Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2010
‎Bestalde, hitzaren arloa izugarri maite duenez gero, ezin izan du bertsolaritza jorratzeko tentaziotik aldendu. Berak tabernako bertsolaritzat jotzen du bere burua. Donibaneko eta inguruko beste zenbait herritako ostatuetan eta festetan ohiko bertsolaria daukagu.
‎2 Xabier idazle:. Betidanik izan du bere ideiak, bere gogoetak eta bere sentimenduak paperean idazteko joera. Idazlanak sinatzeko orduan, gehienetan, Xubiltzizengoitia erabili du.
‎Hiztunak, aldatu egiten du bere mezua, arazorik ez izateko; edo isildu egiten da ideia bat azaltzeko hiztegirik ez daukanean. Azken baten, mezua murriztuta edo oker ematen du.
‎Badago gurean liburu bat esku artean sarri ere sarri erabili izan dudana. Orriak horixka koloreko bihurtu diren arren, liburuak mantendu egiten du bere funtsa; ez da modaz pasatu, argitaratu zenetik hainbat urte pasatu dira baina. Liburua Manuel Lekuonaren Literatura oral vasca da, eta gurean dagoena Auñamendik 1965 urtean argitaratutako edizioko aleetariko bat da.
‎74Aita Zavalak Lehen Mundu Gerra eta bertsolaritza aztertzen du. Bertsolariak eta Europako Lenengo Gerratea (1914)? artikuluan, baina Hegoaldera mugatzen du bere azterketa interesgarri ere interesgarria (Euskera, IV, 1959, 183).
‎Kalima egin da.beste planeta bateko gizakia da errepideko langileaizerdi beltza aurpegianloihartzekoa soineanseguru sentitzen da bide erdiangomazko botak alkitranean txiklea bezalaStop, stop, stop agintzen dielangile izerdituak auto ilarei. ...beste botere izan.Bolanteari lotuta ikusi du gidari bat, urduri begiratzen dio bere aginduei zain.Bera da emaztea eta bi umeekin.Kalimak irenstea desio izan du.Paso eman behar dut, esan dio walkie talkietik bestaldeko lankideariEzetz entzun du bestaldetikStop, stop, stopAsfaltoa botatzen hasi behar dirabere autoa dagoen lekuan.Paso eman nahi du eta ezin eskuak bolantetik mugitu.Zapalgailua sentitu du bere gainean.
2011
‎Ekainaren hasieran Udaberria Dantzan izaten da, eta bertara zazpi euskal lurraldeetako dantza taldeak Donibanera hurbiltzen zaizkigu hiriko bazterrak alaitzeko. Donibane Lohizuneko bestetan Begiraleak elkarteak parte handia hartzen du bere ekimen ugarirekin: Donibane Kantuz, dantza emanaldiak, konpartsa, aurreskua elizatean, eta San Joan bezperako su magikoa.
‎1975eko apirilean, Markinako priore kargua amaitu ondoren, Retana jaunaren eskabidea tartean zela, Begoñara doa. Diccionario de Autoridades del Euskera obra amaitzea izango du bere egitekorik behinena euskal arloan garai horretan.
‎Elementu horrek izaera metalikoa badu, io bukaera izango du bere izenean.
2012
‎Hizkuntza komunitateak eskubidea du bere hizkuntza normalizatzeko politika definitzeko eta garatzeko inolako kanpo esku hartzerik gabe. Gaur egun, hizkuntza politika eragingarria abian jartzeko oztopoak daude.
‎Hizkuntza komunitate orok eskubidea du bere hizkuntza ofizialtzat erabilia izan dadin bere lurraldearen barruan. Hartara, gure hizkuntzaren berreskurapena ahalbidetuko duen estatus juridiko bakarra ofizialtasuna da.
‎1 Deklarazio honek ezartzen du bere ez den hizkuntza komunitate baten lurraldera lekualdatzen eta bertan kokatzen diren pertsonek eskubidea eta betebeharra dutela bertan integrazio harremanak izateko. Integraziotzat hartzen da pertsona horien sozializazio osagarria, non jatorrizko ezaugarri kulturalek gorde ahal izango dituzten, baina hartzen dituen gizartearekin nahikoa erreferentzia, balore eta portaera partekatuko dituzten, gizartearen funtzionamendu orokorrak komunitate hartzailearen kidearenak baino zailtasun gehiago izan ez ditzan.
‎1 Hizkuntza komunitate orok eskubidea du bere hizkuntza ofizialtzat erabilia izan dadin bere lurraldearen barruan.
‎Hizkuntza komunitate bateko edozein kidek eskubidea du bere hizkuntzan erlazionatzeko eta harrera izateko hizkuntza hori berezkotzat duen lurraldean bere baitan dauden botere publikoen, eta administrazio dibisioen zerbitzuen aldetik, zentralak, lurraldekoak, tokikoak edo lurraldez gaindikoak izan.
