Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2008
‎Gauza bera gertatzen da pertsonen izen propioen kasuan. Norbanakoak izena behar du bat eta bera izateko: bereizgarri eta identifikagarria izateko.
‎Deigarria, da, ildo horretan, nola saiatu ziren gatazka aztertu duten idazle frankistak gudari eta milizianoen borrokarako kemena bereizten, bigarrenak gutxietsiz. Baieztapen horrek, ez du bat egiten, ordea, hildako eta zaurituen kopuruekin, batailoi ezkertiarrek jeltzaleek baino baja gehiago izan baitzituzten. Idazle horiek, gainera Legutioko operazioa Agirreren ardura zuzena zela azaldu zuten behin eta berriz49.
‎Rojo jeneral errepublikazalearen agiritegian gordetako oharrek adierazten dutenez, Legutioko erasoaldiak iraun zuen bitartean Madrilen aurkako erasoek indarra galdu zuten, abenduaren 3tik aurrera bereziki, baina berak ez ditu bi gertakizunak lotzen59 Eten horren arrazoiak, beharbada, zerikusi gutxi zuen Arabako gertaerekin60 Izan ere, azaroaren 22rako Madrileko Unibertsitate Hiria hartzeko ahaleginak porrot egin ondoren, Brigada Internazionalen etorrerak eta indar nahikoren faltak Franco jenerala erasoa gelditzera bultzatu zuten Cervera historialariaren ustetan (2005). Hala ere, iritzi horrek ez du bat egiten azaroaren 29an alboak hobeto babesteko egindako erasoarekin (Lojendio 1940: 173), eta, bereziki, abenduaren 13tik aurrera berriro indartu ziren erasoekin.
‎Zenbait ikerketatan eta hemen aurkeztu dugun azterlanean, oro har, emakume etorkinen profilak ez du bat egiten urteetan izandako emakumearen inguruko irudiarekin, zeina pasiboa eta emigrazio maskulinoaren laguntzaile gisa agertzen zen. Topatu dugun emakumea langilea da, karga familiarrak ditu eta migrazio egitasmoari bakarrik heltzen dio.
‎Elkarri laguntzeko talde horiek dituzten onurak ahaztu gabe, kontuan izan behar dugu talde ahultzat eta sozialki baztertutzat hartzeko dagoen arriskua, irudi arazotsua eraikiz. Irudi horrek ez du bat egiten gure azterlanean aurkitutakoarekin, emakumeek egiten duten balantzea positiboa delako, jarrera bitalista aurkezten dutelarik.
2011
‎Datu honek zer pentsatua eman digu: Disney Channel ek hobeto egiten du bat profil kultural eta sozioekonomiko altuagoa duten familietako umeekin. Izan ere, ikastetxeetan egindako inkestetan argi ikus daiteke eskola pribatuan ari diren gazteen gurasoek maila sozioekonomiko eta kultural altuagoa dutela, guraso gehienek ikasketa unibertsitarioak baitituzte.
2013
‎Goian esandakoa garbi ageri da adibide horietan; izan ere, esataria bera izango da E1 enuntziatuan esandakoa zuzenean zalantzan jarri eta nolabait ere kritikatuko duena. Esatariak, bada, enuntziatu parentetikoan agertzen den enuntziatzailearekin egingo du bat, baina ez E1 eko enuntziatzailearekin.
