Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 147

2008
‎Badirudi, hala ere, erabaki hura ibiltarte eskasarekin edo inolako ibiltarterik gabe jaioa zela orain komentatzen dugun sententzia honi so eginez. Oraingoan Auzitegi Gorenak onartzen du bere momentuan ez zuela kontuan hartu Uruguaiko Ekialdeko Errepublikak eta Espainiako Erreinuak sinatutako 1992ko Tratatu Orokorrak bestearen gain zuen eragina. Hori dela eta, azken sententzia honen edukia bestelakoa dela justifikatuz:
‎Ikerketa honetan abiapuntu dugun Bourdieu ren ekintzaren soziologia oso da anti intelektualista. Soziologia horrek ez du bere egiten behatzaile erreflexiboaren begirada, beretzat nahi du jokoan ari denaren begirada praktikoa, batzuetan irreflexibo, beste batzuetan erreflexibo ari denaren begirada engaiatua. Aktorea, hots, jardulea, praktikan engaiaturik bizi da ezinbestean.
‎edo, klasifikatzea? 10 Eta hierarkia horri eustearren, enpresako informazio eta komunikazio oro dependentzia edo mendekotasuna areagotzeko asmoarekin bideratzen da. Enpresa hierarkiko tradizionalak babestu egiten du bere burua informazioaren, komunikazioaren eta ezagutzaren aurrean, horiek guztiak, mehatxuak, bailiran, eta, mehatxu?
‎5 Peter Senge ren (1997) hitzak baliatuta, antolakuntza inteligente edo adimentsua halako antolakuntza bat da non «pertsonek eurek benetan nahi dituzten emaitzak sortzeko gaitasuna areagotzen baitute, pentsatzeko era eta molde berriak esperimenta baititzakete, eta etengabe ikasten baitute elkarrekin ikasten». Delako antolakuntza inteligente edo adimentsuak, hortaz, etengabean landu eta landu egiten du bere izaeraren muina aldatzeko abilezia: horretarako, antolakuntza ikasketa edo, aprendizaje organizacional?
‎Horrela, brownfields edo lurzoru marroi asko egon da eta dago oraindik ere Bilbo Handian, industria birmoldaketaren ostean libratutako azaleretan. Baina, orain artean etxebizitzetarako erabilerak ez diren lehentasunak izan dira gehienbat halakoetan, eta bitartean, Bilbok handitzen segitu du bere periferian, eraikuntza berriaren eskutik. Hor gauzatu da, hain zuzen ere, etxebizitza politika, babestutako etxebizitzen eta etxebizitza sozialen eraikuntza, esaterako, sortu berri den Miribila auzoan.
‎Ikerketa honek ikuspuntu sinkronikoan du bere ekarria, euskalki guztiek (batuaren eraginez) izandako berdintze joera neurtu nahi delako. Azterketak hizkera zenbaitetan gertatzen ari den bilakaera zehaztea du helburu.
‎ekarri leiketze eta al dotze.ekarri leiketze Gorago esan bezala, erantzun ez gramatikala da hau. Etxebarriko hiztunak ere horixe izan du bere lehen erantzuna(). Bolibartar honen bigarren erantzuna, aditza+ ahal+, eutsi?
2009
‎Horien artean Goiena (2000 urtean) eta EKT (2003 urtean) daude zeintzuek euren hazia lehenagotik erein zuten. Goienak Debagoiena eskualdean 80ko hamarkadaren bukaeran eta 90eko hamarkadan sortu ziren herri aldizkarietan du bere sustraia. EKTk 1990 urtean argia ikusi zuen eta 2003an Del Olmo epailearen aginduz itxi zuten Euskaldunon Egunkarian du oinarria.
‎Analisi hau egiteko elkarrizketatu diren prentsa idatziko ordezkariek onartzen dute ezen egitasmo horietan dauden lan baldintzek jendearen mugikortasuna sorrarazten dutela. Goienako gerenteak duen esperientziaren arabera, jendeak euskarazko hedabide pribatu hauetan ez du bere burua epe luzerako ikusten. «Sumatzen dut gurea bezalako hedabide batean jende asko sartzen dela ikasteko asmoz, ondoren beste toki batera jauzi egiteko, non baldintza eta soldatak hobeak diren.
‎Konfiantzaren auzi horri lotuta dago ezagutzaren auzia, beste adiera erantsi batean. Ezagutza faltak ere neurri handi batean anbiguotasuna dakar(% 46 esanguratsu batek ez du bere posizioa argitzen): jendeak badu interesa (eta informazioa nahi duela eransten du), baina posizio bat hartzeko eta sendotzeko informaziorik ez duela zehazten du.
‎Ikerketak beste datu deigarri bat aditzera ematen du: alegia, galdetuak izan diren ia erdiak ez du bere posizioa zehazteko aukerarik, ez du ezagutza nahikoa posizio bat hartzeko, eta horrek «aldekotasuna» eragiten du; eta, aldiz, ezagutza dutenen artean erdibanatu egiten da alde eta aurka daudenen posizioa.