‎1 Hizkuntza komunitate orok eskubidea du berari dagozkion legeak eta gainerako arau juridikoak lurraldearen berezko hizkuntzan argitara daitezen.
‎Hizkuntza komunitate orok eskubidea du bere kide guztiei berezko hizkuntza menderatzeko bidea emango dien hezkuntza izateko, ohiko erabilerei dagozkien gaitasun guztiak barne, bai eta ezagutu nahi den beste hizkuntza baten ezagutza osoa menderatzeko ere.
‎Hizkuntza komunitate orok eskubidea du bere kide graztiei berezko kultur ohiturekin loturiko hizkuntza guztiak ikasteko aukera emango dien heziketa izateko, esate baterako, kultura zein erlijio hizkuntzak, aitzinean komunitate horren eguneroko hizkuntza gisa erabiliak izan zirenak.
‎Hizkuntza komunitate orok eskubidea du bere kide guztiei kultur ondarearen (historia, geografia, literatura eta kultura propioaren beste adierazpenak) ezagutza sakonaz jabetzeko heziketa izateko, eta halaber, ezagutu nahiko luketen beste edozein kultura ahalik eta hobekien menderatzeko.
‎1 Hizkuntza komunitate orok eskubidea du bere lurraldeko toki izenak bere hizkuntzan erabiltzeko, ahoz eta idatziz, esparru pribatuan, publikoan nahiz ofizialetan.
‎Hizkuntza komunitate orok eskubidea du bere burua berezko hizkuntzan izendatzeko. Hortaz, beste hizkuntzetara egindako itzulpenetan, izendapen nahasgarriak eta erdeinuzkoak saihestu dira.
‎Gizaki orok eskubidea du bere antroponimia berea duen hizkuntzan eta eremu guztietan erabiltzeko; eta beste sistema grafiko batera eraman behar denean, ahalik eta transkripzio fonetiko fidelenean egin dadin.
‎Hizkuntza komunitate orok eskubidea du bere hizkuntza sistemari egokitutako informatika ekipamenduak, eta bere hizkuntzako tresneria eta produktuak eskura izateko, teknologia horiek eskaintzen duten ahalmen guztien onura atera ahal izateko, bai autoadierazpenari, hezkuntzari, argitarapenari edo itzulpenari dagokienez, bai eta, oro har, informazioaren tratamenduari eta kultur hedapenari dagokionez ere.
‎l. Hizkuntza komunitate orok eskubidea du bere hizkuntza kultur adierazpen guztietan erabiltzeko, sostengatzeko, eta bultzatzeko.
‎Hizkuntza komunitate orok eskubidea du bere hizkuntzan ekoitzitako lan guztietara iristeko.
‎Hizkuntza komunitate orok eskubidea du bere ondare linguistiko eta kulturala zaintzeko, bai eta haien adierazpen materialak ere, hala nola dokumentu fondoak, arte eta arkitektura lanak, monumentu historikoak, eta hizkuntzaren agerpen epigrafikoak.
‎2 Hizkuntza komunitate bateko edozein kidek eskubidea du bere hizkuntzan eskura izateko lanbide jarduera egikaritzeko baliabide guztiak, hala nola kontsultarako dokumentuak eta liburuak, jarraibideak, formularioak eta informatika ekipamenduak tresnak eta produktuak.
‎1 Hizkuntza komunitatearen lurraldean, herritar orok eskubidea du bere hizkuntza balio juridiko osoz erabiltzeko edozein motatako salerosketa ekonomikotan, esaterako, ondasunen eta zerbitzuen salerosketak, banku eragiketak, aseguruak, lan kontratuak eta abar.
‎3 Gizaki orok eskubidea du bere hizkuntza komunitatearen lurraldean bere hizkuntzan eskura izateko aipatutako eragiketak egiteko behar diren agiriak, hala nola inprimakiak, txekeak, kontratuak, fakturak, ordainagiriak, emate agiriak, eskaerak eta gainerakoak.
‎Gizaki orok eskubidea du bere hizkuntza komunitatearen lurraldean bere hizkuntza erabiltzeko edozein motatako erakunde sozio-ekonomikotan, hala nola, laboralak, sindikalak, patronalak, lanbidekoak eta gremioak.
‎1 Hizkuntza komunitate orok eskubidea du bere hizkuntzak presentzia nagusia izan dezan publizitatean, errotulazioan, kanpo seinaleztapenean eta lurraldearen irudi orokorrean.
