|
du
bigarren hizkuntza gisa.
|
2012
|
|
Hala gomendatzen du Asturiasko harrera zerbitzuak, hizkuntza egokitzapenerako edo murgilketarako aldi baterako gelekin batera, gaztelaniaren ikaskuntza intentsiboa eginez, lehen eta bigarren hezkuntzako ikasleek ahalik eta azkarren defenda dezaten hizkuntza horretan, eta curriculum materiala ulertzeko beharrezko gaitasunak eskura ditzaten. Asturiasko Hezkuntza Orientazioaren eta Hezkuntza Premia Berezien Alorrak uste
|
du
bigarren hizkuntza gaztelania duen ikasle batek bi urte behar dituela goi mailako gaitasun bat lortzeko, elkarrizketa bat izateko. Bestalde, hiru eta bost urte bitarte behar ditu «arrakasta akademikoa lortzeko beharrezko gaitasuna» lortzeko.
|
2019
|
|
Beste aldetik, Austin (2007), ez dator bat Barreñaren ideia horrekin; izan ere, Austin (2007) en iritziz, elebitasunak (euskara/ gaztelera) eragin zuzena du haurraren ergatiboaren jabekuntzan eta honen garapenean. Bereaburuz, haurra ez da elebiduna bi urte izan arte hau da, ez ditu bi kode desberdintzen bere hizkuntzajabekuntzan; baina behin elebiduna denean, haurraren hizkuntza menderatzaileak (elebidunarenhizkuntza nagusi edo indartsuenak) eragina izango
|
du
bigarren hizkuntzaren (hizkuntza ahularen) gramatikan. Hori horrela, gaztelera/ euskara dituen haur batek, eta batez ere gaztelera hizkuntzanagusitzat duen haur batek, euskarak ergatibo marka eskatzen duen kasuetan hau ez esateko joeraerakutsiko du (gaztelera ez baita hizkuntza ergatiboa); aldiz, euskaldun elebakarra den haurrak akatsgutxiago egingo ditu ergatiboaren kasu markari dagokionez.
|