‎Hauxe izan da beren lehen funtzioa (funtzio aitortua dena) mendeetan zehar eta horren arabera landa eremuak elikagaien produkziora zuzenduta daude. Bestetik, landa garapen esparruak, funtzio sozialarekin bat egiten duena, «landa habitataren hobekuntza» (EJ, 1996: 147) 8 izango du bere azken helburua. Horrela, landa inguruaren berregituratze sozioekonomikora zuzenduko ditu bere ahaleginak, esaterako, zerbitzuen eta ekipamenduen horniketarekin.
‎Izan ere, EB mailakoa den sare ekologiko honen ezarpena eta finkotzea dugu erronka nagusia ondorengo urteetarako naturaren kontserbazioaren alorrean. Natura Sareak Habitat eta Hegazti Zuzentarauetan (92/ 43/ EEE eta 79/ 409/ EEE, hurrenez urren) du bere oinarria. Orain arte EAEn 52 Erkidegoko Garrantzizko Leku (EGL) eta 6 Hegaztientzako Babes Bereziko Eremu (HBBE) izendatu dira, orotara 147.000 ha inguru direlarik, alegia, EAEko lurraldearen% 20 baino gehiago12 Natura guneen hautaketa aipatu zuzentarauek adierazitako irizpide tekniko eta zientifikoen arabera egin da soilik, inongo alderdi sozioekonomikorik kontuan hartu gabe.
‎Horrela, bai KBEak zein HBBEak Natura Sarearen parte izatera pasatuko dira. Halaber, erronka hau gauzatzeko Ingurumen Esparruko Programak() 2010 urterako Eskualde Atlantiko Biogeografikoan barneratutako eremuen% 100 eta Eskualde Mediterraneoko eremuen% 30 KBE izendatzeko konpromisoa hartzen du bere gain.
‎16 Baso azpisektorearen inguruko neurriak esparru honetan barneratzeak jarduera ekonomikoen dibertsifikaziorako elementuak diren horretan du bere oinarria, ingurumen zerbitzu nabarmenak lortzeko gai ere izan arren.
‎Hori bai, Espainiako Landa Garapenenerako Esparrua 2007 delakoari jarraitu behar izan dio neurriak aukeratzeko orduan. Edonola ere, aurreko planen ikuspegiari jarraituz, programaren kontzepzioak landa inguruaren funtzio aniztasunean du bere egituraketa. Horrez gain, LGPk lurralde eta populazio helburuak areagotzen ditu bere aitzindariarekin alderatuz; izan ere, EAEko lurraldearen% 87an eta ia 200.000 biztanlerengan izango du eragina (LGIP planak lurraldearen% 55 eta 75.000 bat pertsona zituen helburu).
‎Azken urteotan, SI eta ISO arauak unifikatzen ari dira, Magnitudeen Nazioarteko Sistema (ISO/ EIC 80000) eratzeko. Erakunde horrek Genevan (Suitza) du bere egoitza, eta mundu osorako arauak ematen ditu. Izatez, organismo estatalen federazio bat da eta, horrela, bertan integraturik daude AENOR (Espainia), AFNOR (Frantzia) eta DIN (Alemania) erakundeak, besteak beste.
‎Elizbarrutiak immatrikulatu ondoren, norena da gure patroi San Sebastianen irudia? Mendez mende udalak oso garbi utzi du bere jabetza. 1798n udalak esan zien apaizei, garbiki:
‎Bigarrenaren arabera, berriz, Estatuak ez du bere egingo ezein erlijio; botere publikoek kontuan hartuko dituzte Espainiako gizartearen erlijio sinesmenak, eta araberako lankidetza harremanak izango dituzte Eliza Katolikoarekin eta gainerako erlijioekin.
2010
‎Bertsolari Txapelketa Nagusiaren ibilbidea unerik emotiboenera iritsi da eta denok batzen gaituen Bilbao Exhibition Center en itzalpeko arima biziarazi du bere taupadetan. Bilgune horretan hautemandakoa, ikusitakoa, entzundakoa, sentitutakoa, esangurazko eremu baten mugarria da, aldiro aldiro eraberritzen den espazio denbora baten bidegurutzearen atarian.
‎Doménech arkitektoak horrela erreakzionatzen du bere garaian eklektizismoak jaso zituen kritiken aurrean eta iraganeko forma bakoitzetik onena hartzen duen estiloa aurkezten du, aztertu eta ikasi duena. Izan ere, eklektizismoa beti hartu izan da trantsizioko estilotzat, denboran zehar arkitektura originala ekarriko zuen estilotzat.
‎Autore hauen esanetan, lexikoan eta gramatikan dugun gaitasuna batetik; eta bestetik, gaitasun akzionala eta soziolinguistikoa batu egiten dira eta diskurtsoari forma ematen diote. Gaitasun estrategikoak dena hartzen du bere barnean; izan ere, komunikazioa mantentzeko beharrezkoa da beste gaitasun batzuek huts egiten dutenean. (Cenoz, 1996:
‎Izan ere, horixe izan da ekintza gogoangarri haren ondoriorik nabarmenetariko bat. Etsaiari «sare terrorista global» izena eman zaionetik, izendapen lauso horren kariaz, estatu bakoitzak aukera izan du bere barruko arerio sare mugagaitz horrekin identifikatzeko (Appadurai, 2007: 30).