‎2 Komunioan praktikatzen omen da. Hori egia izango da, baina badaiteke kristau bat bakarrik geratzea, desolazioan, besteek toma egiten diotelako, eta orduan halako kristauak nola antolatuko du bere bizitza Jesusi jarrraituz beti?. Esperantza mundanalak alde batera beheko errekara joanak direlarik, hau da nik bilatzen dudana, nire egunerokoa nola antolatu artzainek eta beste ardiek eta zakurrek toma egiten didatelarik oro har.
2013
‎buruko min handietatik hasita idazteko inspirazio gabezia nabarmeneraino. Honela agertzen du berak hori:
‎Gauza bera egiten du bosgarren egoitzen hasieran eta baita seigarren egoitzen hasieran ere. Zazpigarren eta azken egoitzetan ez du bere burua duin ikusten halako gauza gorenez aritzeko. Horregatik, lau kapitulu nahiko laburretan esatekoak esanik, isiltasunari egingo dio leku.
‎delakoan kide eta ikerlaria da. Arizmendik honela idazten du bere liburu horretako 64 orrialdean: –La primera vez que oí hablar del, doble?
2014
‎Horiei lan hitzarmenen arabera ordaintzen zaizkie soldatak. Ikerlan bereziak egitea ere bideratzen du bere kontura edota beste erakunde batzuekin lankidetzan, Halakoetan hitzartutako kostuen arabera ordaindu ohi ditu burututako lanak.
‎Antza ez zuen harreman gehiegirik bere anaiordearekin. Liburu horretan zerbait kontatzen du bere anaiari buruz 295 orrialdeetan. Jatorriz judutar familia batekoak ziren.
‎Etxeko ingurumaritik hasita barne bizitzako krisialdira eta hura gainditzeko borrokara arte. Eten egiten du bere bizitzaren kontaera 10 kapituluaz gero, doktrinazko tratatu txiki bat tartekatzeko. Autobiografiari ekiten dio berriro 23 kapituluan.
‎Autobiografiari ekiten dio berriro 23 kapituluan. Baina une horretan, barruan, sakon sakonean kokatzen du bere kontaera: ezohiko gertakariz josia agertzen den bizitza mistikoan (23).
2015
‎Gertakarien harian eta Jainkoak hala nahirik, Teresak kontenplazio otoitzera daraman bidea irakasteko eta Karmeldarren Ordenan otoitzaren ideala eraberritzeko misioa izan du bere gain; horretarako, mistikoek duten zentzu praktikoaz, bere inguruan biltzen ditu arima xume gutxi batzuk. Ávilako San Josereneko ahizpak dira, eta, kristauen artean entzuten ziren haustura hotsei otoitzaren ahots isilez erantzun nahirik, Ordenaren erreforma mugimendura erakartzen ditu.
‎Horrela, sare horretakoek komunikazio lotura antzeko bat izango dute gure Santarengan. Sare eta eginbehar horrek harrapaturik bezala ikusten du bere burua.
‎Ausardiazdesafiatzen ditu orduko letradunak: . Arimak bat batean hain jakintsu ikusten du bere burua, eta Hirutasun Santuaren misterioa eta beste goigoiko gauza batzuk hain argi ikusten ditut, non edozein teologorekin ausartuko balitzateke handitasun hauen egiari buruz eztabaidatzen? (Bizitza 27, 9).
2016
‎Itsasoa ederra da, baina gutxi du beretik: gazi izatea ez bada, hartua besterenetik; kolorea ere kopia, ortziak iradokia.Gure arteko trukeabatak bestea osatzea, guk aberasteko elkar, bidezko gauza izan behar.
‎Garai hauetan, haatik, hitzak modu askotan ditugu hizpide eta letra idatzia eta inprimatuaren gainetik, euskarri digitaleko letrak ere ari zaizkigu nagusitzen. Hortxe dago bigarren argitaraldi honen berrikuntzarik nabarmenena, alegia, Euskaltzaindiak lehen aldiz eskaintzen du bere Hiztegia paperean zein euskarri digitalean.
‎Aurrerantzean, beraz, Euskaltzaindiak, euskara batuaren zereginei dagokienez, beste aldi batean ikusten du bere burua, etengabeko prozesu batean osatuko baitu Euskaltzaindiaren Hiztegia, etorri desberdinetatik datozkiokeen iturriak aintzat hartuz. Horra hor, besteak beste, hizkuntza baten bizitasunaren eta eraberritzearen seinale zalantzagabekoak.
‎kontzeptuan biltzen ahal dugu herri bat besteetatik bereizten duen guztia». Eta honela koroatzen du bere gogoeta: «Darmesteter ek [James Darmesteter (Château Salins, Frantzia, 28 de marzo de/ Maisons Laffitte,), hizkuntzalaria, orientalista, idazlea eta antikuario frantsesak] idatzirik utzia du:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia