2000
|
|
Banan banan eta begiak estalita, zati bana ateratzen dute denek. Kapeluari eusten dionak hartu behar izaten
|
du
azken puska. Puska beltza ateratzen duena izango da sakrifiziotan Baal-i eskainiko zaiona".
|
2001
|
|
1 Esperientziaren barne ez dago absoluturik, ez dago hasiera absoluturik edo muga absoluturik espazioan. Esperientzien kateak ez
|
du
azken esperientzia batean mugarik topatzen, zeren hor ezereza edo hutsunea topatu baikenuke. Hemen ‘regressus in indefmitum’ dugu, amaigaberanzko atzerabidea, munduaren osotasuna ez baitzaigu aurretik ematen.
|
|
Orokortasun hori lortzeko bidea subjektuaren higikortasuna izango da. Subjektua ekilea izateak higikorra dela esan nahi
|
du
azken finean, esperientzia egiteak abiatu egin behar dugula besterik ez du esan nahi. Subjektuaren higikortasunaren baldintza, ordea, honek espazioa eta denbora ezartzea da, bi hauen elkarreraginak bermatzen baitu higikortasun hori.
|
2007
|
|
" Orokorrean diglosia terminoa", honela Siguan," bi hizkuntzek espazio sozial berean betetzen dituzten funtzioen arteko desberdintasunari eta desorekari buruzkoa da" 222 Gurean alde batetik erdarak (espainola eta frantsesa) izango genituzke —funtzio gehiago edota garrantzi handiagokoekin— eta beste aldetik euskara —funtzio gutxiago edota garrantzi txikiagokoekin— Kontua da, baina," euskararen kasuan" ez dela bakarrik" diglosia partzial edo funtzional" hori gertatzen —non hizkuntza batek besteari espazio linguistiko batzuk kentzen dizkion—, baizik eta baita ere" diglosia glotofagiko bat". Sanchez Carrion Txepetx ek honela zehazten
|
du
azken diglosia mota hori:
|
|
Eta, hala eta guztiz ere, horrek ez
|
du
azken hitza izan behar. Kontua ez da atzera egitea eta etsipenez elkarrizketari uko egitea, baizik eta —kontraeraso guztien gainetik— behin eta berriz elkarrizketa gauzatzen saiatzea.
|
2009
|
|
Eta historialariak plebeari eskaintzen dion diskurtsoak antz handia du demagogoaren diskurtsoarekin: " inor ez da zuek baino gehiago" esaten
|
du
azken horrek, eta" zuek garaitzeko asmoa lukeena —zuek onak baitzarete— maltzurra da"; eta historialariak, demagogoaren doblea baita, oihartzuna egiten dio: " Ez dago zuen oraina baino nobleagoa den iraganik, eta nire jakinduria zehatzak erakutsiko dizue historian handitasunez agertzen den ororen txikikeria, gaiztakeria eta andurreria".
|
|
Boterearen eta eskubidearen sozializazioa mantentzen da jomugan, baina, aurreikusgarria den horizontean, litzateke beraren abolizioa agindu. Eskubide pribatu eta publikoen artean, marruskadura iraunkor batek etika baten distira sorrarazten du, eta ez da, hain zuzen, eternitatearen ispiluaren aurrean dagoen norbanako bakartiarena, mugimenduan dagoen etika kolektibo bat baizik, eta horri buruz inork ez
|
du
azken hitza esateko zilegitasunik. Historiaren isilaldi enigmatikoen aurrean," interes orokorraren" hanka sartze beti posibleen aurrez aurre, moral laiko horrek, azken epairik eman gabe, interpretatzeko eskubidea errebindikatzen du.
|
2021
|
|
Hautu eta ekinbide horiek, ondorioz, egoera jakin batean egiten dira, inguruarekin elkarreraginean. Aldagai horietan batek ere ez
|
du
azken buruan determinatzen, baina baldintzatu egiten dute. Lesbianismoaz ari dela, honela dio Beauvoirrek:
|