‎Horretarako, erkideak bere burua hurbil ikusi behar du bere erakundeetatik, ordezkaritza sistematikoan erori gabe. Modu bakarra dago:
‎Krisiak gero eta gutxiago antzematen dira bere izari sozialean, gizabanakoa tematuta baitabil bere bizitza bizi nahian. Horiek horrela, gizabanakoak pertsonaltzat jotzen du bere porrota, ez klase bateko kide denez, baita lanpostua galdu edo gaixotzen denean ere. Geure bizitza bizi nahi dugunez, porrota ere geurea.
‎LANDA LANEAN, galde sorta autoaplikatuaren formula erabili dugu informazio hori jasotzeko: inkestatuak berak bete du bere galde sorta, lehenago taldean bildua izan da bere adinkideekin eta inkestatzaile batek inkestaren mekanika azaldu dio, bai eta galde sorta horretarako material audiobisuala erakutsi ere5 Galdera batzuek erantzun kodifikatu eta itxiak planteatzen zituzten; beste batzuek, aldiz, irekiagoak (inkestatuari zazpi bat lerroko espazioa utziz bere inpresioak idazteko).
‎Ideologia eta balioak. Ikus entzunezko komunikazioaren aurrean, gizaki modernoak garatu behar du bere irakurketa gaitasun kritikoa. Antzemateko kontsumitzen duen horretan igorleak utzi dituen munduaren ulerkera ideologiko, etiko eta estetiko berezituak.
‎Ikerketa talde honen aburuz, ikus entzunezko komunikazioaren aurrean, gizaki modernoak garatu behar du bere irakurketa gaitasun kritikoa, antzemateko kontsumitzen duen horretan igorleak utzi duen berniz ideologikoa, etikoa zein morala.
‎Harago doa, hala ere, epistemologia sozialaren ikuspegi ez klasikoa. Ez dago testuinguruaz aske definitu daitekeen arrazionaltasun irizpiderik, hortaz, ezagutzaren azterketak egia/ faltsua eta justifikatua/ justifikazio gabea dikotomietatik harago, sinesmen eta usteen instituzionalizazio prozeduren azterketan aurkitzen du bere interesa (Barnes Bloor, 1982). Baina ez badago irizpide objektiborik, nondik eratortzen dute proposamen ez klasikoek proposamen klasikoei ukatzen zaien zilegitasunaren iturria?
‎Laburbilduz, epistemologia sozialak, hortaz, hurrengoa adierazten digu: (i) ikuspegi deskriptibotik, errepresentazioen pluraltasuna aintzat hartu eta bokazio normatiboa berreskuratzen du; (ii) ezagutzaren ezaugarri a priori eta abstraktuak aintzat hartu baino gehiago, elementu enpirikoak integratzearen garrantzia nabarmentzen du; (iii) indibidualismo metodologikoa gainditu eta errealitate sozialean eta kulturalean integratzen du bere jarduna; eta, azkenik, (iv) ezagutzaren definizio kartesiarra gaindituz, komunitate/ gizarte bati loturiko uste eta sinesmen justifikatu eta egiazkoen baitan kokatzen du ikerketa epistemologikoaren eremua.
2011
‎Giddensen aburuz, gizarte egiturak eguneroko praktika sozialen bidez birsortzen eta erreproduzitzen dira. Baina bere planteamenduetan espazioaren erreferentzia ezak desegoki egiten du bere posizioak garatzea marko teorikoa ezartzeko garaian. Halere, ikerketa honen testuingururako Giddensen teoria nolabait birformulatuz, espazio bateko lurralde eta gizarte dinamikak metatzen dituen sistema sozial baten existentziatik abiatzen da.
‎Izan ere, gizonaren estereotipoari lotutako ezaugarrien osagarri hartu ohi dira: emakumearen sentikortasuna gizonen hoztasunaren aurrean, hunkiberatasuna arrazionaltasunaren aitzinean, oldarkortasuna autokontrolaren parean, etab. Ezaugarri horiek emakumeari egozteak gizonarekiko emakumearen gutxiagotasun irudia ezkutatzen du bere baitan.
‎Integrazio eta xurgatze ahalmen handiagoak aldi berean azkartasuna eragiten du bere horretan. Horrenbestez, politiken diseinurako prozesua bera berrikuntza prozesu bilakatzen da.
‎Gizabanakoa bera da berrikuntza honen xedean ageri den giltzarria eta pertsonen aberastasun soziala elikatzean legoke helburua. Aberastasun horrek giza harremanetan du bere funts garrantzitsuenetakoa. Berrikuntzaren ikuskera honek ez du lehiakortasun eta merkatuaren logika ezeztatu nahi, baizik eta helburu hori oinarri ezberdin batzuen gainean eraiki.
‎euskal erakunde eta elkarte zenbaitena. Tradizio horrek politikan eta erakunde publiko edo sozialetan du bere gorena. Alde horretatik ez da izan makala izen bitxi eta ilun askoak ohikoak bilakatzeko egin duten lana.
‎Inkestatuen erdiak(% 59) baieztatu du bere mugikorrak badaukala Internetera konexioa eta gai dela ikus entzunezkoak ikusteko mugikorrean. Hori horrela izanik ere, oso gaztetxo gutxik(% 6) baliatzen du aukera hori ikus entzunezkoak kontsumitzeko.