‎Hala ere, beste autore batzuek EFQM eredua hezkuntza erakundeetan aplikatzeari dagokionez, kontrako jarrera azaltzen dute. Autore horien ustez, EFQM eredua erakunde pribatu merkantilistengandik «inportatutako» tresna da eta ondorioz, eredu horrek ez du bat egiten hezkuntza erakundeen izaera bereziarekin14: hezkuntza erakundeak merkatuaren ikuspegitik kanpo daudela eta hezkuntza prozesua balioz eta ideologiaz betetako ekintza dela azpimarratzen dute eta berezitasun horiek ez datozela bat sektore pribatu merkantilak bultzatutako irizpide eta tresnekin (Santana, 1997; Arrizabalaga eta Landeta, 2008:
‎Bestalde, irakurleen ezaugarriak zeharka iradokitzen dituzten hainbat ikerketa aztertuz gero, gutxi gorabeherako argazki bat egitera hurbil gaitezke. Esate baterako, irakurketa ohiturei buruzko inkestak (Conecta, 2010) nabarmentzen du batez bestekoaren gainetik daudela honakoak: 14 urte artekoak, goi mailako unibertsitate ikasketak dituztenak, ikasleak, 50.000 biztanle arteko udalerrietan bizi direnak, eta Gipuzkoan bizi direnak.
2014
‎b) Euskal Herriko informazio politikoak, oro har, garrantzi berdina du batean zein bestean. Diferentziarik badago, zein elementuk islatzen du desberdintasun hori?
‎Baina, hain justu, diskurtso abertzalea hizkuntzarekiko jarrera pragmatikoagoa hartzen hasi denean, ñabardurak egiten hasi denean, hainbat sektore euskaltzaleren ezinegona azaleratu zaigu; abertzaletasunari konpromiso eta kontzientzia linguistiko eskasa egotzi izan diote sektore horiek, teorian esandakoa praxian ez betetzea. 50eko hamarkadatik aurrera nagusitu zen hizkuntza eta lurralde abertzaletasun paradigmara itzultzeko beharra aldarrikatu izan du batek baino gehiagok: hots, naziogintza politikoaren eta kulturalaren arteko erreala eta orekatua ezinbestekoa dela.
2017
‎arteko muga harremanak xahutuz. Kontu egiten du batez ere XX. mendeko 80ko hamarkadatik gaurdaino (postmodernitate hitzaz izendatutako garaian) eskulturaren eta diseinuaren limiteen desagertzearen edo nahastearen hamaika eredu ditugula bai artean baita objektu erabilgarrietan ere. Eginbehar horretan asmo eta funtzio erabilgarri zein estetikoarekin sortutako objektuak aukeratzen dira adibidetzat, dekorazio hutsala diren beste batzuetatik bereiziz.
‎Deigarria da, orobat, ingeniaritza eta materialen zientzia bezalako arloetan Euskal Herria akitaniar lurraldearen kide nagusia dela Espainian. Medikuntza eta fisika astronomia arloetan egiten du batez ere lan akitaniar lurraldeak Espainiako erakundeekin. Emaitza hauek erakusten dutenez, Euskal Herriaren eta Akitaniaren arteko elkarlana zientzia eta ingeniaritzaren arloetan indartsu dago, nahiz eta Euskal Herriak zein Akitaniak orotariko fakultateak dituzten beren lurraldean.
2020
‎Emakumezkoek gizonezkoek baino maizago egiten dute hika, ordea, parte hartzaile helduen artean emakumezko lagunari hitz egiterakoan. Logikak agintzen duen bezala, adineko jendearen jokabideak errazago egin ohi du bat Alberdik (1994) duela 30 urte inguruko datuak erabilita zehaztu zituen irizpideekin.
2021
‎Arestian esandakoari tiraka, G k hasiera eta bukaera berdintsuak ditu besteekin alderatzen badugu, baina istorioaren garapena falta zaio. Bitxia bada ere, hasiera B rekin partekatzen du batez ere, eta ez C rekin espero zitekeen legez. Eta hau diogu G eta C Lapurdin jasotako bertsioak direlako, eta B, ostera, Ataunen.
2022
‎Belak itzulpenean hartutako jokamoldeak zeharo egiten du bat itzulpenaren xedearekin. Esan bezala, mauletarraren helburua testu apologetiko bat sortzea da eta, paradoxikoa badirudi ere, ez da euskaldunei zuzendutako produkzioa, euskaraz ez dakitenei hizkuntza horren bertuteak erakustekoa baizik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia