2015
|
|
Batzuetan iluntasunarekin publikoa nekatu ere egiten den ustekoa da Agirre. Gakoen bila, sinesgarritasunean aurkitu
|
du
bat. Sinesgarritasunaren borroka “potoloa” da bertsolaritzan Enbeitaren irudiko.
|
2016
|
|
Lehenengo saioa entzun eta argi ikusi genuen: kantu inprobisatuaren jatorri desberdintasunak ez
|
du
bat batekotasunaren magia zapuzten. Bada jendea munduan kantu inprobisatuak konektatzen duena.
|
|
Gai ederra da hori bakarreko saio baterako: zer da edo zerk eragiten
|
du
bat bateko magia?
|
2021
|
|
Ohiko tradizioa hautsiz, bere merituengatik, Larari bakarka aritzeko aukera emango zaio eta honek berak asmaturiko kondaira bat kantatu nahi du honek: azti eta igarle gisa aurkezten du Xahok, 30 urteko gizon gazte bat izanagatik, agure jakintsu baten jitea hartu
|
du
bat batean.
|
2022
|
|
[PERLAK] Nortasuna ere galtzen
|
du
batek...
|
|
Bertso xorta gogoangarrienaz galdetzen dizutenean nahi eta ezkoa da zure memoriari galdera egitea; eta zaila erantzuna bakarra izatea: “lapurrik handienak/ kanpoan baitaude”, “maitasunik ez nun eman ta/ maitasunik ez det jaso”, “lotan al zeunden nere jangoiko/ madarikatua! ”, “ni aukera bat besterik ez naiz, berak pentsatu(?) dezala”, “Miribillako rotondan, errekarriz errekarri”, “ze orain ulertzen dut kantu hori, Eternamente Yolanda”, “nortasuna ere galtzen
|
du
batek, guardia zibilen aurrean”… Azken puntu honen bueltan eginen dut ziurrenik…
|
|
nortasuna ere galtzen
|
du
batek
|
|
Baina Aitorrek izena eta nortasunaren arteko agirien aurkaritza aipatzen du eta juxtu horrek bideratzen du Maialenen beldurra, izua, adierazteko esaldi gogoangarria: nortasuna ere galtzen
|
du
batek/ guardia zibilen aurrean!
|
|
Bat bateko bertsoaren jolas izaera du idazlan honek abiapuntu eta jomuga. Bere berea
|
du
bat bateko bertsoak izaera hori. Jolas egiteko erabili ohi da bertsoa lagunarte, bazkalondo, afalondo, taberna eta sagardotegietan.
|
|
Epaimahaiaren itzala ere faktore baldintzatzailea
|
du
bat bateko bertsolariak. Izan ere, norentzat kantatu:
|
2023
|
|
Ikastetxeko irakaslea bakarrik egon den saioak bertsoaldien inguruko tertulia dialogikoetan ardaztu dira batik bat, ikasleek entzule kritikoaren rola jokatuz. Aldiz, Bertsozale Elkarteko irakasleak sormena lantzearen ardura izan
|
du
batez ere.
|
|
Aitzin inprobisazio fase bat: X poetari onartzen zaion denbora da, Y poetak bere bertsoa kantatzen duen bitartean; bertso batek 42 segundo irauten
|
du
batez beste. Inprobisatzailea radar moduan dago une horretan; denbora hori nahikoa da bertsoa prestatzeko, errimen aurkitzeko mekaniketatik abiatuz, EVCk [19] (E Voce di U Cumune, 1986, 92 0r.) eta beste lan batzuek [20] seinalatzen duten bezala, edo chjam’è rispondi etako anadiplosi oso arruntetan ageri den bezala.
|
|
Lore Jokoen gailurrak, bada. frontoitik antzokira ez ezik aipamen soiletik kronikara ere eramango
|
du
bat bateko bertsolaritza, eta gailur honetan, bai antzokietan eta baita kroniketan ere Pedro Jose Elizegi Pello Errota() ageri da nagusi. 70eko hamarkadaren bukaeratik Juan Jose Alkain Udarregi() usurbildarrarekin edo Jose Bernardo Otaño() zizurkildarrarekin, bikote eginaz, saio gehienetan protagonista izango da eta baita garaile ere gehienetan.
|