‎Pausokaren kasuan, esana dago jada Goenkale dela, alde handiz, emisioan denbora gehien daraman telesaila: 2011 ikasturtea du bere XVIII. denboraldia.
‎Nortasun antisozialaren nahastea duenak lehiakor, menderatzaile, autonomo, gogor, indartsu, egoskor, errealista eta kementsu ikusten du bere burua. Ingurumenaren, objektuen eta besteen gain kontrola eduki nahi izaten du.
‎Nortasun antisoziala duena txikitan baztertua eta gaitzetsia izan denez, besteak mespretxatzen eta haietaz ez fidatzen ikasten du. Mendekuan eta gorrotoan oinarritutako elkarreragin eta portaeraren bidez babesten du bere burua. Gogoeta egin ordez eta errepresentazioetan murgildu ordez, modu konpultsiboan errepikatutako ekintzaren bidez bere burua baieztatzen du, eta horrela barne herstura uxatzen du.
‎modu horretara, arazoaren errepresentazioa eta analisi intelektuala ekiditen ditu; ekintzaren eremua eta ekintzaren bidez ebatzi nahi du errepresentazioaren eta oroimenaren munduan ebatzi behar zuena. Horrela ekiditen du bere fantasia inkontzienteen hitzezko errepresentazioa.
‎Hori gutxi balitz, gure solaskideen arabera, sare soziala handiagoa den kasuan, ohikoa da senitartekoak eta lagunak banatzeko erabakiarekin bat ez etortzea. Ondorioz, kontraesanez betetako mezuez inguratuta ikusten du bere burua andreak, erabaki hartzea zailduz.
‎Horrez gain, Anak espazialki egiten duen mugimendua ere zirkularra da: Ibizan hasten da hondartzan bainatzen eta han ere bukatzen du bere ibilbidea.
‎Hasiera batean ez du ongi hartuko, umea zenean abandonatu zuen ama bat izan zuelako eta bere burua babestu nahi duelako. Gainera Anak pentsatzen du bere aitak bere bizitzan bete duen paperarekin, aitarena eta amarena, aski duela. Horregatik, Justine bere bizitzan gehiegi sartzen ari dela sentitzen duenean, Madriletik ihes egingo du.
‎Norbanakoan ere aurkitzen dugu bikoiztasun hori, horrela, Ana guztiz bikoitza den pertsonaia da. Anak, bere barnean daramana onartzen ez duen arte, ez du bere benetako identitatea topatuko. Horregatik, hasieran Ana kaosean bizi da, Ana indibiduala eta kolektiboa borrokan daudelako etengabe.
2012
‎Zer proposatzen diguteegindakoarenordez. Egoneanegotea.Politikanegoneanegoteaoraindela 34 urte proposatzen ziguten bezela». Traba horiek gainditzeko itxaropen osoa du bere baitan eta «gure gaztedia eta intelektualetan batez ere, bururaino joango dira euskararen batasunean eta prestaeran».
‎Liderrak jakin behar du kideen xedeak bateratzen denentzat motibagarria den mezu batekin. Horregatik, liderrak une oro «eszenatokian» egon behar du eta aukera oro baliatu behar du bere mezua errepikatzeko.
‎Lider mota horrek ez du bere autoritatea delegatzen: aitzitik, dena zehatz mehatz kontrolatzen eta gainbegiratzen saiatzen da.
‎Hau da, bestearengandik bereizteko, edo bestela esanda, izaera propio edo berezia indartzeko erabiltzen dela. Eta horregatik gazteak ez du bere guraso, irakasle edo telebistako albistegietako esatarien moduan hitz egin nahi lagunartean dagoenean, haiek ez datozelako talde hori batzen duen hariarekin bat. Eta desberdintasuna adierazi beharra dauka.
‎Deprimitua dagoen haur batek ez du apenas irribarrerik egiten, bizitzarekiko ilusioa falta zaio, ez du bere buruarengan konfiantzarik izaten eta ez da gai sentitzen lagunak egiteko eta horiek mantentzeko. Deprimituak dauden haurrek ez dute disfrutatzen, ez dute kideekin jolasten, ez dute klasean parte hartzen, gaizki jan eta lo egiten dute, maiz gaixotzen dira, arrazoirik gabe negar egiten dute eta eskolara gaizki egokitzen dira.
‎Hain zuzen familia da gure ikerketan erabili dugun lau erpineko ikuspegiko erakundeetatik bat. Bourdieu k dioenez, familia bakoitzak bere posiziotik ekoizten du bere estrategia eta bere ondorengoei transmititzen ahalegintzen da. Familien estrategien arteko ezberdintasunak azaltze aldera Bourdieu k (1999b) kapital kontzeptua erabiltzen du, orainaldian pilatzen den guztia adierazteko, materiala nahiz sinbolikoa, gorputzaz kanpokoa nahiz barneratua.
‎Bourdieu ren (1991; 1996; 1997; 1999b; 1999c; 2000a; 2000b; 2004) arabera, norbanakoa ez da egituraren epifenomenoa, ez da tradizio idealistaren subjektu transzendentala, ez da subjektu kalkulatzaile arrazionala; norbanakoak egiturazko koakzioen testuinguruan hautematen du bere ingurua, eta zentzu praktikoari lotzen zaio, zentzu terminoaren bi adieretan: esanahia eta orientabidea; norbanakoaren interpretazio eta sormen lan etengabea ezinbestekoa da; posizioaren eta posizioa hartzearen arteko harremana ez da mekanikoa eta ekidinezina.
