Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2007
‎Honela hizkuntza errazagoa eta funtzionalagoa irudituko zaie ikasleei. Egun dugun ebaluazio sistemak zuzenki eragiten du arlo honetan. Baita, lehen aipatu bezala," euskaldun berriekiko" jarrera ere.
2008
‎Euskararen aldetik hainbat saio egin dira, nagusia OpenTrad proiektuaren barruan. Eusko Jaurlaritzak bultzatutako egitasmoak ere bultzatuko du arlo hau. Edozein kasutan argi eduki behar da egungo baliabideekin ia ezinezkoa dela euskararako zabalkundeko itzulpen automatikoa lortzea epe laburrean.
‎Euskararen aldetik hainbat saio egin dira, nagusia OpenTrad proiektuaren barruan. Eusko Jaurlaritzak bultzatutako egitasmoak ere bultzatuko du arlo hau. Edozein kasutan argi eduki behar da egungo baliabideekin ia ezinezkoa dela euskararako zabalkundeko itzulpen automatikoa lortzea epe laburrean.
‎Zuzenketa automatizatuaren bidez denbora aurrezteko, heziketa lanean bete betean sakontzeko, ikasle bakoitzaren izaerari egokitutako materiala erraz osatzeko eta ikasle bakoitzak egiten duena ebaluazio prozesuan hobeto zehazteko aukera eskaintzen dio. Irakasleak aukera izango du arlo bakoitzean ikaslearen edo talde osoaren urrats eta aurrerabideei jarraitzeko; edukiei dagokienez, jarraipena gaien edo jardueren araberakoa izan daiteke, baina nahi izanez gero, irakasleak edukien eta konpetentzien arteko loturari esker, konpetentzien garapenaren jarraipena egiteko aukera ere izango du.
2016
‎Mundu unibertsitarioa, hala ere, ez da erabat autonomoa, gizarte atal bat baizik. Horren ondorioz, gizarte premien arabera eta beste gizarte eragileekin batera, elkarlanerako dinamika areagotu behar du arlo soziolinguistikoan ere.
‎Mundu unibertsitarioa, hala ere, ez da erabat autonomoa, gizarte atal bat baizik. Horren ondorioz, gizarte premien arabera eta beste gizarte eragileekin batera, elkarlanerako dinamika areagotu behar du arlo soziolinguistikoan ere. Halako harremanak eta loturak irudikatu nahi izan ditugu 1 grafikoan.
2019
‎Lurralde Gobernantza demokratikoa (LGd) deitu duguna. Euskararen hizkuntz komunitateak partekatzen duen balio sistemak ahalbidetu du arlo honen gobernantzan lortu den arrakasta. Garai bateko gatazkaren logika gaindituta dago neurri batean, eta ondorioz elkarlanerako lankidetza tresnak abian jartzea asko erraztu da.
2022
‎Bertan, BAI euskarari ziurtagiriak egindako ibilbidearen berri ematen du, eta aldarrikatzen du ziurtagiria, zerbitzuetan eta oinarrizko funtzionamenduan euskara txertatzeko tresna baliagarri aitortua bilakatu dela gaur egungo gizartean. Era berean, azpimarratu du arlo sozioekonomikoa euskalduntzean egiten duen lanaz gain, espazioak euskaraz betetzeko eta komunitatea sustatzeko ere baliagarria izaten ari dela. Alegia, ziurtagiri bat baino gehiago ere badela, frogatu duela.
2023
‎Nongo langileak erakartzen ditu Oarsoaldeko ekonomiak? Zer hizkuntza inpaktu du arlo sozioekonomikoak. Bizirik al dago euskara bailarako erakundeetan?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia