2007
|
|
Bestalde, hurrengo azterketan idazlana gainditu behar duenak ez
|
du
ahozkoa landu nahi izango, eta laster ahozko proba gainditu duena, goiz eta arratsalde ibiliko da norbaiti bere artikulutxoa laburbildu nahian. Ikasle askok sinonimo zerrenda ikaragarriak ikasten dituzte buruz, eta nahikoa izaten da" agian" esatea" akaso"," beharbada"," apika" eta beste zazpi hitz gaineratzeko.
|
2012
|
|
Bi pertsona edo gehiagoren arteko hizkuntza harreman zuzenena da. Bat batekotasunak ere ezaugarritzen
|
du
ahozko erabilera. Sarritan, ahoz erabiliko den hizkuntza hautatzeak erreflexutik gehiago du erreflexiotik baino.
|
|
Jakina denez, haurren presentzia eragin handiko aldagaia da euskararen kale erabileran; modu esanguratsuan baldintzatzen du haurrak inguruan izateak euskaraz hitz egiteko garaian, haurrak hiztunak izan zein eta besterik gabe presente egon, eragina
|
du
ahozko erabileran. Ondorio nagusia, beraz, argia da:
|
2013
|
|
Era berean, asko baloratu da ikus entzunezko eredu guztiak DVDtan jaso izana, internet loturen bitartez ikus entzunezkoak baliatu beharrean. Izan ere, ikastetxe batzuetan zailtasunak daude oraindik ikus entzunezkoak internet bidez eta eraginkortasunez jasotzeko, eta horrek guztiak ere baldintzatzen
|
du
ahozko hizkuntzaren ikaskuntza irakaskuntzan.
|
|
3 Ekintza ikerketa honetan sortutako SDak egokiak eta erabilgarriak izan dira ikastetxe guztietako irakasleentzat. Balorazioak kontuan hartuz, material didaktikoak laguntzen
|
du
ahozko hizkuntzaren irakaskuntzaren planifikazioan, esku hartze moduan eta ebaluazioan. Ahozko hizkuntza irakaskuntza objektu bihurtzen denean, gainera, teknologia berriak bihurtzen dira ezinbesteko lanabes ahozko ereduak baliatu (ikus entzunezkoak), ahozko ekoizpenak bideratu (grabaketak) eta ahozko hizkuntzan oinarritutako jarduerak egiten baitira horien bitartez, besteak beste.
|
|
Ahozko hizkuntzaren didaktikaz Genevan lanean diharduen taldeak proposatzen ditu bi tresna didaktiko hizkuntza testu generoen arabera antolatzeko: lehena da generoen didaktika eredua (De Pietro & Dolz, 1997; Dolz & Schneuwly, 1998; De Pietro & Schneuwly, 2003); ildo honek sakondu
|
du
ahozko eta idatzizko generoak irakasteko osagaietan, hau da, aztertu du genero bakoitzetik zer den ikas irakasgaia. Bigarrenak, berriz, Sekuentzia Didaktikoaren nondik norakoak aztertu ditu (Dolz et. al, 2001):
|
2015
|
|
Abiapuntu hori ezagutzeko, irakasleen egunkariak erabiltzea da aukera bat. Egunkari horietan irakasle bakoitzak jasotzen
|
du
ahozkoa lantzeko egiten duena eta horien azterketan oinarrituta egiten dute prestatzaile ikertzaileek ikastetxearen lehen diagnostikoa. Artikulu honetan egunkari horietan esandakoen berri jasotzen da, jakiteko zer dioten aztertutako zazpi ikastetxeetako irakasleek ahozkoaz egiten duten didaktikaz eta ezagutzeko zein den ahozko hizkuntzaren didaktikaren gaineko prestakuntzaren abiapuntua.
|
2018
|
|
Pazienteek 6,4 puntuko gogobetetzea adierazi dute, 0tik 10erako eskalan, euskararen erabilerari eta presentziari buruz. Bestalde, inkestan parte hartu duten pazienteen% 55,2k adierazi
|
du
ahozko komunikazioa euskaraz gauzatu duela beti edo ia beti bere medikuarekin edo erizainarekin. Gainera,% 58,4k adierazi du beti edo ia beti jaso duela dokumentazioa euskaraz edo bi hizkuntzetan.
|
2023
|
|
Emaitza modura, aukera izan du egileak Gernika Lumoko ingurune oso euskalkidunetan euskara batuaren presentziaren eragina ez dela aurreikus zitekeena bezain indartsua izan egiaztatzeko, hain zuzen, aldaera geografikoen sendotasunaren adierazle modura. Horretarako, udalerriko bi eskoletako Lehen Hezkuntzako 4 mailako ikasleen parte hartzea eskatu
|
du
ahozko galdetegi bat betetzeko eskatuz.
|