‎Berrikuntza eta lurraldeari buruzko azkenaldiko literaturan zabalkunde handiz garatu den beste ekarpen batek networks edo sareen kontzeptuaren gainean eraikitzen du bere analisia8 Sareek ezaguera tazitua bideratzen dute erakundeen barruan zein kanpoan sareen baitako harremanen bidez, eta horregatik behar izaten dute elkarren arteko konfiantza eta elkarrekikotasuna. Zentzu horretan, ikasketa prozesuak interaktiboak izanagatik, hurbiltasun espazial eta kulturalak lagun dezake ezaguera prozesuak sortzen eta sustatzen.
‎Baina, elkarren aurka azaltzen direnean gauza batez konturatzen dira, bestea desagertzeko momentuan bakardadean geratuko litzakeela, bere meritua errekonozitu dezakeenik ez legokeela, eta autokontzientzia orok nahi du bere askatasuna eskuratzeko egin duen sakrifizioaren meritua errekonozitua izatea. Paradoxa agertzen da:
‎Nagusia harriturik dago bere lekuan, bere burua gainditu, aldatu edo garatu ezinik; lortu du bilatzen zuena, menderatzaile bilakatzea, baina ezin liteke haratago joan. Morroiak, kontrara, ez zuen morroi izan nahi eta halabeharrez etorri zaio gainera bizitza arriskatu nahi izan ez duelako, baina aldatzeko potentzialtasun handia du bere baitan (Kojeve, 2006: 27).
‎Gauzak horrela, morroiak lanean jarraitu dezake bere askatasunaren bidea perfekzionatuz, azkenik, uneren batean herritar askea izatea lortu arte. Nagusiak, bere aldetik, kale egin du bere saiakeran lortu duen aitorpena morroiarena baita, gauza batena, animalia batena. Nagusiak baliorik ez duen aitorpena lortu du.
‎Lehenago ikusi bezala, psikearen ideal modernoak autonomia eta autokontrolaren inguruan biratzen zuen; autonomiaren inguruan subjektu modernoak autonomia pertsonala zuelako xede, bere burua ezagutu eta bere buruaren jaun eta jabe bilakatzea; eta, autokontrolaren inguruan subjektu modernoak gero eta gehiago behar zuelako bere burua mendean hartzea, autodomeinua? nahitaez bizi behar baitzuen besteekin batera, gizarte harremanetan, zenbat eta jende gehiago inguruan, gizabanakoak gero eta gehiago behar du bere burua kontrolean mantendu?. Modernitatean, beraz, autonomia eta autokontrola elkarrekin doaz nahitaez, beraiei esker baino ezin da agertu modernitateko self a, subjektua, non, self a, esan bezala, nork bere burua ezagutzea, balio bat ematea, eraikitzea eta aurkeztea den; baina, prozesu horiek guztiak gauzatzeko nahitaezkoak dira elkarrekintzak eta harreman sareak, horien bidez baino ez ditugu lortuko behar ditugun ereduak (Apodaka, 2004:
‎Gizaki faltsuak sortutako fikzioak sinestera ere heldu da, Richard Rorty ren gizaki metafisikoak egiten duen bezala. Gizaki metafisikoak bezala, sadomasokista faltsuak uste du bere azkeneko lexikoan, gizabanakoaren bizitza narratzeko hitz multzoa, gizabanakoaren ekintzak eta sinesmenak justifikatzen dituen hitz multzoa (Rorty, 1991: 91)?
‎Gainera, hedabideak ekoiztetik aparte, komunikazio taldeak bultzatu du bere jarduerarekin lotura duten beste zenbait enpresa ekimen; esaterako, Batu Banatu banaketa enpresa. Era berean, Debagoieneko taldeak partaidetza du hurrengo bi enpresetan:
2013
‎Berezitasun horiek kontuan hartu gabe, ezinezkoa da kooperatiben erregistroa erraztea. Gainera, OCBk aitortzen du bere gertuko edo intereseko jendea daukala lanean Junta Komertzialetan. Pertsona horiek ahalbidetzen dute berez neutralak luketen erakundeok OCBren interesen aldeko irizpideekin funtzionatzea.
‎–Estilo totalitario sozialista. Estatuak kooperatibismoa kokatzen du bere ekonomia zentralizatuaren parte moduan.
‎Honenbestez, ezin dezakegu, inolaz ere, norentzakoa parte hartzaile pasiboa bailitzan aztertu, esatariari entzutera mugatzen den osagaia bailitzan. Honek, izan ere, aditu duenari erantzuteko eskubidea eta jarrera aktiboa du, eta esatariak norentzakoaren jarrera erantzule hori espero du bere enuntziatua eta berbaldia sortu eta kanporatzen duenean. Erantzunak, jakina, ez du zertan berehalakoa izan, ez eta hitzezkoa ere.
‎Blanco Ibarraren ustez, EFQM eredua autoebaluaziorako tresna aparta da. UPV/EHUko adituaren arabera, eredu horren bitartez, edozein erakundek bere jarduna ebaluatzeko irizpide bat du bere esku (hau da, «perfomance» erlatiboa), bere kudeaketaren kalitatea erreferentzia horrekiko alderatzeko (Blanco, 2008: 334).
‎3 Euskal Telebistak hasieratik erabaki zuen bikoizketa ez zela etxe barruan egingo, eta inoiz ez du bere gain hartu lanketa hori. Kanpoko enpresek hornitutako zerbitzua izan da beti.
‎Euskarazko gidoiak funtzionatu egin behar du. Koherentea izan behar du bere berean eta jatorrizkoarekiko fidela; estiloa zaindu behar da lan osoan. Etxe barruko lanen eta taldekideenen jarraipena egiten du hizkuntza arduradunak:
‎29 Estatu integraltzat definitzen du bere burua Espainiako estatuak. Hala eskatzen zuten erregioen autonomia onartuagatik, uko egin zion antolaketa federalari.
‎Hala ere, EAE/ ANV ez da Sabinoren aurkakoa: goretsi egiten du euskal abertzaletasuna sortzeagatik, baina doktrinatik puntu bat bakarrik egiten du bere: Euskadi da euskaldunon aberria.
‎Ikuspuntu formal batetik dokumental baten itxura du Razielen itzulera (1997) film laburrak. Protagonistaren. Almandozek berak jokatzen du bere rola, off ahotsaren narrazio izaera eta azken atalaren kutsu poetikoa, onirikoa barik, erreferentziala?
‎Karmelek, ordea, Joseren alabak, bera ere fededuna, aitortzen du bere amarengan, Joseren emazteagan, eragin handia duela erlijioak, sufrimendua eragiteraino eta heriotzaren inguruko guztia beldurrak airean.
‎Horretan, konfiantza eta mesfidantza dira gatazkan dauden eiteak. Gizon osasuntsuak konfiantza du bere ingurukoengan, baina mesfidatzen ikasi behar du egoera arriskutsuei aurre egin ahal izateko. Hori lortuz gero, gizonak itxaropena delako bertutea garatuko du.
2014
‎Beste bat zen UEUk markatzen zuen bidea, proposatzen zuen unibertsitate ereduari egokitzen zitzaiona izan ere. Unibertsitate berri baten oinarri gisa eta oraingoaren alternatiba moduan ulertzen du bere burua Udako Euskal Unibertsitateak. Euskal kultur ekimen eta erakundeekin elkarlanean, politikaren, gizartearen, ekonomiaren eta kulturaren aldetik diren eta areagotu diren baldintzen arabera, dinamika herritarrak bidea urratuz lortu da Euskal Unibertsitatea.
‎Ikaragarria da, aitortu beharra dago, egiteko dagoen lana eta eraman beharreko burruka. Zorionez, herriak ezarria du bere dinamika eta dinamika horrren zuhurtziaren eta indarraren arabera bideratuko da, izatekotan, Euskal Unibertsitatearen egitasmoa.
‎Oraingo unibertsitate ofizialetik ez baino, unibertsitate berri bat kreatzetik abiatzearen aldekoa dirudi UEUk. Horregaitik, behin eta berriz, nahiz eta manifestutan programetan baino areago izan, eta egintzetan baino gehiago asmotan izan, unibertsitate berri baten oinarri gisa eta oraingoaren alternatiba moduan ulertzen du bere burua Udakoak.
‎Nagusi sostengatzaileak gutxiago gastatzen du langabezian lanean baino. Hortaz, egoera laboralaren arabera, gastuaren murriztapenaz gain, familia unitateak gastua ere estutzen du bere kontu adingabekoak izan ahala. Nagusi sostengatzailea lanean izan ordez langabezian izango balitz, orduan bere kontsumoa estutuko luke 273,09, an txikiagotuz.
‎Familia bakoitzak bere gastua doitu egiten du bere egoera ekonomikoaren arabera. Horrela, adingabekoen kopurua gora joan ahala, gastu indibiduala txikiagotzen da eta, beraz, gastu kolektiboa estutzen da familiaren gastu osoa ez bikoizteko.
‎8 Memoria kolektiboan gordetakoa elikatuz egiten du bere berridazketa funtzioa: irudikatuz eta izendatuz.
‎Subjektu estetikoak izan erro metaforikoaren erregistro kulturalean barneratzen du bere izaera herrikoiaren estetizazioa. Hala nola unibertso bateko datu diskurtsiboak aipatuz ekar genitzake «izan» erro metaforikoaren ardatzean biltzen direla erakusteko.
‎Espazio liturgikoaren arkeologia erritualak subjektu estetikoa4 birsortzen du kulturara, euskal sinbologia liminalaren une ikonikoaren gorentasun erritualean. Subjektu estetikoak «izan» eta «izan liteke» bi talaien arteko sorkuntza kulturalaren espazio trantsizionalean ekoizten du bere egiaren arrazoia (autoekoizpena). Hor kokatu dugu bertsolariaren prozedura predikatiboaren gako sortzailea:
‎Hor kokatu dugu bertsolariaren prozedura predikatiboaren gako sortzailea: arrazoi sortzaileak gidatzen du bere hitzaren sorkuntza norabidea. Bertsolariaren biografiak metatu izan duen balioan, herria hitzetan sortzeko hitzezko akziodun era aurkitu dugu.
‎2008ko Gaur Egun albistegien laginak, oro har, Euskal Herri osoa irudikatzen du bere infografietan. Euskal Herriaren irudikapen hori nabari da ikusleari datu ekonomikoak eskaintzen dizkioten albisteetako osagarri infografikoetan, dela mapa, dela taula edo bestelako grafikoetan.
2015
‎Paradoxikoki, euskal jendarte tradizionalak, katolizismoari erabat lotuta, ez du bere egin jatorri klerikala duen una caro (Ego, aulki bera eta bakarra?). Printzipio horren arabera, bai sexu harremanak bai ezkontza intzestutzat hartu eta zigortuko dira, bi pertsona berdin edo oso antzekoak badira, «aulki bera erabiltzen dutelako»).
‎Franklinen ustez (2011), kazetaritzaren etorkizunaren gakoa prestakuntzan dago, lanbidean inplikatuta dauden alderdi guztien trebakuntza egokian, alegia. John V. Pavlikek (2013), berriz, berrikuntzan pausatzen du bere soa, betiere muga etiko eta profesionalak aintzat hartzen dituen hobekuntzan, hain zuzen ere.
‎Diru-laguntza gutxiago jaso dute Irulegiko Irratiak, Xiberoko Botzak eta Herria astekariak ere, azken urteetan. Xiberoko Botzak, sei langiletik bi langilera murriztu du bere taldea, azken urteetan. Irulegiko Irratiak langile bat gutxiago dauka orain, sei postu eta erdirekin.
‎etxetik atera gabe dago baina etxetik kanpo du gogoa. Edonola ere, emakume hori ere pasiboa da, deabruak eta senarrak aukeratzen dute, bai errekan, baineran eta etxean ere, eta ez du bere bizimodu petralarekin hausten, ez bada fantasian. Deabruarekin larrutan egitearen transgresioak, beraz, ez dakarkio bizimodu aldaketarik, ezpada sexu saioetara mugatzen diren une labur horietan.
‎ez du gizon saldorik aurkituko taberna horretan, tabernako emakumezko zerbitzariaz gain beste inor ez dagoelako bertan eta alkohola beharrean kafesnea aterako diolako. Zerbitzariak taberna garbitzen lagundu diezaion eskatuko dio, ixteko garaia baita, eta Goiok onartu egingo du berarekin bolero bat dantzatu eta gero, oheratu egingo diren itxaropenez onartu ere. Baina behin erratza pasatzen amaituta, emakumeak atea itxiko du Goio estalperik gabe utzita, eta iseka egingo dio taberna barrutik hain inozoa izateagatik (Rodriguez, 2014b).
‎Lehenengo bi bertsoetan iraganari buruz ari da Arzallus, eta abestu ere iraganeko denboran egiten ditu. Hirugarrenean, ordea, orainaldira jotzen du eta epailearen aurrean kokatzen du bere burua akusatu modura. Hemen lotzen du bere bertso saioa gaiarekin, bertso honetako lehenengo puntuan kantatu bezala, «heldu da aro berria» eta orain bera da beste aldean dagoena, hau da, akusatuen tokian eserita eta isilik dagoena.
‎Hirugarrenean, ordea, orainaldira jotzen du eta epailearen aurrean kokatzen du bere burua akusatu modura. Hemen lotzen du bere bertso saioa gaiarekin, bertso honetako lehenengo puntuan kantatu bezala, «heldu da aro berria» eta orain bera da beste aldean dagoena, hau da, akusatuen tokian eserita eta isilik dagoena. Hala ere, etsipenez baino, esperantzaz amaitzen du bertsoa, presidenteak indultatuko duen esperantzan.
‎Maialenek egin bezala, Ametsek ere bigarren pertsona erabiltzen du bere bigarren bertsoan. Kasu horretan, ordea, toka egiten du, mutilei zuzendutako hitanoan, «duk», «baduk»...
‎Amaitzeko, gaizki ulertu moduko zerbait dago bi bertsolarien artean euren azken bertsoetan. Izan ere, Iturriagak biharamuneko pilula aipatzen du bere bigarren bertsoan, eta Sarriegik pilula hartu duela ulertzen du. Ondorioz, lasaitasuna eta ardura gainetik kendutako sentsazioa agertzen du azken bertsoan.
‎Harreman mota hori gero eta zabalduago dagoen arren, oraindik orain ez dago oso barneratua, bikotea zerbait itxitzat hartzen baita oro har. Horregatik, Lujanbiok ezohiko ikuspuntu baten alde egiten du bere pertsonaia eraikitzerakoan.
‎Gai bera abiapuntu izanagatik, Arzallusek oso bestelako saioa burutu zuen kartzelan. Jendea torturatzeagatik akusatuta epaitua izaten ari den guardia zibil baten paperetik osatzen du bere jarduna. Lehen aipatu dugu gaia oso irekia dela eta ez duela pertsonaiaren generoa zehazten.
‎Aurretik esan den bezala, gai honen gaineko eskumena Estatuari dagokio, bai oinarrizko legeria ezartzeko orduan bai erregimen ekonomikoari dagokionez, baina horrek ez du esan nahi autonomia erkidegoek zerbitzuen exekuzioa ezin egin dezaketenik. Euskal Autonomia Erkidegoak, bere aldetik, gai honen inguruan, honako hau jasotzen du bere estatutuaren 18 artikuluan:
‎Beraz, esan daiteke, Euskal Autonomia Erkidegoak duen eskumena Estatuko oinarrizko legeriak mugatzen duela. Gai honen gainean hainbat alditan eman izan du bere iritzia Auzitegi Gorenak, eta era orokorrean zera esan du, oinarrizko legeriak Estatuan bateratuak diren minimo batzuk ezartzen dituela, baina autonomia erkidegoei beste aukera batzuk utzi dizkiela beren eskumena garatu ahal izateko (Navarro, 1990: 87 eta 88).
‎Autonomia erkidegoek pentsioen kopurua handitzen duten osagarri ekonomikoak onar ditzakete, betiere oinarrizko legerian sartzen ez badira eta aurrekontu autonomikoetatik finantzatzen badituzte. Euskal Autonomia Erkidegoko Estatutuak beste autonomia erkidegoetako estatutuek jasotzen ez duten xedapen bat du bere bosgarren xedapen iragankorrean, eta ondorengoa jasotzen du: «Estatutu honen aplikaziorako sortzen den Bitariko Transferentzia batzordeak finkatuko ditu Autonomia Erkidegoak Gizarte segurantzaren araubide ekonomikoaren kudeaketa bereganatu dezan hitzarmen aproposak, beti ere haren batasunaren eta elkartasun printzipioarekiko errespetuaren barruan, eta zuzen kudeatzeko hitzarmenotan jaso daitezen prozedura, epe eta konpromisoen arabera».
2016
‎– Saguzar mota batean du bere jatorria. Izena Afrikan dagoen Ebola izeneko ibaitik dator.
‎Hala, FIFAren 2012ko legediaren 10 artikuluan, lehen paragrafoan, federazio kideen onarpenaz hau zehazten da: FIFAk nazioarteak aitortutako estatu burujabe bakoitzeko federazio bakarra onartzen du bere baitan, bosgarren eta seigarren paragrafoetako salbuespenekin. Bosgarren paragrafoan Erresuma Batuko lau elkargo bereiziak eta haien nazio selekzioak onartzen ditu.
‎Goiena komunikabideak ere parte hartzen du bere bailarako hainbat kultura talde edo enpresatan eta hainbat ekitaldi edo ekimenetan. Adibidez, herriko taldeen futbol partidak edo herriko jaietako ekitaldiak bideoz grabatzen dituzte; baina ez bakarrik erreportaje baterako:
‎Badirudi paradigma horiek ez dutela erantzunik. Artearen erantzukizunak, ostera, artistaren obra plastikoak erakusketa baterako paradaren beta duenean hobesten du bere konpromisoa (plastikoa eta estetikoa, materialtasunezko praxitik eratorria). Hala ere, arte erakusketa inoiz ez da kontsideratua izaten ikertzaile zientifiko edo humanistikoaren testu bidezko argitalpen zein esperientzia propioaren1 adinakoa, ortodoxia akademikoaren betaurrekoez batik bat.
2017
‎Salbamen promesa handiegirik gabe, «tranpa sinbolikoak» jartzen zituen «artistaehiztariaz» beste (Oteiza), beharbada, Uztaro aldizkariak isil isilka errepide galanta ireki du bere aitzinean eta buruari buelta emanez baita gibelean ere. Bide horren erdiko partean hasi ziren Artearen arloko lanak apika besteengana hurreratzen, eta esango genuke ez dela hain erraza izango errepide horretatik dagoeneko zeharo urruntzea.
‎Agerpen kronologia alde batera lagata, artikulu emariari erreparatuz horietako bi arte hezkuntzaren diziplinan peto petoan sartzen direla ziurtatuko genuke. Batak Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxeetan zentratzen du bere ikergunea; zer nolako Plastika eta Ikusizkoen Hezkuntza jorratzen den eta nola hori testuliburuek ahalbidetzen duten, horien irudiei arreta eskainiz. Gida bezala erabiltzen diren ikasmaterial ohikoenak azaleratzen dira berauek aztertzeko parametroekin (irudi artistikoak, medioen kulturarenak eta bestelakoak).
‎Horietako batek zoriaren esku hartzean sakontzen du sormen prozesu ludikoetan, eta haren egiaztapena bilatuz pintura praktiketan. Horretarako, XX. mendearen bigarren erdian garaturiko esperientzia estetiko analitiko (artista bere sormen prozesuari buruz hausnartzera bultzatzen duena) eta dialektikoetatik partituz (bere baitan jite intelektualagoa eta «bitalistagoa» leudeke), bigarrengo korronte horren inguruko joera bitalistan errotzen du bere metodologia; pentsamendu sistematizatu eta linealarekin neurri batean apurtuko duen ezagutzaren teoriaz, «tranpa jolas»aren eta sormen prozesuaren arteko analogiak azaltzen saiatuz; zoriak sistema horretan duen eraginarekin batera. Beste tesi batek egoera traumatikoak hartzen ditu Artearen eta artistaren bitartekari moduan, horretarako Louis Bourgeoisen eskulturatik Artera eginiko hurbilpenekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia